פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ללכת להצביע
שלמה גזית (שבת, 07/09/2019 שעה 7:00)


ללכת להצביע

אלוף (דימ.) שלמה גזית



בעוד מספר ימים נלך כןלנו לקלפי, זו הפעם השנייה ב-‏2019. תהיינה אשר תהיינה תוצאות הבחירות, אין איש מעלה על הדעת סיבוב בחירות נוסף, שלישי. גם בחירות אלה, ביום שלישי הקרוב, לא היו הכרחיות.

ההחלטה על בחירות חדשות התקבלה כמחטף, משהתברר כי אין הליכוד בראשות נתניהו מסוגל להרכיב ממשלה, ואז, במקום להחזיר המנדט לנשיא המדינה, נחפזו להעביר בכנסת החלטה על בחירות חוזרות.
מה שלא תהיינה תוצאות ההצבעה הפעם, עם הכרעה פוליטית זו נצטרך לחיות בארבע השנים הקרובות, ומכאן חשיבותן.

מימין ומשמאל אני שומע קולות של רבים שהחליטו שלא להצביע, בין אם זה משיקולי נוחות, שלא לשבש תוכניות שנקבעו לחופשה וטיול לפני החגים, ובין אם זה בשל שאט נפש מן המערכת הפוליטית.

איננו יודעים מה יהיה שעור המצביעים הפעם - 5%, 10% פחות מן הממוצע? נתון זה בלבד לא היה מטריד, אילו היו ה''בלתי מצביעים'' מתחלקים באופן שווה על פני כלל בעלי זכות הבחירה. חוששני שלא זו תהא תמונת המצב – הנמנעים מהצבעה יהיו ככל הנראה בעלי שני מאפיינים:
  • אלה שתכננו את חופשותיהם לעונה זו ולא ירצו לשבש או אף לבטל התוכניות;
  • ציבור המצביעים שאינם מגובשים במפלגה זו או אחרת, במפלגה המקיימת עימם קשר הדוק ומוודאת שילכו לקלפי.
במציאות הישראלית המוכרת – יהיו אלה בעיקר מצביעי הרשימות הערביות, אשר ממילא שעור המצביעים אצלן נמוך, מצביעי כחול-לבן, המחנה הדמוקרטי והעבודה, ואולי אף חלק ממצביעי הליכוד.

מי שילכו להצביע בקלפי בהמוניהם יהיו מצביעי הרשימות הדתיות, ומצביעי ש''ס.
אנחנו עלולים למצוא עצמנו ב- 18 בספטמבר עם תמונה מעוותת של אוכלוסיית המדינה, אלא שתמונה מעוותת זו תכתיב גם את הרכב הכנסת, והפוליטיקה הישראלית לשנים הקרובות.
אין זה עדיין מאוחר – בעוד עשרה ימים יפתחו הקלפיות.

זכרו, מה שאמור להשפיע על החלטתכם – להצביע או ללכת לים ביום שלישי הקרוב, איננה תמונת המצב של היום, אלא כיצד יראו המדינה והכנסת בארבע השנים הקרובות.

שיקול זה נכון ערב כל הצבעה בקלפי, אלא שהפעם נוצרו תנאים העלולים ליצור הצבעה מעוותת במיוחד. חובתנו, חובת כל אחת ואחד, לזכור ולהבין זאת – איננו רוצים בכנסת בעלת הרכב חריג.

זכרו, יום הבחירות הוא יום חופשי. יום שנקבע ''חופשי'' בכוונה ברורה שכל מי שרוצה להצביע יוכל לעשות זאת. לכו להצביע מוקדם בבוקר, ועדיין יעמוד יום חופשי לרשותכם. זו טירחה קטנה עבור כולנו – אך חשבו על ההשפעה שתהיה לכך בארבע השנים הקרובות.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  ללכת להצביע זה חשוב לדמוקרטיה  (בצלאל פאר)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי