פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
יאיר נתניהו הדגים עבודת קשרי הון-שלטון
עגל הזהב / דוד סיון (יום שלישי, 09/01/2018 שעה 19:00)


יאיר נתניהו הדגים עבודת קשרי הון-שלטון

ד''ר דוד סיון



שיחתו של יאיר נתניהו עם חבריו בקשר לבילוי במועדוני הלילה, הלהיטה את התקשורת ובכלל זה את הרשתות החברתיות. מה שמעניין בסיפור הזה זה ''התלונות'' שהופיעו בהקשר הזה:
  • מדוע לא עוזבים ילד נורמטיבי לנפשו?
  • צריך לחקור ולהעמיד לדין את מי שהקליט,
  • רמזים עבים שביצוע ההקלטה ופרסומה הם חלק ממסע רדיפה של משפחת נתניהו.
התשובות לתהיות-שאלות האלה הן פשוטות מאד. ראשית, יאיר נתניהו איננו ילד נורמטיבי כי הוא בנו של ראש הממשלה; כי הוא מקבל מהמדינה שרות שילדים נורמטיביים לא מקבלים. שנית, ודאי שצריך לחקור ולהעמיד לדין את כל מי שעובר על החוק, או עבר על החוק ולכן הטענה הזאת כאן היא מיותרת לחלוטין. הטענה השלישית איננה רלבנטית כמו שלא היתה רלבנטית כאשר התנהל מסע ''הרדיפה'' על אהוד אולמרט מהרגע שהפך להיות מועמד לתפקיד ראש הממשלה. כפי שראוי להדגיש: כאשר יש חשד לעבירה צריך לחקור את החשדות, להעמיד לדין ולמצות את הדין, אם זה מה שמתברר מהחקירה – גם אם זה ראש הממשלה.

אבל בעיני הבעיה החשובה ביותר בסיפור הזה נובעת מהתהייה-שאלה הבאה של יאיר נתניהו: אחי, אבא שלי סידר לך עכשיו 20 מיליארד דולר הצגה, ואתה לא יכול לפרגן לי ב-‏400 שקל?

הדברים הוקלטו בימי הדיונים והמחלוקות על מתווה הגז והקטע המצוטט נאמר לבנו של טייקון הגז קובי מימון. מסתבר שהילד הלא נורמטיבי הזה מקושר ביחסי חברות עם טייקונים ו-או בני משפחותיהם. הוא גם מכיר היטב את הנעשה בראש סדר היום הציבורי, ויודע להשתמש בכך לצרכיו האישיים: 'אבא שלי סידר לאבא שלך את מתווה הגז ולכן ראוי שתשלם עלי'. יאיר ''תובע'' מבנו של טייקון את חלקו ב''שכר'' לעבודת הממשלה שתתרום או תרמה להכנסתו של האב. הוא עסק בנסיון ניצול קשרי הון-שלטון – הראה איך דור שני משתלב בתופעה...




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי