פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_9140

הנדון: בג'ץ ואנונו
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום ראשון, 29/12/2019 שעה 11:00)


הנדון: בג'ץ ואנונו

גדעון ספירו



23.12.2019
לכבוד
השופטת אסתר חיות נשיאת בית המשפט העליון
השופטת דפנה ברק- ארז שופטת בית המשפט העליון
השופט נעם סולברג - שופט בית המשפט העליון
רחוב שערי משפט
ירושלים 9195001


הנדון: פסק דין, בג''ץ ואנונו 5881/18, מיום 16.12.2019

גברתי הנשיאה,

בצער ובאכזבה קראתי את החלטתכם לדחות את עתירתו של מרדכי ואנונו, לבטל את המגבלות שהוטלו עליו עם שחררו מהכלא באפריל 2004.

מקריאת פסק הדין אני למד עד כמה דל ארסנל הנימוקים של שרותי הביטחון. שוב ושוב הם חוזרים על השקר שואנונו ''אוצר במוחו מידע סודי'' אותו הוא מתכוון לחשוף, ואתם מאמצים את דברי הבלע האלה בחסות ההליך המקומם של דיון במעמד צד אחד. אתם גוזרים על ואנונו מאסר עולם מבלי שהוא יכול להגן על עצמו ואתם מרוקנים מתוכן את המונח צדק.

כמי שפועל בנושא הנשק הגרעיני כבר עשרות שנים, בארץ ובחו''ל, אני יודע שלואנונו אין כל מידע סודי שלא פורסם. מקורות ישראלים רשמיים, בהם ראשי הממשלה לשעבר אולמרט ופרס, בראיונות לטלוויזיה ישראלית וזרה, אישרו במפורש שישראל חמושה בנשק גרעיני. נפגשתי עם המדענים שראיינו את ואנונו מטעם ''הסנדיי טיימס'' ומהם למדתי כי הטיעון של השב''כ, המושמע שוב ושוב, לפיו ואנונו אוצר במוחו מידע שלא פורסם, הוא חסר שחר.

אילו עשיתם מלאכתכם כראוי הייתם בודקים את מה שפורסם בתחום זה, בין השאר בספר ''ואנונו והפצצה'', ולא בולעים כפתיים את המעשיות שהשב''כ מדקלם באוזניכם בחדרים סגורים, הייתם מגיעים למסקנה שההגבלות שהוטלו עליו הן התעללות ונקמנות. לא נשקפת ממנו כל סכנה. ישראל הכניסה את המזרח התיכון למרוץ חימוש גרעיני, כימי וביולוגי. הסכנה שניצבת לפתחנו היא שימוש הרפתקני בנשק זה שיעלה את כולנו השמימה עם ענני הפטרייה הגרעינית. כך תושלם התוכנית השטנית של הפיכת אזורנו ללא ראוי לחי ולצומח.

היחס המחמיר לואנונו קשור להיותו יליד מרוקו. המימסד הביטחוני והמשפטי לא יכול לשאת את העובדה שיוצא חלציה של היהדות המזרחית זוכה לתהילה עולמית בגין מאבקו למען עולם חופשי מנשק השמדה המונית.

ויש עוד נקודה. העולם הנוצרי מציין בימים אלה את חג המולד ואת הסילבסטר. עבור הנוצרים אלו תאריכים בעלי משמעות ויש מדינות בהן נהוג להקל בענישה לכבוד החגים. הייתם יכולים לגלות מעט חמלה ולבטל את ההגבלות כדי לאפשר לו ולאשתו לחגוג את החגים בקרב משפחתו הנורבגית.


בברכה,

גדעון ספירו







מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.