פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_9209

מאפייני הדיור-המוגן
שלמה גזית (שבת, 16/05/2020 שעה 7:00)


מאפייני הדיור-המוגן

אלוף (דימ.) שלמה גזית



מזה כחודשיים שאנו נצורים בדיור-המוגן שלנו בכפר-סבא – אין יוצא ואין בא.

הבית יכול להיות גאה – עד כה לא פגע בדיירי הבית אף לא מקרה אחד של קורונה, זה ללא ספק הישג למדיניות הנוקשה שמפרידה את ציבור הדיירים מן העולם שבחוץ.

אינני יודע כמה זמן ניתן יהיה להמשיך במדיניות סגר זו, מסופקני אם דיירי הבית אמנם מבקשים להתנתק מן העולם החיצון – מקרובי משפחה, ומידידים וסתם קשרים ומגעים שכל אחד מאתנו איננו רוצה להתנתק מהם.

הפיתרון המועדף – פיתוח חיסון נגד הקורונה, חיסון שיקבל כל אחד מאתנו אחת לשנה, לפי הצורך, וכך תהפוך הקורונה לעוד מחלה שלמדנו לחיות עימה. ממש כפי שאנו נוהגים לקבל חיסון נגד שורה של מחלות שפעם הטילו חתיתם על החברה האנושית. אין לי ספק כי אין זו אלא שאלה של זמן. עובדים על כך במעבדות רפואיות במקומות שונים בעולם, ואז, יהיה זה חיסון שנידרש לחזור עליו מדי שנה ואולי אף חיסון שיהיה טוב לכל החיים.

שנגיע לכך, ראוי לזכור כי ההידבקות בקורונה איננה איום קיצוני – כמה ימי חום ומחלה והרוב המכריע של הנדבקים – יחלימו. אין לנו עדיין מספיק ניסיון – כלום קיימת סכנה של פגיעה חוזרת בקורונה של מי שכבר נפגע והחלים. בשלב זה רב הנעלם על המוכר והידוע - תנו לנו עוד תקופה של לימוד וניסוי – והדברים יתבהרו.

ובינתיים – מתנסים ולומדים. והמחיר שאנו נדרשים לשלם – כל אמצעי הזהירות, כאשר היעד הוא למנוע הדבקה בקורונה – מחיר שאיננו מחייב נקיטת צעדים דראסטיים, צעדים שלא נוכל לעמוד בהם.

השאלה, כמובi, היא שאלה של זמן – כמה זמן נדרש לקיים את הבידוד והניתוק מן החברה החיצונית. בינתיים אנו מחזיקים מעמד, לא נוצר לחץ – מבפנים ומבחוץ – לשוב ולהיפתח לעולם החיצון.

המצב האידיאלי – ביטול כל ההגבלות, חזרה למציאות אותה ידענו עד לפני מספר חודשים. חזרה למושג ה''דיור המוגן'' אך בשום פנים לא לתנאי כליאה נוקשים.

אנו, דיירי הדיור המוגן, באנו למקום זה ורואים בו ''תחנה אחרונה'' בבית, עם אוכלוסיית דיירים שכולה במצב דומה, בית המאפשר לנו הדיירים לשלב את הביטחון האישי עם שחרור מדאגות של ניהול בית. זהו מבחנו של הדיור המוגן, האמנם משחרר אותנו הבית ממשימות ניהול אלה.







מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.