פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בְּשׁוּלֵי הַחֲדָשׁוֹת בִּתְחִילַּת תש''ף
יוסף אליעז (יום שני, 21/10/2019 שעה 9:00)


בְּשׁוּלֵי הַחֲדָשׁוֹת בִּתְחִילַּת תש''ף

יוסף אליעז



פִּטוּרֵי שַׂר וְתַעֲלוּלִי בִּיבִּי

להליכים המשפטיים כנגד ראש ממשלתנו עשויות להיות תוצאות מוזרות שרק תחת ממשלו של ביבי אפשר ויקרו.

ראשית – ראש ממשלה יפוטר רק אחרי שפסק-הדין לחובתו יהא לחלוט, דהיינו: רק בתום הליכי הערעור לבית-המשפט העליון, ככל שיוגש לאחר הרשעה (אם לא תוגש בקשה למשפט חוזר או לדיון נוסף, הרי מדובר בביבי...). ערעורים בבית המשפט העליון נמשכים לעתים שנים ובכל מקרה – חודשים ארוכים. אין בחוק הוראה המחייבת ''קיצור תורים'' בתיקים בעלי משמעות ממלכתית או מתן קדימות לדיון ולהכרעה בתיקים כאלו. והנה אחר כל התקפותיו על המערכת המשפטית אפשר שיהא גורלו לשבט או לחסד בידי ערכאת השיפוט העליונה. כל עוד זו לא תפסוק ותאשר ההרשעה - יוסיף רה''מ לכהן בתפקידו.

אכן לדעתנו זהו עוות בחוק - בעוד שהרשעת שר בעבירה שיש עמה קלון, או אפילו הגשת כתב אישום נגדו מחייבים את רה''מ, לפי פסיקת בית המשפט העליון, להעביר את השר מתפקידו (ענין דרעי). דומה שהמחוקק לא צפה הֵיאָחֲזוּת כזו של ראש ממשלה בקרנות המזבח, או בקרנות הבית ברחוב בלפור.
שנית – באם ביבי, חלילה[?] יורשע כאמור יהא עליו לפטר את עצמו מלכהן כשר הבריאות, שר הביטחון ומיתר המיניסטריונים בהם הוא מחזיק עתה. אכן- מצב מְעַנְיֵין שרק במדינתנו יתכן!


''הילדה של כולנו''

לבי לבי לגברת יששכר הכלואה בכלא הרוסי. אכן גזר-הדין שהוטל עליה 7.5 שנות מאסר הוא אכזרי, חורג מכל פרופורציות, מה גם שהיא כלואה כבר ששה חודשים, ומעצר או מאסר זה שכבר ריצתה הינו בהחלט עונש הולם, ואף כשלעצמו הוא חמור במקצת. כל בית משפט במערב היה מטיל עליה מאסר כאורך המעצר שריצתה ומורה לשחררה מיד.

אם חלילה הושפע בית המשפט הרוסי משיקולי מדיניות הממשלה או מטרת השלטון הרוסי למנוע את הסגרתו של חשוד בעל אזרחות רוסית שנחשד בהונאות אדירות בארה''ב וכבר ניתן צו משפטי בישראל להסגרתו לארה''ב – המצב המשפטי ברוסיה הוא נורא וראוי להימנות על מערכות ובתי-משפט בעולם השלישי, המזכים או מרשיעים לפי צו השלטון. אם אכן כן – אנו שבים ונזכרים במשפטי הראווה הסובייטיים הזכורים לרע, או ב''בתי המשפט'' של הרייך השלישי.

עם זה, ויסלחו לי בני המשפחה וכל דורשי טובתה של הגב' יששכר (כן, גם אני ביניהם) - אל לנו להתפס להפרזות וּלָהִתְלָהַמּוּיוֹת. כבר ראינו את הנזק האדיר שעשו ההפגנות למען ''הילד שלנו'' גלעד שביט, שהיה כלוא בידי החמאס כחמש שנים. בשל ההפגנות למען לוחם שריון, שישב בצריח טנק ולפניו מקלע טעון ולצדו נשקו האישי, שֶׁחָדַל ולא ירה ברוצחים שרצחו את חבריו לצוות וחטפוהו. בשל אותה התלהמות ציבורית ראש הממשלה החלוש לא עמד בלחצים ושחרר למעלה מאלף ומאה מחבלים, ביניהם רוצחים שדם יהודי רב על ידיהם וחלקם כבר שב לסורו והמשיך להכות בנו ושילמנו בקורבנות שכבר רצחו בנו אותם משוחררים, שלא לדבר על הלוחמים שנפלו או נפצעו לצורך לכידתם, שפיטתם ומאסרם.

ובכן גלעד שליט לא היה ''הילד של כולנו'', הוא היה הבן של הוריו, ואביו גם ניסה ונישא על גלי הפרשה, כפי שפורסם במדיה, לכאורה להיבחר לכנסת... גלעד שביט לא היה ילד אלא היה בוגר וחייל מאומן בצה''ל וראוי היה לפעול לשחרורו, אך לא בהפגנות האדירות והלחצים העצומים שהופעלו וגרמו להעצמת הדרישות של חמאס ולשחרור המחבלים שעלה לנו בדם.

ובכן גם הגב' יששכר כבר אינה ''ילדה'', היא אִשָּׁה בוגרת בת 26, וקצינים בגילה כבר מפקדים על פלוגות בצה''ל, אחרות בגילה הן טייסות, נווטות קרב, חובלות בחיל הים וקצינות בגדודי לוחמים, או אזרחיות העובדות בשלל תפקידם אחראים.

כאשר אשה מחזיקה בְּכֵלֶיהָ סם אסור, אפילו במשקל המגוחך של 10 גרם, היא מודעת לחוק ומודעת לכך שאם תִּתָּפֵס היא צפויה למשפט ולעונש, אכן – לא ל-‏7.5 שנות מאסר.

אל לנו לְצאת שוב להפגנות וללחצים על הממשלה והעומד בראשה. יש להגיש ערעור, להוסיף ולבקש חנינה או הקלה משמעותית ביותר בעונש האכזרי שהוטל. ואנא סלחו לי אך גם הביטוי ''הילדה של כולנו'' מיותר, היא אינה ילדה ואין זה בטוח שבנותינו נוהגות להעביר סם אסור ממדינה למדינה, או אפילו מהודו או בכלל להתעסק בסמים או לצרוך אותם.

לגיטימי בעיני שֶׁהָאִמָּא תעשה כל שביכולתה להביא לשחרור בתה, אך אין זה ענין להפגנות ולהשמצות כלפי המדינה וראשיה.
פשוט – הֵרָגְעוּ נא כולם ותנו למוסדות המדינה לפעול בשקט וביעילות לשחרורה.


הנשיא דונאלד טראמפ חושב מחוץ לקופסא

אכן קשה להבין מה עובר על טראמפ? מבלי לחשוב ולהתייעץ הודיע במפתיע על הוצאת מעט הכוחות האמריקאים שנותרו בסוריה, שאיש אגב לא חשב לתקפם, כי אלו היו כוחות קומנדו מיוחדים שתפקידם לסמן מטרה לטילי שיוט או למפציצים כבדים בי-‏52, תוך הפ-קרת הכורדים שבצעו גם עבור ארה''ב את הלוחמה הקרקעית בכורדים. כל זה קורה אחרי התעלמותו בפועל מההתקפה האירנית או חותית אירנית על סעודיה, ההתקפות על אניות כולל אמריקניות במפרץ ואחרי מפגשיו המוזרים עם נשיא צפון קוריאה, ומאמציו הלא-יאמנו להפגש עם נשיא אירן.

עוד הוציא טראמפ מכתב מטופש לארדואן בו הציע לו לא להיות טיפש, ולא לפלוש לסוריה ואחרי יומיים כשנדמה היה שהושגה הפסקת אש זמנית בסוריה כתר לראשו שבחים תוך ציון חוכמתו של הרודן.
בכלל דומה שטראמפ נהנה להסתופף עם רודנים כמו קים, ארדואן, נשיא סין וניסיונו להיפגש עם נשיא אירן.

אך בכך לא די. טראמפ הכריז על חכמתו, כחכם באדם, וכן הסביר כי הפקרת הכורדים באה בין היתר כיוון שהם לא השתתפו ב-‏1945 בנחיתה לחופי צרפת במבצע אוֹבֶרְלוֹרְד!! מאוחר יותר הבהיר הבית הלבן שהכוחות שפונו מסוריה יוצבו בעיראק וילחמו בדאע''ש שכבר רבים מאנשיו שהיו כלואים בידי הכורדים נמלטו מהכלא עקב נסיגת הכוחות הכורדיים במתווה טראמפ-ארדואן...

כבר כתבתי שדומה שהנשיא הנכבד, ידידי ישראל, אותו טראמפ שביבי תפס עליו טרמפ למורת רוח הדמוקרטים בארה''ב, אכן חושב מחוץ לקופסא, אלא שהקופסא היא זו שבה שוכן מוחו הקודח. מי יִיתֵּן ויוברר שכל זה נגרם עקב מחלה קצרה שממנה אי''ה יבריא במהרה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי