![]()
|
![]() ![]() | |||||
נסים ישעיהו (יום ראשון, 05/01/2003 שעה 23:48) | |||||
![]() הצגת המאמר בלבד |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
רק שאת הבימה תופסים בעלי האגו הנפוח. משה רבנו לא ראה עצמו מתאים להנהיג ובכך הפך להיות מודל למנהיגות אידיאלית. בדרכו, דרך הענווה, הלכו רבים ממנהיגי ישראל לאורך הדורות ובימיהם היה טוב ליהודים ובכלל. היו גם, כמו עכשיו, מנהיגים שכל כוחם התבטא בכשרונם המניפולטיבי והתוצאות היו דומות למה שיש היום. בברכה, נסים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
השאלות שעולות הן: 1. האם הדרישה ה''צנועה'' של משה מפרעה (ללכת לכמה ימים למדבר לטכס דתי ולחזור) היא הסיבה שבגללה הקב''ה נאלץ להקשות את ליבו? 2. מאחר וה' הקשה לבו של הנבל האם מותר לנו להניח שהדרישה הצנועה נעשתה כדי לא לעורר התנגדות בקרב בני ישראל דווקא? 3. בהמשך לנ''ל, האם משה סבר שלמרות הצעקה העם אינו מסוגל להיגאל מנטלית בכוחות עצמו ממצרים ורק הליך הטהרות (חינוך מחדש) ארוך (הוא קיווה שלא יהיה כל כך ארוך, לדעתי) במדבר יכשיר אותם לקבל אחריות לגורלם כיאה לבני חורין? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
1. לא. עוד לפני המכה הראשונה ה' אומר למשה (שמות ז, ג) : ''ואני אקשה את לב פרעה'' וזה מתייחס לחמש המכות האחרונות. אבל עוד קודם, בשלב הטלת השליחות על משה אומר ה' (שם ג, יט) : ''ואני ידעתי כי לא יתן אתכם מלך מצרים להלוך ולא ביד חזקה''; הוא מיוזמתו התעקש בחמש המכות הראשונות. 2. הדרישה הצנועה הוצגה מכמה סיבות; זהו המרחק, בדרך הקצרה, עד הר סיני שם היו אמורים לעבוד את ה'. על פי התוצאה הסופית, דרישה זו היא שהטעתה את פרעה וגרמה לו לצאת למרדף לאחר שלא שבו בתום שלושת הימים עליהם דברו. אגב, בשום שלב משה לא הבטיח שישובו בתום שלושת הימים, רק שכך הבינו המצרים. 3. אין דבר כזה 'להיגאל בכוחות עצמם'; לגאולה צריכים גואל כפי שהראינו כבר במאמר לפרשת וארא. על השהות במדבר יש הרבה מה לומר אבל בקיצור נמרץ, אמר כבר מישהו: אפשר להוציא את היהודים ממצרים, אבל להוציא את מצרים מן היהודים זה הרבה יותר קשה. במדבר היינו אמורים להשתחרר סופית מכבלי השעבוד ולהפוך לבני חורין. דומה שהתהליך לא הושלם עד היום. בברכה, נסים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
[*] הווסרה פניה אישית [המערכת] מצ''ב לינק. קישורים: אלילי מצרים (רשימה חלקית): http://www.ancientegypt.co.uk/gods/explore/main.html | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
האם אפשר פעם לקבל תשובה נורמלית לשאלה? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הכותב ייחס למישהו כאן בטעות את הבנת הנקרא. הקישור ייקח אותך לאותו חלק של האתר העוסק בשאלתך. קישורים: אמון, מלך האלים בפנתיאון המצרי: http://www.ancientegypt.co.uk/gods/explore/amun.html | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לכך יש הרבה מקורות ונביא רק דוגמא: (זוהר) : אמר רבי אלעזר, אלוה של מצרים שה היה וצווה הקדוש ברוך הוא לעשות בו שפטים, לשרוף אותו באש; כמו שכתוב (דברים ז) 'פסילי אלהיהם תשרפון באש' כדי שיהא ריחו נודף. ועוד (שמות יב) 'ראשו על כרעיו ועל קרבו'; ועוד שעצמותיו מושלכים בשוק; וזאת (המכה) הייתה למצרים קשה מכולן הדא הוא דכתיב 'שפטים'. אמר ר' יהודה הנה למדנו שהמצרים עובדים למזל טלה ובגין כך עובדים את השה; אמר ר' יוסי: אם כך, טלה יעבדו ולא שה; אמר לו: לכולם הם עובדים, אלא מזל טלה יורד ועולה בטלה ושה ובגין כך עובדים את כולם; אמר לו כך שמעתי שהם עובדים לכל הבהמות (ס''א דצאן) ועל דא קטיל קודשא בריך הוא כל בכור בהמה. ואכן יש המפרשים כי המצרים היו פשוט צמחונים והוטרדו מאד מכך שהיהודים אוכלים בשר... בברכה, נסים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הדברים האלו? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
המקורות שלנו עומדים לעד ואינם זקוקים לתמיכה. אגב, התורות המדעיות הכי חדישות כמו תורת הקוונטים למשל, נלמדות בתורה כבר אלפי שנים; אם משהו שכתוב בתורה אינו מתיישב עם השכל או המחקר המדעי, הבעיה אינה במה שכתוב בתורה; שם כתובה האמת כפי שהיא. חוצמזה, מה החידוש בכך שמאמינים באסטרולוגיה ובסמליה? אולי גם הפרה הקדושה המפורסמת היא תוצר של אמונה כזאת, מי יודע. בברכה, נסים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
וגם המיקרוגל והוידאו. את כל זה אנחנו יודעים. האם יש איזה פסל או ציור מצרי או כתובת קדומה בעניין? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אבן עזרא שמות (הפירוש הארוך) פרק ח: אמר ר' ישועה, כי פי' תועבת מצרים, משה כתב כן לגנות ע''ז, כי לא אמר לפרעה רק אלהי מצרים, והוא אמר, כי היה אלהיהם על צורת טלה... | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |