פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
פיזור הכנסת ה-‏21: עלבון לדמוקרטיה ולמדינה
יוסף אליעז (יום ראשון, 02/06/2019 שעה 12:00)


פיזור הכנסת ה-‏21: עלבון לדמוקרטיה ולמדינה

יוסף אליעז



אנו אחרי מערכת בחירות

אחרי מערכת בחירות קשה, מתישה, יקרה ובעיקר מלוכלכת, נבחרה הכנסת ה-‏21. אכן הציפיות ממנה לא היו גדולות - מרבית הנבחרים לא נבחרו בשל סגולותיהם העילאיות אלא בעיקר על בסיס נאמנותם למנהיג וראש המפלגה הרופס. קיווינו שהכנסת החדשה תִּיטַב במשהו מהכנסת ה-‏20, קודמתה, שנכללו בה נבחרים/ות שוטים/ות וכאלו רבים מדי שכנגדם נוהלו חקירות, שהגיעו לשלב של המלצת משטרה או אף פרקליטות להעמדה לדין, ביניהם שר שסרח, נכלא ובנימין נתניהו החזירו לכהונה בה סרח ושוב מתגבש נגדו כתב אישום. אכן עצוב הוא ששוב נבחרו אישים כאלו שהתואר שר (או שרה) או ח''כ לצד שמם הפך לביזיון למדינת ישראל.


ביבי כנושא המרכזי בבחירות האחרונות

במרכז מערכת הבחירות עמדו אישיותו ותיקיו של בנימין נתניהו, ''בִּיבִּי'''' בְּפִי העם ובפיו הוא. עושי דברו עשו כל שניתן לחלצו מהאפשרות הרחוקה שיעמוד לדין. אולם ביבי עצמו העמיד פני מופתע, ככמעט נעלב, משנשאל אם יפעל להשיג לעצמו חסינות מהעמדה לדין.

על בסיס הצהרתו זו, ועל סמך הצהרותיו כי ''אין כלום כי לא היה כלום'' וכי הָאִשּׁוּמִים נגדו ''יתמוטטו כבנין קלפים'', ועל סמך מצג-השווא כי ימנע מחקיקת או דרישת חסינות, הביאה רבבות ואלפי בוחרים שומרי-חוק להצביע שוב לרשימתו, חלקם אמנם תוך כיסוי אפם בממחטה בגלל הצחנה שעולה זה מכבר מרחוב בלפור. בצד חסידיו השוטים הנה גם אותם תמימים הצביעו לביבי למרות היותו ידוע כשקרן מובהק הן בארץ והן בין מנהיגי תבל, ולמרות שענני הסערה כבר עלו באופק, גם משהחליף חדשות לבקרים את עורכי-דינו, שאת שכרם הוא ניסה ומנסה לשאוב מקופת-הציבור, וזה כאמור בה בעת שהוא טוען ''כי אין כלום''. בשביל כלום זה הוא קיבץ להגנתו מהיקרים שבין עוה''ד בישראל.

הרס האומה והרס המדינה לשם הבטחת הגנתו

בשנים האחרונות ביבי השתולל כְּפִּיל שיכור בחנות חרסינה, שובר ומנתץ כל מערכת שלא רקדה לצלילי חלילו, מחמת פחדו מהעמדה לדין נתן לחרדים, משענתו הרצוצה, כל שביקשו ואף יותר. אלו, שהבחינו בפחדו מהדין, בחוסר יכולתו להחליט וגם על כניעותו ללחצים ניצלו זאת עד גמירא. בכדי לקנות את ליבם ביטל את ''מתווה הכותל'' ותקע בכך טריז עבה בין היהודים בארה''ב, שרובם רפורמים או קונסרבטיבים, לבין מדינת ישראל. כך ביטל כלאחר יד את הישגי ממשלתו הקודמת בנושאי הקצבאות ודילול התשלומים לתלמידי הישיבות. בו בזמן המציא וניפח את דחליל ''השמאל'' שכאילו מתנכל לו. חסידיו הנאמנים לא טרחו כלל לחשוב על ההיבט הפלילי שבבסיס פועלו וקבלו כתורה מִשָּׁמַיִם את טענותיו על רדיפה מצד המשטרה, הפרקליטות, היועץ המשפטי, העיתונות, גדעון סער, נשיא המדינה ולבסוף - גם מבקר המדינה ובתי-המשפט.

ביבי פיצל את העם וסכסך בין שבטיו ככל יכולתו, בהאמינו משום-מה שבכך יחזיק בכפו בלבד את העוצמה והסמכות. הוא הכריז על אויבים מדומים מעבר למנגנוני השלטון במדינה. כך רדף את התקשורת הגם שהשתמש בה לצרכיו, עד כדי פיזור הכנסת, במגמה להציל את החינמון ''ישראל היום'' שהוא שופר תעמולה מתמיד עבור ביבי, הכולל תעמולת בחירות בּוֹטָה. כך הסית כנגד ''השמאל'' המסוכן, אף שנותרו ממנו רק שרידים וכך גם לא בוש להאשים במחלת נפש רמטכ''ל מצליח שהוא מינה ואף האריך את כהונתו.


מרכז הכוח מעוות ולא דמוקרטי

ביבי רוקן מתוכן את הממשלה ואת הכנסת. מדיניותו נקבעת אצלו אישית, במשכנו ברחוב בלפור, כאשר הוא נועץ, אם בכלל, ברעייתו ובבנו יאיר, ובצוות של מְלַחֲכֵי פנכה שנהנו מקרבתם לצלחת בה שלחו מַזְּלֵגָּם מעת לעת. ביבי שולט כמלך רודן בלי כל הזדקקות לעמדות שריו ולכנסת.

ביבי נכנס ברגל גסה למערכת הבחירות בארה''ב, ועל מנת לרומם את עצמו בנאום בקונגרס, קומם עליו ועלינו את המפלגה הדמוקרטית שבדרך נס לא עלתה לשלטון בבחירות האחרונות, אולם בארה''ב, לא כמו תחת שלטון ביבי, הבחירות מתחדשות במועדים קבועים ולמרבה צערנו גם טראמפ, בשונה מביבי, מוגבל לשתי כהונות בלבד ולא לעולם חוסן.

אמנם לא ביבי המציא את השיטה. כבר בן גוריון לא הביא לדיון בממשלה או בכנסת החלטות חשובות בהן החליט בעצמו החל מהכרזת המדינה ואילך. גם מטבחה של גולדה מוכר וידוע ובו בושלו מאחורי הקלעים הליכים בידי גלילי ונאמניה האחרים. ידוע לשמצה בתחום זה צוות חוותו של שרון, אך איש מקודמיו של ביבי לא התייחס בזלזול שכזה לנבחרי העם. ביבי אילף את תומכיו לצעוד אחריו בעיניים סומות ולאשר מיד כל תעתוע וגחמה שלו, דבר שכה בלט בזיגזג שזיגזג בהקמת תאגיד השידור, בהקמת גשר בתל-אביב ובשיפוץ הרכבת תוך עבודה בשבת, באי הקצאת אמצעים לאירוויזיון ושוב בהחלטתו לפזר את הכנסת שזה עתה נבחרה. ביבי סילק משורות הליכוד כל מי שהפגין שמץ חשיבה עצמית, טיפת מנהיגות או קורטוב היסוס להצהיר ''יָבוֹל'' לכל החלטה של הבוס. נותרו רק אומרי ההן.


פרנויה והטלת אימים כמכשיר שלטוני או מנהיגותי

אין ספק כי איראן היא אויב קשה וצמא -דם, המייסד, מממן ומפעיל מנגנוני טרור ברחבי תבל. אולם ביבי ניפח אויב זה, על זרועות התמנון שלו בחיזבאללה, בחמאס ובג'יהאד האסלאמי ותחת ענן שחור זה ביבי מחזיק תחת אימה מתמשכת את הציבור בהציגו את עצמו כמי שרק הוא יגן עלינו. אם אכן ביבי סובל מפרנויה, כפי שחושבים רבים, וכפי שעולה מכמות מאבטחיו, מרכישת מטוס יקר (ולא טַנְּקֶר לכיבוי שריפות) לטיסותיו עם רעייתו, טיסות שחלקן מיותר לחלוטין, הנה עלה בידו לגרום לפרנויה ולפחד לציבורים גדולים, חלקם – עד כדי ירידה מהארץ או הצטרפות למירוץ אחר השגת אזרחות זרה.

מה היה פתרונו להתנכלויות מרצועת עזה? אכן לא היה כדבר הזה עד לשלהי שלטונו של ביבי – אחרי מטח של כ-‏700 טילים מהרצועה על ישראל, ותוך הרג אזרחיה, הבערת שדותיה, אישר להעביר לרצועה ולחמאס עשרות מיליוני דולרים. האמנם זהו רה''מ ושר הביטחון שיובילונו בעת מצוקה?


הפגיעה ברשות המחוקקת ופניה לציבור הבוחרים

ביבי טוען כי בית-המשפט העליון חדר שלא כדין לתחומי סמכותו של בית-המחוקקים בעוד שהוא עצמו פגע פגיעות קשות בהרבה בכנסת, משכפה עליה לדון בחוקים פרסונליים לטובתו האישית, כפה על ח''כי מפלגתו להצביע עבורו גם כאשר החקיקה אינה לרצונם. כל זה תוך הזנחת הבעיות הבוערות (תרתי משמע) והטעונות פתרון, כולל להצלת חיי אדם, הפקקים בכבישים, אי תפקוד הרכבת, התמוטטות המערכת הרפואית, הפקרות השביתות בשירותי הכבאות והעדר ציוד מספיק, הרציחות במשפחה, בעולם התחתון ובעיקר במגזר הערבי, חיסול החקלאות, אי-עצירת ההתפרעויות הביטחוניות ברצועת עזה, אי-פתרון בעיית הפליטים ובעיית תושבי דרום ת''א, אי-מינוי מפכ''ל למשטרה, ריקון משרד החוץ מפעולתו, ועוד ועוד. ביבי מחליט בעצמו ועם בני-ביתו בנושאים ובחוקים שראוי היה לדון בהם בכנסת. ולשפל חדש הגיע כאשר שליחיו העלו מיד אחרי הבחירות את נושא החסינות לביבי אחרי הבטחותיו ומצגיו השקריים כי לא יעשה כן. אכן לצלילה כה עמוקה במדמנה יש כורח בצוללות...

ביבי כדרכו בורח מאחריות ומשקר את הציבור בהאשימו את ליברמן בפיזור הכנסות שביבי עצמו פיזר בשלישית לצרכיו האישיים, על כך נאמר ''כל הפוסל במומו פוסל''. חודש ימים סבב ביבי גאה ויהיר בהצלחתו הדלה בבחירות, וכדרכו דחה לרגע האחרון את המו''מ הרציני להקמת ממשלה.

שאלת תם: פרט לָרֶבֶּה מגור כל המפלגות הדתיות הסכימו לתמוך בחוק הגיוס או שלא להתנגד לו. מדוע לא הופעל לחץ על הרב לִיצְמָן ועל אותו הרב הנכבד מחסידות גור? הוא דתי יותר מכלל רבני אותן מפלגות? מדוע הטיל ביבי את הָאָשָׁם דווקא על ליברמן לבדו?


פניה לציבור הבוחרים

זה עתה נבחרה כנסת חדשה וכבר הצביעו מרבית חבריה על פיזורה לאור כִּשְׁלוֹנוֹ של ביבי להרכיב ממשלה. הכנסת לא דרשה מביבי לנהוג בהגינות וכחוק ולהשיב לנשיא המדינה את המנדט להטיל על ח''כ אחר את הרכבת הממשלה. כך תמכה הכנסת בהתחכמויות ביבי מהשבת אותה סמכות. שוב- מחמת טובתו הפרטית והאישית של ביבי, שעודו סבור כלואי ה-‏15 ''המדינה זה אני!'' בכך נתנה הכנסת ידה , או אצבעותיה, לגרימת נזק עצום למדינה.

אני קורא לציבור לְהִמָּנַע מלבחור באותם חברי-כנסת שהצביעו, רובם בניגוד לרצונם, על פיזור הכנסת ה-‏21. בהצבעתם לפיזור הכנסת בשל גחמותיו האישיות וכשלונותיו של ביבי וגזל הסמכות מנשיא המדינה להמשיך בהליך הדמוקרטי, הם הוכיחו כי אינם ראויים לשבת בכנסת ישראל.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי