|
| ישראל בר-ניר (יום שני, 08/12/2003 שעה 23:03) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
|
|||
ל''שלומיסטים'' תוכל להוסיף את שרון , אולמרט , ציפי לבני , ואת רוב עם ישראל לא נמאס לך מן הדמוניזציה של ביילין דווקא? | |||
|
|||
יש כבר קדושה להסכם ז'נבה? יש כוהנים? ממתי אסור לכתוב ביקורת על איש כזה או אחר ומייד להיות חשוד? מה זה השיח הזה ? מה זה כולם פה למדו את השיטות של ספירו? אני חושב שיש בעיות עם ההסכם שראוי לדון בהם בלי להיות נתון לטרור מחשבתי של אנשי שלומנו,מספיק עם החנטריש הזה.. למשל אני לחלוטין לא שקט עם עניין זכות השיבה ..ובהחלט בדומה לעמי איילון את הר הבית צריך להשאיר מחוץ לכל חסות ריבונית של צד כזה או אחר.. מה כל הפחד הזה..מדוע אי-אפשר לנהל ויכוח ללא הטחות חשדניות כאלה ... | |||
|
|||
ההתייחסות שלי ל''מפוכחים שבינינו'' איננה מכוונת בדיוק לביילין. אין לי ספק שהוא חושב את עצמו לכזה (בייחוד אחרי שראיתי אותו בהופעה חיה בטלוויזיה כאן אתמול) אבל הוא מעולם לא חילק לעצמו מחמאה כזאת . . . | |||
|
|||
אני אוהב את ביילין. זו רק התפשרות ימנמנית שלי. | |||
|
|||
אפילו כתבת פעם על זה רשימה ארוכה מאוד באחד הפורומים. | |||
|
|||
כבר הפרדת עצמך מהאינטלקטואלים, המפוכחים כרוצה ליצור רושם שדוקא אתה המפוכח. במאמר אחרי מאמר אתה משתמש בכוח האינטלקטואלי שלך לפרסם סיפורי דמגוגיה על אנשים מהשמאל (הפעם הנושא שלך ''אופיה היהודי של מדינת ישראל''). מה שמפתיע, שאחד כמוך שקורא הרבה מאד מהנאמר על ''טובת'' מדינת ישראל משמיט באופן קבוע דברים חמורים שמופעים בתקשורת הלא שמאלית. מענין למה? בודאי גם קראת את המאמר של יוסף חרמוני (המסיתים לרצחhttp://images.maariv.co.il/channels/1/ART/601/774.ht...). הדברים, והמילים המוזכרות שם ודאי לא פחות חמורות מהציטוטים (מחוץ להקשרם) שאתה נוהג להביא לנו לעיתים קרובות. הן גם יותר מסוכנות לשלומנו. מעניין מדוע אין לך מילת ביקורת, ולו במרומז, על הדברים החמורים הללו. אתה כנראה פוחד מדרכם של אנשים מהשמאל ולכן מנצל את יכולתך האינטלקטואלית להמעיט בערכם, ערך דבריהם ומעשיהם. מה שמאד מפתיע שאדם ''מפוכח'' ו''אינטלקטואל'' כמוך יודע להציג רק מה לא טוב ברעיונות של אחרים. אין לך, בעצם, הצעה משלך על מה כן כדאי לנו לעשות – כלום, נאדה!!! אולי סוף סוף כבר תגיד לנו מה כן צריך לעשות. רק כך ממש תשמר את ''עליונותך'' המוסרית לעומת, עמוס עוז, ספירו ומשתתפים אחרים בפורום. אולי סוף סוף תטרח לכתוב ביקורת על הביטויים החמורים של שנאה שבאים מחלקים אחרים של העם שלנו. אולי סוף סוף תביא הצעה איך למגר את האיבה בתוך העם במקום לפמפם אותה כמו שעושים המוזכרים במאמר של חרמוני. אני יודע שאלו משימות קשות אבל ודאי הרבה יותר מועילות. | |||
|
|||
ולכן לא אתייחס אליו. אלה שאני מבקר אותם בצורה כה חריפה זה רק בשל הנזק הבל ישוער שהם גורמים לעתידו של עם ישראל - הם זוכים לזה רק מפני שאני רואה את ההדים הבינלאומיים של דבריהם. כמו שציינתי בהזמנות אחרת עבור התקשורת בעולם ''עמוס עוז אחד שווה אלף חנן עשראווים''. האם יש לך מושג מה עשה מאמר הבלע של בורג שהתפרסם בכל העיתונות באירופה? כל הדוגמאות שאתה מביא מהימין - עד כמה שהן לא במקומן, אין להן כמעט כל תהודה בזירה הבינלאומית. מבחינת מערכת ההסברה שבפניה ניצבת היום מדינת ישראל זה מה שקובע. כשאתה נמצא בארץ אתה לא מודע למה שמתרחש בחוץ ולכן קל לך להתעלם מחוסר הסימטריה. אף אחד בעולם לא יודע מי זה חרמוני. אבל בורג ''יו''ר הכנסת'' ו''יו''ר הסוכנות'' לשעבר, או עמוס עוז, מהמובילים בין הסופרים יפי הבלורית והתואר? כל מילה שלהם זוכה לתהודה עצומה. כשאחד כמו עמוס עוז מביע ספק בזכות קיומה של מדינת ישראל אתה מתאר לך איך זה נקלט בחו''ל? מה אתה חושב שבעולם לא קוראים את המהדורה האנגלית של ''הארץ'' בה התפרסם הראיון אתו ועם גרוסמן? את זה אתה בא להשוות למאמר של איזה ימני מופרע שהתפרסם רק בעברית בעיתונות הישראלית ושאני בכלל לא בטוח אפילו כמה ישראלים קראו אותו. לגבי הצעת פיתרון - ''מה לעשות'' כדבריך, אם רק למי שיש הצעה [מעשית] איך לצאת מהבוץ יש זכות דיבור אז כבר מזמן היתה צריכה לשרור כאן דומיה מוחלטת. | |||
|
|||
האשמתך שאני רק יודע לבקר ואף פעם אינני מציע מה כן לעשות איננה במקום. אני דווקא כן אמרתי מה שנראה לי כדרך אפשרית. אבל דויד קמחי קבע חד משמעית שזו ''בחירה שאיננה באה בחשבון משיקולים פוליטיים ומוסריים כאחד''. אני מניח שעמי איילון מסכים אתו וקרוב לוודאי שגם אתה, שלא לדבר על ביילין וחסידיו. אז אחת מהשתיים או שאתם בעד ''מדינה עם רוב יהודי ברור'' וזה יהפוך אתכם באופן אוטמטי לטרגספריסטים, או שתשכחו מהרעיון של ''רוב יהודי ברור''. הרחם של האישה הפלשתינאית לא יחדל לתפקד בעיקבות פינויין של כמה התנחלויות או אפילו של כולן, ואני לא רואה אתכם תומכים במיבצע סרוס המוני של כל הגברים הפלשתינאים החיים במדינת ישראל. מספר התושבים הערביים במדינת ישראל גדל יותר מפי שמונה מאז קום המדינה, רובו ככולו מריבוי טבעי. רק בשל העליה המסיבית של שנות החמישים זה לא מתבטא באותה מידה באחוזים. אתה יודע כמוני שעידן העלייה ההמונית נגמר מזמן. תכניס לך את זה טוב לראש - חתירה ל''מדינה עם רוב יהודי ברור'', אם אתה באמת מתכוון לזה ולא אומר את זה סתם כמס שפתיים להצדקת פינוי ההתיישבות ביש''ע, משמעותה טרנספר וזו בדיוק מה שאומרת הכותרת של מאמרי. | |||
|
|||
ישארו המתנחלים בפלסטין. עם ישראל ירויח פעמים. | |||
|
|||
על הנזקים של בני אלון, שר התיירות, אין לך מה להגיד וזה מתחיל להתברר מדוע. האם גם על נזקי יוסי בן אהרון וחבריו, ליברמן ועמרי שרון שמעת והתרעת בקול רם כמו שאתה מתריע על נזקי יוסי ביילין? כאשר תעשה זאת יתכן ואצטרך לאכול את הכובע....... גם הפניה שלך אלי עם המושג אתם לא במקום. אל תנסה לעשות לאחרים מה שלא תרצה שיעשו לך. אבל בסופו של דבר מכל השאלות שלך כאן והתקפות הזעם שלך לא ברור מה היא ההצעה שלך ומה תרומתה לנזקים שנגרמים למדינה שלנו. אני מודה שלי אין הצעה טובה. יש לי אולי דרך או כיוון. אם תשרה עלי המוזה אולי אכתוב משהו בקרוב. | |||
|
|||
אתה חוזר כבר יותר מפעם על הסיפורים אודות בני אלון, יוסי בן אהרון ואחרים. תראה לי פעם אחת שזה זכה לשורה אחת בניו יורק טיימס, בגארדיאן, בלה מונד, או באיזה שהוא מדיום תקשורתי בינלאומי אחר? גם הפעילויות של השמאל היו יכולות להראות אחרת אם הם לא היו מחפשים את הכותרות ואת הפרסומת הבינלאומית בלי להשקיע כל מחשבה בהשלכות שיש לזה לטווח ארוך על מעמדה של ישראל. יוסי בן אהרון יכול להיפגש כאן עם חצי מחברי הקונגרס וזה לא יזכה למילה בעיתונות כי אף אחד לא מייחס לו את המישקל שיש להצהרה המטילה ספק בזכות קיומה של מדינת ישראל מפי עמוס עוז, דויד גרוסמן או א. ב. יהושוע. אני חוזר שוב - את הנזק שגורמת הופעה אחת של עמוס עוז או של דויד גרוסמן, חנן עשראווי לא משיגה באלף הופעות. מנקודת מבט תקשורתית יוסי בן אהרון פשוט לא קיים - הוא Non Entity. אם נגרם נזק מהופעותיו או פעולותיו צריך זכוכית מגדלת כדי לראות זאת. | |||
|
|||
לא נתקלתי בביקורת של השמאל בישראל על העובדה כי כבר יותר מחמשים שנה, מחזיקות מדינות ערב במאות אלפי פליטים פלסטינים, (אחיהן) בתנאים מחפירים, ומשתמשות הם כבני ערובה להמשך קיומו של הסכסוך. חס וחליליה, אין להן כל רצון או כוונה לפתור את בעייתם. הם ממתינים לחיסולה של ישראל, כדי להחזיר אותם לבתי הוריהם. האם זה כן הומני ? מדוע השמאל הישראלי לא מקים צעקות בענין זה ? | |||
|
|||
לפי מה שאתה אומר, כאן, הבעיה היא לא פרשת ז'נבה, לא פרשת בן אהרון, לא בני אלון ולא פרשת עמרי שרון וליברמן אלא ההד התקשורתי. אם כן מדוע אתה עוסק כל כך הרבה בתוכן היוזמה? אם תוכן המעשים חשוב אז ברור שגם המעשים הנוספים שהזכרתי הם מזיקים. מה גם שהולכים לשכנע חברי קונגרס נגד עמדת הממשל הנבחר כמו שעשו בן אהרון וחבריו. גם המפגשים של ליברמן ועמרי שרון (נפגשו עם אויבים בזמן מלחמה - לצרכי בחירות....) נופלים באותה קטגוריה וכמובן גם פרשת ז'נבה. אני כמובן נגד המעשים הללו (כולל פרשת ז'נבה) ולא מהיום. בקיצור זה די ברור שמה שמדריך אותך זה שעמדות שלא מקובלות עליך לא יוצגו בחו''ל (זה הפרוגטיבה של משרד החוץ והממשלה). אם תוסיף לאיסור הזה גם פעילי ימין ואחרים שעוסקים בפגיעה במדיניות ממשלה נבחרת תקבל את תמיכתי. אם תתמיד בעמדתך הרי בסוף גם תבקש שיענישו על מחשבות אחרות משלך............ | |||
|
|||
אין בכך כלל ספק. | |||
|
|||
ולעדות הינה חומר מיקרי ששלפתי מפורום פראבדה באנגלית, שם משתתפים ממיטב התועמלנים האנטישמים. אצלם, אפילו ה''ארץ'' כבר לא מה שהיה פעם, גורסים הטוענים שהגרסה האנגלית היא גירסה מצונזרת ומוסתת לטובת העניין הציוני, כדרכם של הציונים לרמות. | |||
|
|||
על המידע. לא ידעתי כלל שיש לפראבדה אתר באינטרנט. אוסיף אותו לרשימת המקורות שלי. | |||
|
|||
|
|||
ךשיטתך ,ביללין , המתנגד נחרצות ,ובצדק לדעתי ,לנסיגה חד צדדית אלא מתנה נסיגה מלאה בסיום הסכסוך וויתור על זכות השיבה, הוא איום הרבה יותר קטן מאשר שרון , אולמרט , ורבים אחרים בימין הדוגלים כיום בנסיגה חד צדדית. כמשל ההוא שגם אכל את הדגים הבאושים וגם גורש מן העיר אני אגיד לך מה יקרה: גם השקענו עשרות מיליארדים בהתנחלויות, גם נהיה צפויים לגינויים וסנקציות , גם יכפו עלינו נסיגה מכל השטחים , וגם לא נקבל שלום עבור כל זאת. | |||
|
|||
תגובה 38124 תודה מראש! | |||
|
|||
תראה לי מקום אחד בו יוסי ביילין מדבר או מתנה מה שהוא ב''וויתור על זכות השיבה''. קראתי בעיון רב את טיוטת ה''הסכם'' עליו הוא חתם בג'נבה, אני מציע גם לך לעשות את זה - Article 7 הוא הפרק הרלוונטי - אין שם איזכור ולו רק ברמז על ''וויתור'' כל שהוא, על אחת כמה וכמה לא על התניה של איזה שהוא מצעדיה של ישראל בוויתור כזה. מה שנאמר שם זה שאחרי שבעיית הפליטים תבוא על פתרונה - על פי ההסכם - ''לא תהיינה תביעות נוספות''. הפתרון עליו מדובר קובע כבסיס את החלטה 194 של האו''ם שממנה צמח המיתוס של ''זכות השיבה'' והוא קובע ''מחוייבות'' של ישראל לקלוט מספר בלתי מוגדר של פליטים שכל אחד יכול להכניס שם איזה ערך מספרי שהוא רוצה. איך אתה מסיק מזה שיש כאן משום ''וויתור [של הערבים] על זכות השיבה''? אתה לא רואה סתירה בין המושגים ''וויתור'' ו''מחוייבות''? בכל ההתבטאויות בע''פ - ישירות מפי ביילין וכן מפי ה''פרטנר'' התורן שלו, בראיון בטלוויזיה כאן ביום א' האחרון, הם נקבו בערך ''כמה עשרות אלפים''. אני לא יודע מה אתה מבין מההתבטאות הזאת, אבל לי יש אלרגיה למושג המעורפל ''כמה'' בהקשר הנוכחי. האם אתה היית חותם על חוזה לרכישת דירה שבו המחיר אותו עליך לשלם יוגדר כ''כמה עשרות אלפים'' (ש''ח או דולרים, זה לא משנה)? שניהם - גם ביילין וגם הפרטנר התורן שלו, הדגישו ש''ישראל תהיה הפוסקת האחרונה'' לגבי מספר הפליטים אותם היא תאלץ לקלוט - שוב, ''פוסקת אחרונה'' ו''תאלץ'' - אתה לא מרגיש כאן שום סתירה לוגית? כשהמראיין לחץ אותם לפינה בשאלה האם כ''פוסקת אחרונה'' לישראל תהיה גם היכולת לפסוק שהמספר יהיה אפס, שני המרואיינים כאחד התחמקו ממתן תשובה חד משמעית. תזכור רק שבטאבה ביילין התחייב בכתב (!) בשם ישראל לקבל את זכות השיבה (ראה את מאמרו של ארי שביט ב''הארץ'' מיום 11 ליולי 2002) - ההסכם הנוכחי מסתמך גם על ''הבנות טאבה'' כבסיס. מה שאפשר לאמר בוודאות זה ש''אצל ביילין אתה אף פעם לא יודע איך זה מתחיל אבל אתה תמיד יודע בוודאות איך זה ייגמר'' - ואם אוסלו לא הספיק לך אז כנראה שאתה באמת זקוק למנה נוספת. | |||
|
|||
ניסיתי,באמת ניסיתי להבין על מה כל המהומה- ולא הצלחתי. מה קרה? מדינת ישראל עומדת בפני סכנה קיומית? ממה הפניקה, ממיליארד ורבע מוסלמים? מזה אתם מפחדים? יש פתרון!! נפרק את ההתנחלויות (סתם התישבות כושלת),נחזיר את הר הבית והכותל המערבי (מי צריך הר עתיק וקיר אבנים ישן),נחזיר את חיפה,יפו,לוד,רמלה,עכו,חדרה,באר שבע,אילת,פתח תקווה...(במילא יש להן גרעון תקציבי גדול) ונבקש מביילין וממצנע שישתדלו אצל אומות העולם לאפשר לנו לחיות בין כפר שמריהו ורח' שינקין,אולי יהיה קצת צפוף אבל לא נורא,תמיד אפשר יהיה לשכנע את המרוקאים,תימנים,רוסים,אתיופים,קווקזים,רומנים...לחזור לארצותיהם וכך יתפנה מקום שאם במקרה יוחלט באו'ם שהשטח שהוקצה לנו עדיין גדול מדי,נוכל לוותר גם על הרצליה. איך נראה לך העניין מר בר-ניר? מה דעתך בנידון מר סיון? ועכשיו לאחר שעזבנו את הציניות בצד,האם יש לכם פתרון מעשי חוץ משירבוטי מילים? מלחמות-ניסינו. הבטחות להחזרת שטחים ונכונות להקמת מדינה פלשתינאית-ניסינו. מה נותר? אולי מדינה מוסלמית על כל שטח ישראל אם אפשרות למיעוט יהודי קטן כפי שמציע אחמד יאסין ברוב נדיבותו? מה דעתכם? | |||
|
|||
(בצד הפלסטיני, אני מתכוון :->) | |||
|
|||
מובא כאן משאל דעת קהל בקרב קוראי האתר הערבי של ה BBC בנושא הכנס בקהיר, בנסיון להכרזת הפסקת אש, באתר ה BBC בערבית השתתפו כ 5000 עונים, הינה התוצאות: 60% אמרו שחוסר הההצלחה להגיע לסיכום על הפסקת האש מראה על הצלחת איחוד הארגונים להמשך המלחמה בישראל. רק 40% השיבו כי הדבר מעיד על כשלון להגיע להחלטה משותפת הינה האתר: | |||
|
|||
שבו נטל חלק, ואף נתן את חייו, דודו של רמי נוידרפר: | |||
|
|||
כדי לראות היטב את הקישור השני, נכנסים לכתובת: ובוחרים ''היסטוריה של עמק איילון'' | |||
|
|||
ככה צריך לעשות לכל התנחלויות הכיבוש הערבי - לגרש את תושביהן, להרוס את כל הבתים ולהקים פארקים במקום. | |||
|
|||
בנושא הזה שני קישורים מעניינים: | |||
|
|||
המאמר על המסמך של ישראל קניג לא מתאר טרנספר של השומר הצעיר אלא טרנספר שבוצע על ידי מדינת ישראל. אח''כ נמסרו אדמות ליהודים אותם הביאה לשם מדינת ישראל. אם זו פעולה כשרה גם הזזת תושבים יהודים על ידי המדינה היא כשרה. | |||
|
|||
אם היה לכם שכל הייתם באים לכאן לפני 200 שנה ומגרשים את כווולם. אבל אז הייתם שקועים בבערות דתית ובמנטליות גלותית. התעוררתם מאוחר מדי | |||
|
|||
וגם לפני 500 שנים. אבל הם לא קראו לעצמם ציונים. והם שמרו על גחלת היישוב היהודי בארץ הפרזות היא ארץ ישראל. | |||
|
|||
לפני 200 שנה הם היו חבורה של אפסים שחוץ מלהתפלל לא עשו כלום. | |||
|
|||
מענין איך קוראים לטרנספר בקציר או חריש | |||
|
|||
והרי שניהם נמצאים בצד ''הנכון'' של הקו הירוק ''הקדוש''? | |||
|
|||
צריך לטרנספר את תושביהם לרשות הפלסטינאית. ולישב שם ישראלים ערבים מקופחים. | |||
|
|||
א. אני לא מצליח לפתוח את הקישורים של nachshon.org. ב. בקציר-חריש לא עושים טרנספר, למרות שניסו. מנהיג הערבים שבאו להתנחל בקציר, עו''ד תאופיק ג'ברין, אמנם אמר לחבר'ה שלנו ''נגרש אותכם מפה בדרכים דמוקרטיות'', אבל הוא כבר מזמן חזר לגור באום אל-פחם, בווילה החדשה שלו. | |||
|
|||
לשרבב את זכרו הטהור של דודי - פלמ''חניק , ציוני , סוציאליסט וחלוץ , שנפל על הגנת המולדת במשלט על הגבול בשנת 1952 עם כל תככי הטרנספריזם שלכם | |||
|
|||
אוי נוידרפר, נוידרפר, אתה גדול. אני נורא מקווה שהפרקליטות לא תיתן לסגור את החקירה נגדי ושזה יגיע לכל הערכאות האפשריות. זו תהיה הצגה נפלאה, כבר עכשיו אני מרגיש את זה. | |||
|
|||
ואתה תגיע הפעם לכלא | |||
|
|||
עוד יותר פירסום, רמי, עוד יותר פירסום. | |||
|
|||
פתאום חשבתי על זה שהדוברים בעד הורדת יישובים זה ארבעה ראשי שב''כ לשעבר. האנשים האלה, בתקופת השיא המקצועי שלהם, היו אחראיים לפעולות הכי מגעילות שבוצעו בשם המדינה: עינויים דוחים, מקלחות חמות וקרות, מכות חשמל באשכים (לפי עדויות שונות) ושאר דברים נעימים. פתאום עכשיו הם דוברי המוסר. זה מזכיר לי משהו שקראתי פעם אצל נחום ברנע ב''כותרת ראשית''. הוא עשה כתבה על אחד בשם יהודה משהו (נדמה לי) שהיה סגן ראש השב''כ או ראש השב''כ באיזה תקופה. והיה שם סיפור על שיחה בין האיש הזה (נדמה לי) לבין יגאל אלון, שבה אלון שאל אותו איך הוא יכול לעשות את הדברים המגעילים האלה שהוא עושה כאיש שב''כ. איש השב''כ אמר ''מישהו חייב לעשות את הדברים האלה'', ואלון אמר לו ''כן, וכל גוף חייב להשתין, אבל למה אתה חייב להיות השמוק?'' עכשיו פתאום קיבלנו ארבעה שמוקים מדברים, לוחמי מוסר וחופש אלק, שמאיימים ב''עוד אלטנלנות''. ואני אומר - שמוק נשאר שמוק. הייתם אז השמוקים גסי הרוח של הממסד שלכם ונשארתם השמוקים גסי הרוח של הממסד שלכם. אז לא היה לכם מצפון והיום אין לכם. רק שפעם הממסד שלכם היה בשלטון והיום נשארו ממנו רק זהבהל'ה והפרקליטות, ועוד כמה עתונאים. | |||
|
|||
המוסר שלך נעצר בגבולות האינטרס הפרטי שלך. כל עוד אנשים מתאימים לאינטרס הצר שלך אין לך טענות לרמה המוסרית שלהם. ברגע שגמרו את התפקיד באמצעותו שירתו את האינטרס שלך אתה משתלח ומתלונן על רמת המוסר שלהם. מעניין לדעת איך אתה מגדיר מוסר, מי לדעתך צריך להיות מוסרי ומי לא? | |||
|
|||
אל תהיה עצוב, דוד. אני חושב שהחמצת את כוונתי. אמרתי במפורש שגם אז הם היו שמוקים. בתקופה ההיא, אגב, הקמתי עמותה נגד אלימות שוטרים, שחצי מה''לקוחות'' שלה היו פלשתינים שעבדו בתל אביב ובמקומות אחרים. תרמנו ככל הנראה תרומה נכבדת להקמה של מח''ש. כל תקופה והדגשים המוסריים שלה. לפעמים חשוב לבלום ולפעמים חשוב לשחרר את המעצורים. גם היום, אגב, אני לא בעד שיחרור של כל המעצורים. | |||
|
|||
הבעיה שאתה מייצג היא פשוטה: המוסר תלוי באינטרס הפרטי - אפילו הזמנ....... זו המשמעות של דבריך כאן, למרות שמאד יתכן שאתה חושב ופועל אחרת במצבים אחרים. | |||
|
|||
כנראה שאתה מבין אותי יותר טוב מכפי שאני מבין את עצמי, דוד. אני התכוונתי בסה''כ למה שאמר פעם איש חכם ממני - ''לכל דבר עת''. | |||
|
|||
יותר טוב ממך, גם אם תתהפף שבעתיים. | |||
|
|||
ב''מעריב'' היום מתפרסם מאמר של אחד בשם דני מור המוגדר כ''פעיל בתנועת 'היום השביעי', התומכת בנסיגה חד-צדדית''. בתור תשובה לשאלה שהצגתי ''מי הוא טרנספריסט'', זה חומר קריאה מאלף. לכל המפוכחים, השפויים, המוסריים ושאר הצדיקים למינהם - כדאי שתתחילו להפנים את המשמעות של מה שאתם אומרים. | |||
|
|||
אני מודה שאני לא מבין. מה היתרון של ישראל מנסיגה חד צדדית ? אולי מי שמצדד בזה יוכל להסביר ? | |||
|
|||
המתנחלים ישארו ברשות הפלסטינאית | |||
|
|||
אולמרט אמר זאת בפירוש ? זה לא נשמע לי הגיוני... | |||
|
|||
הגיוני מאוד. זה הקו הבא של המדיניות שתבריא את ישראל. מתנחלים ומחבלים בפלסטין.אנשים חופשים ונורמלים בישראל. | |||
|
|||
אנחנו ממשיכים להתקשקש שוב ושוב על נסיגה חד צדדית, על תוכנית אוסלו, ז'נבה, מפת דרכים, איילון-נוסייבה וזה רק בין עצמנו. בינתיים הפלסטינים חוזרים וכובשים את דעת הקהל העולמית, לאחר שמעמדם נפגע קמעא בשנתיים האחרונות. ואנחנו הולכים ודועכים, מכל היבט. הפלסטינים הולכים ומקדמים את מטרותיהם הראשוניות, צעד אחר צעד. בסופו של תהליך תהיה כאן מדינה פלסטינית עם מיעוט יהודי, ורוב יהודי שקיפל זנב וברח. ככה זה כשאנחנו מסרבים להכיר במציאות, לקשקש בזנב ולנבוח קלות לכיוון הלא נכון. אם לא נחזור לעצמו, לא נשפר את דרכי הממשלה, הכנסת והעסקונא הציבורית - ניכשל. אם לא נגבש מטרות מדיניות משותפות - ניכשל. אף גוי לא יושיט לנו יד כשנימלט מכאן בחיפזון. | |||
|
|||
הפלסטינים חטפו בראש והם ימשיכו לחטוף בראש. אף אחד לא נמלט כאן. רק מה לא בראש של אף אחד להלחם בשביל כמה מתנחלים פאנטים. | |||
|
|||
כתובת המאמר ב''מעריב'': http://images.maariv.co.il/channels/1/ART/605/014.ht... | |||
|
|||
יצא המרצע מן השק. בראיון היום ב- YNET ''האם האי היווני נועד לצורך טרנספר'' (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2847151,00.h...), הודה עומרי שרון כי כל פרשת האי היווני נעשתה רק כדי לעודד טרנספר מרצון של ערבים... ובכן יקומו נא חברי הפורום הדוגלים בטרנספר ורבים המה, ויתנצלו בפני כבוד ראש ממשלתנו ובניו, מלך ישראל, על שחשדו בכשרים. אמור מעתה: כל מה שעשו שרון ובניו בע''מ, לשם שמיים נעשה, ולא חלילה לשם רווחים נפסדים ושוחד בחירות רחמנא ליצלן. | |||
|
|||
רמי על מה אתה נזעק ? הרי מדובר על טרנספר מ ר צ ו ן !!! האם הטרנספר של יהודי ערב לישראל, שהיה ברובו מאונס. היה כשר ? | |||
|
|||
לראות איפה יש בפרשה הזאת משום ''שוחד בחירות''. נניח לרגע שאכן יתברר בסופו של דבר שזה לא ברווז נוסף בשורת ברווזי משטרת ישראל ושבאמת היה כאן איזה ניסיון לנצל את מעמדו של שר החוץ הישראלי שיורה לממשלת יוון (?) לאפשר לאיש עסקים ישראלי לבצע איזו עיסקת פיתוח מפוקפקת ביוון. נניח לרגע שכל זה באמת נכון. איפה יש כאן ''שוחד בחירות''? על אלו בחירות ועל איזו ארץ הכותב מדבר? אולי יואיל הכותב המפוכח להסביר לפשוטי עם כמוני למה בדיוק הוא מתכוון? | |||
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |