פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
עוד על תעתועי ביבי
יוסף אליעז (יום שישי, 01/11/2019 שעה 9:00)


עוד על תעתועי ביבי

יוסף אליעז



אנחנו כבר מורגלים בתעתועיו של ביבי וכבר ראינו לאיזה שפל הוא מוכן לרדת בכדי להחזיק עוד קצת בהגה השלטון ובעיקר בתואר ''ראש הממשלה'', לגור בבלפור מוקף חנפנים ומאבטחים, לעופף מדי פעם בטיסות יקרות ומיותרות אל מנהיגי עולם (היום הוא מתהדר במטוס חדש, עם או בלי מיטה לגברת) ולהתהדר בקרבתו המדומיינת אליהם, עד שהוא חש עצמו כאילו גם הוא מנהיג מעצמה גדולה.
האיש הזה, רדוף פרנויה כמו דיקטטור מצוי שאינו בוטח בנאמנות עמו (ועל כן דורש מכל מקורביו, חברי הליכוד ומנהיגי רסיסי המפלגות שעמו שיצהירו שוב ושוב על נאמנותם לו), חש כי כסאו מתנודד עתה והא אינו בוש בשום צעד.
בעוד הוא מחרים בדבריו את הערבים, כ-% 20 מאזרחי המדינה, ותוקף את מפלגת כחול-לבן כאילו היא מוכנה לברית עם הרשימות הערביות, לא בוש היה לא מכבר, בעת שהחזיק במנדט להרכבת ממשלה, לקיים מו''מ נדיב ביותר עם מנהיגי אותן מפלגות ערביות ובלבד שיסייעו לו לשמור על כסאו.

עם זאת – אין להכחיש, ביבי הוא אדם נבון, ערמומי, רהוט דיבור, בעל עור עבה, מוסר גמיש, ואחת מיכולותיו הבולטות היא להסיט מיד ותמיד את הנושא מכל מעשה המוטח בו.
ראשית – הוא חולץ עצמו מכל אחריות. למשל : בנושא הזמנת ארוחות השחיתות, השפים והטבחיות, שהועסקו בבלפור. ביבי לא אכל, לא שתה שמפניה ורודה, עישן מעט מאד סיגרים יקרים. בבית ראש הממשלה תחילה הכחישו את ענין הארוחות והבישולים, לאחר מכן העלילו על מני נפתלי, אב הבית דאז, שהוא שהזמין את הארוחות הללו ואפילו אכל אותן עצמו עם צוות העובדים שהיה כפוף לו. כשהמעשיה לא נתקבלה יפה האשימו את סמנכ''ל המשרד האומלל. ביבי עצמו יצא מפרשת הארוחות כולו נקי בטענה ששרה היא שטיפלה בזה, אולי הבן הזמין פיצה. מה בעצם אירע באותן ארוחות יקרות על חשבון הציבור? הנה לביבי תשובה ניצחת: מה קרה לפרקליטות ולמשטרה שנטפלו לבית המלוכה בשל כמה ''חַמְּגַּשִּׁיוֹת'' מסכנות?
כן, ובהחלט כל הכבוד לראש ממשלה המסתתר אחרי שמלת אשתו.

שנית – הפרשה האחרונה של הטרדת עד. נכון שבספר החוקים זה נחשב לפשע חמור, אך אנשי ביבי ועורכי דינם טוענים: זו אינה הטרדה באשר נעשתה בצהרי יום ולא בחשכת לילה. מה כבר קרה? הטיחו בעד מדינה שהוא שיקר ומשקר בעדותו? כלום אינם מבינים שהטרדה פומבית זו, הלבנת פני העד קבל עם, עֵדָּה וּשְׁכֵנִים חמורה עוד יותר מהטרדה שקטה. האם עורכי-הדין ששכר ביבי, כנראה בכספי ההלוואות שאישר לו מבקר המדינה שביבי מינה לנוחיותו, אינם מבינים שכל השמצות העד בעת שמתנהלים הליכים משפטיים פסולה בְּבוֹאָה להטיל דופי ודעה קדומה בפני הציבור ובפני השופטים. פעם קראו לזה ''סוב יודיצה'', גם אם המשפט עצמו טרם החל והאישומים מתמשכים עוד ועוד בשל תעלולי הבוס ביבי.
ומה אומר על כך ביבי? כרגיל הוא מסיט את הנושא לענין אחר. הנושא המרכזי לדעתו אינו פשע ההטרדה אלא הפרת איזה נוהל בדיקת הטלפונים. כבר נשכח שהבדיקה היתה בהסכמת ובידיעת בעל הטלפון, שאינו קוטל קנים אלא מבכירי צוותו של ביבי (הכל מזכיר קצת את צוותו של ניקסון בפרשת ווֹטֶרְגֵּייט).

שלישית – אם כבר מדובר בטלפונים הנה בשתי מערכות הבחירות לשתי הכנסות האחרונות ביבי נמנע מלכתוב ולפרסם מצע למפלגתו, כל שֶׁעִנְיֵן אותו היה נושא החסינות שבקש לעצמו, וכדרכו בחטא הסיט את הנושא לפריצה לטלפון של בני גנץ, בין שהיתה בכלל ובין שלא. ביבי ממונה על כל מערכות הבטחון. חשבתם פעם מניין הגיעה אליו הידיעה על הפריצה לטלפון של גנץ? היש לו סוכנים באירן? עוד תמיהה.

וזכרו נא כי בענייני חששות לפגיעה בפרטיות יש לביבי ניסיון עשיר: למשל: פרשת ''הקלטת הלוהטת'' שלא הייתה ולא נבראה, וביבי ייחס לח''כ דוד לוי את החזקתה. אותה קלטת שמשה סיבה לביבי להתלונן, כדרכו מאז ומעולם, על רדיפה.

רביעית, בסטיה קלה מהנושאים הללו – פרשת הצוללות, שלרבים וטובים ממני נראית חמורה כמה מונים מכל שלושת התיקים שמתקיים בם שימוע. היועץ המשפטי, הנוהג ביד רכה ומתחשבת מדי בביבי, ''ניקה'' באופן מוזר ומראש את ביבי, עוד בתחילת הפרשה, מכל מעורבות או אחריות לה, וכל זה עוד בטרם התגלו הקשרים בין המספנה טיסנקרופ לבין מיליקובסקי, בן דוד של ביבי ומבעלי חברת פלדה שסיפקה פלדה לאותה מספנה. כן, גם נטען שביבי עשה הון ממכירת מניותיו באותה חברה (אך לא מספיק כדי לשלם לעורכי-דינו...).

ביבי, או מי ממקורביו, כפה על צה''ל לרכוש צוללת שישית, מיותרת לשעתה לדעת אנשי מקצוע, ועוד אניות מלחמה תוך ביטול מכרז בינלאומי שהוכן לבנייתן, הזמין עוד 3 צוללות תוך עקיפת שר הביטחון דאז, בוגי יעלון ומפקדי חיל הים. כמו כן באופן מסתורי ניתנה הסכמה לממשלת גרמניה לבנות צוללות משוכללות דומות עבור הצי המצרי, שכרגע אין לו אויבים... משנתגלה משהו מאותן פרשיות טענו מקורבי ביבי שהוא לא הזמין את 3 הצוללות להגדלת צי חיל הים עתה, אלא לעתיד, במגמה להחליף את הצוללות הנוכחיות לכשיתבלו.
כבר כתבתי שזהו הסבר המצוץ מהאצבע שכן אין יודע כיצד יבנו ויופעלו צוללות הדור הבא, ואף ציינתי שצי ארה''ב, כבר מספר שנים , בונה רק צוללות הממונעות בכור גרעיני.

ואוסיף הערה קשה בנושא זה: היו שטענו שאנו זקוקים לסוג נשק זה, צוללות, בכדי לתת לאויב את המכה השניה, דהיינו: לאחר שיפגע בנו נשיב לו מכה אחת אפיים.
זהו טיעון מסוכן ומפחיד. מדינת ישראל היא מדינה קטנה והאוכלוסיה היהודית בה מרוכזת, למעשה, לאורך החוף מחיפה, או חדרה ועד גדרה. אם ריכוז זה יִפָּגַע בנשק גרעיני ספק אם תהא לנו תקומה. מה תועיל לנו המכה השניה אם במכה הראשונה, חלילה, ניכחד? כיצד כתב ביאליק ב-‏1903 בשירו ''על השחיטה:
וְאִם יֶשׁ-צֶדֶק – יוֹפַע מִיָּד!
אַךְ אִם-אַחֲרֵי הִשָּׁמְדִי מִתַּחַת רָקִיעַ
הַצֶּדֶק יוֹפִיעַ –
יְמֻגַּר-נָא כִסְאוֹ לָעַד!

אמנם נקמה היא מוטיב ראוי במקרים מיוחדים, כמו בשל ג'נוסייד (השמדת) עם או טבח, אך הנקמה חשובה פחות משמירת החיים.
המדינה כבר זמן רב אינה יוזמת ולמעשה אויביה מכתיבים מזה שנים את ''סדר היום'' לביבי ולצה''ל.

במלחמת ששת הימים צה''ל הכה מכה ראשונה וניצח למעשה תוך יממה עם השמדת חילות האויר של מצרים וסוריה. במלחמת יום הכיפורים גולדה ודיין אסרו לתת את המכה הראשונה (ולגייס מילואים בזמן) ושילמנו על כך בשלושת אלפים חללים. האם כך מתכוון ראש הממשלה לנהל, חלילה, את המערכה הבאה?
צוללות לשם ''מכה שניה'' הן פחות חשיבות ממנהיגות שתמנע את המכה הראשונה עלינו, ולא אוסיף.

חמישית – בכל הכבוד לנשיאנו הנכבד, אשר רוצה בתום לב למנוע מערכת בחירות שלישית ומיותרת אפילו מקודמותיה – לא לו לעסוק בפוליטיקה, ואפילו אם היא נייטרלית.
הוא העלה ''מתווה '' מוזר ולא ריאלי, לפיו ביבי יוסיף לשאת בתואר ראש ממשלה גם בתקופת נבצרותו ויוסיף לגור במעון הרשמי בבלפור. כרפתן בנעורי אני יודע שעגל שנולד עם שני ראשים אינו מוציא את יומו. כל שכב' הנשיא תרם הוא עוד בקעה לביבי להתגדר בה ולהקל עליו את עקשנותו להאחז במשרתו. אנא אדוני הנשיא - תן לפוליטיקאים המתמודדים להמציא בעצמם אבסורדים . לפחות ביבי מצטיין בזה.

מר נתניהו הנכבד, היו לך הישגים נאים, לכאורה וגם אחרים. די לנו ממך, ממשפחתך היקרה וממקורביך החנפים, אנא פרוש בכבוד ותן לעם הזה להקים לעצמו מנהיגות ראויה וממשלה שתעסוק בבניית המדינה ואורגניה ולא שרים שיהרסו את המשרדים שהופקדו עליהם, כמוך בתחומי החוץ והבריאות, וכנראה גם בתחום הביטחון, כמו שר המשפטים הזמני מר אוחנה שידו רב לו בהרס, וכמו ארדן, השר לביטחון פנים, שהחליט להתחרות באוחנה. שרת התרבות הרסה די, וקח אתך גם את הרברפי וסמוטריץ', את דרעי ואת השקד הפורח בכרם לא לו.
דרך צלחה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי