פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חג טבול בדם
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום ראשון, 08/04/2018 שעה 10:00)


חג טבול בדם

גדעון ספירו



בפסח 2018 (סוף מרץ תחילת אפריל) כאשר העם בישראל ציין את היציאה מעבדות לחרות, ביצעה הזרוע הצבאית של המשטר הישראלי הרג ופציעה המוניים באלפי פלסטינים לא חמושים בעזה, שכל רצונם להשתחרר מהשעבוד שישראל כופה עליהם מזה 50 שנים.
ישראל גייסה אוגדה שלמה, על ציודה הצבאי המודרני. צלפיה לא חסו על חייהם ושלמות גופם של נשים וילדים שנמנו עם המפגינים.

בשעתו קיימתי מסע הרצאות בגרמניה על תנועות השלום בישראל. בשיחותיי עם גרמנים מתחומי עיסוק שונים, ניסיתי לתהות מה עובר בראשו של חייל גרמני היורה על אוכלוסיה לא חמושה? עתה אני שואל את אותה שאלה לגבי צלפים ישראלים: מה עובר בראשם כשלוחצים על ההדק ופוגעים במפגינים אזרחים לא חמושים?
עד כתיבת שורות אלו, לא נודע אפילו על חייל אחד שאמר למפקדו ''אני מסרב לירות'' - מסר עצוב ומפחיד באשר לרמתו המוסרית של ''הצבא המוסרי בעולם''.

פשע מלחמה הוא פשע מלחמה בין אם מבוצע על ידי חייל ישראלי, אמריקאי או סורי. אני חושש מהמסר שהרמטכ''ל אייזנקוט וחבר קציניו הבכירים משדרים לרודן הסורי בשאר אסד. כל מה שאתה יכול לעשות אנו יכולים לעשות טוב יותר. דין פושעי מלחמה לעמוד למשפט בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.


הפצצת הכור בסוריה

בעקבות הסרת האיפול מהפצצת הכור הגרעיני בסוריה בשנת 2006, הרבו פרשנים לדבר על דוקטרינת בגין לפיה אין להשלים עם כור גרעיני במדינה ערבית עוינת. דוקטרינת בגין היא דוקטרינה כוחנית שדינה להיכשל ביום מן הימים. זה רק עניין של זמן עד שתמצא הדרך לבנות כור גרעיני מבלי שיתגלה. מול בגין אני מציב את דוקטרינת ואנונו המבטיחה הימנעות מעימות גרעיני הנובעת מהקפדה על קיום אמנה בעלת יכולת פיקוח יעילה, האוסרת אחזקת נשק להשמדה המונית בידי מי מהצדדים.


המזגזג

צפיתי במסיבת העיתונאים בה הודיע נתניהו על הסכם שהגיע עם סוכנות הפליטים של האו''ם לגבי סוגיית מבקשי המקלט בישראל. לרגע היה נידמה לי כי הגיעו ימי ביאת המשיח, אחרת איך להסביר שנתניהו חתם על הסכם הגיוני והומאני לכל הצדדים. בטרם חלפו מספר שעות, הודיע נתניהו על ביטול ההסכם לאור מחאת הימין הפשיסטי בישראל.

למדנו שחתימה של ראש ממשלה בישראל שווה כקליפת השום גם אם מדובר בחתימה שנעשית ביד שמאל.


שרנסקי

נתן שרנסקי, ראש הסוכנות היהודית, הוכרז כחתן פרס ישראל על מפעל חיים אותו יקבל ביום העצמאות.

שרנסקי הוא דוגמא קלאסית של מי שהיה ילד מוכה שהפך להורה מכה. בברית המועצות הוא ישב במאסר ונהנה ממוניטין של לוחם חופש. ברגע ששוחרר חצה את הקווים והפך לדמות מובילה בתחומי מדיניות הדיכוי, הכיבוש וההתנחלות. גזען למהדרין. הקדים את טראמפ במספר שנים. מפעל החיים שלו ראוי לבוז ולמחאה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי