פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
''הידד'' לחופש עיתונות בישראל בהשתקת המידע!
נתן גפן (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 10:12)


בתאריך 16 לאוקטובר 2002 ולמחרת (בעברית ובאנגלית בהתאמה) התקיימו בירושלים סדנאות בנושא הקמת ועדת חקירה בעניין רצח רבין.

יו''ר הועד הציבורי שדורש הקמת ועדת חקירה בנושא, פנה אלי וביקש לקבל ממני קלטת מהחקירה שצולמה ע''י המשטרה בחקירתו של יגאל עמיר ב 3 לדצמבר 1995. לפי דבריו, ראשית, הקלטת שברשותו (גם אותה הוא העתיק מקלטת שלי) לא במצב טוב ושנית הוא העביר אותה ל''מעריב''. יותר מאוחר הוא גם סיפר לי שאת ההעתק של הקלטת הוא העביר לחברת החדשות של ערוץ 2. הוא עשה זאת, למרות שהוזהר בעבר לא להעביר שום חומר שהתקבל ממני ללא רשותי.

על מנת למזער את הנזק, התקשרתי לכתב ''מעריב'' בירושלים מר אורי יבלונקה שקיבל את הקלטת, וביקשתי לא להציג את החומר בצורה נלעגת, מזלזלת או בצורה פוגעת אחרת. מצאתי לנכון לעשות כך, בגלל ניסיוני בעבר בטיפול בנושא.

תוך כדי שיחתי עם העיתונאי אורי יבלונקה, מסרתי לו שברשותי נמצא חומר מעניין בנושא שלא פורסם בשום כלי תקשורתי בעבר. כאשר העיתונאי רצה לברר את הפרטים, ביקשתי שהעיתון יחתום איתי על הסכם בו יאמר שהחומר יפורסם ככתבה שלי בלבד, ובמקרה והעיתון לא ירצה לפרסם את החומר, אזי הוא לא יוכל לפרסם אותו תחת שם של מישהו אחר. כמו כן אסור לעיתון להעביר את החומר לגורם אחר כלשהו. אגב, לפני כשנה ומשהו רשת ''פוקס ניוז'' קיבלה ממני חומר מסוים ולא היתה להם שום בעיה לחתום איתי על הסכם כזה, כמו כן נודע לי בזמנו שהדבר מקובל מאוד בעיתונות הכתובה והאלקטרונית.

ברור שמהסיבות המוזכרות לעיל, לא יכולתי למסור את כל פרטי החומר שברשותי למר אורי יבלונקה בשיחתי הטלפונית איתו, ואז הוא החליט שאין ממש בחומר שברשותי וזאת אך ורק על סמך המידע החלקי בלבד שהיה ברשותו. בעצת מכר, עיתונאי אחר, שלחתי (בפקס) מכתב לעורך העיתון ''מעריב'' מר אמנון דנקנר (ווידאתי טלפונית שמזכירתו קיבלה אותו) בו מסרתי לו את הצד שלי בשיחתי עם העיתונאי אורי יבלונקה כדי שאם העורך יקבל מהעיתונאי דיווח, אז שידע גם את דעתי בנושא.

בינתיים עבר 12 ימים ואין שום התייחסות לנושא מצד כלי התקשורת המוזכרים ונראה שלעורך ''מעריב'' אין אפילו סקרנות טבעית (ולא רק עיתונאית) לראות את החומר שברשותי.

נתן גפן

נ. ב. מצורפים:
א. נוסח המכתב שנשלח למר אמנון דנקנר, עורך ראשי של ''מעריב''.
ב. קובץ בו שני קטעים (התחלה וסוף) מההסכם עם ''פוקס ניוז''. (ראה תמונה מצורפת)
________________________________________________

תאריך: 17/10/2002
לכ' עורך העיתון ''מעריב''
אמנון דנקנר

היום, לפני מס' שעות, התקיימה שיחתי עם עיתונאי ''מעריב'' אורי יבלונקה. השיחה התקיימה לאחר שהשארתי לו הודעה להתקשר אלי בעקבות החומר שאורי קיבל מרו''ח יעקב ורקר.
יעקב ורקר קיבל ממני את החומר הזה. מאחר ובעבר נתקלתי לעיתים בהתייחסות מלגלגת, מזלזלת או לעגנית לסוג החומר שאורי קיבל ומאחר שיעקב ורקר העביר לו את החומר מבלי להעמיד את התנאי המוזכר מצאתי לנכון להתקשר לאורי ולבקש להתייחס לחומר באופן רציני בלבד.

תוך כדי השיחה מסרתי לאורי שקיים בידי חומר נוסף שטרם נחשף בעיתונות. הוא ניסה לעמוד על טיבו. מאחר ובעבר היה לי ניסיון מר עם עיתונאים שהשתמשו בחומר שלי כאילו הוא תוצאה של מחקר שלהם ומאחר שהחומר הגיע אלי לאחר תחקיר רב שנתי, מצאתי לנכון לבקש מאורי לחתום על הסכם שהמידע שהוא יקבל ממני יפורסם (אם יפורסם) תוך מתן ''קרדיט'' מלא לי (לפרסמו ככתבה שלי).

בסוף השיחה אורי הגיע למסקנה שאין ממש בחומר וזאת על סמך מידע חלקי (מסרתי לו את המידע באופן חלקי בגלל הסיבות המוזכרות לעיל).

אי לכך אני מוצא לנכון לידע אותך, על מנת שתכיר גם את דעתי, אם המידע בנושא יגיע אליך מאורי יבלונקה.

אודה לך על התייחסותך. בברכה.

נתן גפן

<''span style='background-color: #99CDF0; color: #000000>
[*] הערת המערכת: הקובץ המצ''ב נבדק ונמצא נקי מוירוסים.
Norton AntiVirus 2002.
עם זאת, פתיחת קבצים מצורפים בפורום היא על אחריות המשתמש בלבד.


קישורים:
מסמכים וקטעי עיתונות


חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  למה סתם לספר סיפורים?  (מי שזוכר) (26 תגובות בפתיל)
  נתן איזו השתקת מידע ? הרי גם לפי דבריך  (רפי גטניו) (12 תגובות בפתיל)
  נתן, השתקת מידע היא אחות תאומה לפיברוק מידע.  (מנשביק)
  למר גפן: אתה לוקח את העיתונות יותר מידי ברצינות-  (רפי אשכנזי) (3 תגובות בפתיל)
  החי על המת  (אנונימי) (2 תגובות בפתיל)
  ה''שיחה'' עם יולי תמיר  (נתן גפן)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי