פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ביבי נשמע בציבור יותר מדי לפני השימוע
יוסף אליעז (יום שישי, 08/03/2019 שעה 9:00)


ביבי נשמע בציבור יותר מדי לפני השימוע

יוסף אליעז



עור של פיל או דמעות תנין?

אני מתנצל מראש שאכנה כאן את ראש ממשלתנו, בנימין נתניהו, לשם הקיצור בלבד בכינויו ''ביבי'', ללא כל כוונה לגרוע בכך משרידי כבודו או מיוקרתו.

קראתי באחד העיתונים שמצאו באפריקה פיל עם ''עור של ביבי''. אולי זה היה פעם, לפני שממצאי החקירות החלו להתפרסם. כיום עוטה ביבי עור דק ושקוף של שממית, כזה שרואים דרכו את האיברים הפנימיים. הוא רגיש מאד, מפוחד, מתלונן שרודפים אותו ואת רעייתו הכבודה ובכורו הַצָּייצָן וצייר הקריקטורות. נכון שכל המשפחה המלכותית מככבת בכותרות, אך הגורם לכך הוא רק ביבי עצמו. עתה הוא מזיל דמעות קרוקודיל על שהיועץ המשפטי לממשלה החליט לפרסם את החלטתו כחודש לפני הבחירות, הוא רק ''שוכח'' שהבחירות אמורות היו להתקיים בנובמבר, והוא עצמו החליט להקדימן בתקוה שהיועץ לא יספיק לגבש עמדתו לפניהן. אלא שביבי טעה בהערכתו את הזמן שיהא נחוץ ליועץ להגיע לגיבוש אותה החלטה. ביבי עצמו הוא אלוף באי-החלטה מצד אחד (''אקים ועדה בראשותי שתבחן...'') ובהחלטות פזיזות מצד שני: ראה את תזזית החלטותיו בענין הקמת תאגיד השידור...

כך הוא מזיל אותן דמעות תנין כמעט בכל נושא הנוגע לו: הרי הוא ביקש ולא נתנו לו להתעמת עם עדי המדינה – שוב הוא שוכח שנסוג בו מבקשותיו אלו בטענה שעליו לְהִוָועֵץ תחילה עם סניגוריו, ''התיעצות'' ממנה טרם שב.

בכי תמרורים אחר הוא מזיל באותן דמעות על שלא הותר לו לממן את סנגוריו מכספי הציבור ולאחר מכן מכספי מתנות מידידיו - וזה כאשר אישום מרכזי העומד נגדו הוא בגין קבלת מתנות... כלום אינו רואה את האבסורד בעצם הגשת בקשה זו בתיק המתנות?! מה גם אחרי שנחלץ בשן ועיין (עצומה מדי, של היועה''מ דאז) מתיק המתנות בפרשת עמדי...

ובצד בְּכִיָּה זו, רה''מ ממשיך לתקוף בְּאַף וּבְחֵימָה את מתחריו, לבחוש בהרכבן של מפלגות אחרות, להקצות מקום יקר ברשימתו לחבר מפלגה אחרת מול קנאתם של מועמדי מפלגתו ומוסיף להצטלם עם חיילים בניגוד לאיסור ו...כן, אנשיו מצטלמים גם על רקע קברי הנופלים. בלי בושה, בלי היסוס.


שליטה בעזרת השתלטות על התקשורת

ביבי הוא חולה (ואשף) תקשורת בכל המובנים: הוא מחפש תקשורת אוהדת בכל מחיר, ומכאן הסתבכותו הן בפרשת אלוביץ' והן בהקמת עיתון ע''י טייקון הימורים התומך בו אישית ותוקף את יריביו, עיתון שלכאורה לא נועד אלא לשרת את ביבי ומשפחתו. פליאה היא כיצד לא נכללה הקמת ואחזקת העיתון ''האישי'' הזה הן בחקירת המתנות והן כתרומה אסורה לכאורה לקופת הבחירות של הליכוד בכלל ושל ביבי בפרט. כמובן מיד ייטען שזו השקעה פרטית של שלדון אדלסון ואין לביבי ושרה כל חלק ונחלה בו. האמנם? הן ביבי פיזר את הכנסת והכריז על בחירות (!) כאשר עלתה הצעת חוק לאסור את הפצת העיתון חינם בכנסת. ושוב – כך עולה מההתדיינות בין ביבי למוזס ששם הוא נושא ונותן כבעל שליטה מלאה בעיתון.

אכן רשות השידור הסתרבלה בעודפי עובדים ושליטת ועדי-עובדים, בשביתות ועיצומים והיתה טעונה ארגון מחדש או אפילו פירוק, אולם ביבי ניהל את כל הקמת תאגיד השידור כעושה בתוך ביתו, פעם החליט להקים ולאחר מכן להימנע מלהקים ושוב החליט להקים ואחר כך החליט לפרק, והכל עוד לפני שמינה עצמו לשר התקשורת על-מנת שיקל לו לפעול גם בתיק ''בזק'' ו''יס''. כמו שאמרה השרה (אוי) מירי רגב באחת ההחלטות על פירוק התאגיד: ''לשם מה להקים תאגיד שידור אם אין לנו שליטה בו''. כך יצא מרצע לשונה החדה מן השק.

ביבי נוטל לעצמו זמני שידור מכוח משרותיו ומנהל בהם הן תעמולת בחירות והן מתלונן על הפגיעות האישיות בו, כל פעם בְּאַמְתַּלָּא אחרת. הוא לא היסס להציג את סתימת המנהרות שנתגלו בצפון כמעין מלחמה או מבצע צבאי נפיץ על מנת ליטול לצרכיו המפלגתיים והפרטיים זמן שידור ממלכתי ללא עלות ולעקוף כל התנגדות להופעתו.

ביבי מרבה בנסיעות (חלקן מיותרות לחלוטין) לחו''ל, לרוב עם רעייתו וכמעט כל נסיעה כזו מלווה בעדת צלמים ופרסומים בַּמֶּדְיָה. הוא נפרד ממשרד התקשורת רק בשל עתירה לבג''צ ואז מינה את מלחכי פנכתו לתפקידי השר, כך שהשליטה במשרד נותרה בעצם בידיו.


הרכב הממשלה הנוכחית

גם אחרי הבחירות הממשלה הנוכחית תמשיך להתקיים עד להרכבת ממשלה חדשה והשבעתה.

מעבר לכך שבראש הממשלה עומד אדם שהיועה''מ הודיע על הגשת כתב אישום נגדו בכפוף לשימוע, הנה בממשלה זו מכהן אריה מכלוף דרעי שכבר הורשע ונאסר ושוב מתנהלות נגדו חקירות, השר חיים כץ שעודו נתון לחקירות, השר גלאנט שטרם השלים לפנות את יתרת האדמות שתפס שלא כדין, וסגן שר הבריאות הרב ליצמן הנחקר עתה בשל התערבותו באי-הסגרתה של חשודה בפדופיליה. כן מכהנים שני שרים שתמוה מה טעם אין ביבי מעבירם מתפקידם, ואלו השרים בנט ושקד. אלו נשלחו לממשלה מטעם מפלגת ''הבית היהודי'', אך נטשו מפלגה זו וממררים את חייו של ביבי. תמיהה נוספת היא מדוע אותה מפלגה אינה דורשת להחליף את ''נציגיה'', כיום יריביה, בממשלה.

רבש''ע כלום אין אנו ראויים לממשלה עם פחות שרים הנתונים בחקירות פליליות? האם לכך מתכוון כל מתפלל יהודי האומר ''ותעביר ממשלת זדון מן הארץ''?


היכן נעלמו 3 צוללות?

בפרשת הצוללות וספינות השטח החליט היועץ אביחי מנדלבליט שביבי אינו מעורב, למרות שספק היה אם מוצתה החקירה, פרשה שבה היו מעורבים לכאורה מכריו ועורכי דינו דאז. כל שפורסם מאז הוא ענין הפטור ממכרז, מסירת בנית הצוללת למספנות טיסנקרופ (שלא רק סיפקו נשק לַוֶרְמָאכְט הנאצי וגז רצחני למחנות ההשמדה וכיום הן בבעלות טייקון ערבי מהאמירויות) הנה נושא אחר נעלם מהבימה הציבורית: דובר כי ביבי הזמין עוד 3 צוללות נוספות מאותה מספנה, מבלי ששר הביטחון דאז, בוגי יעלון ומפקדת חיל-הים ידעו על-כך. תחילה טושטשה ההזמנה בטענה כי 3 הצוללות נועדו להבנות בעוד 20 שנה, כאילו אנו יודעים אם ידרשו אז, כיצד יהיו בעתיד חימושן ומנועיהן (בעבר ציינתי שכבר כיום כל הצוללות החדישות של ארה''ב מוּנָעוֹת בכורים גרעיניים) והנה פרשיה מוזרה זו ''נעלמה'', כמו ענין הסכמת שליחו של ביבי לבניית צוללת דומה לזו שנבנית לנו גם לְמִצְרַיִם. ובכן – מה קורה? האם הצוללות אמנם הוזמנו ומישהו התחייב לשלם מיליארדים עבורן? מי אמור לקבל דמי תווך או לגזור קופון מהזמנתן? האם איזה גוף מוסמך אישר תקציבים לרכישה זו? הנושא אכן מוזר.

בימים אלו עלה ענין נוסף בתקשורת– קיומה לכאורה בשותפות עָבָר כלשהי של ביבי עם מיליקובסקי קרובו במניות של מפעל מתכת גדול אשר סיפק פלדה גם למספנות טיסנקרופ. האם מישהו יודע מה קורה או קרה שם? תמיהה.


ובמישור אחר - קלפי לַמְּנוֹחִים (לקראת 1.4.2019)

אנו מתקרבים ל''יום השוטים'', הראשון באפריל, שסמוך כבר ליום הבחירות, בו הפוליטיקאים יְשַׁטּוּ בכולנו. וברוח זו נכתבת ההצעה שלהלן: מדי בחירות אנו נוכחים שמצביעים רבים שכבר הלכו לעולמם חוזרים לעולמנו כדי ''להצביע'' בבחירות, בדרך כלל למפלגות החרדיות ובעיקר לש''ס. כידוע הטומאה העיקרית ביהדות היא טומאת המתים וכך נטמאים מצביעים חיים המגיעים להצביע בקלפי רגילה. אשר על כן ראוי להקים קלפי נפרד למנוחים אם בבתי העלמין ואם ליד המקוואות או ליד מוסדות ש''ס והיה מחננו טהור.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי