פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_9016

אביגדור ליברמן
שלמה גזית (יום שישי, 19/04/2019 שעה 10:00)


אביגדור ליברמן

אלוף (דימ.) שלמה גזית



מעולם לא נמניתי על תומכיו ומעריציו של אביגדור ליברמן, האיש העומד בראש ''ישראל ביתנו'', מפלגה קטנה שכוחה בעולים מחבר העמים.

היום, לאחר הבחירות לכנסת, עם חמישה מנדטים בס''ה, עומד אביגדור ליברמן להיות דמות המפתח בפוליטיקה הישראלית בארבע השנים הבאות.

אינני יודע אם יקבל את תיק הביטחון, והתקופה שעשה בתפקיד זה עד לא מכבר איננה מבטיחה לנו רוח חדשה ומהפכנית, אולם את עולמו הוא עומד לקנות בימים אלה, בשמירה על צביונה החילוני של המדינה, חמשת המנדטים של ''ישראל ביתנו'' הם ככל הנראה תנאי לקיומה של הקואליציה בשנים הקרובות, ומעניין יהיה לראות את ראש הממשלה נדרש לתמרן בשאלות אלה.

ועוד נקודה – אנו רואים את כוחם והשפעתם של חמישה ח''כים בקואליציה לעומת 35 הח''כים של ''כחול-לבן'' שעומדים לשבת באופוזיציה.


לב מלאכותי

אל מול הביקורת וגועל-הנפש שאנו רוחשים למערכת הפוליטית שלנו, שוב ושוב רחב לבנו למקרא הישגיהם של המדע והמדענים הישראלים. והישג זה הוא כמעט על אפה וחמתה של המערכת הפוליטית הממשלתית שממהרת להתברך ולהתהדר בהישגים אך רחוקה מלעודד ולתמוך במדע ובמדענים.

בימים אלה התברכנו לשמוע על הישגם של פרופ' טל רביד וחבריו באוניברסיטת תל-אביב. עבודת המחקר שלהם הצליחה לבנות לב אמיתי שהודפס במדפסת תלת-מימדית. התחזית של החוקרים היא כי לאחר עוד עשר שנים לפחות, של ניסויים בהדפסת לבבות שיושתלו וינוסו בבעלי-חיים ניתן יהיה, כך מקווים, לבנות ולהשתיל לב מלאכותי בבני אדם.

ישראל הקטנה, ולעולם תישאר מדינה קטנה באוכלוסייתה, יכולה להתגאות בהישגים של מדעניה ומהנדסיה.

אני מצדיע לצוות המדענים על הישגם הפנומינאלי.


בראשית 1 ו-‏2

כולנו בישראל, וכמונו מיליונים רבים ברחבי תבל, עקבנו בדריכות אחר החללית הישראלית אשר – או-טו-טו נחתה על פני הירח. זהו סיפורה המדהים של ''בראשית 1''.

שמחנו לשמוע כי הצוות המפתח איננו מרים ידיים וכי החל מיד בעבודה לקראת בנייתה ושיגורה של ''בראשית 2''.

לפני מספר ימים, תוך נסיעה במכונית, שמעתי באחת מתחנות הרדיו שיחה של המראיין עם שני ילדים – בת ובן - בגיל 7, כמדומני. השניים סיפרו על התפעלותם מפיתוחה ושיגורה של החללית ''בראשית'' לירח, ושניהם החליטו לתרום את כל הונם ( 56 ש''ח של הילדה ו-‏156 ש''ח של הילד) לקרן פיתוחה של ''בראשית 2'', בתקווה לראות את החללית נוחתת בהצלחה על הירח.

יזמת השניים נגעה ללבי. אני מסיר את הכובע בפני מוריס קאן, המממן הראשי של הפרויקט, אך תרומת שני הילדים הרבה יותר מרשימה. חשוב ש''בראשית'' תהפוך לפרויקט כלל-לאומי-ישראלי, פרויקט שיותר ויותר ישראלים שותפים במימונו.

אני מודיע בזה שהחלטתי לתרום 1,000 ש''ח לחברת SpaceIL המפתחת ובונה את החללית, ואני קורא לעם ישראל להצטרף לשני הילדים ולהרים תרומה.

שנה טובה!








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.