![]()
|
![]() ![]() | |||||
ערן בילינסקי (יום שני, 12/04/2004 שעה 20:03) | |||||
|
|||||
![]() הצגת המאמר בלבד |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הרי גם את מי הכנרת אסור לשתות שמא מישהו זרק קצת לחם לדגים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מוישלה , יש גבול ויש הגיון מי שרצה להקשיב מקשיב ויודע מי שלא רוצה נשאר בבורותו . | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מעניין לדעת. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לק''י ערן קראתי רק את ההודעה בקישור שהבאת ואינני יודע האם כל מה שנכתב שם בעניני הלכה סובל מאותו חוסר דיוק. זיתים כשרים לפסח אין בזה שום ספק וגם המחמירים ביותר משתמשים בשמן זית. השאלה יכולה להיות לגבי חומרי משנה שבהם משתמשים כדי לכבוש את הזיתים. אבל זה לא שונה מכל שאלת כשרות אחרת שנובעת מטכנולוגית המזון המודרנית. אדרבה שמן זית נחשב לשמן שגם שאפילו המחמירים ביותר והמשוגעים לכל מיני מנהגים מטורפים משתמשים בו. כמובן שיש צורך בכשרות לפסח כדי לודא שמהלך היצור שמרו על הרחקה מחמץ. למשל יכול להיות מצב שבו פועל העובד במפעל אכל כריך לארוחת צהרים ולא ניקה את ידיו ובגדיו וכך נפלה חתיכת לחם לתוך מיכל השמן. לכל השנה זה לא יותר בעיה אבל לפסח כן. אליצור | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
למה בפסח אי אפשר לאכול שעועית. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אשכנזים לא אוכלים קטניות בפסח. עד כמה שידוע לי, הדבר נבע מכך שיהודים לא הורשו במזרח אירופה לעסוק בחקלאות ולכן קנו את הקטניות מהגויים. הקטניות אוחסנו באותם כלים בהם אוחסנה חיטה, ולכן הקטניות היו חמץ. ולמה שומרים על המנהג הזה כיום? ככה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לגבי קטניות ממש לא ידועה הסיבה והועלו סברות שונות ואחת מהם היא הסברה שנתנה לעיל מדוע לא מפסיקים מנהג זה שפגה סיבתו? ובכן אחד הטעמים הוא משום '' ולא תיטוש תורת אימך'' כלאמר מנהגים שכבר השתרשו אסור סתם ככה לנטשם. אישה אשכנזיה שהתחתנה עם ספרדי שכידוע אוכל קטניות בפסח חייבת לעשות התרת נדר על מנת שתוכל לאכול קטניות בפסח עם בעלה | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
צרה צרורה, העניין של ''ולא תיטוש תורת אימך''. זה לא עניין ייחודי ליהדות. אנחנו שומרים על מנהגים משונים שסיבתם פגה מזמן. אינני זוכר היכן קראתי את הסיפור הבא, אך נדמה לי שהוא נכון: בצבא הבריטי היתה חובה לצעוד שני צעדים לאחור לפני שיורים פגז של תותח. בשלב כלשהו החליט מישהו לבדוק את הסיבה ומצא: יש לצעוד שני צעדים לאחור ולאחוז חזק ברסן הסוסים, שלא יברחו בשל רעש הפיצוץ. הפקודה המשיכה להתקיים זמן רב אחרי שלא היו שום סוסים בכוחות הלוחמים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ודת היא לא תותח ענתיקה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ודאי שדת היא לא תותח ענתיקה. היא הרבה יותר ענתיקה מכל תותח. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אתה לא ענית לעניין, תוך שסילפת את דברי ואולי אף לא הבנת אותם. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כלומר, בתגובה תגובה 44545 ענית לעניין, ואני לא עונה לעניין. נו, טוף. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
גם אני חושב שקצת הרבה מגזימים בעניין הזה למרות שלדעתי הוא מאוד חשוב. התפיסה היהודית את החברה את האמונה כדרך חיים(מה שהחילוני קורא תרבות) שונה מהתפיסה החילונית. היחס למצוות ולמנהגים הוא יחס של קדושה של חלק מהזהות של האדם ושל החברה ושל ביטוי לקבלת עול מלכות שמים ושל ביטוי לקשר האינטימי בין אלוהים לאדם ולעמו. וכשקשורים רגשית חזק למשהו קשה להתנתק ממנו. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כי אחד החיילים מרים את ידו הימנית מאחורי התותח, הסיבה היא זו שכתבת - לאחוז ברסן הסוסים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
''''אישה אשכנזיה שהתחתנה עם ספרדי שכידוע אוכל קטניות בפסח חייבת לעשות התרת נדר על מנת שתוכל לאכול קטניות בפסח עם בעלה''. השאלה: האם, לאחר גירושיה ממנו, חוזר באופן אוטומאטי האיסור של עליה לפני נישואיה לאכול קטניות בפסח או שמא היא רשאית להמשיך לאכול קטניות בפסח, כפי שהיה לאחר שעשתה התרת נדר בעקבות נישואיה? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ומה עם הילדים של אותה אשה? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
יפה שאלת, בני. ואוסיף עוד אחת: האם הדין יהיה שונה אם הם ילדיה הביולוגיים או שהם רק מאומצים על ידה? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אלא אם בית הדין קבע שהיא איננה כשירה לטפל בהם. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
טוב, אז ידידה או לא... משנסת מותניים, ואנסה להגן על מה שאמרו לי.... זיתים - מ ש ו מ ר י ם ... לא סתם זיתים, ולא שמן זית... זיתים שבאים בפחיות שימורים... הם אלה שנחשדים עכשיו בחמציות... אבל, מה שהפתיע אותי יותר, זה לגבי אגוזי פקאן מסוכרים (פקאן סיני) שאמרו לי שגם הם לא כשרים לפסח... מה נהייה? עזרו לערן וגלי למצוא את דרך הישר לקראת הפסח הבא...? שנה טובה - עד למצייה הבאה! | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אי-אפשר להעביר פסח בלי זיתים? כולה זית. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מותק - מי אמר שאי אפשר בלי זית...? ו... אמרת משהו לעניין השאלה? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לק''י אם אני אשאר עד אז בחיים וגם יהיה לי כוח אני אכתוב על כך. בכל אופן בנוגע לאגוזי פקאן מסוכרים לא ברורה לי איזו בעיה יכולה להיות. הם אמורים להיות כשרים גם לדעות המחמירות ביותר. השאלה שעלולה לעלות היא לגבי חומרי המשנה שבהם משתמשים כדי ליצור זגוגית סוכרית. יתכן ויש שם משהו ממקור של עמילן חיטה. בכל אופן הרי בפשטות אפשר לראות אם יש הכשר. משום מה לא חיפשתי אגוזי פקאן מסוכרים בפסח זה אבל כמדומני שלפני כמה פסחים היו כאלה בהכשר לפסח. באשר לזיתים כבר הסברתי השאלה אינה בזיתים עצמם אלא בחומרי המשנה שבהם כובשים אותם. כבישה במלח אינה אמורה לעורר בעיות כל שהן. אליצור | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
תודה אליצור! עכשיו, אפשר להנות משייק פירות (בננה - תמר - פקאן) בלי חשש חמץ... בפסח - אמרו שאין כי זה לא כשר... | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
גבירתי שימי לב למה שאליצור כתב יותר מפעם אחת . מוצר כשר לפסח אם בכל תהליך הפקתו ויצורו לא בא במגע עם חומרים שאינם כשרים לפסח . אני מציע שתפני לאתר מורשת, למשל, ותשאלי. אני בטוח שתקבלי תשובה סבלנית ומפורטת . | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |