פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ביבי ירד אפילו מתחת לרמתו
יוסף אליעז (יום ראשון, 05/07/2020 שעה 11:00)


ביבי ירד אפילו מתחת לרמתו

יוסף אליעז



ביבי רגיל להכות מתחת לחגורה, הוא אלוף בקשירת חסרונותיו ומעשיו שלו לראש יריביו, מומחה מאין כמוהו להסיט את הנושא מן הביקורת עליו לאיזו תִּפְלוּת או ''סְפִּין'' שבדה מִלִּבּוֹ, ולהסית ולשסות כל קהל בקהל אחר כמיטב ייחודו בשיטת ''הפרד ומשול''.

לאחר אותו סיפור עגום סביב ''הקלטת הלוהטת'' לכאורה בעניינים שבינו לבינה, שביבי חשב שהיא בידי דוד לוי (כן, אביה של ''השרה הנודדת'' לוי-אבקסיס), קלטת שלא היתה ולא נבראה, ביבי למד את הפטנט והתמחה במילוי החלל בשמועות שווא, כמו ''החדירה לטלפון של גנץ, שהופכת אותו לחשוף לסחיטה'' כשהרושם הוא שלא היו דברים מעולם, וביבי אף מינה אותו, את ''החשוף לסחיטה'' לשר בטחון, אף שמקורביו לא בושו גם ליחס לאותו יריב פוליטי, רמטכ''ל לא מכבר של צה''ל, מחלת נפש. לְצַהֲלַת חסידי ביבי השוטים. נראה שבמחלות נפש ביבי מבין מקרוב.

באותה קטגוריה אפשר להכיל את שמועות השווא על ''הקלטות החסרות'' בעניינו של היועץ המשפטי לממשלה ד''ר אביחי מנדלבליט, בעברו אלוף בצה''ל ומזכיר הממשלה. הדברים הגיעו כדי-כך שאותו דוד אמסלם מֵבִישׁ אף כינהו ''עבריין לכאורה''. ביבי ידע היטב כי ידיו של מנדלבליט נקיות. כי הענין נבדק לעומק ידי הפרקליטות. כל שידענו, לפי הפרסומים בתקשורת, הוא שמישהו הביא לרמטכ''ל אשכנזי מסמך מזויף שכתב אחר סא''ל הרפז. אשכנזי, בתום לב או בלעדיו, הכניס את המסמך לכספת ולאחר מכן נועץ בְּשַׁלִּישָׁוֹ אל''מ ןינר ובפרקליט הצבאי מנדלבליט , האחרון ביקש ''לישון על זה לילה'' ולמחרת אמר לאשכנזי להעביר מיד את המסמך למשטרה. מה לא היה בסדר בהתנהגותו? היא היתה ללא פגם, אבל ביבי המציא חשד שקרי על קלטות עלומות (מבלי לציין מה יש בהן, ובכלל מניין ידע אודותן? ביבי לא יממן מכיסו חקירה, האם איזה מנגנון ממלכתי או ביורוקרטי רמז לו על קיומן?) ביבי שש להתנפל על מנדלבליט ללא כל בסיס. כמובן שֶׁחֵנֵּפַיו נרתמו מיד להתנפלות זו.

עד שהדברים נכתבים פרסם השופט (דימ.) רוזן, המפקח על הפרקליטות, שלאחר בדיקה מעמיקה מצא שלא נמצא כל פסול בפועלו של מנדלבליט, אך גם עתה לא מצאו המשמיצים ביבי, אמסלם, רגב או מיקי זוהר, וכל חורצי הלשון וזרזירי העט מהחינמון צורך להתנצל על החשדות ואפילו האישומים חסרי-השחר שהפיצו על היועה''מ. הם ניצלו את מעמדם כנבחרי (אוי) ציבור להכות ביועץ ובשמו הטוב, כשהם יודעים שאין ביכולתו להשיב להם. ממש ניצול בזוי של השררה שנפלה בחיקם.

ובעת שהמדינה נתונה למשבר הקורונה, אחרי שביבי כראש ממשלה וכשר בריאות תרם תרומה מהותית ומכרעת לעליבותם של מערכת הבריאות ומשרד הבריאות, בהם יש חוסר תקציבים, חוסר בבתי-חולים, בתקנים ומתקנים, מחסור ברופאים ובאחיות וחוסר באביזרי בדיקה ובמכשירי הנשמה. אחרי שהורה לסגור חדר מיון בצפון ועוד ועוד, ובעוד שביבי היה צריך להידון ברותחים, הנה מינה עצמו למציל העם. במקום לחפש את מוקדי המחלה ולהתרכז בהם, ובלי מחשבות ובדיקות נחוצות. השבית, עם ברכתו של ליצמן, את כל המשק והביא מאות אלפי אזרחים לפת לחם, .

ובעוד המשק חורק ומאות אלפים מאבדים מקור פרנסתם הנה ביבי דרש תקציבים לרכישת מטוס פרטי ולציודו, לנסיעות שעלו הון עתק רק בכדי לזכות בתצלום (כמו הטיסה למוסקבה להביא את יששכר ''הילדה של כולנו'' ולפגישות חוזרות ונשנות, כִּמְעֵין ''נודניק דיפלומטי'' לחצרות טראמפ, מרקל ופוטין, אכן, על-מנת ''לעדכן'' את פוטין בהתפתחויות).

ביבי גם דרש להקים מעון מצויד ומאובטח ל''ראש הממשלה החליפי'', בחשש שהוא יהא כזה, וניסה להלביש דרישה זו לראשו של גנץ, כל זאת כאשר מאות אלפים נפלטו ממעגל העבודה, אם בפיטורין ואם בהוצאה לחל''ת עם פיטורין באופק הקרוב; כאשר אלפי עצמאים רואים את עסקיהם, הונם ועתידם יורדים לפי-פחת, וכאשר כמעט תם המועד לתשלום דמי אבטלה לאותם מפוטרים, הנה ביבי לא בוש לדרוש גם החזר מיסים ובפניה ישירה לוועדת הכספים אשר בראשה הושיב שוב את נאמנו ושותפו הבכיר לקומבינות כספיות הרב משה גפני שליט''א.

אדם מן הישוב שהוצאה לו שומה המוטעית לדעתו רשאי להגיש השגה מנומקת על השומה , ואם זו תידחה פתוחה דרכו להגשת ערר לבית המשפט. אולם ביבי לדעת עצמו אינו אזרח מן השורה, השלטון בידיו והוא פונה ישירות ליו''ר וועדת הכספים של הכנסת לטיפול מיידי בתלונתו, שכן מה יום מיומיים? מזה חודשים רבים הממשלה והכנסת עוסקים אך ורק בענייניו האישיים, הכספיים והפליליים של ביבי. מה זה חשוב לגפני אם על הפרק יש נושאים המאיימים על שלומם ופרנסתם של מיליונים? האם בדק אם בכלל יש לו סמכות לדון בעניין? המס על המיליונר ביבי חשוב יותר.

גפני לא רק קידם את עניינו הכספי של ביבי על פני דיון בפרנסתם ובעיותיהם של מיליוני האזרחים שכבר הגיעו כמעט לפת לחם, התעלם מחובת השוויון ביחס לאחרים, אלא גם גער בחריפות ובגסות בפקיד האוצר, על שזה לא הביא בפניו פירוט כיצד נהגו במיסוי של ראשי הממשלה הצנועים (עד שמיר ועד בכלל) ואלו האחרים שקדמו לביבי, במקום להפנות את הטרוניא למיקי זוהר החנפן של ביבי, שהביא את הדרישה, או לעצמו, לגפני, שלא בדק את הדרישה ונימוקיה לפני הדיון בה בוועדה. כיצד זה החליט גפני להמשיך בדיון וכבר ליתן הקלות לביבי בטרם קיבל את החומר כולו ואת התשובות לשאלותיו? אכן, אם ביבי ''הנרדף'' מטיל דופי ושיקוצים על המשטרה, הפרקליטות והיועץ המשפטי, שמחמת מעמדם ותפקידם אינם יכולים להשיב לו מנה אפיים גם גפני נזף והתעלל מִרוֹם מעמדו באותו פקיד אוצר אומלל שלא חטא במאומה.

מי שהצטיין בדיון האומלל ההוא היה מיקי זוהר. הוא אינו הלקקן היחיד על שֵׁתּוֹ (הלבן, האשכנזי !!), של ביבי. אכן צפוף שם עד שֶׁלָּשׁוֹן נופלת על לשון, אך מיקי זוהר מצא את הנקודה האופטימלית באותו שֵׁת אשכנזי מקודש, וזהו המקום שבו אזרח רגיל, שלא מתושביו של הבית בבלפור, חש את הלחץ של הארנק (כן, קשה היה לאתר את המקום ההוא כי ביבי ושרתו אינם נושאים ארנק או כרטיס אשראי). אחרי שמיקי התמקד באותו מקום הפך חיש מהר לשופרו ולקרן השפע של ביבי הנרדף הנצחי שמשתכר 17,000 בלבד לחודש ומצוי על כן על סף רעב.

האבסורדים שבהם מאכיל אותנו ביבי הם לא יאומנו. ביבי הועמד לדין, בין היתר, על קבלת מתנות שערכן הוערך במאות אלפי שקלים. חסד מיותר עשה מנדלבליט בכך שלא האשימו בנטילת שוחד. עתה ביבי מבקש שוב מוועדת ההיתרים לקבל עשרה מיליון שקל למימון הגנתו, בין היתר כנגד אישום קבלת המתנות... ביבי איש חכם מאד ולא יתכן שהוא לא ראה בדרישתו זו אבסורד שכותב אגדות לא היה מעלה על דעתו. דומה הדבר לפורץ שהועמד לדין ומבקש שיאפשרו לו לפרוץ לעוד מספר דירות כדי לממן את הגנתו! או אולי העוצמה שבידו והכניעות של כל סובביו (כולל גנץ ואשכנזי, וגם בנט ושקד שטרם מחו את היריקות שירק בפניהם) גרמו לו לאבדן חושים ולסחרחורת גבהים, כפי שקורה למטפסי הרים שהעפילו גבוה מדי ונותרו ללא חמצן.

ואשר בקשה הועדה את חוות דעתו של מנדלבליט השיב זה תשובה ברורה מאליה, בגדר תפקידו.

התנפלותו של ביבי במלוא עוצמתו לא אחרה לבוא, וכך גם מצד עדר חנפיו. כולל ביטויים מסוג ''תפר לו תיק ומונע ממנו להתגונן''. ביבי לא היסס להשתמש בכל אמצעי המדיה, בהם הוא משתמש כברכושו הפרטי, כולל מסיבות עיתונאים בהם הוא נושא מונולוגים תעמולתייים או מתלונן על היותו נרדף. למנדלבליט, הנושא בתפקיד בו יותר חוחים מפרחים, לא ניתנה במה להשיב. זה היה אחר מהמופעים הנוראים ביותר של ניצול עוצמה פוליטית לפגיעות קשות בנושא משרה ציבורית בכירה המנוע מלהשיב. מדוע איש לא התלונן במשטרה עד כה על עבירה של העלבת עובד ציבור? או על פגיעה בשם הטוב?

האם נזכור כי ביבי כבר קבל תרומה או ''הלוואה'' למימון הגנתו, עתה הוא טוען שאשתו נטלה כספים אלו למימון הגנתה...

איש לא שאל את ביבי לשם מה נחוצה הגנה כה יקרה בתיקים שבהם ''אין כלום כי לא היה כלום''. איש גם לא תמה מדוע ביבי, שנטען שזה לא מכבר הרויח 16 מיליון בעסקה עם החברה המספקת פלדה לבניית הצוללות לנו (ולמצרים).

ממן הגנתך ואז תשקול אם לבקש החזר או היתר ליטול מתנות.

לכולנו יש חברים, ואנו מקבלים ונותנים מתנות מתאימות. את המתנות האדירות שקבלה משפחת נתניהו לא קיבל ביבי עת שהיה סוכן מכירות של ריהוט, אלא כראש ממשלה. האם פרטריג' היה נותן למוכר רהיטים 10 מיליון ש''ח? או אולי הוא נותן סכומים אלו למי שמכהן כראש ממשלה? (אגב, אותו פרטרידג', לפי הידוע, הוא עד תביעה. המותר לנאשם ליצור קשרים כספיים עם עד מעדי התביעה נגדו? עוד מוּזָרוּת) אכן, חומר למחשבה ולמסקנה.

ד''ר מנדלבליט אכן תרם את חלקו למצב העגום הזה. הוא נתן הנחות שונות הן לביבי והן לשרה, כולל עסקת הטיעון המופרכת שנחתמה עימה. כולל הגשת האישום רק נגדה, כאילו היא משק בית נפרד מבעלה. מנדלבליט מנע ומונע חקירות בפרשות הצוללות וספינות השטח לישראל, בפרשת הזמנת 3 צוללות בלי להוועץ בשר הבטחון, ברמטכ''ל או במל''ל.;, בפרשת הרווח האדיר מקנית ומכר המניות בחברת הפלדה של בן דודו מיליקובסקי. כל מעשיו של מנדלבליט הביאו למצב הבלתי אפשרי כיום של תקיפת מערכות החוק והמשפט, של מינוי שרים נרצעים שהם עושי דברו של השליט, של עיסוק פוליטי אישי בלתי פוסק הן בכנסת, הן בממשלה, והן בחקיקה שכולה עוסקת באיש אחר הבורח ממתן הדין.

אם בחרת להכנס לכלוב ובו נמר או צָבוֹעַ וללטפו אל תתפלא אם תינשך ואף אולי תיטרף. כיצד אמרו חז''ל, כן, לגמרי בהקשר אחר: ''אין אדם גר בכפיפה אחת עם...''




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי