פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בזכות מפגש המשפחות
שלמה גזית (שבת, 11/05/2019 שעה 8:00)


בזכות מפגש המשפחות

אלוף (דימ.) שלמה גזית



הופתעתי לשמוע שראש הממשלה התנגד לקיום מפגש יום העצמאות המשותף, הישראלי-פלשתיני, וכי רק בג''צ פסל את החלטתו ואיפשר למפגש להתקיים.

נזדמן לי, לפני שנים, להשתתף פעמיים או שלוש במפגש זה. אני רואה בו אולי את האירוע האופטימי היחיד – לשני העמים – של יום העצמאות.

אכן, אנו חוגגים את ה' באייר, אנו חוגגים את כינונה של המדינה היהודית לאחר 2000 שנות גלות, אך אנו חוגגים ומציינים ניצחון צבאי במלחמה שלא הסתיימה. אנו חוגגים את היום בידיעה שישראל יודעת כבר 71 שנים של עימות עם שכנינו הערבים ושל מאבק עיקש עם שותפינו לאותו חבל ארץ, לשותפינו הערבים הפלשתינים.

בנאומים אין-ספור של ראשי המדינה אנו שומעים שוב ושוב את שיר הניצחון הצבאי, אך בה בעת אנו מונים את מספר העימותים הצבאיים שידענו ב-‏71 השנים ואת המניין הגדל והולך של הנופלים – אנשי צבא ואזרחים. חובה לזכור ולהזכיר – ישראל רחוקה היום מן השלום ממש כפי שהייתה לפני 71 שנה. מבחינה מסויימת, מצבנו היום אף מסובך משהיה, התכנית לחלוקת הארץ לשתי מדינות – ישראלית ופלשתינית – נראית היום קשה יותר למימוש.

וזה מחזיר אותנו למפגש המשפחות השכולות, משני הצדדים.

יש כאן קבוצה ישראלית ופלשתינית האומרת ''די!'', ידענו מספיק עימותים מלחמות וקרבנות, יש לנו משפחות שכולות המבכות את זכר יקיריהן משני הצדדים. ואף שלא התכוונו לכך – המסר שלהן חד וברור – אין הבדל בין אם שכולה יהודית לאם שכולה פלשתינית, אין הבדל בין הרצון למצוא פיתרון ולראות דו-קיום בין שני הלאומים.

אין לי ספק שגם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בן למשפחת השכול, יודע ומבין זאת היטב, אלא שדעותיו ועמדותיו האישיות אינן רלבנטיות בשלב זה. וזה מביאנו למציאות הפוליטית, לצורך לנסות ולכונן קואליציה שתמנה, במקרה הטוב, 65 ח''כים, קואליציה שהמרכיב הדומיננטי בה הוא הימין הקיצוני יחד עם מפלגות דתיות פנאטיות.

לו היה זה בידי הייתי ממליץ בפני ראש הממשלה לכבד את מפגש המשפחות משני הצדדים בנוכחותו, הייתי קורא לו להצביע על הדרך האחת והיחידה ליישוב הסכסוך, על הצורך בהידברות ועל האור הקטן בשטח זה במפגש המשפחות.

אינני יודע מתי נגיע להסכמה ומתי יימצא הפיתרון, אך זה לא יושג אם לא נתכונן לקראתו. אני מאמין שראש הממשלה יודע ומבין זאת. חבל שאיננו יכול גם לומר זאת בקול רם.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי