פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הצעת חוק אנטי דמוקרטית חדשה
דוד סיון (יום שלישי, 19/06/2018 שעה 15:00)


הצעת חוק אנטי דמוקרטית חדשה

ד''ר דוד סיון



כבר לא מעט שנים מחוקקת הכנסת חוקים אנטי דמוקרטיים שמטרתם העיקרית מניעת הפצת קולות הביקורת האופוזיציונית על מדניות הממשלה. השבוע אישרה ועדת השרים הצעת חוק (''איסור תיעוד של חיילי צה''ל'') שכמו קודמותיה מטרתה היא ולהוסיף עוד נדבך לחלק האנטי דמוקרטי של ספר החוקים שלנו; עוד נדבך למערכת האיסורים שמיועדים להגביל פעילויות לפי הצבע הפוליטי שלהן.

דברי ההסבר להצעת החוק והצהרותיו בתקשורת של יוזם הצעת החוק מבהירים מהן כוונותיו ומהווים עדות תומכת לטענותי. הצעת החוק הזאת לא נולדה בואקום. במידה ותהפוך לחוק היא בעצם תשדרג פרקטיקה לא ראויה שמקובלת על ידי ''שלטונות'' צה''ל, כפי שכתב צלם עיתונות:
הגיע הזמן שמדינה בת 70 תפסיק לפחד מביקורת. הגיע הזמן שמדינה כמו שלנו תפסיק להצדיק את עצמה בכל פעם שמתרחש משהו לא טוב. לפעמים אנחנו צודקים, לפעמים אנחנו טועים וזה בסדר. אם לא ניתן למי שאמור לספר לנו שאנחנו טועים להראות לנו שטעינו - בחיים לא נדע שמה שאנחנו עושים הוא לא נכון, ולא נוכל להשתפר.
...
... לכל אירוע שאני מגיע לסקר - עומד מולי אדם במדים שמטרתו היא לוודא שאני לא מצלם את האירוע...

במצב בו אנחנו לא יכולים לעבוד בחופשיות, הציבור לא מקבל את המידע האמיתי. במצב שלכתב עדיף לחכות להודעת דובר מאשר להגיע לזירה של פיגוע או הפרות סדר, אנחנו מאירים אור רק על מה שרוצים שנאיר.





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי