פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שלום לך הנשיא טראמפ
יוסף אליעז (יום שלישי, 10/11/2020 שעה 7:00)


שלום לך הנשיא טראמפ

הכוכב שֶׁדָּרָךְ, הִבְהֵב וכבה בעולמנו

יוסף אליעז



כאזרח ישראלי דומני שאין מנוס מלהודות לדונלד טראמפ, הנשיא היוצא-כנראה של ארה''ב. אכן הוא פעל רבות לטובת ישראל ואולי גם לניפוץ שלשלת המלחמות בינינו לבין שכנינו. הוא נטש את סוריה (וזה היה אובדן לארה''ב לטובת רוסיה, ובגידה במורדים נגד אסאד ובכורדים שלחמו עבורו לחיסול דעאש), אך לנו העניק הכרה מלאה בסיפוח רמת הגולן (ואפשר והדבר יביא לסיום המחלוקת בישראל בדבר סיפוח זה.

טראמפ הכיר בירושלים כבירתה הבלעדית של ישראל ואף העתיק לכאורה את שגרירות ארה''ב לירושלים; ידו גם רב לו בהידוק הקשר בין ישראל לאמירויות ולבחריין והוצאת הקשרים הללו לאור וכן קידם את יחסי ישראל עם סודן ומדינות אחרות.

נודה לטראמפ. לפחות על הכוונה הטובה ועל התקוות שהפיח, למרות שהתנגד לסיפוחים נוספים, כאלו שביבי כבר כה התגאה בהם כאילו עַשַּׂאָם, להרחבת ההתנחלויות, להרחבת ירושלים רבתי עד מעלה אדומים ולסיפוח עמק הירדן, וחתר להקמת מדינה פלסטינית.

אך טראמפ ניחן, או אולי קולל, ברוח עוועים, עד שנכדי אמר: ''טראמפ טְרָאמְפּוֹלִינָה''. יום אחד איים בהשמדה על צפון קוריאה ולמחרתו התחבק עם הרודן השולט בה ביד ברזל.

טראמפ ניצב כנגד סין והטיל מכסים על תוצרתה בשל חוסר האיזון העצום בסחר וההגבלות שהטילה סין על היבוא מארה''ב, וגניבת ידע אך אחרי מספר ימים התחבק עם שליט סין כאחד מטובי ידידיו. יום אחד הפציץ בטיל בליסטי בין-יבשתי את אסאד בשל טבח אחד מֵרַבִּים שזה טבח במתנגדיו ולמחרת הוציא את אחרוני החיילים האמריקאים מסוריה והפקיר אותה לפוטין, שרצח עוד אלפי סורים, חלקם אזרחים תמימים, נשים וילדים, באמצעות חיל האויר הרוסי המודרני שהציב בלטקיה.

זהו טראמפ ההפכפך שהדאיג עולם ומלואו שכבר איש לא ידע למה לצפות ממנו, ויש שחשדו בשפיותו המלאה. אכן הכלכלה בארה''ב פרחה בתקופת כהונתו, אך לא ברור אם בשל מנהיגות או למרותה.

בכדי לרכוש את קולות תושבי ''חגורת החלודה'' בארה''ב, שם נִכְרֶה פחם מזהם בכמויות אדירות ומשמש ליצירת אנרגיה תוך זיהום אויר נורא, ואשר שם גם תעשיות הנפט, הפלדה ובעיקר תעשיות הרכב שמפעליהן נסגרו ועתה הוקמו מחדש. טראמפ לא הסס לכפור בשינויים האקלימיים שהאדם גרם והוציא את ארה''ב ממערכת המוסכמות למלחמה הבינלאומית בזיהום האטמוספירה.

מטעם לא ברור ולא הגיוני התייחס בזלזול מוחלט אל מַגֵּיפַת הקורונה, לעג לצורך המינימלי לחבוש מסיכות ולשמור מרווח מינימלי בין אנשים, אף שמספר חללי הקורונה בארה''ב הרקיע כמעט לרבע מיליון קורבנות, ואסיפות הבחירות שלו דומה שהפיצו את המחלה באוכלוסיה. הוא השתמש באנשים אך גם השליכם כלאחר יד אם סטו במשהו מדרכו או גילו עצמאות כלשהי, או שסתם סר חינם מעיניו (לא, ידידי, לא מדובר בביבי אלא בטראמפ).

טראמפ משתמש רבות בשקרים ובספינים, ללא היסוס וללא ניד עפעף (כן, כמעט כמו ביבי), מתעלם מן העובדות ותכופות נדמה שהוא מרחף בעולם דמיוני משלו, עם קשר מועט ביותר למציאות.

מול גסות הרוח שהפגין טראמפ מול ביידן במערכת הבחירות, הנה אשר יכול היה ביידן לטעון מול או נגד טראמפ אילו התבטא בגסות כמוהו, אך מבלי לסטות מהאמת:
  1. אדם שמנהל מדיניות-חוץ כושלת, כמו יחסיו המשתנים חדשות לבקרים עם רודנים כמו פוטין, קים וארדואן אינו כשיר לכהן כנשיא; מי שאינו יוצא חוצץ כנגד הימין הקיצוני, השונא יהודים, שחורים מוסלמים, וכבר משתמש באלימות ואף ברצח, ואז מצהיר כי ''יש אנשים טובים בשני הצדדים'', ואף מפריד ילדים מהוריהם המנסים לחדור לארה''ב, אינו ראוי לכהן כנשיא, ובוודאי שאין מקום ששחורים ולטינים יצביעו עבורו.
  2. מי שלא עשה דבר בענין יחס המשטרה לשחורים במדינות שונות גם כשאלו פשוט הרגו בני-אדם ללא כל הצדקה.
  3. נשיא המזלזל בחיי אדם ומתעלם ממגיפה עולמית, אף שכרבע מיליון אמריקאים כאמור כבר כבר מתו ממנה, אשר במופגן אינו עוטה מסיכה ומנהל אסיפות ענק ללא מסיכות וללא שמירת מרחק בין המתכנסים, ואשר ספק מתלוצץ ספק מתכוון ברצינות בהציעו לשתות אקונומיקה כדי לְהִלָּחֵם במגיפה -אינו ראוי לתפקידו, שלא לשכוח כאן את מלחמתו כנגד ביטוח בריאות לציבור רק משום שאובמה הוא שכונן, חלקית, את המערכת.
  4. אדם המזלזל בנשים ומתגאה שתחביבו היה לאחוז במבושיהן של אלו שלא יכלו להתנגד לו - אינו ראוי לשום תפקיד ציבורי, ואינו ראוי שאיזו אשה תצביע עבורו.
  5. איש עסקים שפשט רגל שלוש פעמים, והסב הפסדי ענק לבאים עמו בקשרי מסחר אינו ראוי לשמש נשיא, מה גם שמתברר שלמרות עושרו המופגן כמעט ואינו משלם מס-הכנסה. שלא להזכיר כי הוריד מִסִּים אך רק לעשירונים או מאיונים העליונים.
  6. נשיא עילג, גס-רוח, המרבה לדבר על עצמו ובדרך כלל בוחר להביע דעותיו בציוצים באינטרנט ואף חומק, ככל הניתן, מעימות מול מתחרהו אינו ראוי לכהונה נוספת.
אך אנו מה לנו כי נַלִּין כאשר לכאורה היה טוב אלינו, כאן בישראל, כאשר ראש ממשלתנו, מהרבה בחינות, נראה כהעתק חִיוֵּור של טראמפ, החל מצביעת וטיפוח שערו ועד לסוליות נעליו, הדורסות (''כרוכבי אופנים'') את כל מי שתחתיו וקד לאלו שהוא זקוק להם באותו רגע; הדוגל במדיניות של פלגנות, שיסוע ושיסוי לצד שקרים, ספינים, ושל זיגזג בהחלטות, עוקף את שריו, מצמית כל מנהיגות המנסה לפרוח לצדו, מחלק כשוחד משרות בכירות למען הבטחת שלטונו (כמו מינוי בנט לשר בטחון, ומינוי ח''כ בודדים, כי עזבו את הרשימות עמן נכנסו לכנסת, לשרים, כמו אותם אורלי לוי אבקסיס, יועז הנדל וצבי האוזר), ומקים רק לצורך חלוקת תארי שרים משרדים קיקיוניים וחסרי שחר ואף יוצר מוסד חדש הקרוי ''ראש ממשלה חילופי'', תוך שבפועל הוא דואג גם בימים קשים אלו רק לעצמו ולמשפחתו. אלא שבישראל אין הגבלת תקופת כהונה, וביבי, כמו פוטין או ארדואן, מאמין שנבחר לכל ימי חייו, ואולי אף ינסה להוריש לבנו הנורא את תפקידו.


מֵאַשְׁפּוֹת

בכנסת ישראל ובממשלתנו המנופחת מכהנים כיום ח''כ, שרים וסגני שרים אשר לא היית מסב עמם לארוחה או אפילו לפגישה אלמלא מונו לתפקידים שהם אינם ראויים להם. לחלקם תיקים פליליים וחלקם נתונים לחקירות, או שיועץ משפטי סגרם מחוסר ראיות לכאורה (כמו בתיקי ליברמן, ברק ובוז'י בענין העמותות, וסגירת תיקי הצוללות והמניות של ביבי).

אפשר ומישהו שם בבלפור לא פירש נכון את הפסוק ''מאשפות ירים אביון'' (ואין מדובר בעני מרכוש אלא גם ובעיקר באביון מִחוֹסֶר דעת, מוסר, תרבות וחינוך) וחשב שעליו להרים עמו גם את האשפה ואת שפת האשפתות הנשמעת בכנסת, במדיה ובממשלה עצמה. אף מענין הוא שגם בעניין הרכוש - אף אביון שהורם מעלה לא נותר אביון ומשנתמנה הוא צובר נכסים (ראה אותו בחור ישיבה עני, אריה מכלוף דרעי, שכיום הוא בעלים של מספר בתים ודירות. הוא אינו היחיד שהעשיר עת כהונתו). נסיים באותה תפילה ''ותעביר ממשלת זדון מן הארץ''.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי