פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
על שקרים או ספינים בפוליטיקה
יוסף אליעז (יום שישי, 14/06/2019 שעה 12:00)


על שקרים או ספינים בפוליטיקה

יוסף אליעז



על חלק ניכר בציבור מקובל שמותר לשקר לציבור הבוחרים, או לעשות ''ספינים'' בפוליטיקה, ושמענו זאת למרבה הצער גם מגדולים ונכבדים, החל מבן-גוריון, שבצד גדולתו היה גם תעלולן פוליטי לא קטן, משרי-אוצר לדורותיהם שהבטיחו שלא יעלו מסים יום-יומיים לפני שהעלום; שמענו את לוי אשכול המנוח שאמר: ''הבטחתי, אבל לא הבטחתי לקיים''; ראינו רכישת ח''כ מרשימת צומת תמורת ''מיצובישי'' שעשה רבין; שלא להזכיר את הבטחותיו החלולות של שר-האוצר הנוכחי, שהבטיח להגן על החוק, על בית המשפט העליון ושלא יכהן תחת ראש ממשלה שיוגש נגדו כתב-אישום, וזה מעבר לכישלונו העצום בניהול משרדו. ועד לאבי גבאי ורוב חבריו בצמרת מפלגת העבודה [האבודה?] או המחנה הציוני שהצהירו שלא ישבו במפלגה תחת ראשותו של ביבי נתניהו אך דנו ארוכות ובתאבון של מזי-רעב מזילי ריר על כיסאות עת שביבי הציע להם כסאות שרים בכירים לשם הצלתו והצלחתו להרכיב ממשלה, בהתנכרות מוחלטת להצהרותיו שלו, של ביבי, שלא ישב בממשלה עם ''השמאל'' , אותו השמיץ עד להפיכת המילה שמאל למילת גנאי שנואה.

אולם בנימין נתניהו האפיל )תרתי משמע( על כולם בשימוש באי-אמת להשגת מטרותיו.
תמונה עצובה הצטיירה לעינינו דווקא מדבריהם של מקורביו וְחַנֵּפַיו של ביבי עצמו.
כב' שר המשפטים החדש, האמיר י''ה אמיר אוחנה, נשאל בשידור טלויזיה כיצד זה אדונו ורבו נתניהו מעל בכל הצהרותיו שלא ישב עם השמאל ובא בהצעות כה נדיבות לגבאי ושות'. השר הנכבד )בעיניו לפחות( לא התבלבל והשיב כי ביבי לא התכוון כלל להקים ממשלה עם המחנה הציוני, ולא עשה כן אלא כדי לגרום לאיווט ליברמן להבהל ולחזור מיד לשורות הימין ולכסאו בממשלה. למיטב זכרוני אף הוסיף שבהזדמנות זו גם הרס, פוליטית, את גבאי. מהלך כזה (הגם שדומה שלא כך היו פני הדברים, אלא זעקת יֵאוּשׁ בנוסח ''ממלכתי עבור סוס'') נראה לשר המשפטים {!} סביר והגון.

הִקְדִּימוֹ במעט חסיד אחר של ביבי, עוה''ד יורם שפטל (כן, ההוא ממשפט דימאניוק בו התביעה עצמה שהביאה מסמכים מִאָרְכִיבֵי בריה''מ ערערה את כתב-האישום שהגישה, ולא אכנס כאן לדעת רבים על אותו זיכוי מוחלט ונורא מפי כב' הנשיא שמגר וחבריו לכס) בּטוּרוֹ (כן, יש כזה), ב''מעריב סוף השבוע'' מיום 7.6.2019 קושר שפטל כתרי חכמה לביבי נשוא הערצתו וכותב ביחס להצעת ביבי לגבאי כי ביבי ''ממשיך לראות צעד אחד לפני כולם'' (הביטוי מזכיר לי אותה בדיחה עצובה על אותו מנהיג פועלים שֶׁנָּאַם לאמור: ''אנו על סף תהום! ועתה נצעד קדימה!''). לדבריו: ''את אשר 'הציע' נתניהו לעבודה הפעם, עשה כבר בעבר פעמיים במסגרת מהלכים פוליטיים מתוחכמים מאין כמותם. כזכור, בשנת תשע''ב (2012) , בהתקרב מועד הבחירות, איימה מפלגת ''קדימה'' שמנתה 28 ח''כים - אחד יותר מהליכוד - על שלטונו של נתניהו. כלה ונחרצה הייתה איפוא דעתו כי יש להרוס אותה פוליטית עד היסוד. לפיכך פיתה את מנהיגה שאול מופז להכנס לקואליציה כדי להעביר חוק שיכפה גיוס חרדים לצבא. נתניהו עשה כן בידיעה ברורה כי אין בכוונתו לקיים את הבטחתו בעניין חקיקת החוק, וכי כאשר הודיע זאת למופז אחרי מספר שבועות, הכעס הופנה כל כולו כלפי האחרון, שנפל באיוולתו לפח יקוש שטמן לו נתניהו. כך קדימה תוכה מכה פוליטית אנושה שממנה לא תתאושש לעולם. הכל התנהל לפי תוכניתו של נתניהו. חוק הגיוס לא חוקק ומופז וקדימה נחשפו בקלונם ובאיוולתם... קדימה התרסקה בבחירות וירדה מ-‏28 ח''כים לשניים בלבד.

בהמשך כותב שפטל כי לאחר הבחירות של 2015...''עדיין נשאר המחנ''צ בבחינת איום עתידי על שלטון הליכוד. שוב נזקק נתניהו לאותו תרגיל שהוכיח את עצמו... הפעם הציע נתניהו ''הצעות מרחיקות לכת'' לבוז'י הרצוג בסוגית ''האויב הפלשתיני''. למותר יהיה להכביר מילים כי לא עלה כלל בדעת נתניהו להתנהל בפועל בהתאם ל'הצעותיו'''

כאן מזכיר אותו מחבר את פרשת ''קנייתו'' של ליברמן במינויו לשר בטחון תוך סילוקו של יעלון, וכשליברמן הסכים ''פוצץ נתניהו את המו''מ עם הרצוג'', ובכך הביא ''לריסוק ללא תקומה של מעמדו הציבורי של הרצוג'' והפיכת ''מפלגת העבודה... למפלגה האבודה''.
לדעת שפטל זה היה ''תרגיל מס' 3 של ביבי''.
לא מפריע לו שעדיין החרדים אוכלים את לשד האוצר, אינם משרתים בצבא, וצוחקים על ביבי ועל יתר עם ישראל. העיקר שביבי שמר על כסאו!!
הוי, מקיאוולי, מי יגול עפר מעיניך. הנה קמו לך מתחרים בארץ הקודש. גם אחיתופל השילוני מסמיק מקנאה.

כן, לדעתך ביבי, בהנחה שאוחנה ושפטל פרשניך ומעריציך צודקים לגביך - אין עוד כמוך.
''ספינים'' עשו גם קודמיך, אך הם ואנשיהם לפחות לא התגאו בזה, וזו לא היתה תורת חייהם. אתה וחסידיך חושפים ערווה זו בגאווה בראש המקפצה.

אמנם יש פה ושם אנשים שמאמינים בצו ''מִדְּבַר שקר תרחק'' והם אכן רחוקים מנזיד השלטון בצלחתם או חַמְגַּשִׁיתָּם של ביבי, שרה, נתן אשל ויאיר נ''י.
עדיין יש בתוכנו אנשים שפיהם ולבם שווים, שעדיין יש בכליותיהם מצפון ומצפן, שעדיין הולכים בדרך הישר, ללא נפתולים. הם נושאים את לפיד התקווה שממשלת זדון תיעלם מהארץ על מושחתיה, נחקריה, ''ממתיניה לשימוע'', אסיריה שסיימו את 7 השנים לאחר תום מאסרם, ונבחרים הדואגים רק לְפֶלֶג שולחיהם ולא לכלל העם. מי יתן ויתקיים בנו ''השיבה שופטינו כראשונה ויועצינו כבתחילה''.

מי ייתן ונוכל להתגאות בממשלה ובמחוקקים ישרי הלב, שיעסקו בטובת העם והמדינה ולא בטובתם האישית ובבריחה מהמשפט. שישמרו על ביטחוננו שלא בדרך של תשלום שוחד ענק לאויב ''לשמירת השקט'' ולא יתירו עוד שילוח אש בשדותינו וירי על אזרחינו.
מי ייתן, ארצי, וּמְהָרְסַיִּךְ וּמָחָרִיבַיִּךְ ממך יצאו , אפילו לפנסיה ולא לכלא, ובלבד שיצאו.
מי ייתן ואותם מוכי-סנוורים ההולכים כסומים אחרי אותו ''מלך ספינים'' שכישף אותם ישובו לראות נכוחה וְלָבוֹר את דרכם ודרכנו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי