פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
על הפליק-פלאק-פליק של נתניהו
אמנון פורטוגלי (יום שלישי, 03/04/2018 שעה 20:00)


על הפליק-פלאק-פליק של נתניהו

אמנון פורטוגלי



ה'מסתננים' של המערכה הראשונה הופיעו כ'מבקשי מקלט' במערכה השניה, חזרו כמסתננים במערכה השלישית, וזה עוד לא הסוף. בסוף ביבי גם יאכל את הדג המסריח, גם יחטוף מלקות וגם יגורש מהעיר. מעניין לציין שמקור הסיפור הוא במשל על יציאת מצרים, מתאים לימינו אלו.

ביום שני ה-‏2 לאפריל אחרי הצהרים, הודיע נתניהו במסיבת עיתונאים עם שר הפנים אריה דרעי, על ביטול הגירוש של מבקשי המקלט מאריתריאה וסודן, ועל הסכם או מתווה הבנות משותפות עם נציבות האו''ם לפליטים. במסגרת זו נציבות האו''ם לפליטים תפעל, באמצעות הסדרים עם מדינות מערביות שונות, ליציאה מישראל של לכל הפחות 16,250 מהגרים, ואילו ישראל תסדיר את מעמדם של אוכלוסיות מוגנות שמרביתן תשאר בישראל.

נתניהו סיפר כי ישראל עשתה מאמצים לאתר מדינה שתסכים לקבל את האנשים האלה בלי שהם יסכימו לעבור אליה. זו הייתה פריצת דרך חשובה שנתנה לנו הרבה תקווה, והתחלנו להוציא אנשים. אבל מהר מאוד התברר שהמדינה השלישית איננה עומדת בתנאים ובלחץ, לכן מן הרגע שהתברר בשבועות האחרונים שהמדינה השלישית כאופציה לא קיימת, אנחנו למעשה נכנסנו למלכודת שאומרת שכולם היו נשארים. זו המשמעות (גיבוי משפטי...).

אבל מהר מאוד התברר שראש הממשלה עצמו אינו עומד בתנאים ובלחץ. מהרגע שהחל מסע לחצים כבד מימין, בעיקר מצד הבית היהודי, מצא ראש הממשלה כי הכניס את עצמו למלכודת.
באותו היום, שעות ספורות לאחר שהכריז על ביטול תוכנית גירוש מבקשי המקלט, ולאחר שספג ביקורת רבה במפלגתו, בקואליציה ובקרב הציבור מהימין הרדיקלי, הודיע ראש הממשלה, הפעם בעמוד הפייסבוק שלו, על הקפאת ההסכם בין ממשלתו לאו''ם.

ביום שלישי ה-‏3 לאפריל לאחר המשך מסע הלחצים ואף הגברתו, התברר שגם ההשעיה של ההסכם אינה מספקת את הימין הרדיקלי, וראש הממשלה לא עמד בלחץ. בצהריים הודיע נתניהו, גם הפעם בעמוד הפייסבוק שלו, על החלטתו לבטל לחלוטין את מתווה קליטת מבקשי המקלט ולא להסתפק בהשעייתו.

ההסכם עם נציבות הפליטים של האו''ם אמור היה לעצור את מבצע הגירוש לרואנדה ולהביא לקליטת 16 אלף מבקשי מקלט במדינות מערביות. כעת, אחרי שרואנדה נסוגה מההסכם לקליטת מבקשי מקלט הקודם, ואחרי ביטול ההסכם עם נציבות הפליטים של האו''ם, אין שום מתווה להוצאת מבקשי המקלט / המסתננים / מהגרי העבודה מישראל. חלם כבר אמרנו?

שר החינוך נפתלי בנט הגדיר בפוסט שלו את ההסכם עם נציבות הפליטים של האו''ם ככניעה וכתב: ''אסור להיכנע''.
נתניהו הגדיר את ההסכם עם נציבות הפליטים של האו''ם כהישג, ותוך מספר שעות נכנע לבנט וחזר בו.
בנט כמובן לא יגדיר את ביטול ההסכם ע''י נתניהו ככניעה, ולא יאמר לנתניהו שאסור לו להיכנע לימין הרדיקלי הקיצוני ולבטל את ההסכם עם האו''ם.

על בנט שרוצה לספח 2.7 מיליון ערבים למדינת ישראל אבל לא מוכן לקבל 16,500 פליטים כהי עור לישראל בפוסט של גרשון אהרן.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  פליפ-פלאפ לטובה  (bepeer@walla.co.il) (7 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי