פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
10 כזבים שגורים
אורי אבנרי (יום ראשון, 27/05/2018 שעה 8:00)


10 כזבים שגורים

אורי אבנרי



מכונת התעמולה האדירה הפועלת עכשיו כדי למחוק את האמת על יום הדמים והזוועות בגבול עזה, ממשיכה לפעול במלוא המרץ. לפני שהאמת תימחה ותימחק סופית, כדאי לזכור מספר עובדות, שכל אדם חושב יכול להגיע אליהן בעצמו.
  1. ''אנחנו עזבנו את רצועת-עזה מרצוננו, ומה שקיבלנו זה טרור!'' זוהי אימרה שגורה. האמנם?
האמת היא שאריאל שרון הוציא את צה''ל וההתנחלויות מרצועת-עזה, מפני שמחיר הכיבוש הישיר שם היה גבוה מדי, והוא החליט שזה פשוט לא היה כדאי. אבל הוא לא הוציא את הצבא משם במסגרת הסכם עם גורם פלסטיני כלשהו, הוא פשוט יצא באופן חד צדדי, והשאיר מאחוריו חלל ריק.
  1. את החלל הריק מילאה תנועת החמאס. כפי שאישר באחרונה מחקר טלוויזיוני של רביב דרוקר, חמאס הוקם למעשה על-ידי השב''כ, כדי לחתור תחת שלטונו של יאסר ערפאת. ערפאת נחשב לאוייב המסוכן יותר. על פי העיקרון העתיק ''הפרד ומשול'', ממשלת ישראל הייתה מעוניינת שחמאס ישתלט בעזה.
חיש מהר התברר ל''מומחים'' הישראליים שהייתה זאת שטות, ושחמאס הוא אויב מסוכן יותר מאש''ף. הגולם קם על יוצרו.
  1. ''אחרי שיצאנו מרצוננו מהרצועה, היא הפכה לקן של טרור נגד ישראל.''
האם באמת עזבנו את הרצועה? נכון שהוצאנו משם את צה''ל והמתנחלים, אבל הטלנו עליה מצור מחניק. חיל-הים ניתק את הרצועה מהים, צה''ל הטיל עליה מצור מצפון וממזרח, ומצריים, בעלת-בריתנו הבלתי-רשמית, הטילה עליה מצור (חלקי) מדרום.

ישראל התירה להכניס לרצועה מזון שהספיק בקושי כדי למנוע רעב, אך לא יותר. נמנעה יציאת המוני העובדים, שזרמו לפני כן לעבוד בישראל. אספקת החשמל והמים, התלויה בישראל, צומצמה עד מתחת למינימום הדרוש לחיים נורמליים. על פי כל הדיווחים בישראל ובעולם, החיים ברצועה הפכו לגיהינום, פשוטו כמשמעו.

השלטון הישראלי קיווה שאם המצוקה תגיע לממדים לגמרי בלתי-נסבלים, המוני העזתים יתקוממו נגד חמאס. קרה, כמובן, ההיפך: הזעם הופנה נגד ישראל והכשיר את הקרקע להתקוממות נגדה.
  1. השלטון הישראלי ניתק לגמרי את הקשר בין עזה והגדה, וכך צמחו שתי רשויות פלסטיניות יריבות ועוינות זו לזו בשני השטחים הפלסטיניים. ההנהגה ברמאללה, המקיימת שיתוף-פעולה ביטחוני עם ישראל, שיתפה פעולה עם ישראל גם במאמץ להחניק את הרצועה.
  2. כשהגיעה המצוקה בעזה לשיא בלתי-נסבל, החליט חמאס ליזום שורה של הפגנות המוניות בלתי-חמושות ליד הגדר הישראלית. במקום לציין בבירור שההפגנות מכוונות נגד המצב הזוועתי ברצועה ובעד ביטול המצור, נבחרה הסיסמה ''מצעד השיבה'', כאילו המטרה היא להחזיר את הפליטים לבתיהם בישראל. סיסמה זו נועדה לבייש את ההנהגה של אש''ף ברמאללה, שאינה פועלת בכיוון זה.
אין פלסטיני רציני המאמין במימוש זכות-השיבה. פירושו שחמישה מיליון פליטים יחזרו לכפריהם ולבתיהם ההרוסים, שעליהם נבנו מזמן ישובים יהודים. זה דומה להחזרת מאה מיליון אינדיאנים לקרקעות שנגזלו מאבותיהם, או להחזרת הגרמנים לחבל-הסודטים בצ'כיה.

מדוע המנהיגים הפלסטיניים מכל הפלגים עדיין מחזיקים בסיסמה זו? פשוט מאוד: זהו קלף-מיקוח במשא-ומתן העתידי לשלום. תמורת הוויתור על השיבה ידרשו הפלסטינים הישגים אחרים. קיימתי שיחות אין-ספור עם פלסטינים, מיאסר ערפאת ועד אזרחים פשוטים, והשתכנעתי שהפיתרון יהיה בסוף הכרה ישראלית סמלית ב''זכות'' השיבה, ושיבה ממשית של מספר סימלי, שעליו יהיה צורך לנהל משא-ומתן. עשרת אלפים? מאה אלף? כמה מאות אלפים? זה לא ישנה ממש את מעמד הערבים בישראל.

אבל בישראל מעוררת סיסמה זו פלצות וחרדה. זהו חלום-בלהות ישראלי: שבאחד הימים יסתערו מיליוני פלסטינים על הגבולות כדי לממש את ''השיבה''. סיוט זה התעורר בתת-ההכרה הלאומית ביום השני.

הנהגת חמאס, שאינה יודעת דבר על ישראל, הוציאה את השד הזה מהבקבוק.
  1. ''הם הסתערו על הגדר בכוונה לפרוץ לשטח ישראל ולממש את זכות-השיבה.'' כמה ימים אחרי מעשה מאמינים רוב הישראלית ורבים ברחבי העולם שזה אמנם קרה ביום שני.
זה כזב גמור. ולראייה: ביום שני פעלו מאות צלמים בשני עברי הגדר. אילו הייתה הסתערות כזאת על הגדר, היינו רואים תוך שעות מאות צילומים. אולם לא הוצגה אף תמונה אחת של ההסתערות ההמונית הנוראה. אף לא צילום אחד. פשוט לא היה ולא נברא.
  1. ''מנהיגי חמאס שלחו את האזרחים לסכן את חייהם ליד הגדר, אבל הם עצמם לא סיכנו את חייהם.'' זאת הייתה סיסמת התעמולה הישראלית בראשית ההפגנות. מנהיגי חמאס נעלבו והודיעו שבין ההרוגים ביום שני היו לפחות 50 מאנשיהם. מייד התנפלה התעמולה הישראלית על המציאה ושינתה את גירסתה מהקצה אל הקצה. הסיסמה החדשה: אזרחי עזה בכלל לא השתתפו בהפגנות, אלא רק אנשי חמאס.
כל טכסיסי-התעמולה האלה נבעו מתפיסה ישראלית מסולפת לגמרי של המציאות בעזה. כרגיל, התועמלנים האמינו לתעמולה של עצמם. ההסברה מתייחסת אל חמאס כאל גוף זר, מעין צבא-כיבוש שבא למלא את מקום צבא-הכיבוש הישראלי. אבל חמאס לא הגיע מבחוץ. זוהי תנועה מקומית. ''אנשי החמאס'' אינם גוף נפרד מהאוכלוסייה, אלא הבנים והבנות של המשפחות המקומיות.

אגב, יש ברצועה גם אנשי פת''ח, וגם הם נמצאים בין ההרוגים והפצועים. התינוקת שנחנקה מגז מדמיע, שהפכה לסמל ההפגנה, היא בת משפחה פת''חית.
  1. למחרת הזוועה התחילו קצינים של צה''ל (קציני-הסברה, כמובן) להוביל עיתונאים זרים לאורך הגדר, ומכרו לוקשן בסיטונות.
לפי הסיפור שלהם, המפגינים היו בכלל חמושים. לפלסטינים היו אקדחים, פצצות ומה לא. ירו על ג'יפ של צה''ל – הנה הוא, ג'יפ מנוקב כדורים. הם זרקו גם פצצות. ועוד ועוד.

מוזר שכל אלה לא נראו באלפי התצלומים של יום הזוועה. אף לא אקדח אחד. אף לא רסיס אחד של פצצה. אבל העיתונאים הזרים דיווחו הביתה, כדי להוכיח שהם ניטרליים.
גם תחנות הטלוויזיה הישראליות, שהפכו באותו יום בגלוי לשופרי התעמולה של השלטון, לא הצליחו גם הן להציג ולו תמונה אחת כזאת.
  1. גם התעמולה הכי מוכשרת אינה מסוגלת ליצור יש מאין. בסופו של יום מדברת עובדה פשוטה אחת: 62 הרוגים פלסטיניים, אפס הרוגים בצד הישראלי. כ-‏1500 פצועי-ירי פלסטיניים, אפס פצועים ישראליים. אף לא פצוע אחד!
  2. וזאת עובדת היסוד: אין שוויון בין כובש ונכבש.



חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  10 כזבים אבנריים  (bepeer@walla.co.il)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי