|
טלית של תכלת / טור שבועי | |||||
נסים ישעיהו (יום שני, 11/11/2002 שעה 10:28) | |||||
הצגת המאמר בלבד |
בשם ר' חיים מוולוזין | |||
|
|||
לק''י מזכיר לי מימרא בדם ר' חיים מולוזי'ן - בסוף מסכת סוטה יש רשימה של צרות ואחר כך המשפט - ועל מי יש לנו להשען על אבינו שבשמים. ושוב רשימה של צרות ובסופה המשפט ועל מי יש לנו להשען על אבינו שבשמים ושוב רשימה שלישית ובסופה ועל מי יש לנו להשען על אבינו שבשמים. שאל ר' חיים לשם מה צריך לחזור על המשפט שלוש פעמים? וענה שהוא חלק מהצרה: שבמקום לעשות משהו לשיפור המצב יושבים בחיבוק ידיים יואש ואומרים על מי יש לנו להשען על אבינו שבשמים! אליצור | |||
_new_ |
היום אומרים: אין לנו על מי להשען אלא על אבינו | |||
|
|||
שבשמים. אמירה המביעה יאוש קיומי עמוק. אנחנו אומרים: יש לנו על מי להשען, על אבינו שבשמים. רק שכדי לזכות בעזרתו צריכים למלא את חלקנו בהסכם, בדיוק זו דרכו של יעקב אבינו. בברכה, נסים. | |||
_new_ |
ישעיהו, ראשית אלוהינו חסר צורה ומין, שנית | |||
|
|||
, הוא מעולם לא קיים ולו לא הבטחה אחת. עבור, כפי שאני עשיתי על רצף ההבטחות מהתורה, החל באדם וחווה , המשך במבול המשך באברם,,, דברי הנביאים. משום מה אני מוצא את קיום ההבטחות אצל בני ישמעאל, הסבר נא לי מדוע? אולי מפני שהבכורים היו ישמעאל ועשו והם אלה שזכו על אמת, ואילו אנו צאצאי אלה שקבלו את הבכורה במרמה, כולל בת שבע שהעביר האת השלטון לשלמה הבן הלא יהודי. מה דעתך? | |||
_new_ |
בשם ר' חיים מוולוזין | |||
|
|||
שלום! אנא ממך אני חייב לדעת אם האימרה של ר' חיים מולוזי'ן הזו כתובה בפירוש באחד הספרים, ואם כן היכן? דחוף?דחוף?דחוף? | |||
_new_ |
מהיכן ההתלהבות מדרכו של יעקב? | |||
|
|||
צורם לי ההעדר המוחלט מנדבך חשוב ב''דרכו של יעקב'', והוא קנוניית ההונאה שרקחה אימו וששיתף בה פעולה - וכיוון שכולנו זקנים; כולנו חכמים; וכולנו יודעים את התורה - אנחנו גם יודעים על מה מדובר. אין כאן שום מקום להסתייגות? להסבר? | |||
_new_ |
אריה, זה היה אקטואלי בשבוע שעבר ונדון אז. | |||
|
|||
_new_ |
מדוע יעקב לא קיים את נדרו ואחר שוב נטש את ארץ | |||
|
|||
כנען והפעם fore ever וירד מצרימה. באם נספור את מספר השנים שחי בארץ מול השנים שחי בנכר, מתברר שהיה נפולת של נמושות כדברי יצחק רבין המנוח. האם אני טועה בחשבון? | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |