פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הארבה ברמת נגב
פא''צ / חדשות (שבת, 20/11/2004 שעה 11:28)


הארבה ברמת נגב



מקורות מהשטח מוסרים:
מהבוקר עוסקים בהדברת נחילי הארבה שהגיעו אתמול לאזור פיתחת ניצנה, בקרבת הגבול עם מצרים. ההדברה לא נסתיימה כי מידי פעם מגלים נחילים חדשים. בשלב זה ההתארגנות המהירה להדברה מנעה נזקים לגידולים החקלאיים שהם מקור הפרנסה העיקרי באזור.

התצפיות, באמצעות המכ''מ, לא מדווחות על התקרבות נחילים נוספים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


תנו לחיות לחיות
סתם אחד (שבת, 20/11/2004 שעה 12:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



המכות הארציות והמכה האולטימטיבית
מיכאל שרון (שבת, 20/11/2004 שעה 14:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רוב המכות בארץ הבכא הזאת הן מכות קלילות, כאלה שנידרשת קצת תושייה והעניין מסודר:

ארבה? מהקלילות שמכות מצרים אם בכלל.
אז כמה מטוסי ריסוס, התראה בתקשורת לחקלאים, כתבה עם צילומי תקריב של החגב הסורר בחדשות הטלויזיה - והעניין טופל.

אך לעיתים יש גם מכות כאלה שהאדם שוקל התאבדות: למשל, אובדן נכסיו כמו בזמן המשבר הכלכלי ב-‏1929 . ועדיין, בשעה שהוא צונח לקראת המדרכה מהקומה ה-‏68 , הוא חוכך בדעתו אם לא עשה משגה. רק שבמקרה זה המסקנה, לכאן או לכאן, לא תשנה במאום. אבל יש עוד הבהוב חיים ועניין למספר שניות.

אך יש גם שההבהוב הזה אף הוא חדל. למשל במקרה של המרת דת. ואולי במקרים של זדון עקבי או שחיתות אישית, לעיתים מיתממת וצדקתנית, תכופות במצח נחושה.

עד מתי תיתמם, בפני עצמך בראש וראשונה? מתי תעמוד בפני מה שמעבר לחידלון - ''אני ואפסי עוד, וחבר מרעי - לעולם חוסן''?

כן, גם אתה, ממש בגוף ראשון, היית בוחר, ואפילו אץ להתאבד אילו עמדת בפני המרת דת האלוקים במעשה ידיהם של עובדי כוכבים ומזלות. או אילו שחיתותך היתה קמה עליך בקץ זמנך האישי כל כך.

אתה מגחך? טעית.

חשוב לשנייה: מהרגע שבגדת בעמך ובשם יתברך, אתה נידון. נידון להתייסר בייסורי הגהינום. לא לשבריר שנייה, לא לרבע שעה, אלא פשוט, לתמיד. או מהרגע שבחרת בדרכי השחיתות, הלכת בעצת רשעים וישבת במושב ליצים.

מי ידע באמת?

נידון לנצח נצחים.

חשוב על הכאב הנורא החולף בגופך כשדלת ניטרקת על אצבעך. חשוב לרגע על מישהו החורך בסיגרייה את מרפקך. היזכר נא אדון בתחושה כשקיבלת מכת חשמל. רק שבגהינום הכאב הזה, לא רק שאינו ניפסק בחדותו כעבור שבריר שנייה, כשם שגופך זועק ''אההה, שיפסק מייד, בשם שמיים''. לא ולא.

עוברת אפילו שנייה הניראית כנצח, עובר יותר - אויה, הכאב אינו מתעמם. וכך כל הזמן, רק שנוספים עינויי תופת חדשים.

''אסור'', אתה מנסה לחרחר בקול צרוד מבעד לעיניך היוצאות מחוריהן, ''אסור לעשות ככה''. ''להפסיק מייד''.

אך אתה שומע ממרחק, מתגלגל וכמעט לא מוחשי, מבעד לכאב הנורא, את צחוקו המתגלגל של השטן, ודומה עליך שצל שחור נופל עליך. קולך הזועק מוחזר לך באלפי שברים כהד מכל הפינות.

והאלוקים אייה, מי יציל?

הוא נטש אותך לעד, באותו מקום שאם הגעת אליו, חדל מכל תקווה.

מה, לא היית מתאבד בשביל לא להגיע לזה? שם כבר לא תוכל להתאבד, אפילו לא הזדמנונת קטנטונת. אין דרך. בדרך לגהינום, תנסה לחטוף מכל הבא ליד, ולחתוך את גרונך, להתיז את מוחך, ובלבד להתאבד לפני שתגיע לשם.

התצליח?

ניתן לאמר: ''מניין לך לדעת? הדת היא הבל מוחלט. וגם עוסקת בהפחדה. לאחר המוות אין כלום, ממש כמו החייה. כמעט אותו מנגנון ביולוגי. ''מותר האדם'' זה הבל דתי ותו לא''.

אלא שאתה (שוב הגוף הראשון הזה) בורח בעזרת מילוי חלל האויר במילים, מילים ריקות. כאלו הם גם הגיגיך המרובים - בריחה. גיבוב מילים משחירות וצפופות שנירשמו תוך תחושת גאווה הולכת וגואה על ניפלאות שיכלך המטיף.

הבל, זבל וגפרית מצחינה.

אבל כאשר תחוש לרגע ובודאות מוזרה שאתה בדרכך לגהינום - במטה קסם שחור יעלמו בהבזק כל הרציונליזציות:

''אויה לי, כלום לא נישאר. איזו מילה מנחמת, איזה דימוי אדם אהוב - אמהל'ה, זה לא יכול להיות נכון, אסור שיהיה נכון''.

אבל אין, אין בנמצא. מכל המילים שפלטת בחייך ומכל הדימויים, מכל הנשיקות וההתענגויות השיגולים לא נשאר אפילו פרור אחד. אחד לא נישאר.

מה, חייה יכולה לצייר ברוחה את הגהינום ולחוש את אדי הגופרית בעיני דימיונה? יכולה אפילו לחשב כמה זה 4 בריבוע?

לבוגד בצלם אלוקים לא ישארו מילים.
_new_ הוספת תגובה



חבל! סוף סוף יש הזדמנות לאכול קצת ארבה!
אליצור סגל (שבת, 20/11/2004 שעה 18:32)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כן אליצור, מומחיות הבית, מעדן השף.
מיכאל שרון (שבת, 20/11/2004 שעה 18:43)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כל-החיים תקועים בעסק ביש מצמרר
מיכאל שרון (שבת, 20/11/2004 שעה 19:11)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל החיים תקועים בעסק ביש מצמרר,
מלאך המוות עם חרמשו קצת מזורר,
ומייד החשק לחיים לו מתעורר.

אז לפחות ננסה שידנו לא תגדם,
שאיזה רגל לה לא תקטם,
שעין לה לא תשפך -
בשביל שהתליין אותנו יברך.

בשעת מישמוש צוואר מהיר,
הגוף בוהק, מלוא בריאות מגיר,
רק כבד משמן הוא הישבן,
מהדק החבל סביב פנים צבועי לבן,
והלשון לה תשתרבב -
עולם כמנהגו עדיין מסתובב.
_new_ הוספת תגובה



כנראה שהסיפור עוד לא נגמר
דוד סיון (שבת, 20/11/2004 שעה 19:21)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מהמר שאם תרצה עוד תוכל לאסוף לעצמך כמה אלפי יחידות. כעת כבר מדברים על מיליוני פרטים באזורים
סביב אילת וסביב ים המלח, כפי שמתאר המאמר הבא: ''נחילי ארבה נחתו לאורך הערבה; התמקמו ללינת הלילה'' (http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/503876.html), שעודכן לפני דקות מעטות.

לפי מה שקראתי אתמול, אתה בתחרות עם התאילנדים ולכן אולי עליך להזדרז....
_new_ הוספת תגובה



כנראה שהסיפור עוד לא נגמר
אליצור סגל (שבת, 20/11/2004 שעה 19:33)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אין לי חשק לרדת לנגב. אני מחכה שהארבה יגיע אלי. אם ירססו אותו בדרך הוא יגיע מורעל ולא יהיה ראוי לאכילה.
בנתיים יותר קל להגיע אל פרופ' פנר באוניברסיטה העברית בירושלים ולקבל ממנו קצת מהארבה שהוא מגדל. הבעיה היא שהכמות מוגבלת. אבל הוא מובן ללמד את מי שרוצה לגדל ארבה.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



כנראה שהסיפור עוד לא נגמר - זה נכון
מיכאל שרון (שבת, 20/11/2004 שעה 19:44)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והארבה היגיע, הדברים קצת יגעים,
אך בגדול כל החיים תקועים,
חגב סורר בקצת רסס נפזר
רק מה, שרויים חיינו בעסק-ביש מצמרר,
מלאך המוות עם חרמשו קצת מזורר
ומייד החשק לחיים לו מתעורר.

אז לפחות ננסה שיד מחמד לא תיגדם,
שאיזה רגל לה לא תיקטם,
שעין לה לא תשפך -
בשביל שהתליין אותנו יברך.

בשעת מישמוש צוואר מהיר,
הגוף בוהק, מלוא בריאות מגיר,
רק כבד משמן הוא הישבן,
מהדק החבל סביב פנים צבועי לבן,
והלשון לה תשתרבב -
עולם כמנהגו עדיין מסתובב.
_new_ הוספת תגובה



המכות הארציות והמכה האולטימטיבית
יהודה-אודי דוכן (שבת, 20/11/2004 שעה 19:54)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה,יש חיים לאחר החיים? יש גיהנום? לא יתכן.
אני למדתי בבית הספר שהעולם נברא מפצוץ ואנחנו נוצרנו מהקוף שנוצר מהחתול שנוצר מהעכבר שנוצר מהתולעת שנוצרה מהנמלה שנוצרה מהפשפש שנוצר מהאמבה שנוצרה מ... לא יתכן שלאחר כל הגלגולים האלה אנחנו עוד נלך לגיהנום. אני מסרב להאמין.
_new_ הוספת תגובה



נו, מי שמסרב להאמין אוכל לא רק ארבה נע... בקיטונות
מיכאל שרון (שבת, 20/11/2004 שעה 20:29)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



נו, מי שמסרב להאמין אוכל לא רק ארבה נע... בקיטונות
יהודה-אודי דוכן (שבת, 20/11/2004 שעה 21:03)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה עם כף הקלע? מי הולך לשם?
_new_ הוספת תגובה



השוטים שמאמינים בהבלים הללו
המושה (שבת, 20/11/2004 שעה 21:44)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מן הסתם גם מגיעים לשם בבוא יומם
_new_ הוספת תגובה



השוטים שמאמינים בהבלים הללו
יהודה-אודי דוכן (שבת, 20/11/2004 שעה 22:04)
בתשובה להמושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובה לא חכמה-בלשון המעטה.
אם אלו הבלים הרי שאף אחד לא יגיע לשם.
אם זו האמת - יגיעו לשם אלו שלא טרחו כדי לא להגיע לשם.
אתה הבנת את זה,טרונשו?
_new_ הוספת תגובה



הבלים פרימיטיביים
המושה (שבת, 20/11/2004 שעה 22:40)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגם מטופשים.
כמו כל שאר סיפורי הסבתא שבהם הלעיטו את נפשך האומללה.
_new_ הוספת תגובה



הבלים פרימיטיביים
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 21/11/2004 שעה 21:28)
בתשובה להמושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין מי הפרימיטיבי - בן האדם או צאצא הקופים.
_new_ הוספת תגובה



מי שמאמין בשטויות של גהינום וגן עדן
המושה (יום ראשון, 21/11/2004 שעה 21:50)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא פרימיטיבי, בין אם הוא אדם או קוף או כל חיה אחרת
_new_ הוספת תגובה



אני לא חושב
אינסוף לחותם (יום שני, 22/11/2004 שעה 0:14)
בתשובה להמושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי