פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מתנחל שקוף / טור שבועי
אליצור סגל (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 11:02)




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


לאליצור: על גילגל, שהוא אחד מקיבוצי התק''ם בביקעה
רפי אשכנזי (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 18:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

--הופיע ספר פרי עטה של הפסיכולוגית עמייה ליבליך.הספר ''גילגולו של מקום'',על 484 עמודיו הוצ' שוקן שנת 2000, פורס את ספור הישוב גילגל, כמראה מקום{לדעתי} על כל ישובי הביקעה. עמיה ליבליך באה לחקור ומגלה תמונה עצובה. מהספר משתקף מפעל התיישבותי ההולך ונשכח, הולך ונמוג, הולך ודועך.
מומלץ לקרוא למי שאיכפת, ויש לו קצת סבלנות.
_new_ הוספת תגובה



תודה על האינפורמציה
אליצור סגל (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 21:44)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
רפי אשכנזי - תודה על האינפורמציה. אבל, לענית דעתי אתה דן בחריפות רבה מדי את התנועה הקיבוצית - לעניות דעתי הסיבות למשבר אינן דוקא העדר אידיאוולוגיה - אלא משבר בגלל מסגרת כלכלית שאינה נכונה.
המושב השיתופי קשת ברמת הגולן הוקם על ידי בוגרי מרכז הרב והיום הוא במשבר חמור ביותר המאים על עצם קיומו. וזאת למרות שבודאי ובודאי שהרעיונות שם לא מתו ולא נחלשו. הסיבה למשבר היא מפני שהם העתיקו את הצורה הכלכלית שלהם מהקיבוצים בסביבה. הם עכשיו בתהליך כואב של הפיכה לישוב קהילתי כמו הישובים בשומרון - המסגרת השיתופית פשוט אינה מתאימה לטבע האנושי - ושוב אינני מומחה כלכלי אולי ראובן גרפיט יוכל לנתח את מהות המשבר בצורה יותר ברורה. אני יודע שגם הקיבוצים הדתיים אינם במצב טוב והם בקושי מחזיקים את הראש מעל המים וגם שם לדעתי המסגרת השיתופית היא שאשמה עובדה שהישובים הקהלתיים משגשגים. ושוב אולי ראובן גרפיט יוכל לתת ניתוח של התופעה.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



גם אני לא כלכלן...
אריה פרלמן (יום שלישי, 29/10/2002 שעה 23:38)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אני לפחות מקווה שיש לי שכל ישר.

''כל אחד יעבוד לפי יכולתו ויקבל לפי צרכיו''.

סיסמא זו, העומדת ביסודם של החיים הקיבוציים, היא רעיון אווילי עד כדי עלבון.

זהו גן עדן לעלוקות, וכך אכן התרחש.

כל אחד אמר, או התנהג כמי שאומר: ''אני ''יכול'' לעבוד רק כך וכך...''

''אבל אני ''צריך'' כך וכך ואת זה ואת זה ועוד ועוד...''

ואידך זיל גמור.
_new_ הוספת תגובה



לצערי זה נכון
אליצור סגל (יום רביעי, 30/10/2002 שעה 9:48)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אריה, לצערי כנראה שדבריך נכונים - כמה וכמה הכוחות הכלכלייים היותר טובים בקבוצים הדתיים ובמושבים השיתופיים עברו ליש''ע והסיבה היתה מה שאמרת - הם חשו מנוצלים - אנשים שלא רצו לעבוד נהנו מפרי עמלם.
אבל אין לזה קשר לדעיכת אהבת הארץ אצלם אלא מסגרת כלכלית פגומה.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



לאליצור: ישנם שני משברים בקיבוצים: האחד כלכלי- --
רפי אשכנזי (יום רביעי, 30/10/2002 שעה 18:47)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

--והשני חברתי. על המשבר הכלכלי הם יתגברו אני מקווה בקלות ע''י בתאמת המסגרת הכלכלית להווה, ז''א ע''י הפרטות למיניהן כל קבוץ במידה המתאימה לו.
הבעיה העמוקה בקבוצים לטעמי הוא המשבר החברתי ועליו אני טוען כאן בפורום לא בפעם הראשונה.
טענתי העיקרית אומרת, שהקיבוץ , מעצם הגדרתו נועד לישב {להתנחל בלשון העדכנית}, , ולעסוק בכך כתמצית קעיומו. זאת הסיבה שהקבוצים העוסקים בכך גם כיום,
והכוונה לקיבוצי הפעל-המיזרחי, המשבר החברתי בהם הוא רדוד וניתן לשליטה, בזמן שיתר התנועה הקיבוצית
על זרמיה ו{כ} 220 קיבוציה, שפסקה לעסוק בהתישבות אינה מתגברת עליו.
יחסי לקיבוצים, חם חיובי ואיכפתי ולכן אני עוסק בעיניינם לא מהיום ולא מאתמול.
_new_ הוספת תגובה



הקיבוצניקים הם טובים.
אליצור סגל (יום רביעי, 30/10/2002 שעה 19:32)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
דעתי האישית שהקיבוצניקים הם טובים או בניסוח אחר ''חומר אנושי מעולה'' הבעיה שלהם היא מערכת כלכלית שמענישה את החרוצים ומתגמלת את הלא יוצלחים או אלו שעושים את עצמם ללא יוצלחים. אינני רוצה לתת עיצות לאחרים ובמיוחד לא כאלה שעלולות להתפרש כהתנשאות אבל צריך לפרק את הריכוזיות ולתת יותר חרות לפרט -בהתחשב בחומר האנושי המעולה של הקיבוצים הרי אין סיבה שהם לא יצאו מחוזקים מהמשבר למרות שהוא נמשך זמן רב.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



לאליצור: ''הקיבוצניקים הם טובים'' -ודאי ודאי..
רפי אשכנזי (יום חמישי, 31/10/2002 שעה 19:16)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לאליצור: תגובתך על מוסקי הזייתים היא רעה מאד!!
רפי אשכנזי (יום חמישי, 31/10/2002 שעה 19:38) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

.לאליצור, שלחתי לך מכתב בפתיל של ספירו, על מוסקי הזיתים,נראה לי שהחמצת אותו. אנא קרא למד והתיחס.
מותר לך לענות לי בפתיל זה היות וזה של ספירו יעלם תוך יום יומיים לדפים הנסתרים ''בבוידעם'':.
_new_ הוספת תגובה



''מוסקי זיתים''
אליצור סגל (יום חמישי, 31/10/2002 שעה 22:23)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
לפני כמה שעות ערבי שהתחפש למוסק זיתים פתח באש על גי'פ צבאי בדרך לביתאל ופצע את הנהג - המפקד שישב לידו יצא וחיסל את מוסק הזיתים. במקום הזה כבר תקופה ממושכת שמוסקי זיתים כביכול פותחים באש על הנעים בכביש. אבל בתקשורת הם לא מפועים כמוסקי זיתים אלא כמחבלים - ובצדק, אבל לא מודגש הקשר בין המסיק כביכול לבין המחבלים.
סביב חרמש סמוך לגדרות יש מטעי זיתים של ערבים. לפי הוראות הצבא היה אסור לאפשר התקרבות של מוסקי זיתים כביכול הערבים פנו אל תושבי הישוב כדי ללחוץ על הצבא שיאפשר להם למסוק את הזיתים ארנה אשל הנרצחת מחרמש שהיתה בוגרת השומר הצעיר היתה פעילה ולסוף בלחצם של היהודים תושבי הישוב הותר לערבים להתקרב לגדרות - התוצאה מוסק זיתים רצחני רצח את ארנה אשל ועוד שתי ילדות. עכשיו כפי הנראה יבצעו חישוף - כלומר עקירת המטעים לחלוטין - דבר מיותר וגם די בזוי לדעתי. מוסקי הזיתים כביכול האלה הם רוצחים מקצועיים אות תצפיתנים המשרתים בשרותם של הרוצחים הללו.
כל מי שמאפשר להם להתקרב לישובים מסייע לרצח. אפילו מי שתומך בדבר כזה בלי לסייע לכך בפועל לא יוצא נקי - דמינו ודם ילדינו בראשו.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



לאליצור: על מוסקי הזיתים, אתה מערבב מין שאינו- -
רפי אשכנזי (יום שישי, 01/11/2002 שעה 7:11)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במינו. רוצחים צריך לחסל. פעילות חבלנית ומסייעת לה
חיבים להילחם בה ואם צריך יש לעשות חישוף כמו בעזה.
הבעיה היא אחרת:
רע מאד מעשה הגיבוי שאתה נותן לחומסי היבול בשומרון.
לאליצור, דווקא ביום בו נרצחו במעשה נתעב שלוש נשים מהישוב חרמש שבצפון השומרון, חשוב לשמור על ידיים נקיות בצד שלנו. ידיים נקיות אין פירוש הדבר לתת את הלחי השניה. ידיים נקיות מצדיקות כפליים תגובה הולמת נגד הרוצחים.
אין בשום אופן לערבב רוצחים נתעבים לבין חקלאים האוספים יבולם.
אליצור, אם יש איום על מפעל ההתנחלות, הוא האיום של אותם פושעים, כן פושעים מבית מקרב המתנחלים , המטילים אימה על הערבים שכניהם בעת מסיק הזיתים.
לא יכול להיות מצב בו חקלאי ערבי לא יוכל לאסוף את יבול שדהו או פרי מטעו בשטח בו אנו אחראים לביטחון. מעשי נבלה של יהודים כנגד ערבים הבאים לאסוף את יבול שדם, משמיט את כל צידקת מעשה ההתנחלות בארץ. גם היום מתקיים ויכוח גדול בננו על צדקת מעשה ההתנחלות בשטחי יש''ע. מעשי הנבלה כנגד ערבים, באשר הם ערבים, שומט מתחת רגלנו את כל צדקת הדרך, ועוד בקרב המאמינים במעשה זה.
הנני מתפלא עליך בן למשפחה שורשית ומכובדת מירושלים, בן עופרה, ישוב מהנכבדים בשומרון, שאתה משמיע דברי בלע אלו. כתומך במעשה ההתנחלות בשטחי יש''ע מראשיתו, בזמן בו עוד היית תינוק עול ימים , אני מרשה לעצמי לפנות אליך בחומרה בלתי מתפשרת זאת.
רק ניקיון כפיים מוחלט כלפי הערבים, יש לו את הסיכוי, באם ישנו, לדו קיום כלשהו בשטח.
באמרי נקיון כפיים כלפי ערבים בכוונתי לא רק לאוספי יבול מקרב הפלאחים, כי אם למגוון רחב של מעשי עוולה כלפי אזרחים תמימים באשר הינם ערבים.
שום תירוצים אודות המלחמה המתרחשת ביננו לפלשתינאים היום , או מעשה רצח נורא ככל שיהיה, אינם יכולים לשמש כסות למעשי נבלה באשר הם.
אליצור, דע לך, באם נושא נקיון הכפיים כלפי אזרחים ערבים תמימים לא יובן לך ולחבריך תושבי יש''ע,
תאבדו את התמיכה בכם מקרב הציבור בארץ ובכך גזרתם את דין מפעל ההתיישבות המפואר לאבדון.
בכבוד רב
רפי אשכנזי
מאמר זה הופיעה בטורו של ספירו אבל הוא אקטואלי גם לכאן.
רפי אשכנזי
_new_ הוספת תגובה



רפי אשכנזי, אל מי אתה פונה ? לא חבל...
אחמד (יום שישי, 01/11/2002 שעה 7:28)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על המילים ? אתה מנסה לשכנע ''רב'' שכל מה שיש לו בראש זה לק''י ועוד פעם לק''י.
אבל כשאתה קורא את הטקסטים שלו מתגלה מסית ומדיח כמו אחרון האימאמים במסגד נידח בעזה.
חשבתי למנות את ה''רב'' הזה לתפקיד האימאם של הפורום אבל אני לא רוצה להעליב את האימאמים.
_new_ הוספת תגובה



יפה כתבת רפי
מי שזוכר (יום שישי, 01/11/2002 שעה 8:53)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות שבאת לנושא מכוון שאינו רצוי בעיני, שמחתי על כל מילה שבהודעתך.
_new_ הוספת תגובה



רפי אשכנזי - תגובתך ראויה, ובעיקר חלקה האחרון
רפי גטניו (יום שישי, 01/11/2002 שעה 11:39)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא מראה כי לא פסו האנשים ההגונים מן הארץ, גם בצד השני של המתרס הפוליטי. היא מבליטה את המשותף לנו, ומותירה את הבסיס להמשך קיומנו לאחר שתיפתר סאגת השטחים.

ועל מנת שתראה כי אין זו טעות, או התחלקות , אלא דרך המלך בהתנחלות, קרא את הכרוז שפורסם בעופרה שהביא אליצור בפתיל הדיוון למעלה.

בברכה

רפי
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי