פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_8894

''פרס ישראל'' הולך לאלוקייים!!!
יוסף חרמוני (יום שישי, 21/09/2018 שעה 9:00)


''פרס ישראל'' הולך לאלוקייים!!!

יוסף חרמוני


y
הכל התחיל בקריאה אותנטית שעלתה מקרב ציבור המח''טים של חטיבה 1, היא חטיבת ''גולני''. אותם תא''למים (תת-אלופים במיל.) ואל''מים (אלופים במיל.) שחשו - וכהלכה חשו - כי ההיסטוריה מפהקת למשמע שמם ודרגותיהם (מיל.), גמרו אומר לעשות מעשה (מיל.). הם קוראים לציבור לקרוא קריאת הגבר. והאשה: פרס ישראל לחטיבת ''גולני''!!
וכבר נענה הציבור, או לפחות חלק ממנו. כותבת אחת, כתבת בכירה בעיתון אחד, כתבה משהו כמו - יאללה, באמת מגיע להם! 'גולני' כבשה את החרמון, ואיבדה חללים בבינת ג'בייל, והחברה שם הם עלא כיפק, הם מכל חלקי העם, והם לא מתנשאים ו... ו... ו... ו...

ואני, הקטון באלפי גולני (שנתיים בחטיבה, קורס מכ''ים, מודיעין, ובסוף ב... שששש... זה עם ה''ששש... המעופף''), תוהה: רגע, מה קרה? נפלתם על הראש? מה יום מיומיים? מה חטיבה מחטיבותיים? ומה עם הנח''ל? ומה עם הצנחנים? ומה עם השק''ם, ומה עם החבר'ה מהקריה? ומה עם הטייסים ומה עם המכונאים ומה עם ההנדסה הקרבית ומה עם מפעילי המזל''טים, ומה עם הטבחים ומה עם האלה, נו... שעושים את... אה, שכחתי... אה, כן, מה עם התותחנים, ומה עם המ''פים מפקדה, ומה עם עובדי הרס''רים והפקידים והפקידות שלהם ומה עם אלה ש... נו, אלה ש... אוף, שוב שכחתי. נו, כן, מה עם אלה שמזכירים לאנשים מה לכתוב בבלוגים שלהם, שהם היו בגולני, והם נחמדים אפילו שהם כבר לא מילואים ועוד מעט הם כבר זה...? הא? ומה עם כל האלה מהקלט שהיום קוראים לו בקו''ם? ומה עם כל צה''ל?

מה קורה פה? נפלנו על הראש? איך זה לא נותנים את פרס ישראל לכל צה''ל? הא?!!

ובכלל, מה זה? כל המדינה הזאתי זה רק צבא?

למה לא לתת פרס ישראל לקיבוצים? מה הם לא תרמו למדינה? ולמה לא לתת לדנקנרים? מה, הם תרמו פחות מהקיבוצים למדינה? ולמה לא לתת לעיירות הפיתוח ולפיתוח העירוני, מה הם לא תרמו למדינה הזאתי שלנו שאנחנו כל כך אוהבים אותה? ולמה לא לתת גם לשב''ס ולמשטרה וללוחמי האש וללוחמי המים וללוחמי האוויר שזה אני לא יודע בדיוק מה זה, אבל פרס צריך לתת להם, כי כולם תורמים. מה, לא?!

ואז אני שואל, ברצינות אני שואל: לממשלה לא מגיע פרס ישראל? בטח שמגיע לה פרס ישראל, כי איך שהם עובדים זה לא יאומן. והכנסת, היא לא אוכלת דרעק כל הזמן? זה אוכל זה, שם במזנון שלהם? ובטח שמגיע להם פרס ישראל.

והעיריות, הם לא עובדים קשה ותורמים? כולם תורמים!! לכולם מגיע!!! למה רק ל'גולני'? מה, בגלל שהיוסף חרמוני הזה הוא היה גולניסט (בזוקאי מצטיין, ואפילו אם תשאלו אותו הוא יגיד לכם את זה, וגם כן הוא היה עושה נס קפה עם טיפונת מים שיוצא כמו קצף, ואפילו הוא בעצמו אמר שזה משהו-משהו), אז מה, בגלל זה מגיע לחטיבה שלו? בסיידר, אז היה קצת נוקייב, ועזה, ובינת-ג'בייל והחרמון וכל זה, אבל זה סתם הפלייה וזה צריך להפסיק עם זה תיכף ומייד, וצריך לתת את פרס ישראל למדינת ישראל. לכל המדינה. ביחד. כן. יש רק בעייה קצת, איך ייכנסו כולם לאולם, אבל קצת אילתור ויפתרו את הבעייה הזאתי. כי כולם יודעים שבאילתור אין כמו מדינת ישראל. אז גם לאילתור צריך לתת פרס ישראל, וגם למוח היהודי וגם לעם הנבחר. העיקר שכולם יהיו מרוצים, וגם שיהיה בעייה עם הטכס שהוא יהיה ארוך, כי בכל זאת, שישה וחצי מיליון זוכים (הערבים לא, כי זה לא לאום שלהם) ורק מוצאי אחד של יום העצמאות.
לא, בשום פנים לא רק הכמה עשרות אלפים האלה מ''גולני'', שזה חטיבה בסדר גמור ואולי אפילו עלא-כיף-כיפק, אבל צריך לזכור גם את... נו, יאללה, מספיק!

וגם ל''יאללה, מספיק'' צריך לתת פרס ישראל, כי זה עוזר מאוד לקדם את המדינה מתי שיותר מדי מברברים בשכל (וזה גם לא תופס מקום באולם, שכל המדינה תהיה שם).

רגע, ולמה רק למדינה הזאתי? מה, ארה''ב לא עזרה ועוזרת למדינה שלנו? ועל זה שיש להם כל כך הרבה כוכבים בדגל שלהם לא מגיע להם פרס? אז גם לארה''ב צריך לתת פרס ישראל וגם לרוסיה, שהם היו הראשונים להכיר בישראל, לפני שבעים שנים וכמה חודשים. ואורוגוואי לא? ולמה גרמניה לא? הרי, בינינו, בלי השואה לא היתה מדינת ישראל.

אזצריךלתתפרסישראללכלהעולם. בלי בעיות. לכל העולם! מה זה הקטנוניות הזאתי? הא?

רגע, והשמש, היא לא תרמה הרבה? כי איך היינו יודעים מתי מתחיל היום וצריך לצאת לבנות את מדינת ישראל שאנחנו אוהבים אותה כל כך? ואיך היה בכלל אור בלי שמש ואז בחושך לא היינו כאילו רואים כמה שהמדינה שלנו היא יפה כל כך?

והירח? בלי הירח מה המדינה שלנו היתה שוה? איך היינו שרים ''אור הירח על ההר, לילה ירד בשדות בית לחם''? ולהקת התרנגולים (פרס ישראל, מייד!) איך הם היו שרים ''אאאח, הסתכל על הירח, יענקל שוב מוביל את...''? הא? אז למה להיות אגואיסטים? הא?

''רק כדור הארץ, רק כדור הארץ! רק כדור הארץ יקבל את פרס ישראל!'' שמעתי שעושים הפגנה כזאתי, וזה אומר שיש אנשים שבאמת חושבים ככה. ואני בכלל לא בעד זה שיהיה כזה אגואיזם, אפילו שמי שהמציא את המילה הזו, אגואיזם, הוא מגיע לו פרס ישראל על מילה חשובה כזאתי. מה, רק 'גולני שלי'? למה? רק בגלל שיש שיר כזה ואין שיר על ''אגואיזם, אגואיזם שלי'', אז לא מגיע להוא שהמציא את המילה הזאתי?

ובינינו, מי אחראי על כל היקום? מי דואג, מאז ''וירא... ויאמר'' הראשון, שכל העסק הזה יעבוד כמו שעון וידפוק כמו... כמו... טוב, לא חשוב. אלוהים! אההה... סליחה: אלוקים!!! כן. גם לו מגיע פרס ישראל. כי בלעדיו לא היו כל הזוכים האחרים - מ''הגבעתרון'' ו''גולני'' ועד היקום.
אז אני מכריז בזה או בזאת:
Prass Israel goes to… Yehova… Eeee, slicha… to Elohim… Eeee, slicha... to Elokim !!!

ובשם החטיבה שלי, ''גולני'' שלי, אני מודיע חת שתיים: אין לנו כל מניעה שגם יהו... סליחה... אלוה... - סליחה, אלוקים - יקבל את פרס ישראל. כי אם אנחנו העיניים של המדינה, אז אלוהים הוא העיניים של אלוקים. וזה חשוב, כי אם אלוה... סליחה... אם אלוקים הוא היה עיוור, אז... יאללה, מספיק לברבר.







מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.