פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חוט של תכלת
נסים ישעיהו (יום רביעי, 17/07/2002 שעה 1:33)




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


תמהני מה תהיה התגובה לבנית ''גדר ההפרדה''
ישראלי (יום רביעי, 17/07/2002 שעה 13:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש מי שמשלה את עצמו שזה יוסיף בטחון אבל משום מה ברור למאמינים שכנראה מה שצפוי הוא ההפך.
_new_ הוספת תגובה



ישראלי, גם אלה שבונים את הגדר לא מאמינים בה.
נסים ישעיהו (יום רביעי, 17/07/2002 שעה 23:20)
בתשובה לישראלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנהוג במקומותינו עושים הרבה רעש וצילצולים ומבזבזים המון המון כסף על פעולות שכל תכליתן היא רכישת שקט זמני.
הבעיה היא שגם זמנית לא יהיה כאן שקט.
בכל פעם שמדברים איתם - אנחנו משלמים בקורבנות. זה נתון סטטיסטי ברור ומישהו, דומני מר שרון, כבר הזכיר זאת בפורום. שלא לדבר על הסכמות איתם. אז קצב הפיגועים וחומרתם עולה.
הם תמיד מנסים לפגוע, רק ההצלחות שלהם תלויות בנו...
בברכה,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



אגב גדר ההפרדה, אולי ניסים יביא את
ניר (יום חמישי, 18/07/2002 שעה 12:43)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יחזקאל י''ג, בפעם הבאה, יש שם נבואה מאוד מוזרה, תתרכז בפסוקים ח-טז
_new_ הוספת תגובה



תודה, ניר. אכן נבואה מעניינת ואקטואלית
נסים ישעיהו (יום שישי, 19/07/2002 שעה 13:33)
בתשובה לניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו כל הנבואות. שים לב שיש שם בשורה טובה מאד עבורנו בפסוק ט''ו.
נכון, המצב קשה ביותר, ההטעיות נפוצות מאד ואנשים תמימים מאמינים להבטחות שוא אודות שלום אשר לא יהיה.
הנביא מבטיח כי התוצאות יהיו קשות לאלה שהבטיחו.
יש גם מדרשים הדנים בכך; לענייננו, חשוב שנפקח את העיניים ונתנתק מהבטחות השוא ומן המבטיחים, ונעזור גם לאחרים להתפקח.
ככל שיותר יהודים יתפקחו - פחות יהודים ייפגעו ואין כאן המקום להאריך.
שבת שלום ומבורך,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



האם ''אין הטחים אותו'' פירושו
ניר. (שבת, 20/07/2002 שעה 2:26)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין הטחים אותו פיזית, והתומכים בחיץ, או העידרותיהן של דעותיהם של טחי תפל

האם האלוהים ידפוק את השמאלנים התומכים בקיר, או פשוט ישמיד את דעותיהם הנלוזות?

''כליתי חמתי בקיר ובטחים אותו תפל, ואין הקיר, ואין הטחים אותו תפל''

קישורים:
הפרק של חזי, התרכזו בפסוקים י-טו: http://www9.cc.huji.ac.il/snunit/kodesh/bible/mijzk0...
_new_ הוספת תגובה



''הטחים'' - כמה משמעויות והפשט הוא אכן
נסים ישעיהו (שבת, 20/07/2002 שעה 21:45)
בתשובה לניר.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מטייחים. אם בגשמיות ואם ברוחניות.
בעברית של ימינו קוראים לזה 'למכור לוקשים'.
מרמים את התמימים להאמין שהקיר הזה יעזור במשהו.
בברכה,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



איני מבין אותך, האם את החושב שיהוה הינו אידיוט?
ראובן גרפיט (יום רביעי, 17/07/2002 שעה 22:30) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או רשע? או אולי אתה נכנס לנעלים גדולות מדי ומנסה לפרש את מעשי האלוהים על סמך תפיסות מוטעות, אשר לא הוכיחו את עצמן מעולם. הרי מעולם לא היה טוב. אברהם אבינו מסר את אשתו למלך מצרים; יצחק רומה והולך שולל על ידי אשתו ובנו יעקב; יעקב סבל קשות במשך שנים רבות, ומי שפגע בו הם בניו אשר מכרו את יוסף והוא לבסוף מת בנכר. משה רבנו נענש; יהושע לא מימש את יעודו ולא כבש את כל ארץ ישראל; דוד המלך - מסכן היה: רק סבל, צרות, מלחמות, ואשתו הנכריה בת שבע יחד עם נביא אלוהים הוליכו אותו שולל והעבירו את המלכות לבן לא יהודי - שלמה. וכן הלאה וכן הלאה ואתה ממשיך עם הפרשנויות שלך לגבי שמירת השבת? ושהאלוהים מעניש אותנו על כך? מתי לא העניש? או אולי כל הסיפור של התורה הינו בלוף אחד גדול? מה דעתך?
_new_ הוספת תגובה



לראובן, כדאי מאד לשפר את הבנת הנקרא
נסים ישעיהו (יום רביעי, 17/07/2002 שעה 23:14)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגם לכתוב בלי שגיאות כתיב.
שוב אתה תוקף אותי על מה שנדמה לך וזה בדיוק הפוך ממה שכתבתי.
חשבתי שנגמלת מזה.
בברכה,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



ישעיהו , הבנתי שאתה מסביר מדוע נהרגים יהודים ואתה
ראובן גרפיט (יום שישי, 19/07/2002 שעה 9:43)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עושה זאת על פי הבנתך את ספרי הקודש. אני מתנגד בכל תוקף לקביעות קטגוירות שלך של רבנים ושל כל מיני נוכלים המסבירים לנו למה התכוון האלוהים : שהשואה נגרמה עקב החילונים, או שאדם מת היות והמזוזה פסולה או אסון קרה עקב אי הליכת נשים למקווה.ורק באם נחזור בתשובה ונשמור את השבת -הגאולה תבוא, המשיח ירכב על חמור והמתים יקומו לתחיה. כל מי שאומר דברים כגון אלה יש להוציאו מכלל ישראל (הוא משול לשבתאי צבי).
בכל הדברים האלה אני רואה כפירה מן העיקר.
שגיאות הכתיב נובעות עקב הדפסה עיוורת וחלק עקב שמקשים מסוימים לא נלחצים טוב. אני צריך לשלוח את לוח המקשים לניקוי.
_new_ הוספת תגובה



לראובן, שגיאות הכתיב הן רק משל
נסים ישעיהו (יום שישי, 19/07/2002 שעה 12:55)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה היא בשיטה שלך להגיב על מה שנדמה לך ולא על מה שנכתב.
אתה מתנגד - שמחת זקנתי. אל תקרא. ואם קראת ואתה רוצה להגיב - עשה זאת עניינית ותקבל תשובה עניינית.
ההתנגדויות שלך (= דעות קדומות שלך) אינן מענייני ואין בדעתי להתייחס אליהן.
יש לך מה לומר על מה שכתבתי מבחינה תוכנית-רעיונית - בבקשה. רוצה להתווכח אידיאולוגית? מצא לך בר שיח אחר.
בברכה,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



תגובה רעיונית הינה - התנגדותי לפרשנות של מעשי האל
ראובן גרפיט (יום שישי, 19/07/2002 שעה 14:30)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והים. פרופסור ליבוביץ טען שלא ניתן ולא רצוי לנסות להבין את המצוות, כי כל נסיון כזה מביא למסקנות שונות ומחלוקות. על אחת כמה וכמה נסיון להסביר מותם של יהודים בעבר או בהווה במעשים או באי מעשים, פוגעת באמונה באל ומה שיותר גרוע, המפרשים, אשר בסך הכל אנשים בני תמותה ולאו דוקא החכמים שבהם, מטים את התמימים ומוליכים אותם בדרכים עקלקלות.
_new_ הוספת תגובה



ניסים האם יש תקווה לתשובה לשאלתי?
סוריא סהארה (יום רביעי, 17/07/2002 שעה 23:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניסים, האם יש תקווה לתשובה לשאלתי ששאלתי ב'טלית של תכלת' מיום שבע עשרה לחדש יולי אלפיים ושתיים? אקווה שכן ! בברכת צום קל סוריא
_new_ הוספת תגובה



לסוריא, בודאי מה השאלה?
נסים ישעיהו (יום חמישי, 18/07/2002 שעה 0:22)
בתשובה לסוריא סהארה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל תודה על תגובתך המעודדת.
בעניין הריקוד, שאלה נכבדה שאלת ואינני בטוח שתשובה קצרה תספיק, אבל ננסה:
ריקוד הוא תגובה של הגוף למצב נפשי מסוים, בדרך כלל שמחה. לא תמיד מצבים נפשיים מניעים תגובה גופנית, מיידית-גלויה, ובדרך כלל זה (גילוי התגובה) גם נשלט ע''י האדם.
שמחה מניעה את הגוף לכלל ריקוד, מה שלא קורה במצב של חדוה, למשל, שהיא מופנמת ושקטה יותר.
בת יפתח, בשמחתה העצומה על שוב אביה בשלום משדה הקרב - פצחה במחול = ריקוד.
אותו הדבר עם מרים הנביאה שסחפה את כל הנשים אחריה למחול בשמחתן העצומה על נס ההצלה מידי המצרים בקריעת ים סוף.
בספר קוהלת (פרק ג) מנויים כ''ח עתים. זה מתחיל: ''לכל זמן ועת לכל חפץ תחת השמים. עת ללדת ועת למות... עת לבכות ועת לשחוק עת ספוד ועת רקוד'' (פס' ד').
כאשר עצובים - מתכווצים. כאשר שמחים - מתרחבים וזה עשוי להתבטא בריקוד. לא די לגוף במקומו המצומצם והוא ''מתרחב'' לצדדים.
דוד המלך, בשמחתו העצומה על השבת ארון האלוקים למקומו, ''מרקד ומשחק'' (דברי הימים א, ט''ו, כ''ט) או ''מכרכר בכל עוז לפני ה''' (שמואל ב, ו, י''ד) שזה ביטוי שונה לאותו הדבר.
מיכל אשתו רואה אותו ''ותבז לו בלבה''. (הצחוק שלה, למיטב ידיעתי, זו המצאה מודרנית...)
טענתה של מיכל כלפי דוד מסבירה את הבוז שלה להתנהגותו: ''...מה נכבד היום מלך ישראל אשר נגלה היום לעיני אמהות עבדיו כהגלות נגלות אחד הרקים''.
מיכל טענה שזה לא מכובד למלך לרקוד בפומבי.
דוד השיב כי הבדלי מעמדות היוצרים ריחוק - זו המצאה אנושית גרועה. בפני ריבונו של עולם, אשר בפניו הוא רקד, אין הבדלי מעמדות וכולם שווים. אדרבה, הוסיף, דווקא כך אדם (מלך) זוכה לכבוד אמיתי בכבדו את ה' ואת כל ברואיו בשווה.
במקורותינו יש איסור ברור על ריקודים מעורבים, גברים ונשים יחדיו. ריקודים מעורבים מטים את השמחה, שהיא תופעה חיובית ורצויה מאד, להוללות שממנה יש להתרחק ביותר.
וסליחה על העיכוב בתשובה. יש שאלות שדורשות יותר זמן.
בברכה,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



לניסים המון תודה, תבוא עליך ברכה
סוריא סהארה (יום חמישי, 18/07/2002 שעה 1:08)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לניסים המון תודה, תבוא עליך ברכה .מכל מלמדי השכלתי האמן לי ירדו לי ולאימי דמעות כשקראנו את תשובתך. האם יש בתנ''ך ספר או פרק המדבר ספציפית בדבר בעד או נגד ריקוד כאמנות, האם יש איסור כאשה אמנית להופיע בפני קהל מעורב, האם יש הסבר לריקודה של שלומית? בודאי הבנת כי זהו עיסוקי כאמנית, כמדריכה,וכמורה לריקוד מזרחי. בעבר רקדו אותו נשים רק בפני נשים. היום יש ביקוש לריקוד מסוג זה לפי הבנתי כריקוד אתני, שבטי. אודה לך שוב באם תשיב. ושוב צום קל תודה סוריא
_new_ הוספת תגובה



התפיסה האסטרטגית במקרא מבוססת על התרעה
אורי מילשטיין (יום חמישי, 18/07/2002 שעה 22:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והכרעה ולא על מהלכים מדיניים. ההנחה הבסיסית היתה שהפלסטינים של אז לא ישלימו עם התנחלותם של עברים בארץ ישראל, ולפיכך יש לתכנן אסטרטגיה ארוכת טווח הלוקחת בחשבון נתון זה.
_new_ הוספת תגובה



מאה אחוז נכון, וגם בימינו התפיסה הזאת היא הנכונה
נסים ישעיהו (יום חמישי, 18/07/2002 שעה 23:37)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חוכמתו המדינית של הקדוש ברוך הוא
אריה פרלמן (יום חמישי, 18/07/2002 שעה 22:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה מוזר, אך למקרא הטור הזה, מסתבר כי ישנם אנשים חילוניים, ואף כופרים ר''ל, אשר מוצאים את עצמם יותר דתיים ודתיים - כאשר הם פועלים בהתאם לחוכמה המדינית הפשוטה וההגיונית.

נפלאות דרכי האל, לא כן, מר ישעיהו?
_new_ הוספת תגובה



אכן, מר פרלמן, לא הכפה והזקן קובעים בהכרח
נסים ישעיהו (יום חמישי, 18/07/2002 שעה 23:57)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את מדת דתיותו של אדם. יכול יהודי להקפיד על קלה כחמורה ולפעול, בו זמנית, נגד רצון ה' בתחומים עקרוניים ביותר; ויכול להיות גם להפך.
הרבי מלובביץ' מינה את רון נחמן, שהיה ראש מועצת אריאל, לשליח. הלה הגיב: אבל אני בכלל לא דתי''. ענה לו הרבי: אתה עוסק בשלמות הארץ, בשבילי אתה יותר דתי מדתי''.
הנושא הזה כאוב במיוחד וכתבתי עליו כמה וכמה מאמרים שעוררו עלי את חמת הדתיים לגוניהם השונים. המאמר הנ''ל לא זכה לתגובות מצידם אולי כי אין מה להגיב...
הבעיה היא שמתייחסים אל התורה כאל מסמך לא כל כך אקטואלי, או לגמרי לא, לפחות בנושאים של מדיניות וביטחון.
ההערה של דר' מילשטיין בפתיל זה קולעת אל השערה ביחס למה שהיה, אבל מה קורה היום? בדיוק הפוך ממה שהיה.
אגב, בכל פעם שהיה ניסיון להגיע להסכם עם השכנים - חטפנו מהם חזק מאד, ויש לכך כמה וכמה דוגמאות בתנ''ך. אני עדיין מקווה שאתפנה לכתוב מאמרים על האירועים הנ''ל, אבל לבינתיים אפשר לעיין במקורות. למשל: מלכים א', כ' וכ''ב. שם אחאב מנצח את ארם נגד כל הסיכויים אבל משחרר את מלך ארם כי ''אחי הוא'' ואף משיב לו את הטריטוריה שכבש ממנו. בפרק כ''ב מתחדשת המלחמה ואותו אחאב נופל בקרב מול אותו מלך ששחרר...
ה' יעזור שנצליח להתפכח וגורלנו יהיה שונה מזה של אחאב...
בברכה,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



ניסים שלום רב
סוריא סהארה (יום שישי, 19/07/2002 שעה 0:43)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניסים שלום רב אנא התיחס בבקשה לשאלתי השניה תודה סוריא
_new_ הוספת תגובה



סוריא, עדיין לא השלמתי את בדיקת החומר.
נסים ישעיהו (יום שישי, 19/07/2002 שעה 0:59)
בתשובה לסוריא סהארה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהחלט יתכן שאשלח את התשובה לכתובת הפרטית שלך בדוא''ל (בהנחה שיש לך כתובת כזו, לא בדקתי).
מה שברור לבינתיים, לא מצאתי שום היתר לריקוד של נשים בפני גברים גם אם מדובר בריקוד אמנותי.
בברכה,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



לניסים תודה - יש כתובת דואל.
סוריא סהארה (יום שישי, 19/07/2002 שעה 1:50)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לנסים ישעיהו על ''ההומניות''
שחור תלתלים (יום שישי, 19/07/2002 שעה 16:28)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן, הפוליטיקאים של השמאל שלנו נפלו בפח האידיאולוגיה ''ההומנית'' של גויי העולם, השוללת הכרעה, והם מפיצים אותה כדת חדשה, ומאמינים בה כל עוד היא לא נוגעת בהם. כבר נוכחנו לדעת שאם האיום מתקרב אליהם, הם שוכחים מתורתם הכוזבת ופועלים למען שרידותם הם, באמצעים כוחניים מימי עולם.
_new_ הוספת תגובה



לשחור תלתלים: על המוסר
אורי מילשטיין (שבת, 20/07/2002 שעה 7:51)
בתשובה לשחור תלתלים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדרך כלל בני אדם מטילים נורמות מוסריות על אחרים. כשהענין מגיע אליהם הם שוכחים מנורממות המוסר ופועלים לפי עקרון השרידות.
_new_ הוספת תגובה



לאורי ולשחור תלתלים, זה נכון וזו בדיוק
נסים ישעיהו (שבת, 20/07/2002 שעה 21:49)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסבה מדוע חייבים לקבוע נורמות של מוסר מוחלט המחייב את כולם בשווה.
בזה הוא המוסר האלוקי הנתון בתורה.
בברכה,
נסים.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי