פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
יהדות מבוקבקת
יוסף אליעז (יום ראשון, 19/05/2019 שעה 9:00)


יהדות מבוקבקת

יוסף אליעז



היהדות מזמן איבדה חלק ניכר מעיקרי תכניה. מרגע שרבנים, בעיקר בישראל, עשו את הרבנות קרדום לחפור בו, לחיות מגזל קופת המדינה תוך התחמקות משירות בצבא ומעבודה והשתלטו בישראל על כל שירותי הדת, מִמִּילָה עד לחתונה ועד לקבורה. הַכַּשְׁרוּת, אשר כה רבים מתפרנסים ממנה ומנצלים אותה משמשת להשגת כח והון ולקידום מטרות אחרות, כמו השלטת השבת בכח על כל העם, בהתניית תעודת כשרות בשמירת שבת. הכל תוך שלילת חרותו של האזרח לחיות כרצונו, לרבות שלילת תחבורה ציבורית ושירותים חיוניים מהציבור בשבתת ובחגים. כך שלילת תחבורה ציבורית בשבת תורמת מידית עוד לרכישת רכב פרטי לשימוש בשבתות ובחגים, תוך גרימה לאפליה נוספת בין מי שיש לו כיצד להתנייע בשבת למי שאין ידו משגת. כך גם נגרם חילול שבת לאלפי נהגי מוניות המספקים את השירות החסר.

מן הון להון גם אבדו מהיהדות הרבנית אהבת האדם באשר הוא אדם, כיבודו והחמלה היהודית המסורתית. רבי עקיבא מי יַגּוֹל עפר מפיך שקרא ''ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה''.
כך לא היססו רבנים חרדים לפסול יין מיקבים בהם הועסקו עולים מאתיופיה, מאחר וקומץ רבנים החליט, בניגוד לפסיקת הרבנות הראשית והרב עובדיה יוסף ז''ל, שלא להכיר ביהדותם. בנו של המרן, המכהן כרב ראשי בעקבות אביו, לא טרח להגן על פסיקת אביו המנוח ולהושיט יד לאותם עובדים.

ביהדות הקיצונית גם נפגע קשות מעמד האשה. חרדים לא ישבו ליד אשה באוטובוס או במטוס ואף יקרקעו טיסות בשל כך. אחרים יְבַיְשׁוּ אותה ואף יפגעו בה גם פיזית בשל תלבושתה שאינה נראית להם, או יאסרו עליה ללכת על אותה מדרכה שהם צועדים עליה. שוב – היכן רבי עקיבא שאמר שכל תורתו באה לו בזכות רחל רעייתו. בכל התקהלות, ואפילו בחתונה או הלוויה, יופרדו גברים מנשים גם אם הם נשואים זל''ז.

האם השתגענו? כן! הכניעה לחרדים שֶׁחָרְדּוּתָּם אומנותם הפכה לאסון לאומי ולנטל אדיר על המדינה, תקציביה ועל בניה שמסכנים חייהם בצבא, עובדים ומממנים את הפרזיטיות הזו.
הפוליטיקאים החפצים לזכות בקולות החרדים בבחירות מוכנים לתת להם כל שיבקשו, ויותר, ובלבד שיבטיחו את שלטונם.

ומה ענין הבקבוקים לכאן? ובכן נתבשרנו כי הָרֶבֶּה מגור החליט לפסול את הבקבוקים שמייצרת חברת פניציה בירוחם מאחר והתנור הענק, לבו של המפעל, חייב להיות מופעל גם בשבת. על כן הוא הורה לעדרו, סליחה: עדתו, לצרוך רק יין בבקבוקים המיוצרים בטורקיה. לא עזרה שוועת מנהלי פניציה כי החרם הזה יביא לקריסת המפעל ולפיטורי 240 עובדים קשי-יום המפרנסים משפחות באחד המקומות הסובלים מחוסר תעסוקה. כבר ראינו שפיטורים כאלו המביאים משפחות לפת-לחם גרמו אף להתאבדותם של מפוטרים. האם פיקוח נפש דוחה שבת? כנראה שלא בחסידות גור. לא הועילו ההסבר שלא ניתן כלכלית לכבות את התנור בשבת, גם לא התחייבות להעסיק רק נוכרים בשבת, או לייצר במיוחד בקבוקים עבור אותה חסידות רק ביתר ימות השבוע. מה אכפת לו מפועלי ירוחם והפזורה? אנשי גור אינם עובדים שם, אם בכלל.

אותם בקבוקים טורקיים המיוצרים ע''י נוכרים אוכלי טריפה ועובדים אלוהים אחרים הם כשרים למהדרים מבית גור. הנה פרצופה של היהדות כפי שעוות בידי אלו הטוענים לשימורה. זו אינה דת ישראל! אוי לו לאלוהים אם אלו הם המגינים עליו ומעוותים את תורתו, תורת חסד ואמת.
האמנם זקוק הוא להגנתם? היכן הם רבני הצה''ר? היכן היא מפלגתם של יוצאי המפד''ל?

כן, ועוד שאלה קטנה: עתה, לפני ש-‏240 עובדים בשכר כה נמוך ובעיר מדברית הנאנקת בחוסר תעסוקה יפוטרו – היכן ההסתדרות? ועוד שאלה: היכן שר האוצר הדואג ל''כולנו''? מדוע לא ידאג להטיל מכס גבוה על בקבוקים מטורקיה? כן, זה יחייב לפעול ולפתור מספר בעיות, אך הרי לשם כך קיימת משרתך מר כחלון. אולי תלמד משהו מהנשיא טראמפ שהחליט שטובת ארצו קודמת והוא משתמש במכס להגן על כלכלתה. ושר הרווחה? מדוע לא נשמע קולך?




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  מכס איננו הפתרון  (דוד סיון)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי