פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מחר מצביעים – אבל יש רק פתק אחד!
יוסף אליעז (יום שני, 08/04/2019 שעה 8:00)


מחר מצביעים – אבל יש רק פתק אחד!

יוסף אליעז



אני יודע למי לא אצביע:

כחלון – לשר הזה יש חיוך חביב, אבל נראה לי שעליו להחליף שמו ל''כשלון''. אחרי ההתפארויות בהישגים שונים מסתבר שהוא רוקן את קופת המדינה והותיר בה גרעון עצום.
כחלון עושה תעמולה עצומה לעצמו, גם בשלטי ענק מזה חודשים רבים, רק ישראל כץ יכול להתחרות בו בתחום זה. דגלו הוא בניית דירות לחסרי בית ובכך כשלונו גדול מעבר לאותו גרעון. הוא אישר הקצאת קרקעות מדינה שכה חסרות, מסרן חינם לקבלנים בלי לבדוק את רמת תוכניות הבניה שלהם ואת טיב הבניה. התוצאות עגומות: התכנון תכופות מדי גרוע, טיב הבניה גרוע כי כל קבלן המוגבל במחיר רוצה להרויח משהו. חלק מהדירות מצויות במקומות חסרי ביקוש.

כחלון נכנע לעיריות שדרשו דירות ענק כדי לגבות ארנונה גבוהה וכך חלק גדול מהדירות, כמו בהרצליה, הן בנות 6 חדרים ומחירן אינו בהישג ידם של מרבית הזוגות הצעירים, מצד שני –נפתחה הדרך לספקולנטים לשלם מחצית המחיר עבור דירות אלה, שמחירן בשוק הפתוח כ-‏5 מיליון ויותר. כך העשירים הרויחו ומרבית הזוגות הצעירים ויתרו כי המחירים העצומים היו מחוץ להישג ידם. לשם מה זוג צעיר זקוק ל-‏6 חדרים? חלילה למדינה שכחלון יהא שוב שר אוצר.
ובמשק? הבנקים גורפים רווחים עצומים עבור עמלות ריקות מתוכן, כמו ''דמי שמירה'', ובכל זאת התירה להם המפקחת לסגור עשרות סניפים ופגעה קשות בקשישים, בעולים חדשים ובתושבי הפריפריה. מעבר לכך – כשר התקשורת כחלון אכן הוריד מחירים וגם איפשר ניידות בין הספקים תוך שמירת מספר הנייד. כיום הבנקים מעבירים את הלקוחות של הסניפים שנסגרו ומחייבים אותם ליטול מספר חשבון חדש בכל העברה. הפיקוח על הבנקים הוא כישלון מוחלט ככל שהוא נוגע לאזרח הפשוט. הטייקונים הגדולים נטלו מהבנקים הון עתק ללא בטוחות מספיקות והרשו לעצמם לערוך ''תספורות'' ולקצץ בחובותיהם ובכספי הציבור שהבנקים נתנו להם. היכן היה שר האוצר?

ש''ס ודרעי – אלו מפלגה ו''מנהיג'' המעודדים טפילות, עוני, אי-שירות בצבא ואי-יציאה לעבודה. בושה וכלימה היא ששר שריצה מאסר, אמנם מקוצר במיוחד לכבודו, הוחזר ע''י ביבי לא רק לממשלה אלא לראשות אותו משרד בו פשע והשחית. אכן דרעי ממשיך לדבוק בביבי, בחינת הלך זרזיר אצל עורב. המפלגה הזו רוכבת על השד העדתי, פוגעת במדינה, מבחינה בין דם לדם ופועלת רק עבור מנהיגיה שנטלו לעצמם כל חלקה טובה, מהרבנות הראשית ועד השליטה בהכשרים ועד בניית ערים למגזר החרדי במחירים מסובסדים. לא תראה אנשי ש''ס בהפגנות לגבי מחירי הדירות. ש''ס נוטלת כספי מדינה בכדי להחזיק רשת חינוך ירודה, לרוב ללא לימודי ליבה, ותוך מתן אפשרות לכל בור ועם-הארץ שכלל אינו עוסק בלימוד תורה להשתמט משירות ולעבוד בכלכלה השחורה מבלי לשלם מס כדין. מפלגה זו היא בושה לדת שהפכה בש''ס קרדום לחפור בו בור לכולנו.

המלך ביבי הראשון ממשיך כדרכו לשקר ולהשמיץ מבלי לְעַפְעֵף. לביבי אין בושה ליטול כספים מהמדינה ומחברים תוך התבכיינות בלתי נגמרת. כל אמצעי אצלו כשר להשגת הישרדותו בבלפור, תוך שיסוי ופירוד בעם ובמדינה, ותוך שימוש באמצעי המדינה ובמטוס יקר במיוחד למסעות אינסופיים על חשבון הציבור, תמיד עם רעייתו הפסיכיאטרית, לפגישות מיותרות עם מנהיגים בכדי להתהדר בהן. בינתיים הוא עורר איבה קשה במפלגה הדמוקרטית בארה''ב, ולהתרחקות מישראל מצד מרבית יהודי ארה''ב בגרמו להם לחוש זרות למדינה ולדת. כל בעיה רצינית בה הוא נתקל הוא מסיט לנושאים חסרי-שחר, עד כדי ליחס מחלת נפש לרמטכ''ל שהוא עצמו מינה והאריך את תקופת כהונתו.

כאשר אין בפיו מענה לחשדות בתחום הצוללות הוא הסיט את הדיון לטלפון של גנץ! הוא הקיף עצמו בחבר מלקקים ואומרי הן, שחלקם הם בושה לכנסת ולממשלה בה הם, אבוי, מכהנים. הכל תוך פגיעה גסה בכל מוסדות המדינה החל מהמשטרה והפרקליטות, דרך בכירי צה''ל ועד נשיא המדינה! את כולם רמס ברגל גסה, תוך תחנונים לשנורר עוד כספים לתשלום לעורכי-דינו ובלבד שלא ישלם מכיסו. די! פשוט די!!

מרץ מצאה לראוי להיפגש עם מנהיגים פלסטינים למרות היריבות הקשה עמם דווקא בימים אלה. ישנם אזרחים שיתרחקו בשל כך ממפלגה זו שמנהיגתה סובלת מעט משגעון גדלות.

זהות היא מפלגה חסרת זהות, שליברליזם ואנכרוניזם מעורבבים בה במין תרכובת של הפכים שאולי פייגלין מבין בה, וגם זה בספק. מאז העשן הלבן העולה מִהַוָּתִיקָן בבחירת אפיפיור חדש לא עלה איש לגדולה כמו פייגלין על עשן הקנאביס. עוד משיח שקר.

כחול-לבן, על מגבלותיה, בשונה מיתר הרשימות, היא הסיכוי היחיד להחלפת נתניהו ושלטונו המושחת. גם ראשי מפלגה זו כבר טעו מספר טעויות גסות, החל מנאומו הראשון של בני גנץ בו התפאר במספר המחבלים שהוא (אישית?) חיסל. גנץ נענה לקריאות תגר מצד ביבי וכך מצא עצמו מגן על תוכנו של הטלפון שלו, שלטענת ביבי נפרץ, ומתגונן יותר מדי במקום להתמקד ולתקוף בנושאים החשובים באמת. גם מדיניותה של המפלגה בנושא שתי המדינות או שת''פ עם הליכוד אינו ברור ולעתים היא מדברת בשני קולות. יש לקוות שכאשר גנץ יעלה לשלטון, אם אמנם, יעשה את מינימום ''הטעויות של טירונים''. יד ימינו של גנץ, לפיד, עושה טעויות מיותרות בנאומיו. דווקא בוגי, שר הביטחון לשעבר, אינו מרבה לייצג בפומבי את המפלגה החדשה, וזו טעות נוספת.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי