פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
סדאם חוסיין – אורח רצוי בלוב
גמל צהוב / שמעון מנדס (יום שני, 18/11/2002 שעה 16:02)


סדאם חוסיין – אורח רצוי בלוב

שמעון מנדס



העתון הערבי ''אל-שרק אל-אווסט'' היוצא לאור בלונדון, מוסר היום ה-‏17/11/2002 בעמודו הראשון הכחשה של שליט לוב על העסקה, שכביכול, נעשתה עם שליט עירק צדאם חוסיין. העתון גם מכתיר את קדאפי בתואר השמור לנסיכים בתקופת האסלאם הראשונה: ''סיף אל-אסלאם'' (מלולית: ''חרב האסלאם'').
מנהיג לוב סיף אל-אסלאם, מעמר אל-קדאפי, הכחיש בתוקף את הידיעה שהופיעה בטיימס הלונדוני. הידיעה אומרת כי צדאם חוסיין עשה עסקה עם שליט לוב שבתמורה לסכום של 3.5 מיליארד דולר, לוב תעניק מקלט מדיני למשפחתו ולקרוביו של שליט עירק.
קדאפי הגיב על כך באומרו כי נשיא עירק, הינו ידיד, ועירק גם היא ידידה ולכן הנשיא העירקי ובני משפחתו רשאים להגיע ללוב בכל עת שיחפצו. חסון אל-שאוויש, יועצו של קדאפי לענייני תרבות והסברה, הוסיף ואמר שהידיעה היא לא יותר מאשר ברווז עתונאי. הסיפור שיבריחו את משפחת צדאם חוסיין מבגדאד לדמשק דרך היבשה ומשם יוברח ללוב, מיד עם ראשית הפעולה האמריקנית, או במקרה של הפיכה צבאית פנימית, אין לה שחר. ''אין אמת בידיעה לחלוטין, ואפילו אין לה קיום כבדייה'', לשון אל-שאוויש.
הבקור שערך עלי חסן אל-מג'יד, בן דודו של נשיא עירק, נעשה במסגרת סבב בקורים במדינות ערביות, כשליחו האישי של צדאם חוסיין, לצורך הבהרת המצב והתייעצויות באותו הזמן.



המארב בחברון נגד מתנחלים וחיילים

העתון הערבי ''אל-קודס אל-ערבי'' היוצא לאור בלונדון, מצטרף היום, ה-‏17/11/2002 לגדעון ספירו בספורי השבח והגבורה על המארב שנעשה בחברון בערב שבת.
הידיעה המתפרסמת בעמוד הראשון מוסרת כי מטרת המארב של החולייה היתה לפגוע בקבוצה גדולה של מתנחלים ואנשי צבא המלווים דרך קבע. העתון יודע גם לספר מפי עדי ראייה, שזוהי הפעולה הגדולה ביותר שנעשתה נגד ישראל מאז שהחלה האינתיפאדה לפני כשנתיים.
ההתקפה הפלסטינית התרחשה בזמן שצה''ל היה עסוק בפעילות צבאית נרחבת בשכם. לישראלים נהרגו 11 אנשים ונפצעו 30 איש. בשלב זה קשה לאמוד את היקף הנפגעים בקרב הפלסטינים.
עדי ראייה עוד מוסרים שקרבות אמיתיים התרחשו במקום. יש פחד גדול בקרב תושבי חברון מפני פעילות המתנחלים ותגובות הצבא.
החידוש בידיעה הוא בכך שחוליית המחבלים כן תכננה לפגוע במתפללים הרבים ובמלוויהם אנשי הצבא.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הנטייה הרשלנית שלנו היא לפרש מיידית כל אירוע
אבנר בן בסט (יום שני, 18/11/2002 שעה 16:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במנותק מכלל האירועים, המהלכים, ההצהרות והמעשים היום יומיים מסביבנו. לכן, לא אחת, אנחנו חוטאים לאמת בשל פזיזות בפרשנות, ללא כל העובדות האפשריות. יש גם נטיה לפרש כל אירוע, לא לפי המציאות, אלא לפי הכוונות והמטרות הפוליטיות של המצהיר.

לפני שבוע פירשו הפרשנים שעז א-דין אל קסם פיספסו את הגבול ונפלו בטעות על קיבוץ מצר והשבת פירשו המפרשים שהג'יהאד האסלאמי (והחמאס) כיוונו לפגוע רק באנשי כוחות הביטחון ולא באזרחים מתנחלים.

בראשיתו של דבר ובסופו של דבר כל הכוחות הפלסטינים המזויינים מתכוונים בכוונה אחת בלבד, לפגוע ביהודים באשר הם יהודים.
_new_ הוספת תגובה



נהרג שם גם דרוזי
ארץ הבצ (יום שני, 18/11/2002 שעה 16:52)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



או בדואי אבל מה זה משנה
ארץ הבצ (יום שני, 18/11/2002 שעה 16:52)
בתשובה לארץ הבצ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה חושב שהם תישאלו כל אחד לפני שחיסלו אותו?
אבנר בן בסט (יום שני, 18/11/2002 שעה 16:54)
בתשובה לארץ הבצ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ושתדע לך שהבדואים, הדרוזים והצ'רקסים המשרתים בכוחות הביטחון הם גיבורים מוסריים.
_new_ הוספת תגובה



תשאולים ותחקורים עושי רק בצה''ל בחיסולים ממוקדים
ארץ הבצ (יום שני, 18/11/2002 שעה 16:58)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובשל זאת חילינו הם ''אריות המוסר''
_new_ הוספת תגובה



בדיוק
אבנר בן בסט (יום שני, 18/11/2002 שעה 17:17)
בתשובה לארץ הבצ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



וזאת הבעיה
ארץ הבצ (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 10:24)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאותם אריות מוסר דמם צריך להתערבב בדם גויים.
_new_ הוספת תגובה



נפולת של נמושות (לפחות)
גדעון ספירו (יום שני, 18/11/2002 שעה 17:30)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדווים ודרוזים המוכנים לשרת את הכיבוש הישראלי ולוקחים חלק בדריסת בני עמם, בהריגתם, בהשפלתם, בהגנה על המתנחלים, הם לא גיבורים, בוודאי לא מוסריים, אלא לכל הפחות נפולת של נמושות, שמוכנים תמורת אתנן כספי לבצע פשעי מלחמה. קשה להשוות אותם לקאפו היהודי שנגש בבני עמו בשרות הכיבוש הגרמני, משום שהקאפו עשה זאת בנסיבות של אין ברירה, מתוך מחשבה כי כך יציל עצמו ואת משפחתו מגיא ההריגה, ואילו הבדווים והדרוזים עושים זאת מבלי שמאכלת ההשמדה (בשלב זה) מונחת על צווארם. כפי שאין למאפיונר שום כבוד למשרתיו הכנועים המוכנים לעשות עבורו כל מעשה נבלה, כך אין רוחשת החברה הישראלית כבוד אמיתי לשרתים הבדווים והדרוזים, ורואה בהם משת''פים, שלאחר השימוש אפשר לזרוק אותם. ההוכחה הטובה ביותר לכך, היא, ששבטי הבדווים מהם באים מתנדבים לצבא הכיבוש הישראלי, סובלים מאפלייה וגזענות של ממשלות ישראל בדיוק כמו אלה שלא מתגייסים לצבא.
_new_ הוספת תגובה



המסר הגזעני של מר ספירו
יובל רבינוביץ (יום שני, 18/11/2002 שעה 18:16)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר ספירו מתעקש להתייחס אל כל הערבים כאל נמלים. לערבים מייעד ספירו את הקארמה של ציות עיוור לשד הגזעני המחייב אותם לרצוח יהודים. הוא לא מעלה, חלילה, על דעתו שלערבי יכול להיות רצון משלו, כזה המקבל, לדוגמא, את הלגיטימיות של מדינה יהודית.

כזה שמבין, אולי, טוב יותר ממר ספירו, שהעובדה שהמגזר שהוא משתייך אליו מקבל נתח לא הוגן מהעוגה, אינה מחייבת אותו לתמוך בכל מעשה רצח גזעני של מי שמקבל חלק גדול יותר מאותה עוגה.

כזה שהוא אדם ולא רובוט מטומטם.

משום שמר ספירו מבין שבקרב היהודים יתכנו דעות שונות, אך אינו מבין ערבי בעל דעה משלו.

אבל למרות המסר הגזעני של מר ספירו, אני תומך בזכותו להביע אותה, ואמשיך לתמוך בזכות זו.
_new_ הוספת תגובה



הוצאת לי את המילים מהפה. קשה להם לתפוס
אבנר בן בסט (יום שני, 18/11/2002 שעה 23:23)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיש אמת אחרת ושיש ערבים שלא חושבים כדעתו.
_new_ הוספת תגובה



נפולת או אליטה [*]
איציק רון (יום שני, 18/11/2002 שעה 21:27)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[*] מהודעה זו הוצא ביטוי לא הולם [המערכת]

לגדעון: אינני יודע כמה ידידים ערבים יש או אין לך, אולם תתפלא: לא מעט ערבים ישראלים רואים בישראל את ביתם ובתושביה היהודים את המודל להזדהות ולהשתלבות. והדברים נאמרים כאן ''מפי הסוס''. בשיחות מעין אלו אני חש בושה וזעם על מסכת האפליות והגזענות שעוברים אותם ערבים משני הצדדים.
לאור זאת אני רואה את דבריך כגזעניים ופאשיסטיים, ודורש ממך להתנער מהם. אזרח ישראלי ללא כל קשר למוצאו המשרת את ארצו ומסכן חייה למענה זכאי לכבוד והערכה ולא לכינוי ''משת''פ. לחברי הלוחמים הבדואים, ששירתו איתי לאורכן של שנים במערכת הביטחון יותר זכויות על חייך מאשר לך עצמך. בזכותם אתה ושכמותך חיים ויכולים לאמר את דברכם. של נעליך כאשר אתה מדבר עליהם.
_new_ הוספת תגובה



במוצאי שבת התראיין ערבי תושב חברון
אבנר בן בסט (יום שני, 18/11/2002 שעה 23:28)
בתשובה לאיציק רון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתכניתו של יוסי סיאס ושם הוא אמר דברים דומים למה שאתה מתכוון. הוא הכיר, אמנם לא באמירה מפורשת מדי, בזכותם של היהודים לארץ ישראל, גינה את פעילות ארגוני הטרור בעירו והאשים את 'הנהגת החוץ' והתערבות ערבית-זרה, בנעשה בשטחים. הוא עוד טען, שלא חשוב לו מי ישלוט בשטחים, העיקר שיהיה לו חופש וביטחון. ובכך הוא רמז שהוא מעדיף המשך של שלטון ישראל.

גם אם לא כל הערבים כמוהו, וסביר ביותר שלא, הרי דעתו מייצגת חלק מהאוכלוסיה הערבית בארץ ישראל, שאיתה אולי אפשר יהיה לדבר תכל'ס, לאחר שפתח-חוץ ויתר ארגוני המחבלים ימצאו את מקומם הטיבעי בחו''ל.
_new_ הוספת תגובה



לאבנר : ''אמן סלה'' על דברך הנכונים
רפי אשכנזי (יום שני, 18/11/2002 שעה 17:57)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לשמעון:אודה לך אם תוכל לתת סקירה קצרה בענין מצות
יעקב יזרעאלי (יום שני, 18/11/2002 שעה 20:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הג'יהד.כולל הפניה למקורות רלונטיים.

איך היא נתפסת בעולם הערבי היום?

האם יש התייחסות אליה במישרין/בעקיפין בעיתונות?

[בעקבות דיון בטור רב רב גוני]

תודה לך.אני נהנה מהסיקור שלך, כרגיל.

יעקב
_new_ הוספת תגובה



חה, חה, חה, הימין נגד גזענות
גדעון ספירו (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 2:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפשר היה להתפקע מצחוק, אם זה לא היה עצוב, שעה שקראתי את דבריהם של אנשי הימין יובל, בן בסט ואיציק רון על זכותם של האזרחים הערבים למות למען המדינה היהודית בשם המאבק בגזענות.
חה, חה, חה, איזה חוש הומור מקאברי.
בשנות ה- 30 של המאה ה- 20, התארגן בגרמניה הנאצית חוג יהודי שתמך בנאצים וחבריו היו מוכנים לשרת בצבא. בדרך זו הם ביקשו להוכיח שהם פטריוטים גרמנים ואין כל סיבה ליחס המפלה כלפיהם.
יהודים אלה ראויים לבוז כפי שראויים לו הערבים המוכנים לשרת בצה''ל ולרמוס ברגל גסה את בני עמם. לשמחתי, מרבית אזרחי ישראל הערבים לא משרתים בצבא, ואין לי אלא להעריכם על כך. זו תגובה טבעית של אזרחים שמדינתם מפלה אותם ונילחמת בעמם. גם בין הדרוזים, עליהם נכפה חוק גיוס חובה, הולך וגדל מספר הצעירים המסרבים להתגייס לצבא. חלקם יושבים בכלא עם עמיתיהם היהודים, והערצתי אליהם לא יודעת גבול.

יחד עם זאת, זו יכולה להיות חדשה מרעישה, אם יובל, איציק ובן בסט יצטרפו למאבק נגד הגזענות.
המבחן לכך הוא פשוט מאד.
יצטרפו אליי במאבק למען ביטול חוק השבות והמרתו בחוק התאזרחות אוניברסלי; במאבק למען ביטול כל החוקים המפלים נגד ערבים ולא יהודים, כמו איסור על ערבים להתגורר על אדמות קק''ל; במאבק למען זכותם של הערבים להתקבל כחברים ותושבים בכל המצפים והישובים הקהילתיים; במאבק למען הכרה בבעלותם של הבדווים על האדמה עליה הם יושבים, והחזרת האדמות שנילקחו מהם על ידי המדינה בכחש ובמירמה; בהקצאה שווה של קרקעות לאזרחים ערבים למען הקמת ישובים ושכונות חדשות בהתאם לריבוי הטבעי; במאבק למען השוואת תנאי התלמידים והלימודים בשבטים הבדווים בנגב לאלה של שכניהם, ילדי עומר; במאבק למען הקצאה שווה של תקציבי המדינה לרשויות המקומיות הערביות בשיכון, בבריאות, בחינוך; במאבק למען זכותם של האזרחים הערבים לאוטונומיה תרבותית, זכותם להקים אוניברסיטה שתזכה לאותם תקציבי מדינה כמו האוניברסיטאות האחרות; במאבק למען זכותם של סטודנטים ערבים להתקבל ללימודים גם בפקולטות ''רגישות'' שהשב''כ מונע את כניסתם אליהן; במאבק למען יצוג שווה של אזרחים ערבים במערכת המשפט ומינוי של שופטים ערבים בבית המשפט העליון, לא אחד, אלא כמספרם היחסי באוכלוסיה; במאבק למען תמיכת רשויות המדינה בארגוני נשים ערביות שנלחמות למען שוויון זכויות ונגד אלימות במשפחה; במאבק למען יצוגם של הערבים במשרדי הממשלה השונים, ויש עוד סעיפים רבים.

אם יושגו המטרות האלה, וישרור השלום, אז יהיה מקום גם לדבר על שרות בצבא, (אם הוא לא יבוטל - זו תקוותי). קודם תנו לערבים לחיות כבני אדם לפני שאתם מתלהמים על ''זכותם למות למען המדינה'' שמתנכרת להם.
אם לא תצטרפו אליי, סימן הוא שנותרתם בגזענותכם, ותהיו זכאים לקבל מידי נשיא המדינה את אות הגזען הישראלי המצוי.
_new_ הוספת תגובה



בעיית הזהות הערבית-כבן למשפחה יהודית.
יורם המזרחי (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 9:01)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק שתופעת גזענות רווחת (ועוד איך!) גם בארץ חמדת ובשל הסכסוך העמוק והממושך בין ישראלים לפלסתינאים היא ניכרת בעיקר ביחסי יהודים עם אחרים.
אך כמי שרואה עצמו כערבי (לפחות חציי...) בן לדת יסוד יהודית, אינני רואה הבדל תרבותי ביני לבין ערבי מוסלמי, נוצרי או דרוזי בדואי וערבי יהודי. לכל היותר קיים בעיני הבדל רעיוני.
הבעיה היא שהסכסוך הפוליטי בין הציונות ליישויות לאומיות ערביות (שנולדו בערך באותו זמן) יצר מצב בו ערבים יהודים (כל מי שרקעו התרבותי, מקורו, לשונו וחשיבתו ערבית) חדלו להזדהות ככאלה ובמקום זאת אמצו ''טלאים'' זמניים כמו ''ספרדים'' (למשל הרב הראשי הספרדי (?!) שכל קשר בינו לספרד כמוהו כזיקה בין שמש צהריים לאשכי תן) או בצורה אחרת ''מזרחי'' (שבמציאות אינו מוגדר מעשית... האם יהודי רוסי הוא מזרחי?!...) כל אלה יצרו בעיות גזענות לא רק בין יהודי ישראל לבעלי דת אחרת , אלא גם ובעיקר בתוך העם היהודי בישראל ובתפוצות.
גלי הבוז והלעג המלווים כל קבוצת מהגרים חדשה בעלת גוון עגה ומוצא מזרחי (האחרונים בתור נראה לה הם הגרוזינים שהדביקו להם כל טומאה אפשרית!) הם מהמפורסמות. התנשאות ''אליטות אירופאיות'' למשל, בתוך היהדות הישראלית, למשל בזיקה לכנוי הפחות שמיש היום ''פרענקים'' או לכינוי המקביל ''ווזווז'' וכיו''ב הם עדות לתופעה.
השאלה אם ישראלי בן דת דרוזית או מוסלמית או נוצרית בוחר לשרת בצבא במשטרה או במנהל הישראלי אינה מחייבת אוטומטית הגדרתו ''כבוגד'' או ''משת''פ'' שכן בעניין זה נקודת הראיה והבקורת קשורה לשאלה... היכן ומאחורי ''איזה מוח'' נמצאות העיניים?!
כמי שחי ושרת שנים עם אנשי צבא ומשטרה לא יהודים, התקוממתי לא פעם נגד מה שנראה בעיני כאפליה בקידום ושוויון, וכן נגד אפליית יהודים יוצאי ערב! אך אלה ''מוסכמות'' הולכות ומטשטשות בלחץ האירועים ו...החיים.
אלוף משנה או תת אלוף או אלוף דרוזי או צ'רקסי בדואי וכיו''ב ממונה לא פעם על חייהם ושלומם של חיילים ואזרחים יהודים והואנ עושה זאת מתוך בחירה, השאלה היא איפוא פוליטית-הכרתית. זכאי גדעון לראות באנשי צבא מהעדות הנ''ל ''בוגדים'' השאלה היא בוגדים במי?! בדואים, דרוזים, צרקסים וערבים-נוצרים חיים גם בסוריה, ירדן, לבנון, עירק מצרים ועוד.... האם בני אמונתם בישראל הם ''בוגדים'' גם בהם? או שמא ''רק'' בערביי פלאסתין, שכמעט מראשית התעוררותם כקבוצה לאומית, ניהלו את עניניהם הרעיוניים בד''כ ללא צ'רקסים או דרוזים וכיו''ב ורק לעיתים נעזרו בהם, עד שאלה החליטו באיזה צד של המתרס הם בוחרים לעמוד-זו אינה בגידה אלא החלטה בדעה צלולה, ויעידו אותם מבני אותן עדות, שכאזרחי ישראל, הם בוחרים להתייצב בדיוק כמו לא מעט יהודים, לצד העניין הפלסתיני.
אינני חושב שיהודי התומך רעיונית ובגבולות החוק בעצמאות פלסתין, בצדק חברתי ובזכויות אדם שוות לכל והמתנגד לכיבוש הוא ''בוגד'', בדיוק כפי שיהודי וישראלי הבוחר בצד זה או אחר אינו ''בוגד'' או ''משת''פ...'' באופן אוטומטי.
ההשוואה בכל צורה בין חייל או שוטר לא יהודי עם קאפו או יהודי תומך נאצים אינה ראויה לתשומת לב מיוחדת ואני מאמין שהיא באה ''בלהט הויכוח''..... הדרוזים הצ'רקסים,הבדווים והיהודים -הערבים בצה''ל ובמשטרה אינם בשום אופן אנשי אס-אס המסייעים לחסל ולהשמיד את עמם..... השלטון הישראלי על כל תחלואיו והסתאבותו אינו שלטון נאצי טוטליטארי ולא כל פלסתניאני הוא טלית שכולה תכלת.... איך יוצאים מזה? ....אין לי תשובה החלטית.....מה יהיה הסוף? אינני נביא אך לדעתי ''זה יגמר רע''....כל כך מפני שבביצה יש יותר מדי ''משיחים'' משיחי דת, משיחי רעיון, משיחי תפיסת עולם, משיחי שקר ומשיחי דמים והברדאק דומה, לצערי, לקן-הקוקיה.....
_new_ הוספת תגובה



עדת המשיחים והמתנבאים וסינדרום ירושלים: בהקשר
מכאל מ. שרון (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 17:17)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לקובלנתו של מר המזרחי אודות סינדרום משיחיות-היתר
על גווניו השונים בארץ הקודש, אוסיף את עניין התחלואה המשיחית הידועה לפסיכיאטריה כסינדרום ירושלים:

מדי שנה, כ- 60 עד 70 תיירים מארצות המערב, מתערטלים לפתע בתנופת תזזית בחוצות ירושלים (לרוב בסמטאות ירושלים העתיקה), מניפים ידיהם, מעידים על עצמם שהם ישוע המשיח ומתחילים לצעוד שפי בחוצות בעירומם.
_new_ הוספת תגובה



ומה תאמר על סינדרום חברון
ארץ הבצ (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 13:33)
בתשובה למכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שמע, במדינה בה זרועות השלטון בוזזות אותך ומכל עבר
מכאל מ. שרון (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 16:58)
בתשובה לארץ הבצ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מציקים לך ועושקים אותך (החל בכביש בפקקים ובקללות, המשך במחירים המשונים ובדיסאינפורמציה המבלבלת בחנויות הרהיטים, הסטראו והאלקטרוניקה, ובגרז'ים לרכב וכד', וכלה באטימות הפקידים);

ובפרט כאשר גורמי הפגיעה נוקטים באסטרטגיות חמקניות כך שאינך יכול הן למצוא אחראים והן גורמים מרכזיים לנזקים (למשל - מי ומה אחראיים לעוני הנורא, או מה מקור ופשר הסעיפים הרבים והמשונים בתלוש המשכורת שלך המביאים לסכום סופי מצחיק);

ובנוסף, אופיים הבוטה של הפגיעה והנזק מתפוגג לו ביד אמן מילולית המצלצלת ללא דופי ודעתנית/מיומנת, מתפוגג לפרוטות קטנות עד שממש לא קרו להם השובבים האלה מעולם -

במדינה כזאת רבים הופכים לפרנואידים.

והפרנואיד מפתח לו כידוע מחשבות גדלות גרנדיוזיות כדרך להשלות עצמו שיש טעם לסבל ולשחחיקה הנוראים וחסרי הפשר, שאלה אינם לשווא, אלא מובילים לאיזה שינוי חשוב והרה עולם (חבלי משיח - מהכוון הימני; ואוטופייה-עכשיו, למשל אוסלו, מהכוון השמאלי, וכיוצא בזה).
_new_ הוספת תגובה



ניתן להעריך כי שיטות הביזה והרמאות הלא אלימות
מכאל מ. שרון (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 17:53)
בתשובה למכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בישראל הן המשוכללות בעולם.
זאת הן על ידי שלל טקטיקות של ''פתיחת הדלת'' step in the door (גישה ראשונית הנראית ידידותית, חביבה או ענינית מאד ללא פניות נוספות);

הן על ידי שיטות משוכללות של דיסאינפורמציה (טכניקה שגורה היא יצירת עומס יתר של פרטים - תכופות מפוברקים בזמן אמת -הנראים ''מסייעים'' ולכן אינך חש שמופעל עליך לחץ המתעל אותך לבסוף לברירה אליה אתה מתועל על ידי גורם העושק, זו המוצגת באופן בהיר וצלול);

והן על ידי שיטת ''פריטת הפגיעה/שוד'' לפרוטות קטנות באמצעות מצגים מילוליים עטירי טכניקות בלבול המהדהדים ללא דופי infallible - עד שזו מתפוגגת.

חלק מרכזי ותשתיתי בשוד עצים intensive אך לא אלים זה הינו אופיו החמקני, וטשטוש מיומן מאד ומנוסה של האפשרות למצוא גורמי יחוס ישירים.

חלק אחר ומרכזי היא השחיקה הנוראה, בפרט כשאתה מנסה להגן על זכויותיך ולהשיב/למזער חלק משמעותי מהשוד. אלה גורמים לך ברוב המקרים ''לרדת מהעניין'' ולהתעלם מהדומים לו ומממדי העושק והפגיעות בסביבתך.

זאת באמצעות מנגנוני הדחקה והתעלמות שאתה נסוג אליהם, שכן אחרת מסתמן תהליך שחיקה מואץ של משאביך ובריאותך.

קיימת במקביל גם הסתמכות רבה על מנגנוני פנטזייה נסגניים בחברתנו (משיחיות למשל, זוהרם של סלבריטיס, דמויות זוהרות של גיבורי טלנובלות בחליפות בהירות ואנשי רמת אביב ג' וכד').
_new_ הוספת תגובה



ליורם המזרחי
גדעון ספירו (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 2:37)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך מעודכן באשר לגזענות כלפי קבוצות אתניות בישראל. הגרוזינים כבר מזמן אינם יעד מועדף ליחס גזעני. הקבוצה הסובלת עתה בצורה החריפה ביותר מיחס גזעני הם האתיופים. אין כמעט יום, ללא פרסום מקרה קשה של יחס גזעני אליהם. זאת כמובן בנוסף לאזרחים הערבים והדרוזים, שהגזענות והאפלייה כלפיהם הם נתון קבוע ומובנה לתוך החברה הישראלית.

לעניין ההשוואה לגרמניה הנאצית. אתה צודק שישראל אינה גרמניה הנאצית בכל הקשור למשטרה הפנימי (לפחות בשלב זה, אבל יש סימני אזהרה קשים שזה יכול להשתנות. וגם לא אם ההשוואה היא מחנות ההשמדה.

לכן אני בעד השוואה ממוקדת. גרמניה הנאצית, וכבר הזכרתי זאת לא אחת ברשימותיי, לא עסקה רק בהשמדה תעשייתית של יהודים וצוענים. היא היתה גם מעצמת כיבוש ''מן המנין''. בדנמרק או בנורבגיה לא הקימו הגרמנים מחנות השמדה. שם הם היו כוח כיבוש קולוניאלי
מן הדגם המוכר, וכאן יש בהחלט מקום להשוואה עם הכיבוש הישראלי. אתה, שמגלה בקיאות בתולדות המלחמות (זה הרושם שקיבלתי ממך בפורום), בוודאי יודע שהכיבוש הישראלי בן 35 השנים הינו אכזרי בהרבה מהכיבוש הגרמני במלחמת העולם השנייה בדנמרק או בנורבגיה. שגריר נורבגיה בישראל התבטא פעם ברוח זו כאשר התייחס לברוטליות של הכיבוש הישראלי. גם באשר לגזענות הישראלית כלפיי ערבים או פועלים זרים, יש מקום להשוואות עם השלבים הראשונים של המשטר הנאצי הרבה לפני פרוץ מלחמת העולם.

אפשר כמובן להשוות את נוראות הכיבוש הישראלי עם פשעי ארה''ב בויטנאם, אבל זה פחות מאיר את הבעייה כי ארה''ב לא יושבת בתודעה הישראלית כמדינה שגרמה סבל ליהודים. אני תומך דווקא בהשוואות לגרמניה, כי ראוי להשוות את זוועות הכיבוש הישראלי עם אותן מדינות שגרמו ליהודים סבל. גרמניה היא הדוגמא הקרובה ביותר לזמננו. זה נותן פרספקטיבה נכונה יותר על חומרת מעשיה של ישראל.
_new_ הוספת תגובה



לספירו: ההשוואות שלך כאדם משכיל , לכבוש הגרמני --
רפי אשכנזי (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 19:31)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הן נילעגות במקרה הטוב ומראות על בורות תהומית במיקרה הרע. בורות זאת ממש לא מתאימה לאדם משכיל כמוך. איני מקבל את ההשוואה הזאת ביננו לגרמנים. האם לא למדת מה עשה הכיבוש הגרמני ''במיזרח'' בכל המרחב הסלאבי, מרוסיה, בילורוס, אוקראינה ופולין ועד המדינות הבאלטיות. הם עסקו שם בעושק ביצירת כלכלת עבדים,ובהשמדה של המקומיים. איך אתה משווה זאת למה שקורה פה? ההקלות שהגרמנים נהגו כלפי העמים שמנית {הנורדים} היו מסיבה אחת ''קטנה'': הגרמנים רואים וראו בהם ''ארים'' כמוהם. הם רצו אותם וקירבו אותם לחיכם כי ראו בהם חלק מהגזע העליון שאמור לשלוט על אירופה ברייך בן 1000 השנים, זאת הסיבה ואין בילתה.
ברית המועצות איבדה במילחמה 25-28 מיליון אנשים ורק חלקם הקטן היו חיילים, רובם היו אזרחים. ברית המועצות לצורך העיניין היא החלק האירופי-מערבית לאורל, ז''א נעשו שם מעשי ג'נוסייד בהם הושמדו כ 20 אחוז מהאוכלוסיה. אם לפלג לפי גילים, ניתן לאמר ששנותונים שלמים הושמדו במילחמה. צא ולמד גידעון בטרם אתה מפגיז בנתונים מופרכים את אלו שלא בדיוק מיתמצאים או יודעים מה באמת היו פניו של הכיבוש הגרמני. ''הכיבוש הישראלי'' בשטחים הוא ''פיקניק'' ע''פ כל קנה מידה אובייקטיבי והיסטורי לתושבים הערבים, אף שיש בו צדדים לא נעימים ביחוד למי שפתח במלחמה ולא מצליח בזממו. חבל לי שיהודי כמוך לוקח חלק בתעמולת האוייב המתאמצת להופכנו למיפלצות דמוניות, תעמולה שהקוו התחתון שלה הוא שלילת זכותנו לחיות בכל מקום שהוא- ''גם ללא הכיבוש''.
אל תשחק לידי אויבנו גדעון.
_new_ הוספת תגובה



מה אתה עונה לו באריכות וברצינות
אברהמי (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 23:42)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא סתם עושה עבודה קלה ורשלנית ואחר כך גם מנסה להרוויח ממנה מעט שקלים.

השוואה של ישראל לגרמניה הנאצית היא עיוות מוסרי ורשלנות אינטלקטואלית הבאה לשרת עמדות פוליטיות עכשיות. הצרה שספירו כופה פרשנות מגמתית (שטאנץ - בשפתו של ספירו) על אירועים עכשיויים.
_new_ הוספת תגובה



להמיזרחי: מאמר יפה ומחכים. מתי אתה חוזר לארץ?
רפי אשכנזי (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 18:56)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עצוב ביותר לראות אנשים [*]
נתן גפן (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 12:27)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[*] מהודעה זו הוצאה פיסקה שיש בה הכפשה לכאורה והשוואה לא מנומקת. אם הכותב מעוניין להעלות את השוואותיו שהוסרו, עליו לנמק אותן בגוף ההודעה. [המערכת]

כמוך שסבורים שלמות למען הפיצוץ במסעדה בה יהודים רבים או להתפוצץ במכונית ליד האוטובוס זה מעשה טוב יותר מלמות למען מדינת ישראל.

העובדה היא שאתה מתייחס לאותם הערבים שעוזרים לנו למנוע את המעשים הללו בבוז.
העובדה היא שאתה מתייחס לאותם האנשים שמסרבים להשתתף במניעת מעשי הרצח המתועבים אלן בהערצה.

נתן גפן

קישורים:
מסמכים וקטעי עיתונות: http://n.jemix.co.il
_new_ הוספת תגובה



על כך כבר נימקתי [*]
נתן גפן (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 16:04)
בתשובה לנתן גפן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[*] מהודעה זו הוסר הקטע שהוסר קודם והוחזר על ידי הכותב. כמו כן הוסר קטע הדן במדיניות המערכת. [המערכת]

אני נימקתי במאמריי ובהודעותיי על כך בעבר, אבל אני יכול לחזור, אם צריך.

מתוך ''השלום באזורנו מסכן את המערב''
------------------------------------------
לשליטי מדינות ערב יש אינטרס אנוכי ברור להמשיך לשלוט ללא מעצורים בעמיהם.
לשם כך השליטים הללו מבצעים אינדוקטרינציה של האוכלוסייה בשנאה ובתיעוב כלפי העם היהודי על מנת להסתיר מהם את זוועות משטריהם, יוצרים מיתוסים על הסכנה שכביכול נשקפת לעמי ערב ממדינת ישראל ומנפחים אותם עד כמה שאפשר (בעזרתם של אנשי ''גוש שלום'', גדעון ספירו ודומיהם), תומכים לוגיסטית ותומכים במימון בארגוני פשע וטרור ערבים פלשתינאים ואחרים על מנת לשמור על להבות בוערות את הסכסוך הזה.
. . .
הזרמת הכסף מצד אחד לרווחת האוליגרכיות הערביות ומהצד השני למכונת המלחמה, אותה יזמו שליטי מדינות ערב (במקום לפיתוח) על מנת לשמור שלטונם, מותיר את עמי ערב הרחק מאחור יחסית למדינות המערב.
------------------------------------------ סוף ציטוט

ברור שהערבים שמוכנים לשרת בצה''ל עושים את זה לא רק למען ישראל אלא גם למען עמי ערב ונגד האוליגרכיות הערביות. ואנשים כמו גידעון ספירו עושים את מה שעושים מכוון נגד ישראל ונגד עמי ערב ובעד שליטי ערב.

מתוך: ''האויב מסתמך על מחנה קטן וצעקני שבתוכנו''
-------------------------------------------
כאשר קיימים ישראלים שמאשימים את ישראל במצב שנוצר, הם חוסמים את הערבים לעשיית ''חשבון נפש''. הרי לדרוש מהערבים ''חשבון נפש'' במקרה זה, זה כמו לדרוש מהם להיות יותר ''קטולים'' מ''אפיפיור''.
...
ברמה הסברתית בישראל ובזירה בינלאומית מנהיגי האויב מסתמכים גם על כך, שקיים מחנה קטן ושולי, אבל מאוד פעיל וצעקני (''גוש שלום'', ''יש גבול'' ועוד) שיצדיק ישירות או בעקיפין את הרצחנות הערבית.

בנקודה אחרונה מנהיגי האויב עוד לא טעו.
------------------------------------------ סוף ציטוט
בהתנהגותו ספירו ודומיו משפיעים על הצד שכנגד להיות בלתי ניתן לדיאלוג או, במלים אחרות, משפעים לצד השני להקשיח את עמדתו עד לבלתי אפשרית.

נתן גפן

קישורים:
מסמכים וקטעי עיתונות: http://n.jemix.co.il
_new_ הוספת תגובה



אנשי ימין?
איציק רון (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 14:42)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר ספירו הנכבד: ממך לא ציפיתי כי תיפול במקום זה, הישראליות בהתגלמותה - חלוקת העולם לימין או שמאל. אינני ימני. דעותי החברתיות-כלכליות יוגדרו על ידי כל בר דעת כשמאלניות. מהיכן הוצאת את ה''ימין''? מכך שאינני מתבייש בלאומיותי ובזכויותי על ארצי? מה הקשר?
ולעצם העניין: אכן, הייתי מצטרף אליך במאבק לשינוי חלק מהדברים שהזכרת. ונוסיף להם: ציות לחוק, ובכלל זה לחוקי הבנייה, אי החזקת נשק לא חוקי, (מתי היית פעם אחרונה בחתונה בכפר ערבי?), תשלום ארנונה, תשלום מס הכנסה והלבנת כל ההכנסות, בנייה לגובה על פי תכניות מיתאר של מועצות מקומיות, (כל ערבי בכפר גר בוילה),ושירות לאומי. לא בצבא, דווקא, כי אם בקהילת המיעוט אליו משתייך המשרת.
כי לכל מטבע, כזכור, יש שני צדדים.
_new_ הוספת תגובה



טוב שגם לשמאלנים יש חוש הומור
אריה פרלמן (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 23:43)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם מדינת ישראל = גרמניה הנאצית - אז אכן ישנו דימיון בין היהודים אוהדי המפלגה הנאצית לבין ערבים המשרתים בצה''ל.

אבל אני לא מקבל את ההשוואה הראשונית, המרומזת.

לגופם של דברים:

חוק השבות - צודק מאין כמוהו, יישאר; אדמות קק''ל הן אדמות ה''וואקף'' של העם היהודי, והן נועדו לפרוייקטים לאומיים, של העם היהודי. כך ראוי וכך יישאר; 93% מאדמות ישראל הן אדמות מדינה, ולכן גם רוב היהודים יושבים על אדמות חכורות ממנהל מקרקעי ישראל. מה עניין בדואים לכאן? אם רוצים להפריט את הקרקעות, הדבר צריך להיעשות בשום-שכל, במחשבה ובתכנון זהיר, ללא קשר לבדואים דווקא; אני מוכן להקצות קרקעות למען פיתוח היישוב הערבי, בתנאי שיהיה הדבר כרוך במעבר בעיקר לשיטת בניה עירונית מודרנית, רב-קומתית, זה על רגל אחת; הקצאה שווה בבריאות ובחינוך - אני בעד; אוטונומיה תרבותית - לא יקום ולא יהיה. הערבים לרשאים להקים אגודות ועמותות ללימוד תרבות ערבית ככל שעולה על רוחם. שום אוטונומיה. ''אוניברסיטה ערבית'' כבר יש בחיפה, והיא מהדורה מבהילה של ''אוניברסיטת'' ביר-זית ו/או א-נג'אח. אוניברסיטה ערבית תהפוך למוקד תסיסה וחתרנות לאומנית. אוניברסיטה ערבית? לא בדורנו. לא ידוע לי על פקולטות שאליהן אסורה כניסת ערבים. אם יש כאלה - צריך לפתוח אותן; אין שום הצדקה לאפליה מתקנת מכל סוג ומין - גם לא בעד ערבים. ערבים מוכשרים וראויים - ראוי שימונו לשופטים ולבכירים בשירות המדינה, ולא בגלל שהם ערבים; אלימות במשפחה היא תופעה מחפירה - ועליה להיפסק, כמובן.

זאת כל התשובה על רגל אחת.
_new_ הוספת תגובה



חה, חה, חה, הימין נגד גזענות
יהודי ישראלי (יום שישי, 09/06/2006 שעה 17:45)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גדעון תתביש לך שאתה משווה בין שירות צבאי של ערבים לבין יהודים לנאצים ,אולי לפי השם שלך אתה יהודי אבל בדעותך אתה יותר גרוע מהנאצים אתה עוכר ישראל וצריך לאסור אנשים כמוך על חרחור מלחמה ,אולי אתה לא יודע אבל לא הערבים הם המיעוט במזרח התיכון אלה העם היהודי הוא המיעוט ובכך שהבדווים משרתים בצבא הם מראים את זיקתם למדינה שבה הפ חיים ועל כך הם מתוגמלים ואם תראה נתונים תשכיל להבין כמה מקומות עבודה נפתחו למיגזר זה לאחר שירותם בצבא,וכמה חשוב הוא למען חיזוק היחסים איתם שהם ישרתו בצבא.ואל תישכח שלעם היהודי אין עוד מדינה !!!!
ולעומתם לערבים לא חסר מדינות ערביות ואןלי תסתכל על האפליה הערבית שלא רוצה לקלוט את אותם ערבים שאתה כל כך מגן עליהם,שהם טוב להם במדינת ישראל מיכוון שהם רואים את ''אחיהם'' במדינות השכנות שרמת חייהם נמוכה בכמה רמות משלהם.
_new_ הוספת תגובה



לשמעון :אכן הם מזהים מאבקם ''כגרילה'' לכל דבר
יורם המזרחי (יום שלישי, 19/11/2002 שעה 14:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי