פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שחרור ממאסר
שלמה גזית (יום שישי, 01/05/2020 שעה 7:00)


שחרור ממאסר

אלוף (דימ.) שלמה גזית



הדיור המוגן בו אני עושה היום את חיי שומר עלינו. עד היום – אין יוצא ואין בא, וכלל זה חל גם על הקורונה – אין לה דריסת-רגל אצלינו. לכאורה עלינו להודות על כך. ובכל זאת, בגילנו, בשנותינו האחרונות, נגזר עלינו להיות כלואים ומנותקים, אפשר לבוא ולבקר אותנו, כמעט כפי שמבקרים אסיר כלוא בבית הסוהר.

אין מי שיכול לומר לנו – עד מתי? מה צריך לקרות על מנת לאפשר חזרה לשיגרת החיים?
לפני שנים, משהחלטנו רעייתי ואני לעבור לדיור-מוגן, הנחנו שכאן נמצא את התשובה לחיים במקום אחד, מלאי עניין ופעילות. כאן נוכל לחזור ולעשות כמעט כל מה שנהגנו לעשות קודם המעבר, במתקן קומפקטי אחד. אלא שאז באה הקורונה.

היה לי מזל בעברי – שלוש פעמים כמעט ונעצרתי בידי שלטונות המנדט הבריטי, ובודאי הייתי נדון לכמה שנות מאסר. זה קרה לחבריי, לחברים ששרתו יחד עמי, אך אני נשארתי חופשי.

הרגע הקריטי במיוחד היה ב-‏1946, פקדתי על סיור מצומצם לקראת תכנון פיצוץ גשר אלנבי, והמשטרה עצרה אותנו והחלה בחקירה – מה חפשנו באותה שעת לילה בקרבת הגשר ויריחו.
השוטר הבריטי שתחקר אותנו ולא השתכנע מסיפור הכיסוי – רצינו לצפות בזריחת השמש מרכס הקרנטל. הוא לא שמע על כך. ניסיתי לשכנעו כי מקור השם ''קרנטל'' בארבעים הימים שעשה שם אבי הנצרות. הוא לא קנה זאת.

הקטע הקשה במיוחד היה משנטל את המימיה שהייתה בידי, בתוכה היה אקדח מוסלק. ראיתי שמשקל המימיה אינו מוצא חן בעיניו, ואף על פי כן – הניחה, ללא בדיקה נוספת. בסופו של דבר – שוחררנו. חזרנו לבית הערבה במכונית שנשלחה לאספנו.

חוליה אחרת, סמוך לאחר מכן, נעצרה בנסיבות דומות, אלא שאצלם נחשף האקדח שהיה מוסלק במימיה, החמישה הועמדו למשפט ונדונו למספר שנות מאסר. איך אומרים – צריך מזל בחיים!

וזה מחזירני להיום – להיות כלוא בדיור מוגן, מחשש מגיפת הקורונה, והשאלה שאין עליה תשובה – עד מתי? מה צריך לקרות שיסיר את החשש מן המגפה ויאפשר שחרור מן התנאים הכופים עלינו את הסגר? ככל הנראה, חיסון יעיל אותו אפשר יהיה לקבל, חיסון אשר ינטרל את סכנת ההידבקות. אין לי ספק שאין זו אלא שאלה של זמן, חוקרים במקומות שונים בעולם עוסקים בכך – אלא שבגילנו הצעיר אין לנו כבר הרבה זמן לחכות.

כלום ישחק לי שוב המזל – לאלוהים פתרונים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי