פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אַל תִּקְרְאוּ לוֹ צָבוּעַ: סִיבוּב שֵׁנִי
חֲמוֹר כָּחֹל לָבָן / אריה פרלמן (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 9:00)


אַל תִּקְרְאוּ לוֹ צָבוּעַ: סִיבוּב שֵׁנִי

אַרְיֵה פֶּרֶלְמָן



בְּמַאֲמָרִי ''אַל תִּקְרְאוּ לוֹ צָבוּעַ'', הִתְיַחַסְתִּי לְמַאֲמָרוֹ הַנִּרְגָּשׁ וְהַנִּסְעָר שֶׁל יוֹרָם קַנְיּוּק, שֶׁבּוֹ הוּא שָׁלַל בְּתֹקֶף אֶת זְכוּתוֹ שֶׁל אָדָם לְכַנּוֹת אָדָם אַחֵר בַּכִּנּוּי ''נָאצִי'', וְעַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה כַּאֲשֶׁר מְדֻבָּר בִּיהוּדִי נֶגֶד יְהוּדִי. בִּמְיֻחָד יָצָא קִצְפּוֹ נֶגֶד מִתְנַחֲלִים הַמְּכַנִּים חַיָּלִים וְשׁוֹטְרִים יִשְׂרְאֵלִיִּים בַּכִּנּוּי ''נָאצִי''.

הוּא אַף גִּבָּה אֶת הַתְקָפָתוֹ בִּדְרִישָׁה לִקְבֹּעַ עֹנֶשׁ מַאֲסָר אָרֹךְ לְמִי שֶׁמְּכַנֶּה כָּךְ חַיָּל אוֹ שׁוֹטֵר יְהוּדִי, שֶׁהֲרֵי דִּינוֹ כְּדִין מַכְחִישׁ שׁוֹאָה.

עַד כְּדֵי כָּךְ מִתְנַגֵּד מַר קַנְיּוּק לַגִּדּוּף הַנּוֹרָא מִכָּל, שֶׁלֹּא רַק שׁוֹטֵר אוֹ חַיָּל יְהוּדִי אֲמוּרִים לִהְיוֹת חֲסִינִים בְּפָנָיו - אֶלָּא אֲפִלּוּ רוֹצֵחַ הַמּוֹנִים וְסָדִיסְט עֲרָבִי, אוֹיֵב הַיְּהוּדִים בְּלֵב וּבְנֶפֶשׁ.

הוּא הֵבִיא כְּדֻגְמָא שְׁלִילִית וּמְזַעְזַעַת אֶת הַכִּנּוּי ''הִיטְלֶר בַּמִּקְלָט'' שֶׁהִצְמִיד מְנַחֵם בֶּגִין לַעֲרָפַאת.

טָעַנְתִּי בַּמַּאֲמָר, כַּזָּכוּר, שֶׁמַּר קַנְיּוּק חָטָא בִּצְבִיעוּת וְצַדְקָנוּת, מֵאַחַר שֶׁקִּשֵּׁר יְשִׁירוֹת בֵּין מִנּוּי שַׂר יְהוּדִי וּשְׁמוֹ לִיבֶּרְמַן, לְבֵין הַפָשִׁיזְם שֶׁמִּצִּפָּרְנָיו נֶחְלַץ הָעָם הַיְּהוּדִי כְּשָׁלוֹשׁ שָׁנִים לִפְנֵי תָּשָׁ''ח.

אֲנִי טָעַנְתִּי שֶׁאוֹתוֹ ''פָשִׁיזְם'' הוּא לֹא אַחֵר מֵאֲשֶׁר הַנָּאצִיזְם, וְלָכֵן הַשַּׂר לִיבֶּרְמַן מֻשְׁוֶה לְשַׂר נָאצִי.

תְּשׁוּבָתוֹ שֶׁל דָּוִד סִיוָן הָיְתָה כִּי אֵין כָּאן כַּוָּנָה חַד-מַשְׁמָעִית לַפָשִׁיזְם הַגֶּרְמָנִי דַּוְקָא, אֶלָּא גַּם לְמִשְׁטָרִים פָשִׁיסְטִיִּים אֲחֵרִים, כְּדֻגְמַת רוֹמַנְיָה, וְלָכֵן מַסְקָנָתִי אֵינָהּ תְּקֵפָה.

• • •

אוּלָם, כְּכָל הַנִּרְאֶה, יֵשׁ בּוֹ, בַּאֲבִיגְדוֹר לִיבֶּרְמַן (וְגַם בְּאֵלִי יִשַׁי) אֵיכֻיּוֹת מְיֻחָדוֹת, אֲשֶׁר מַצְלִיחוֹת לְהוֹצִיא אֶת יוֹרָם קַנְיּוּק מִשִּׁוּוּי מִשְׁקָלוֹ עַד כְּדֵי כָּךְ, שֶׁהוּא מִסְתַּכֵּן בְּ''מַאֲסָר אָרֹךְ'' וּבְ''זִילוּת הַשּׁוֹאָה''.

הַצְּבִיעוּת שֶׁל מַר קַנְיּוּק הוֹפֶכֶת לִגְרוֹטֶסְקָה שֶׁל מַמָּשׁ, כַּאֲשֶׁר בְּאוֹתוֹ מַאֲמָר שֶׁבּוֹ הוּא מַשְׁוֶה בֵּין יִשַׁי וְלִיבֶּרְמַן לְבֵין הַמִּשְׁטָר הַנָּאצִי, הוּא חוֹזֵר עַל יְבָבוֹתָיו אוֹדוֹת הַחֲרֵדִים וְהַמִּתְנַחֲלִים הַצּוֹעֲקִים ''נָאצִים'' לְחַיָּלִים וְשׁוֹטְרִים יְהוּדִים.

הוּא אַף מְקוֹנֵן עַל כָּךְ שֶׁ''אִלּוּ הָיָה מִישֶׁהוּ צוֹעֵק לְעֵבֶר חַיָּל אָמֶרִיקָנִי ''נָאצִי'', הוּא הָיָה יוֹשֵׁב בַּכֶּלֶא לִזְמַן אָרֹךְ. אֲבָל רָאשֵׁי צִבְאוֹת יִשְׂרָאֵל לֹא עוֹשִׂים דָּבָר כְּדֵי לִפְסֹל הִתְנַהֲגוּת פְּסוּלָה כָּזֹאת''.

מְעַנְיֵן שֶׁלִּזְעֹק ''נָאצִי'' לְעֵבֶר חַיָּל אוֹ שׁוֹטֵר יְהוּדִי זוֹ הִתְנַהֲגוּת פְּסוּלָה - אוּלָם לְהַשְׁווֹת בֵּין חַבְרֵי מֶמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל לְמֶמְשֶׁלֶת הָרַיְךְ הַשְּׁלִישִׁי זוֹ הִתְנַהֲגוּת כְּשֵׁרָה לִמְהַדְּרִין...

בְּמַאֲמָרוֹ ''טֹהַר הַדָּם יְבַעֵר אוֹתָנוּ מִן הָעוֹלָם'', מְלַמֵּד מַר קַנְיּוּק אֶת אֵלִי יִשַׁי מוּסָר:
[...] אֵין יְהוּדִי טְהוֹר דָּם, מַר יִשַׁי! רַק הַגֶּרְמָנִים הֶאֱמִינוּ בְּדָם טָהוֹר [...]
וְאִלּוּ בְּמַאֲמָרוֹ ''חֲתֻנָּה מַלְכוּתִית בְּלִי דָּת - וְעִם אֱלֹהִים'', הוּא מַשְׁוֶה בִּמְפֹרָשׁ שְׁנֵי שָׂרִים יְהוּדִים בְּמֶמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל לַנּוֹרָא שֶׁבַּמִּשְׁטָרִים שֶׁהִכַּרְנוּ.
[...] הַיּוֹם עָשׂוּ שְׁנֵי אֲנָשִׁים יָד אַחַת לִמְנֹעַ מֵהָעָם הַיְּהוּדִי לְהִתְקַיֵּם כְּעַם אֶחָד. אֶחָד מֵהֶם, אֵלִי יִשַׁי, הוּא בּוּר וְגִזְעָן. הַשֵּׁנִי, לִיבֶּרְמַן, הוּא נָצִיג שֶׁל שְׁלֹושׁ מֵאוֹת אֶלֶף רִבְעֵי יְהוּדִים, שֶׁאַחֲרֵי שֶׁבָּחֲרוּ בּוֹ - נִכְנַע לְיִשַׁי וּלְאֶלְיָשִׁיב, כְּדֵי לִשְׁמֹר לְעַצְמוֹ מַעֲמָד חָזָק יוֹתֵר עִם הַדָּתִיִּים. הַחֹק הַמְּכֻנֶּה חֹק הַגִּיּוּר יַעֲבֹר, מִשּׁוּם שֶׁהַכֹּחוֹת הַחֲזָקִים דּוֹחֲפִים לְעֵבֶר הַיַּהֲדוּת הַגִּזְעָנִית שֶׁל הַדָּם, שֶׁבְּדוֹמֶה לַנּוֹרָא שֶׁבַּמִּשְׁטָרִים שֶׁהִכַּרְנוּ, בּוֹדֶקֶת דָּם וְהָפְכָה אֶת הַיַּהֲדוּת לְגֶזַע. לֹא, אֵין גֶּזַע יְהוּדִי. יֵשׁ לְאֹם יְהוּדִי - שֶׁנִּרְמַס.

וְלָכֵן אֲנִי מְקַנֵּא בַּיְּהוּדִים הָאָמֶרִיקָנִים. אֲנִי מְקַנֵּא בְּמַארְק הַנִּשָּׂא לְצֵ'לְסִי. הַבֵּן שֶׁלָּהֶם יָכוֹל לִהְיוֹת יְהוּדִי, וְאִלּוּ הַנֶּכֶד שֶׁלִּי אֵינוֹ יָכוֹל, כִּי אִמּוֹ וְסָבָתוֹ אֵינָם יְהוּדִים לְפִי חֻקֵּי הַהֲלָכָה, הַמִּתְפָּרְשִׁים הַיּוֹם בָּאָרֶץ כְּמִין חֻקֵּי נִירֶנְבֶּרְג לְדָם טָהוֹר אֵצֶל הַחֲרֵדִים [...]
מֵעַתָּה וְאֵילָךְ, אַל יֹאמַר מַפְגִּין, חֲרֵדִי אוֹ מִתְנַחֵל, לְחַיָּל אוֹ שׁוֹטֵר יְהוּדִי: ''נָאצִי'', אֶלָּא, בִּמְקוֹם זֹאת יֹאמַר: 'קַלְגַּס כְּמוֹ בַּנּוֹרָא שֶׁבַּמִּשְׁטָרִים שֶׁהִכַּרְנוּ' - וְכָךְ יֵצֵא זַכַּאי כִּפְלַיִם: הֵן מִמַּאֲסָר אָרֹךְ, וְהֵן מִזַּעֲמוֹ הַקָּדוֹשׁ שֶׁל הַקַּנְיּוּק.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


טעות בידך
דוד סיון (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 9:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. לא חושב שטענתי אז כי ''... כִּי אֵין כָּאן כַּוָּנָה חַד-מַשְׁמָעִית לַפָשִׁיזְם הַגֶּרְמָנִי דַּוְקָא,...'' לא התייחסתי אז לכוונותיו של קניוק אלא הצגתי אז פרשנות שלי לטענותיך.

ב. בין השאר טענתי אז (תגובה 133627): פשוט לא נכון לטעון ש'רק הפאשיזם הגרמני התנהל תוך כדי רדיפה והשמדה מכוונים של יהודים'. המקרה של המשטר הרומני שמבטל את ה''רק'' ומשנה באופן מובהק את משמעות הטענה.
_new_ הוספת תגובה



אין ספק לגבי צביעותו של קניוק.
ע.צופיה (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 14:02) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות שאני רחוק מהמחנה הפוליטי שלך אני בהחלט חושב שאתה צודק.
אנשים שמתיימרים להיות שמאל (מושג די ערטילאי שכל אחד יכול למצוא בו בית פוליטי) מכנים את יריביהם ''פשיסטים''.
המשטר הפשיסטי היחיד היה משטרו של מוסוליני באיטליה שהיה בן בריתם הטוב ביותר של הנאצים.לכן בהשתמשם בכינוי-גינוי ''פשיסטים'' הם בעצם מתכוונים לנאצים ,אך בתחפושת, יעני לא נאה למשכיל כמו קניוק לכנות את זולתו בשם שמתגעש בקרבו (נאצים) והוא מרכך זאת לפשיסטים.
כמו הכינוי ''נאצים'' גם הכינוי ''פשיסטים'' הוא ביטוי לשנאה עמוקה.
חבל.
_new_ הוספת תגובה



אין ספק לגבי צביעותו של רבים בתוכנו
דוד סיון (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 14:29)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

+בסיבוב הקודם טענתי שיש רבים בתוך העם היהודי שבקלות יתרה מרשים לעצמם לכנות את יריביהם הפוליטיים בכל מיני כינויים. בין הכינויים הנפוצים: נאצי, פשיסט, גזען, אנטישמי ועוד. התופעה הזאת היא די רחבה וקיימת בחלקים רחבים של העם היהודי בארץ. אחד הקורבנות היותר ידועים בימים אלה הוא כמובן ליברמן. אבל אחרים מימין קלים על ההדק בכינוי יריביהם כאנטישמיים; בין קבוצות שונות בעדה החרדית משתמשים בכינוי נאצי.

ברוב מקרים משתמשים בביטויים האלה כפי שמשתמשים בקללה (ללא נסיון להגדיר בדיוק...).

אני חושב שהלקח מהנסיון של העם שלנו בשנות ה-‏30 וה-‏40 של המאה הקודמת צריך להיות שימשו נדיר במושגים האלה.
_new_ הוספת תגובה



אין ספק לגבי צביעותו של רבים בתוכנו
ע.צופיה (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 14:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמרתי: ביטוי לשנאה.
הפתרון הוא בריכוך השנאה ולא במלחמה בביטויים.
_new_ הוספת תגובה



אין ספק לגבי צביעותו של רבים בתוכנו
דוד סיון (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 15:03)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שאתה צודק. אבל לדעתי הביטויים האלה הם כלי או
אמצעי לטיפוח שנאה ולכן צריך להילחם גם במילים האלה.
_new_ הוספת תגובה



נתחיל מהסוף
עמיש (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 18:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם הדתיים וגם המתנחבלים משווים את צהל, המשטרה וממשלת ישראל לנאצים. הם עושים זאת באופן חופשי, ללא כל הצטעצעות וללא כל מסווה. הם אף הגדילו לעשות כאשר הפיצו כרזה ובה ראש ממשלת ישראל לבוש במדים נאציים, כאשר ענדו טלאים צהובים, כאשר חיקו את הרמת הידיים של הילד היהודי בגטו וארשה, כאשר ברדיו שלהם כינו את רבין ופרס בשמות אדולף רבין והיינריך פרס ובקיצור נוהגים בצורה נתעבת מאין כמותה.

לעומתם בא ידידנו פרלמן ומוצא כי אם נעשה איזה תרגיל אינטלקטואלי נמצא שאחד האנשים שמתרעמים על התנהגות אנשי הימין אינו אלא צבוע כי מדבריו ניתן להסיק שגם הוא משווה שרי ממשלה לנאצים.
אז בסדר, אין לי כח להתווכח על שטויות, קניוק צבוע.
ומה הלאה? האם נמשיך לראות את הדתיים בירושלים צועקים נאצים על שוטרים ופקידי מס הכנסה?
האם המתנחבלים ועוזריהם ימשיכו לדמות את עצמם לקרבנות בטרבלינקה?
נדמה לי שכן.
_new_ הוספת תגובה



ובעניין הפאשיזם
עמיש (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 18:17)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פאשיזם הוא תורה חברתית ומדינית, נכון כי המשטר הפאשיסטי הבולט ביותר היה בגרמניה הנאצית אבל הפאשיזם הוא מושג פוליטי העומד בפני עצמו בדיוק כמו כל מושג אחר בתחום מדעי החברה.
_new_ הוספת תגובה



ובעניין הפאשיזם
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 19:16)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנא , הגדר לנו מה הוא ''פשיזם'' לדעתך .
_new_ הוספת תגובה



אין לי כח להתחיל עם זה
עמיש (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 23:01)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לצורך הדיון הנוכחי מספיק אם נסכים כי פאשיזם הוא מושג העומד בפני עצמו גם בלי קשר למשטר ספציפי.
_new_ הוספת תגובה



אין לי כח להתחיל עם זה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 18/10/2010 שעה 5:56)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות שברור לגמרי כי ''פאשיזם'' היה הכינוי למשטר שהנהיג מוסוליני באיטליה , הרי מילה זו הפכה לכינוי בשימוש רחב יותר .
אבל , כאן נוצרה הבעיה שעליה שאלתי .
כאשר הכינוי הופרד מהמשטר ההוא באיטליה הגדרתו של הכינוי נעשתה בלתי ברורה .
לכן אני חוזר ומבקש לקרוא אצלך מה לדעתך ההגדרה של מושג ''פאשיזם'' .
_new_ הוספת תגובה



תפתח ספר ותמצא
עמיש (יום שני, 18/10/2010 שעה 7:20)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תפתח ספר ותמצא
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 18/10/2010 שעה 12:29)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מנהל דיון עם ספר .
אתה מתחמק ולא במקרה .
ידוע לך טוב כי כאשר תגדיר יתבררו דברים שאינם לרוחך .

למשל העובדה שברית המועצות ולמעשה כל השלטונות הקומוניסטיים הם פאשיסטיים .
למשל העובדה שעמדותיך המדיניות הן פאשיסטיות .
למשל שרבין היה פאשיסט .
ועוד
_new_ הוספת תגובה



תפתח ספר ותמצא
יענקלה (יום שני, 18/10/2010 שעה 13:10)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבין היה מפאי''ניק שזה יותר גרוע מפאשיסט
_new_ הוספת תגובה



תפתח ספר ותמצא
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 18/10/2010 שעה 17:31)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבין היה מפא''יניק כמו שקרפדה זה זיקית .
_new_ הוספת תגובה



נתחיל מהסוף
יענקלה (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 19:22)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוכח כי את תמונתו של רבין במדי הנאצים מסר לכתבי הטלויזיה עובד משרד ראש הממשלה בשם אבישי רביב.
אם יש לך על מי להלין הרי שעליך לפנות למשרד ראש הממשלה ולשטוח שם את טענותיך המגוחכות.
ולגבי שאר ההזיות אותם אתה מפיץ כאן הם פרטיות שלך בלבד,
_new_ הוספת תגובה



השאלה איננה מי מסר לכתבים
עמיש (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 21:33)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא מי הכין, מי הדפיס מי הפיץ ומי הניף את זה בהפגנה.
_new_ הוספת תגובה



השאלה איננה מי מסר לכתבים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 18/10/2010 שעה 5:57)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שרות הבטחון הכללי . ובעיברית קצרה --> השב''כ .
_new_ הוספת תגובה



אתה משקר
עמיש (יום שני, 18/10/2010 שעה 7:22)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שעשה את זה הוא אב חרדי ושני בניו הקטינים.
הם הכינו את זה בבית והדפיסו בבית הדפוס הפרטי שלהם.
הם גם נעצרו, נחקרו, הואשמו והורשעו.
מאחר והילדים היו קטינים לא פורסם שמם.
_new_ הוספת תגובה



נתחיל מהסוף
אריה פרלמן (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 22:43)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אֲנַסֶּה לְחַדֵּד אֶת הַהֶבְדֵּל שֶׁבֵּין מַפְגִּין שֶׁזּוֹעֵק ''נָאצִי'' לְעֵבֶר שׁוֹטֵר יְהוּדִי; בֵּין פְּרוֹפֶסוֹר שְׂמֹאלָן שֶׁמְּכַנֶּה אֶת צַהַ''ל ''צָבָא יוּדוֹנָאצִי''; בֵּין אַלּוּף בְּמִיל' שֶׁמַּשְׁוֶה בֵּין כִּפָּה סְרוּגָה לִצְלַב קֶרֶס; וְלָאַחֲרוֹנָה בֵּין נַחוּם בַּרְנֵעַ שֶׁרֵיחַ חֻקֵּי נִירֶנְבֶּרְג עוֹלֶה בְּאַפּוֹ מֵהַצָּעַת חֹק הָאֶזְרָחוּת -

לְבֵין יוֹרָם קַנְיּוּק.

הַהֶבְדֵּל הוּא שֶׁכָּל חַבְרֵי מוֹעֲדוֹן הַקָּטֵגוֹרְיָה הָרִאשׁוֹנָה הֵם נְבָלִים וֶאֱוִילִים, וְאִלּוּ מַר קַנְיּוּק הוּא נָבָל, אֱוִיל, וְגַם צָבוּעַ וּמִתְחַסֵּד.
_new_ הוספת תגובה



הוא מוטרד
(יום שני, 18/10/2010 שעה 9:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם קראת את ספרו תש''ח ראית שהאיש יותר מבולבל מכל דבר אחר
לעומת זאת מנהיג מפ''ם אחרי מלחמת השחרור ואחרי שכל קבוצי השומר הצעיר עלו על הכפרים הערביים שננטשו וגם על אלה שמתוכם הוברחו הערבים
קרא בקול רם להיות מוסריים ולהחזיר את הרכוש הנטוש ולא לגרש ערבים
זו צביעות והיא ממשיכה עד היום הזה
_new_ הוספת תגובה



ברור לגמרי שאתה מסלף!
דוד סיון (יום שני, 18/10/2010 שעה 11:07)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. האמירה על קיבוצי השומר הצעיר היא שקר. ראוי להדגיש שגירסה של השקר הזה כבר עלתה כאן לפחות פעם אחת.
ב. קריאה להחזיר רכוש נטוש בהקשר של דבריך אינה צביעות.
_new_ הוספת תגובה



ברור לגמרי שאתה מסלף!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 18/10/2010 שעה 12:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לי דווקא נדמה שקיבוץ ברעם היושב ומעבד את אדמות איקרית ובירעם הוא קיבוץ של השומר הצעיר .
_new_ הוספת תגובה



ברור לגמרי שאתה מסלף!
דוד סיון (יום שני, 18/10/2010 שעה 12:46)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק לגבי ברעם אבל עדין הנאמר שם הוא שקר.
עדין הקריאה להחזיר רכוש נטוש ולא לגרש אינה צביעות.

לכן ההודעה בתגובה 154351 היא סילוף בלשון המעטה!

 
_new_ הוספת תגובה



ברור לגמרי שאתה מסלף!
(יום שני, 18/10/2010 שעה 12:55)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה בדיוק הרצחת וגם ירשת שאנחנו מכירים בתנ''ך
ובמקרה הזה מדובר ביערי ובחבורתו
_new_ הוספת תגובה



ברור לגמרי שאתה מסלף!
דוד סיון (יום שני, 18/10/2010 שעה 13:52)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב אתה מסלף כדי להצדיק סילוף ושקר בהודעה קודמת!

מה שאתה עושה הרבה פחות מוסרי ממה שאתה מייחס ל''יערי וחבורתו'':
יש בדבריך שקר,
יש בדבריך סילופים,
יש בדבריך דמגוגיה זולה ונבזית.

זה כמובן לא חדש אצלך.
_new_ הוספת תגובה



ברור לגמרי שאתה מסלף!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 18/10/2010 שעה 17:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פעם שהו שני יהודים באיזו עיר גדולה הרחק מביתם . ורצה המקרה שיום כיפור היה והשניים רעבים מאד . אמרו זה לזה שבעיר כזו והרחק מהבית לא ייקשה עליהם לאכול במסעדה של הגויים ואיש לא ידע .
לאחר דברי שיכנוע הדדים נכנסו ואכלו . אחד מהם החל לבכות וחברו שאל מדוע ? ענה הבוכה שהוא יודע כי יום-כיפור היום והאכילה מצערת אותו . ענה והמשיך לאכול ולבכות .
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי