פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הגבלת התיישבות על רקע דתי או אחר!
אברהם בן-עזרא (יום שני, 21/04/2008 שעה 15:00)


הגבלת התיישבות על רקע דתי או אחר!

ד''ר אברהם בן-עזרא



השאלה שעלתה ועברה דרך כל הערכאות השיפוטיות, החל בבית משפט השלום בראשון לציון, דרך ערעור בבית המשפט המחוזי בתל אביב ועד לפתחו של בית המשפט העליון, היא – האם מושב שיתופי רשאי להגביל התיישבות אנשים בו, על רקע דתי או אחר, על סמך תקנון פנימי.

לסוגיה זו חשיבות רבה לאור רצונם של חברים באגודה התיישבותית לשמור על אורח חיים מוגדר, בהתאם לצרכיהם הסובייקטיביים וכאוות נפשם ולמנוע חדירת תושבים שאינם מתאימים לאורח החיים המוגדר והמחייב את חברי האגודה, מסיבות של אי התאמה דתית, חברתית, מעמדית או לאומית.

כל זאת נעשה באמצעות תקנון האגודה, אשר אי עמידה בתנאיו, כוחה למנוע חברות באגודה וממילא התיישבות בתחומה.

מדובר במושב צפריה ובבני-זוג שביקשו להתחבר אל מושב זה ולרכוש בו חלקת אדמה לצורך התיישבות. יתירה מכן, הזוג רכש בפועל ולמעשה זכויות בקרקע והעמיד את הנוגעים בדבר בפני עובדה מוגמרת. בית משפט השלום בראשון לציון (השופט ש' מנהיים) פסק כי ''המבקשים אינם רשאים לרכוש, לשכור או להחזיק בנחלה במושב צפריה''.

ערעור שנדון בבית המשפט המחוזי בתל אביב לא שינה החלטה זו, אלא אושש אותה. מכאן - הוגשה בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון, אשר נדונה בפני השופטת ע' ארבל (רע''א 7457/07 רמי וסמדר חג'אמה נ' צפריה מושב עובדים להתיישבות דתית שיתופית בע''מ ואח') פסק הדין נחתם ביום 17 לאפריל 2008.

בית המשפט העליון פסק כי אף על פי שבני הזוג רמי וסמדר כרתו הסכם לרכישת זכויות בקרקע שבמושב, הם אינם רשאים לרכוש את הקרקע ויצר בכך, מחדש, תקדים ומודל למידור התיישבות של תושבים שאינם מתאימים לאופי הלאומי/דתי/חברתי של כלל התושבים, כפי שהאופי הזה התגבש בתקנון מוקדם.

על פי תקנון האגודה של מושב צפריה, נדרש מכל מועמד להמציא ראיות על היעדר הרשעה פלילית במשך עשר שנים ועל ניהול אורח חיים דתי. בית המשפט (השלום, בעקבותיו: המחוזי, בעקבותיו: העליון) החליט שלא לקבל את בני הזוג כחברים באגודה עקב אי עמידתם בתנאי התקנון, ובערכאות הערעור נקבע כי ההחלטה הזו היא תקינה וסבירה.

אמנם הסוגיה הראשונה בה דן בית המשפט הייתה תקפותו של הסכם שנערך ונחתם מבלי שהתקבלה הסכמת האגודה, אולם ברור כי לב הסכסוך הוא אי ההתאמה של בני הזוג, לדעת המושב, לדרישות שבתקנון; להבהיר, לו לא זה היה סלע המחלוקת, לא הייתה כלל מחלוקת, כי אז הייתה האגודה מאשרת את ההסכם ואת התערות בני הזוג בתוכה. מה גם שבכל הערכאות נכללה בפסקי הדין התייחסות מפורשת לעניין תקפותו של התקנון כאשר ברור, גלוי ומוצהר כי נכלל בו התנאי של ניהול אורח חיים דתי.

המשמעות מכך היא שישוב מסוג זה, ולמעשה כל ישוב היכול להתאים את מסגרתו הפורמאלית למתכונת זו באמצעות רישום אגודה או בדרך משפטית מקבילה, רשאי למנוע ממועמדים כלשהם, על רקע דתי, התחברות אליו, קל וחומר על רקע של הבדלים גדולים יותר מרקע דתי, כגון: רקע לאומי שהדת היא רק חלק ממנו.

עוד יובהר, כי הדרישה לרקע דתי אמורה לגבי רמת האמונה ולא לגבי השתייכות לדת זו או אחרת, קל וחומר כאשר הפער הוא – הבדל דת ממש.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מעניין מאד
עמיש (יום שני, 21/04/2008 שעה 21:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה היית אומר אילו היה מקרה שבו האגודה היתה מתקינה תקנון הקובע כי על המצטרפים להוכיח שהם חילוניים ומנהלים אורח חיים חילוני?
האם היה נראה לך סביר שאדם לא יוכל להתגורר במקום כלשהו רק משום שהוא צם ביום כיפור?
_new_ הוספת תגובה



תנסה לגור בפקיעין ונראה מה יקרה
אליצור סגל (יום שני, 21/04/2008 שעה 22:19)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תנסה לגור בפקיעין ונראה מה יקרה
לוי (יום שני, 21/04/2008 שעה 22:39)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המערכת המשפטית המושחתת בהדרכת הבגץ הפוליטי מספקים את הסחורה האנטישמית .
_new_ הוספת תגובה



תנסה לגור בפקיעין ונראה מה יקרה
עמיש (יום שני, 21/04/2008 שעה 23:28)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואיך זה קשור לעניין?
_new_ הוספת תגובה



תנסה לגור בפקיעין ונראה מה יקרה
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 22/04/2008 שעה 7:59)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יהודי יכול לגור בפקיעין?
_new_ הוספת תגובה



השאלה אינה אם הוא יכול
עמיש (יום שלישי, 22/04/2008 שעה 9:02)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא אם מותר לו.
השאלה שהעלית במאמרך אינה אם אדם חילוני יכול לגור במושב דתי אלא אם מותר לו לגור שם.
_new_ הוספת תגובה



מעניין מאד
דוד סיון (יום שני, 21/04/2008 שעה 23:31)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה כך כבר הרבה מאד שנים. תקנון האגודה קובע מי יכול להתקבל ומי לא. במקום שאני היתה עמותה שקבעה את הכללים מי יכול להתקבל ומי לא (בגיבוי מנהל מקרקעי ישראל). כל מועמד חדש היה צריך לעבור את ועדת הקליטה.

התהליך היה דומה בכל הישובים השיתופיים (קיבוצים ומושבים). במקרה הזה היתה גם הסוכנות מעורבת בתהליך הקליטה של משפחה חדשה.

למיטב זכרוני אחד הסעיפים בתקנונים של המושבים היה שרווקים לא יכולים להצטרף והיתה גם מגבלת גיל.
_new_ הוספת תגובה



זה קיים ועוד איך
יענקלה (יום שלישי, 22/04/2008 שעה 8:25)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק לצורך התרגיל בו ננסה להריץ בקשת הצטרפות לקיבוץ שומה''צ הכמה לידיים עובדות , ל-‏30 משפחות של חרדים שמתחייבים לעבוד כמו שמקובל בקיבוץ (כמה שפחות) ואת זמנם החפשי מבלים בהגות ובתפילה (כמה שיותר ).
(עם כ-‏300 ילדים )
_new_ הוספת תגובה



שטויות
עמיש (יום שלישי, 22/04/2008 שעה 9:06)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו דנים עתה בבעיה של חוק. האם יש אגודות האוסרות על דתיים להצטרף אליהן?
תקנות האגודה בצפריה מחייבות אורח חיים דתי. מה היה קורה אם תקנות האגודה היו מחייבות אורח חיים חילוני?
האם גם אז היה הכותב מצדיק את החלטות המערכת המשפטית?

אבל אני חייב להודות שהתרגיל הוא מעניין. אני מעריך שהקיבוץ היה שמח לקבל אותם.
_new_ הוספת תגובה



הטעות של בני הזוג היא שךא התאסלמו
יענקלה (יום שלישי, 22/04/2008 שעה 8:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאור תקדים בג''ץ קעאדאן בקציר ובג''צ רקפת אין כל צל של ספק שבית המשפט הגבוה לצדק של מדינת ישראל היה פורס בפני הזוג שטיח אדום בדרכם להתיישב ביישוב הדתי לאומני צפריה.
הכל בשם הדמוקרטיה כמובן.
_new_ הוספת תגובה



הטעות של יענקלה
דוד סיון (יום שלישי, 22/04/2008 שעה 9:51)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. בג''ץ קעדאן קבע שלמדינה אסור להפלות יהודים לבין מי שאינם יהודים (http://elyon1.court.gov.il/files/95/980/066/a14/9506...). בבג''ץ רקפת רק ניתן צו ביניים לשריין מגרש (http://elyon1.court.gov.il/files/07/360/080/C04/0708...).

ב. אבל שני המקרים הללו שונים מזה של על צפריה. בשני המקרים הללו עסק המשפט במה מותר למדינה לעשות. המשפט נגד צפריה עסק בלגיטימיות של תקנון האגודה.

ג. נראה שתקנון האגודה בקציר היה שונה מזה של צפריה. לגבי התקנון של רקפת זה עדין לא ברור
_new_ הוספת תגובה



הטעות של יענקלה
אב''ע (יום שישי, 25/04/2008 שעה 7:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכחתם כי תקנון אינו מסמך קדוש והוא ניתן לשינויים...
_new_ הוספת תגובה



הטעות של אב''ע...
דוד סיון (יום שישי, 25/04/2008 שעה 15:58)
בתשובה לאב''ע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הטעות של אב''ע...
לוי (יום שישי, 25/04/2008 שעה 17:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההבדל בין המקרים הוא התססות האנטישמיות בתוך הבג''ץ .
הבגץ שינה את כוון מדינת ישראל ממדינת היהודים למדינת שונאי היהודים .
_new_ הוספת תגובה



הגדפנות חוזרת הכבוד העצמי שלך ירוד!
דוד סיון (יום שישי, 25/04/2008 שעה 19:53)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עוד יציאה אומללה של דודוש
לוי (שבת, 26/04/2008 שעה 20:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה נשמע מה חדש בארץ ? מה שלום שלום עכשיו . התשלומים מגיעים בזמן ?
_new_ הוספת תגובה



שוב אתה מתלונן על אמא לויקושקוש
דוד סיון (יום ראשון, 27/04/2008 שעה 0:20)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה קרה קשה לך להתאפק?
_new_ הוספת תגובה



איני מתלונן על אימה
לוי (יום ראשון, 27/04/2008 שעה 20:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מגלה את פרצופם של הצבועים מקבלי השכר מאויבי ישראל .
_new_ הוספת תגובה



תסתכל בראי ותגלה את הצביעות
דוד סיון (יום ראשון, 27/04/2008 שעה 23:55)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי אתה משרת את אויבי ישראל וגובה על כך מקדמת דנא.
_new_ הוספת תגובה



תסתכל בראי ותגלה את הצביעות
לוי (יום שני, 28/04/2008 שעה 19:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושף את פרצופם של שונאי ישראל המתחזים כשוחרי שלום כאשר לאמיתו של דבר הם מקשים על ישראל להתקיים ולהגן על עצמה .
_new_ הוספת תגובה



''חשיפה''?
דוד סיון (יום שני, 28/04/2008 שעה 20:50)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה בדיוק אתה עושה כדי לחשוף? משמיץ את בני ביתך ומגדף
גם אחרים?
גם על אמך התלוננת שאויבי ישראל לא משלמים לה מספיק!

הכי חשוב זה שכמו הפחדנים אינך מוכן להזדהות כדי שאולי
דבריך יחשבו אמינים משהו.
_new_ הוספת תגובה



''חשיפה''?
לוי (יום שני, 28/04/2008 שעה 23:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה נטפלה לאימי ?
לא התלוננתי שלא משלמים
לה מנין גרדת זאת ?
אין לך מה לכתוב אז אתה משלשל מילים .
דברי אמינים .
עובדה שהם מוציאים אותך מדעתך .
אינך מציג שום נתון הסותר אותם .
_new_ הוספת תגובה



היוצא מדעתו מאשים אחרים
דוד סיון (יום שלישי, 29/04/2008 שעה 6:44)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בודאי שהתלוננת שאויבי ישראל לא משלמים לך מספיק על שרותיך.
בודאי שזה מוציא אותך מדעתך כי חלמת להתעשר על ידי פרסום גידופים.
יום אחד אולי תלמד שהנסיונות שלך להתעשר מזבל תעמולתי הם פתטיים.

הפחדנות שלך היא אפילו לא פתטית!
_new_ הוספת תגובה



היוצא מדעתו מאשים אחרים
לוי (יום שלישי, 29/04/2008 שעה 20:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא התלוננתי על שום דבר .
ציינתי עובדות ונתונים .
מה זה פטתי ?
משום מה מרוב התרגשות שכחת את אמי .
אחרי דברי ההבל שלך אתה מצפה שאאמין שמטרת תגובותיך ועצותיך מטרתם להעלות את כבודי ?
המשך בבלבולים ושמח איתם .
_new_ הוספת תגובה



היוצא מדעתו מאשים אחרים
דוד סיון (יום שלישי, 29/04/2008 שעה 21:07)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בירברת תלונות על ששונאי ישראל לא משלמים את שכר
אימך ושכרך על השירותים שסיפקתם ותמשיכו לספק.
לא ציינת עובדות ובודאי לא נתונים מכאן ששוב עבר לשקרים.
_new_ הוספת תגובה



היוצא מדעתו מאשים אחרים
לוי (יום שלישי, 29/04/2008 שעה 21:15)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שתי השורות הראשונות מתגובתך הן שיקריות .
חביבי , ציינתי עובדות לא נעימות .
כ
קח כדור הרגע ותגלה שאני צודק .
_new_ הוספת תגובה



היוצא מדעתו מאשים אחרים
דוד סיון (יום רביעי, 30/04/2008 שעה 0:04)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלושת השורות מהודעתך הן שקריות ועמוסות בדמגוגיה.
הנה שוב דברי האמת מההודעה הקודמת:
בירברת תלונות על ששונאי ישראל לא משלמים את שכר
אימך ושכרך על השירותים שסיפקתם ותמשיכו לספק.
לא ציינת עובדות ובודאי לא נתונים מכאן ששוב עבר
לשקרים.

נראה שהאמת הזאת לא נעימה אז אתה מציע לעשות כמוך:
'לקחת לקחת בכדורי הזיות (הרגעה)'.
_new_ הוספת תגובה



שיר לדודו
גננת סוניה (יום רביעי, 30/04/2008 שעה 4:16)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גן שלנו מה נחמד הוא
גן נחמד הוא עד מאוד
בו נשיר נשתעשע
נשחק ונעבוד

ל ל ל ל ל ל ל ל ל ל ל ל ל ל ל ל ל ל ל ל ל ל ל ל ל ל
לללל

ועוד שיק:

אדם זקן

מילים: דוד אבידן
לחן: דני ליטני

אדם זקן - מה יש לו בחייו?
הוא קם בבוקר, ובוקר בו לא קם.
הוא מדשדש אל המטבח
ושם המים הפושרים יזכירו לו
שבגילו ... שבגילו ...

אדם זקן, מה יש לו בבקריו?
הוא קם בבוקר קיץ וכבר סתיו
נמהל בערב בנורות חדרו.
ממסעו במסדרון הוא טרם שב
כי שם הוא עוד חשב ...
מה לעשות עתה ומה לקרוא
אדם זקן ...

אדם זקן, מה יש לו בגילו?
הוא מנמנם כי הוא פוחד לישון.
עיניו פקוחות למחצה,
מנחשות לפי תנועת הכוכבים,
אם הלחישות רומזות,
כי זה לילו האחרון.

אדם זקן, מה יש לו בערבו?
לא מלך הוא
ויפול לא על חרבו.
_new_ הוספת תגובה



שיר לדודו
גננת סוניה (יום רביעי, 30/04/2008 שעה 4:17)
בתשובה לגננת סוניה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכי גרוע זקן שמתעקש לחזור לגן
_new_ הוספת תגובה



הפחדנות של הגננת סוניה
דוד סיון (יום רביעי, 30/04/2008 שעה 8:26)
בתשובה לגננת סוניה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גננת בזקנתה, מה יש לה בערוב ימיה?
לא מלכה היא ואפילו לא נסיכה
היא, ברוב פחדנותה
עדין מחפשת את הגננת סוניה!
_new_ הוספת תגובה



דודי! תתנהג יפה!- פוי
גננת סוניה (יום רביעי, 30/04/2008 שעה 8:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לך לעמוד בפינה ותוציא ידיים מכיסים, אסור לשחק שמה!
_new_ הוספת תגובה



סוניה! את כבר לא גננת!
דוד סיון (יום רביעי, 30/04/2008 שעה 9:12)
בתשובה לגננת סוניה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי לוי יתייחס לשטויות ולהזיות שאת מפזרת.
גם הוא, כמוך, אוהב לפזר הזיות ושטויות...

אולי בגילגול הבא שוב יעשה אותך גננת.
_new_ הוספת תגובה



[•] היוצא מדעתו מאשים אחרים
לוי (יום רביעי, 30/04/2008 שעה 21:08)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלוש שורות מדבריך הן שקריות השאר סתם דברי הבל .
_new_ הוספת תגובה



כמה אופייני שהעוסק בשקר ובהזיות מאשים אחרים
דוד סיון (יום חמישי, 01/05/2008 שעה 9:51)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו לא פעם ראשונה שאנחנו בסיפור הזה אבל
המקור לשקרים ולהזיות זה לוי. כדאי לראות
איך התחילו הדברים הפעם:

1. לוי (תגובה 115534): ''התשלומים מגיעים בזמן?''
ממנו החל התת-פתיל הנוכחי.

2. לוי (תגובה 115579): ''קח כדור הרגע ותגלה שאני
צודק''. כך החל עניין ההזיות.

לוי כרגיל חושב שרק לו מותר לגדף, לשקר, להזות.
לוי כרגיל עושה זאת בכוונת מכוון.
_new_ הוספת תגובה



כמה אופייני שהעוסק בשקר ובהזיות מאשים אחרים
שור בדישו (יום חמישי, 01/05/2008 שעה 11:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חשבת אולי לא לענות לו ?
_new_ הוספת תגובה



מדוע לוי כל כך חשוב לך ?
לוי (יום חמישי, 01/05/2008 שעה 23:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עסוק בנושא .
מה אתה עוסק בספקולציות מה לוי חשב ?
מה הוא חושב ?
מה עם אמה שלו ?
מה הוא מתכוון .
הגיע הזמן שתעבור לגופו של ענין ולא לגופו של הכותב .
ההערות שלי על מגוון המערכות השילטוניות בישראל הן פועל יוצא של נתוח ווהתבוננות ארוכה ולא יריה מן המותן הצהרות סתמיות שלך ושל אחרים לא משכנעות .
כל טוב , חג שמח , שנה טובה , לילה טוב וכו' וכו' .....
_new_ הוספת תגובה



לא ספקולציות - אלא אמת
דוד סיון (יום שישי, 02/05/2008 שעה 1:02)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לוי ממש טוב בתיאור כל המיגרעות שלו עצמו. אכן
דברי מקודם (תגובה 115604) היו נכונים.

לוי לא ענייני ויורה הצהרות חסרות שחר (לגופם...).
לא מדובר בניתוח והתבוננות אלא בתעמולה ארסית.
_new_ הוספת תגובה



לא ספקולציות - אלא אמת
לוי (יום שישי, 02/05/2008 שעה 16:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דודוש אתה טועה .
חזור לנושא הכתבה .
מה נטפלת לאימי , למשל ?
_new_ הוספת תגובה



לא ספקולציות - אלא אמת
דוד סיון (יום שישי, 02/05/2008 שעה 22:04)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר, לוי יתחיל להתייחס לנושא אולי תהיה
לו זכות לדרוש דרישות מופרכות בהקשר הזה.
עד אז שיקרא שוב את תגובה 115622 וילמד
על התנהלותו ואולי יצליח לתקן את הרושם.
_new_ הוספת תגובה



לא ספקולציות - אלא אמת
לוי (שבת, 03/05/2008 שעה 21:03)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנושא הוא התיישבות יהודים בארץ ישראל .
ארץ ישראל שייכת ליהודים .
ארצם נשדדה ע''י כובשים זרים אשר במשך הדורות ביצעו ביהודים ששרדו בה פוגרומים מתמשכים .
גרשו אותם והציקו להם בדרכים שונות של גנבות שוד מיסוי מפלה והגבלות התיישבות .
הציונות במקורה התבססה על הרעיון שארץ ישראל שייכת לעם ישראל .
בשלב מסויים אבדה לחלק מהיהודים אמונתם בצידקת הדרך והם בנו לעצמם דרך נסיגה . לא היה נעים להם להודות בכשלון ונמקו את נסיגתם בתירוצים של צדק חוק ומשפט . למעשה אימצו את הרעיונות הבסיסיים של ארגונים אנטישמיים מכל העולם .
אותם אירגונים אנטישמיים תומכים כספית ופוליטית בגופים הישראליים האנטישמיים כמו שלום עכשיו וכו'.
המערכת המשפטית בראשותו של אהרון ברק אימצה גישה אנטישמית זו ומערכת האכיפה הישראלית דהינו , המאשתנה , השב''כ , הפרקליטות , הרועץ המשפטי לממשלה יישרו קו ולא בחלו בשום אמצעי לרדיפת יהודים בארץ ישראל , כולל אירגון עדויות שקר , שיבוש הליכי משפט , העלמת ראייות והטרדה משפטית .
בתיהם של יהודים הושמדו בפקיעין והמערכת המושחתת לא עושה דבר כנגד הפוגרום והפוגרומיסטים .
אירועים אנטישמיים מתרחשים בעכו , רמלה , יפו ואף בחיפה .
המגזר הערבי בנה ובונה מאות אלפי מבנים בלתי חוקיים בתוך הקו הירוק ומחוצה לו והמערכת המשפטית האנטישמית לא נוקפת אצבע משמעותית כנגד התופעה . לעומת זאת סוכה המוקמת ע''י יהודים נהרסת .
מן הראוי לציין שאיפה ואיפה היא מעשה תועיבה .
המערכת המשפטית אינה חותרת לאמת ולצדק אלא כדי לרצות איזה ברונים , קולקים ופריצים בישראל ומחוצה לה .
_new_ הוספת תגובה



האמת של לוי
יוסלה  (שבת, 03/05/2008 שעה 21:15)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעיניך רוב הציבור בארץ התומך בהסכם שלום
הוא אנטישמי.

בעיניך הקהילה האירופית שתומכת בהסכמי שלום
במזרח התיכון היא גם אנטישמית.

בעיניך אפילו הממשלה הישראלית שעושה כל שביכולתה
כדי לעכב כל אפשרות למשא ומתן לשלום
היא אנטישמית.

מי שנותר בעיניך כלא אנטישמי הם קבוצה קטנה של
יהודים עם מנטליות של גטו, שעושים כל שביכולתם
לבנות גטו יהודי בארץ ישראל במאה העשרים ואחת.

האם זה טוב ליהודים?
_new_ הוספת תגובה



האמת של לוי
לוי (שבת, 03/05/2008 שעה 22:06)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפרשנות שלך לא מקובלת עלי .
אין לי זמן עכשיו לנתח את שגיאותיך .
_new_ הוספת תגובה



האמת של יוסלה
שור בדישו (יום ראשון, 04/05/2008 שעה 6:44)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הביטוי אנטישמי מכיל הרבה גוונים.לדעתו של לוי אתה כלול בהם למרות שאתה אולי יהודי.
העם חלוק בנושא המשך הדרך.רוב הוא תמיד וגם כעת תוצר של חילחול איטי של מחשבה חברתית ודרך מדינית.לפעמים זה עדין מתאים למצב שמשץתנה באופן דינמי ולפעמים לא.
התקווה לשלום והשאיפה להשיגו מלוה את האנושות זמן ממושך.זה לא עושה אותה לדרך נכונה ולא למתאימה בכל המצבים.
רוב האירופאים לא גילו את אמריקה.רוב האמריקאים לא גילו את אירופה,אסיה ואפריקה.רוב הנוצרים לא גילו את מרכזיות השמש והאמינו במרכזיות האדמה והאדם.רוב המדענים המשכלים האמינו בפלוגיסטון.רוב בני האדם האמינו שהמחשבות בלב והמוסר בכליות.......
האם זה טוב ליהודים?מה טוב ליהודים?שלום או שטחי ארץ ישראל?
_new_ הוספת תגובה



אפולוגטיקה בגרוש
יוסלה  (יום ראשון, 04/05/2008 שעה 7:05)
בתשובה לשור בדישו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ה'שור שאסור לעצור אותו' כותב
חמישה עשר משפטים שנועדו
להסביר למה התכוון לוי כשהוא
משתמש בכינוי אנטישמי.

מי אלה הכותבים המוזרים האלה
שאין להם כלום בראש מלבד עיוות
כל דבר שעוד יש לו זכר של הגינות?

יהודים? לא נראה לי.

מי ששואל היום ''מה טוב ליהודים, שלום או
שטחי ארץ ישראל?'' מוכיח שתפישת המציאות
שלו לוקה.

השאלה כבר מזמן איננה 'שלום או שטחים'.
המלחמה היא על אופייה של המדינה.
הכותבים המוזרים שבכאן מכחישים את הכיבוש
אך נלחמים על המשכו. התוצאה הבלתי נמנעת
של מאמציהם היא מדינה דו-לאומית עם רוב
פלסטיני בעוד מספר שנים. ואם לשפוט לפי הנטייה האנטי
-דמוקרטית של המוזרים האלה מירב הסיכויים הם שזו
תהיה מדינת אפרטהייד לתפארת.
_new_ הוספת תגובה



אפולוגטיקה בגרוש
יוסלה בדישדושו (יום ראשון, 04/05/2008 שעה 7:39)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלום הוא דרב טוב.אבל תפישת השלום שלך מעוותת כמו פאקיר הודי שהבית שנים בשמש והוא עיוור מזמן.השלום שנראה אפשרי כעת הוא רק שלום חוזי בין ממשלת ישראל ושלטונות ערביים אחדים.זה לא שלום.
טראנספר שאתה מתנגד לו ימנע אפרתהייד.אופי המדינה אם תצלח דעתך יהיה של הכחדת היהודים והיהדות.המוזרות היא בראשך.
_new_ הוספת תגובה



אפולוגטיקה בגרוש
יוסלה  (יום ראשון, 04/05/2008 שעה 10:09)
בתשובה ליוסלה בדישדושו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קשה להבין את הגמגומים המכוונים כנראה
של המדשדש.

אך גם מה שניתן להבין לא בגדר תגובה עניינית.
_new_ הוספת תגובה



רוב הציבור הגרמני שתמך בנאצים הוא לדעתך....
צדק (יום ראשון, 04/05/2008 שעה 12:40)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רוב הציבור הסובייטי שתמך בסטאלין הוא...

אנטישמי הוא אנטישמי גם אם הוא רוב,
כמו שרוצח ערבי הוא רוצח ערבי גם אם ה''רוב'' חושב אחרת.
עובדות אמת אינן משתנות על פי תעמולה בולשביקית-שמאלנית-ערבית.
_new_ הוספת תגובה



לא ספקולציות - אלא אמת
דוד סיון (שבת, 03/05/2008 שעה 21:41)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתקרב לנושא אבל עדין רחוק נשארת רחוק מאד.
מה שבטוח שהחזרת הגידופים לא מועילה לכלום וכרגיל
פוגעת בכבודך.
_new_ הוספת תגובה



לא ספקולציות - אלא אמת
לוי (שבת, 03/05/2008 שעה 22:08)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכחת את
אימי
אבי
אחי
אחותי
וכו' .
_new_ הוספת תגובה



לא ספקולציות - אלא אמת
דוד סיון (יום ראשון, 04/05/2008 שעה 4:53)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל, לוי, מוסיף עוד קישקוש לא לעניין.
_new_ הוספת תגובה



מצאת שיטה גסה לא להתמודד עם דעתו .
שור בדישו (יום ראשון, 04/05/2008 שעה 6:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקום לענות לטענותיו ההגיוניות,למרות שהן בסיגנון הפוגע בכמה ראשי השלטון,אתה מסתפק באמירה שהוא גדפן.אז מה?הוא לא בכנסת ולא באקדמיה.אתה גם לא בוחל בגידופים בעצמך.תתעלה מעליו השב לטענותיו ולא לגידופיו.
_new_ הוספת תגובה



מצאת שיטה גסה להתחבא ולקשקש
דוד סיון (יום ראשון, 04/05/2008 שעה 9:34)
בתשובה לשור בדישו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כרגיל משתדל להתעלם מההתרחשויות ומנסה להצטרף לדיונים כאילו הם החלו בעת הצטרפותך. אבל העובדות הן שמאז שהצטרף לוי לדיון כאן (תגובה 115496) לא כתב דבר ששיך לנושא המאמר או לנושא התת-דיון. בנוסף ההודעה הזאת מתמקדת בגידוף נבזי כמו שלוי ''אוהב''. הוא מעולם לא הראה בדל של הוכחה שיש הצדקה להשתמש בגידוף הזה. יותר מכך כאשר הערתי לו על כך הוא עבר לתקיפות אישיות נבזיות ושקריות נגדי.

ככלל טענותיו עטורות הגידופים לא ראויות להתייחסות מעבר לכך שהסגנון שלהן מבזה את כותבן. אני מאד משתדל לנהוג כך אבל כמו הפעם אני לפעמים טורח להסביר זאת למי שמתעצל או מתעקש להוציא דברים מהקשרם.

אם אתה חושב שטענותיו הגיוניות וראויות להתייחסות עניינית אתה יכול להתייחס.
_new_ הוספת תגובה



מצאת שיטה גסה לא להתמודד עם דעתו .
יוסלה  (יום ראשון, 04/05/2008 שעה 10:11)
בתשובה לשור בדישו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה מנסה להיות סתם 'טרול' מטריד,
אז צריך יותר כשרון כדי להסתיר את הכוונה.
לא נספיק לכתוב סיסמאות בכתיב שגוי.
_new_ הוספת תגובה



מצאת שיטה גסה לא להתמודד עם דעתו .
יוסלה  (יום ראשון, 04/05/2008 שעה 10:12)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה מנסה להיות סתם 'טרול' מטריד,
אז צריך יותר כשרון כדי להסתיר את הכוונה.
לא מספיק לכתוב סיסמאות בכתיב שגוי.
_new_ הוספת תגובה



לויוש לא לריב עם דודו .
גננת סוניה (יום רביעי, 30/04/2008 שעה 8:42)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לך תעמוד בפינה.
_new_ הוספת תגובה



אברהם בן-עזרא
ע.צופיה (יום רביעי, 23/04/2008 שעה 8:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מסכים לכל מילה, חוץ מהמילה ''ולמעשה כל ישוב'' בפיסקה הלפני אחרונה.
במהלך הקצאת קרקע יש הגדרה את השימושים בה.ואם אין הגדרה ברורה לגבי התאגדויות למיניהן אזי אין הגבלה בבעלויות,למשל.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי