פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
כיבוש רצועת עזה? עבור הרשות הפלסטינית?!
יוסף אליעז (יום שלישי, 02/04/2019 שעה 7:00)


כיבוש רצועת עזה? עבור הרשות הפלסטינית?!

יוסף אליעז



קראתי בעיתון של יום שישי האחרון, 29.03.2019 כתבה מעולה של עיתונאי בכיר ובה הועלתה, בין היתר, הצעה או אפשרות קלה, ב''מעט מאד אבידות'' של כיבוש רצועת עזה, ביעור שלטון חמאס, פינויה ומסירת השלטון בה לרשות הפלסטינאית. כל שצריך, לדעתו, הוא מתן הוראת ביצוע לצה''ל. בכל הכבוד – זהו רעיון פגום מיסודו.

בכל הכבוד אינני יודע מה משמעות המילים ''מעט מאד אבידות''. עשרה חיילים הרוגים חלילה? חמישים? מאה? לא הייתי רוצה שבני או כל בן ישראלי אחר יהא ביניהם. זו הצעה שנילחם ונקריב חיילים שלנו בלחימה למען שלטון הרשות הפלסטינאית?! האמנם?

לרשות הפלשתינאית אין כיום חיילים. יש להם שוטרים ומעין פַלָּאנְגָּה הקרויה גדודי עז אל דין קאסם או שם דומה. הללו אינם חיילים מאומנים, אין להם ידע בהפעלה ובפיקוד על מסגרות לוחמות, ידע בהפעלת תותחים וכדומה, וגם אין בטחון בנאמנותם לרשות והם עלולים לערוק אל החמאס או לפנות נגדנו. העובדה היא שחמאס מאד פופולרי גם בגדה והצליח בבחירות. מצד שני לחמאס יש צבא מאורגן, אמנם קטן, אך כבר רכש ניסיון קרבי בלחימה נגדנו, מצויד בנשק רב וטוב, לרבות שפע טילים ומרגמות.

עם כל זאת – אם הייתה עולה הצעה שישראל תאמן עבור הרשות את אנשיה, כפי שעשו חלקית האמריקאים בהסכמתנו, תמסור בידם נשק, תחת פיקוח הדוק של צה''ל שאותו נשק לא יופנה נגדנו, ותאפשר להם לבוא לגבולות הרצועה ולכבוש אותה עבור הרשות – הייתי ממליץ לממשלה ולצה''ל לשקול זאת בזהירות גדולה והכל תחת אבטחה כבדה מצד צה''ל. בקרב כזה של מלחמת הרשות בחמאס אפשר יהא גם לסייע לכוח כזה בסיוע אווירי וארטילרי, אך בשום אופן לא יעלה על הדעת לשלוח לוחמים של צה''ל לכבוש את הרצועה עבור הרשות.

שמעתי אתמול בטלוויזיה את דבריו של האלוף רוסו, אלוף פיקוד הדרום עד לא מכבר. הוא העריך שצה''ל יצטרך לשהות שנתיים תמימות בעזה כדי לבער את כל קיני הטרור. חושבני שהוא בר-סמכא גם אם דיבר כיום כבר כפוליטיקאי. ברור אמנם שאם הרשות תשלוט בעזה יֵיקַל על חייליה לבער את חמאס ויתר מוקדי הטרור מהר יותר מאשר צה''ל יעשה זאת, ובלבד שלא יחזור טֶבַח נוסח סאברה ושתילה, ואם ניתן יהא לסמוך על נאמנות לוחמי הרשות. כל שאינו נשק אישי יוחזר לצה''ל מיד בתום הלחימה.

הוא הדין, בהיסוס רב, אם הצבא המצרי, בהסכמת ישראל, יכבוש את עזה ויבער מתוכה גם את תומכי דאעש המכים במצרים בצפון סיני, או הלגיון הירדני, אם הנשיא א-סיסי או המלך עבדאללה יחפצו ל''שחרר'' את עזה לטובת הרשות הפלסטינאית. הם כן. צה''ל לא.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  בדבר כיבוש עזה  (דרור הררי)
  בדבר כיבוש עזה  (דרור הררי)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי