פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
טינופת פוליטית
שלמה גזית (שבת, 02/03/2019 שעה 8:00)


טינופת פוליטית

אלוף (דימ.) שלמה גזית



ב-‏1944, עם סיום לימודיי בבית הספר התיכון, התגייסתי לפלמ''ח. זו הייתה תחילתה של תקופת שרות בטחוני הנמשכת עד היום, עם מדים וללא מדים. בכל שלב היו לי מפקדים, בדרגות שונות, ובה בעת הייתי אנוכי מפקדם של אלפי לוחמים.

לא תמיד הייתי שלם עם כל ההחלטות שהתקבלו ועם הפקודות שקיבלתי וביצעתי, אך מעולם לא היה לי ספק שעליי למלא אחר הפקודות, ועל הצד הטוב ביותר.

בכל אותן שנים מעולם לא שאלתי ומעולם לא ידעתי מה הן העמדות הפוליטיות של מפקדיי או של פיקודיי. לא שאלתי ולא ידעתי ולא היה בכך כדי לשנות במאומה את החלטותיי.

ב-‏1976, במהלך מבצע שחרור החטופים באנטבה, נהרג יוני נתניהו. יוני היה מפקד סיירת מטכ''ל, יחידה שהייתה כפופה במישרין לי, ראש אמ''ן. לא ידעתי (אגב, גם לא היום) מה היו דעותיו הפוליטיות של יוני. שנה קודם לכן נהרג אל''מ עוזי יאירי, בעת ניסיון חילוץ החטופים במלון ''סבוי'' שליד חוף הים של תל-אביב. עוזי היה בעברו מפקד סיירת מטכ''ל, ולאחר מלחמת יום הכיפורים שרת תחתיי, בחטיבת המחקר באמ''ן. גם דעותיו הפוליטיות שלו לא היו ידועות לי.

אני מציין עובדות אלה שלא על מנת לומר שמידע זה לא היה דרוש לנו באותה עת, אלא להיפך – אני מזכיר זאת כיוון שזה סוד כוחו של צהל. אנו שרתנו אז ומשרתים גם היום את האינטרס הלאומי של ישראל, דעותינו הפוליטיות-האישיות באות לכלל ביטוי רק מדי מספר שנים, בעת שאנו נדרשים לשלשל את המעטפה לתיבת הקלפי ביום הבחירות.

בעוד שישה שבועות ניקרא שוב להצביע בבחירות לכנסת. זה לראשונה שמערכת הבחירות, ומשני הצדדים, לדאבון לב, איננה מבטאת את חילוקי הדעות בשאלות הלאומיות. הוויכוח היום כולו אישי, מסע הבחירות - כולו הטלת בוץ ורפש על מנהיגי הצד האחר.

לא הייתי כותב ומפיץ טור זה היום אילמלא ראיתי את הכותרות של השבוע – ''קמפיין הקברים של הליכוד'', ואת התמונה שברקע – חלקת חללי הל''ה אשר נפלו במלחמת העצמאות.

היכרתי את הנופלים שם. רובם היו חבריי, ומפקדם, דני מס, היה גם מפקדי באותם ימים.

כאז, כמו היום, לא ידעתי מה עמדותיהם הפוליטיות. אז, כמו היום, ידעתי כי עצם הצגת שאלה זו לא רק שלא תתרום להצלחת המשימה. להיפך - היא תחבל בדבר החשוב ביותר, במכנה המשותף והלאומי. אנו צבא העם כולו, על כל מפלגותיו ועמדותיו.

ואני מסתכן אולי באמירה נועזת – מי שמחפש פוליטיזציה בצה''ל, מי שמציג כך את הדברים, הוא זה שתוקע את הסכין בלב ליבה של האחדות הלאומית שלנו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


טינופת פוליטית - למאמרו של האלוף גזית
יוסף אליעז (יום ראשון, 03/03/2019 שעה 19:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדרך כלל דעותי שונות מאלו של האלוף הנכבד, אך הפעם לכבוד לי לברך אותו על המאמר האחרון. כל מילה בסלע [או באבן גזית...]
למרבה הצער מנסים לגרור את צה''ל למערכת הבחירות,תוך ניצול לרעה של העובדה שהגורר לרוב הוא רה''מ ושר הבטחון.
הפרסום האחרון שעשה שימוש בקברי חללי צה''ל, אותם ל''ה הנופלים, הוא חילול זכרם ופשע מוסרי. הכחשות וטיעון לחוסר ידיעה אינו מקובל, אך אפילו כך היה הדבר, ומר נתניהו המנהל אישית את קמפיין הבחירות והבכיות של הליכוד הפעם אשם בפרסום, הן ב''אחריות מיניסטריאלית'' והן בכך שלא מינה מנהל בחירות שינפה את הטינופת לפני פרסומה. אם חלילה ידע על פרסום זה - די בכך כדי לקרוא לו [לשווא]להתפטר.
גילוי נאות: הח''מ הוא אדם שתמך בדעות בהן החזיק הליכוד עד שהסתאב ובחר נציגים או ח''כ שהוא מתבייש בהם, ובעיקר אחרי סילוק דן מרידור, משה ארנס ז''ל, בני בגין משורות נבחריו ועתה פועל כך גם כנגד ח''כ גדעון סער.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי