|
מילת הקסם החדשה | |||||
טל רבינוביץ' (יום רביעי, 26/01/2005 שעה 12:49) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
כנראה שאין לך גבול | |||
|
|||
אם אדם קיבל 35 שנות מאסר על אונס ואת קוראת לזה עונש קל ואף עושה התעמלות חשבונית מוזרה לפיה קיבל שנתיים וחצי על כל מעשה אונס, כנראה שאין לך גבול. העונשים בארץ על מעשי אונס הם מהחמורים בעולם וטוב שכך. | |||
_new_ |
כנראה שאין לך גבול | |||
|
|||
מה שאתה אומר זה מאוד מסוכן, כך האנס יתעודד לאנוס מה שיותר נשים; אם מקבלים את העונש לא כפונקציה של מספר הפשעים, אלא קומפלט - מדוע שיחדול לאנוס, באותה המסגרת של העונש הקצוב? לכן צדקה טל במאמרה ובתמיהתה זו. | |||
_new_ |
מה הקשר בין שימוש במילה כוסית לגברת מצודדת עין וכוסי לגבר מצודד | |||
|
|||
הנובעת מן הפריחה המחודשת של העברית כשפה של בני-אדם שנולדו לתוכה - לבין מעשי אונס והתעללות בנשים וגברים? ממאמרך עלול להשתמע שצריך להעמיד לדין גם את המשורר/ת התנ''כי/ת שכתב/ה: ''דודי שלח ידו מן החור'' מפני שזה עלול להתפרש ע''י איזה סוטה מין כהצדקה מדאורייתא לשליחת יד בלתי-רצויה בפות או בשת, רחמנא ליצלן. | |||
_new_ |
אתה משפטן כושל | |||
|
|||
הכינוי לגבר הוא כוסון ולא כוסי כוסי היה הבן של סדאם לא? :) | |||
_new_ |
ושוב טעית | |||
|
|||
הכינוי ''כוסון'' לגבר הוא נסיון פתטי להפוך את הכינוי ''כוסי'' לפוליטיקלי קורקט. אם לא תמהר להסיק מסקנות ותקרב מעט את אפך לסלנג - תוכל לראות בנקל מה קדם למה. | |||
_new_ |
הכי קל להשמיץ | |||
|
|||
נראה שהכותבת לא טרחה לקרוא את מה שעליו היא כותבת: ''...כבוד השופט עודד גרשון, אשר זיכה מאשמה אסיר בכלא שכינה את העובדת הסוציאלית שמטפלת בו בתואר: ''כוסית'' – בטענה כי במילת סלנג מחמיאה מדובר''. לא היו דברים מעולם. קודם כל - האסיר הזה לא הואשם בשום דבר וממילא השופט לא ''זיכה'' אותו. בעקבות שיחה פרטית בינו לבין אסיר אחר, בה כינה את העובדת הסוציאלית ''כוסית'', הודח מהמחלקה הטיפולית בבית הסוהר ''חרמון'' והועבר לבית הסוהר ''כרמל''. הוא עתר לבית המשפט, שקיבל את עתירתו. שתי טענות עיקריות היו לעותר: 1. הביטוי נאמר בשיחה פרטית. 2. הוא לא התכוון לשום דבר רע. העובדה היא שהשופט קיבל לחלוטין את הטענה הראשונה כמספקת, והעיר שיתכן שגם הטענה השניה נכונה. וכך כתב השופט גרשון: ''אין זה מתקבל על הדעת לענוש אסיר על דברים שאמר בשיחה אישית בינו לבין מטופל אחר (אסיר אף הוא).'' ''אכן מי שמצוי מעט בסלנג השגור בפי הצעירים דהיום, יאמר לך כי לעיתים נעשה שימוש בביטוי האמור דווקא כמחמאה למי שיש לה מראה מצודד, וזאת, למרות הסלידה מהשימוש במילה המאזכרת אבר מאברי גופה של האישה. למותר לציין שבסופו של דבר כל איש וסגנון דיבורו, ולמרות הסלידה מן המילה האמורה, איני סבור כי היה ראוי שהרשות תגיב כפי שהגיבה.'' כלומר: השופט מוקיע את המלה ''כוסית''. הוא מתאר אותה כמלה מעוררת סלידה, שלעתים צעירים עושים בה שימוש כמחמאה. למרות הסלידה הוא חושב שהתגובה היתה מוגזמת. לפסק הדין: http://62.90.71.122/Prod03/ManamHTML2.nsf/512879FC97... | |||
_new_ |
מילון המילים האסורות | |||
|
|||
מי יודע מאיזה מילים נוספות סולד אפו של השופט. סלידתו של שופט המובעת ביושבו על כס המשפט, חדלה להיות עניינו הפרטי. אולי רצוי ששופטים יפרסמו במסגרת ''מילון סלידה'' מה הן המילים שעלולות לעורר את חמתם, כדי שהצדדים המופיעים לפניהם יוכלו להימנע מלהעמידם בנסיון סמאנטי העלול להקשות עליהם לשמור על אובייקטיביות משפטית. | |||
_new_ |
הכי קל להשמיץ | |||
|
|||
העיקר במאמר אינו השוביניזם של השופט, אלא התרפסות הממסד בפני כל מה שנקבע על ידי מנגנון השיקום. לגופו של עניין, אף אתה מבהיר בתגובתך כיצד בית המשפט סולח בפסקו על הביטוי המקומם שאיני רוצה לחזור עליו, המשמש לשם תיאור נתוניה של אישה. אמנם הכוונה היא לתת מחמאה למיניותה וביטוי למשיכה סקסית אליה, [בתקווה כי משיכה זו לא תגרום לאונס...], אבל המעשה [של האונס] טרם נעשה... ''רק'' במלים מדובר...האם לכך התכוונת? להבהרת יתר: אין כאן מקרה אונס אך מניעת שפה מלוכלכת ופוגעת, ושמירה על כבוד הדדי, הם כלים למניעתו. | |||
_new_ |
הכי קל להשמיץ | |||
|
|||
נראה שהחמצת את הנקודה. יתכן שהשופט שוביניסט ויתכן שלא. לא ניתן לקבוע זאת על סמך הנתונים, וטוב שכך. השופט קבע שמה שאמר מאן דהו בשיחה פרטית הוא עניינו האישי. הוא גם ציין את התדרדרותה של השפה המדוברת. נראה לי שאין החולק עליו בנקודה זו. | |||
_new_ |
מה שורש הבעיה? | |||
|
|||
על אף שאני מסכים עם דברייך, אני חושש שלמסקנה המתבקשת לא הגעת. ממי בדיוק את מבקשת שיעשה צדק? איך לדעתך יתכן משפט צדק כאשר בני האדם האמורים לעשותו נגועים בשחיתות,פריצות וזימה? מעניין, מדוע חוששים בני האדם לשים את האצבע על הבעיה האמיתית? מדוע הם סובבים ככלב המנסה לתפוס את זנבו? אין,ולא יהיה, צדק בחברה ללא יראת שמיים. כל זמן שהאדם יחשוב-'אני ואפסי עוד' ויגדיל ויאדיר את האגו שלו, הצדק יהיה נעלם והעוולה תשלוט. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |