![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
צופיה, אין לפלסטינים מאפיינים המצדיקים הכרה בהם ''עם'' אשר מובדל מהעם הערבי. ''מדינה'' פלסטינית, במשמעות של מדינה ממש, תהווה מקור חדש למתיחות ''ולהזמנת'' מדינות אחרות (מוסלמיות, כמו איראן, וערביות) להתערב לטובתן כנגד ישראל. הפתרון המעשי היחיד: אוטונומיה רחבה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
טרנספר הוא הפתרון היחיד האפשרי . | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לפלשתינאים יש מאפיינים של עם. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
יש לך מתכון של העוגה הזאת? זלמן ז. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
רק מ א פ י נ ' ס . | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
רבות נכתב בפורום זה על היות התושבים הלא-יהודיים החיים בין הים לירדן עם או לא. אני גורס שהם ,על פי המידות הבינלאומיות-עם ולכן הם זכאים ליישות לאומית עצמאית. אם היא תהווה מוקד למתיחות זו או אחרת? בעת הקמת היישות ,יש לקבוע את המסמרות המתאימים. אוטונומיה זה שלב ראשון לעצמאות. אתה יודע מה? אני מסכים שיתחילו באוטונומיה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אני סבור שלכל קבוצת אנשים יש את הזכות הבסיסית להתאגד ולדרוש פריבלגיות מסויימות - ללא צורך בהכרה מאף אחד מלבד חברי הקבוצה עצמה, אך אין לה את הזכות לקבל את אותן פריבלגיות, כי בעוד שהזכות להתאגד היא זכות מולדת, הפריבלגיות הן זכויות נרכשות. החוקה האמריקנית הגדירה זאת הכי טוב, ''הזכות לחתור לאושר'', לא הזכות לאושר עצמו אלא הזכות לחתור אליו. כך זה לגבי כל זכות וזכות. חופש הביטוי אומר שאתה יכול לדבר כמה שאתה רוצה - אבל אף אחד לא חייב להקשיב - יש לך זכות לדבר אך אין לך זכות לקשב, זה משהו שאתה צריך להרוויח, יש לך חופש להשיג ולשמור על קניין, אך אין לך זכות לכל קניין שהוא, כלומר יש לך זכות לצבור רכוש, אך אין לך זכות לקבל רכוש של מישהו אחר - זה משהו שאתה צריך להרוויח אותו. לכל קבוצה של אנשים יש זכות לנסות להשיג מותרות כמו מדינה עצמאית (תוך שמתנהלים לפי כללי הרצון החופשי ולא פוגעים בזכויות מולדות של פרטים כאלו ואחרים) אך אין לה זכות למדינה רק מעצם זה שהיא קבוצה והיא רוצה - זה משהו שהיא צריכה להרוויח, כמו כל מדינה שהרוויחה את זכותה להתקיים במאבק עיקש וחסר פשרות. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
זכויות מולדות יש רק לבני אדם פרטיים - לא לקולקטיבים (שהם רק אוסף של פרטים שאת זכויותיהם מקבלים בתור פרטים)! בן אדם פרטי הוא בשר ודם, יצור חי, חושי ותבוני. קולקטיב הוא מושג - אמורפי ומעורפל, ללא גוף, ללא מערכת עצבים, הוא לא חש ולא חושב, קולקטיב הוא רק מושג - פריט בתודעה של האנשים החולקים אותו. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מאחר וקולקטיב מורכב מהרבה פרטיים( ללא פרטיים אין קולקטיב) הרי הוא מאגד בתוכו את מצבור הזכויות המולדות של הפרטיים ופועל על פיו. האינך חושב כך? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הפרטים מקבלים את זכויותיהם המולדות בתור פרטים, לא בתור חלק מקולקטיב. יש לך זכות קניין כי אתה בן אדם, לא כי אתה ישראלי/טורקי/יהודי/מוסלמי/שחור/לבן/גבר/אישה. הפריבלגיות/מותרות שדורשים קולקטיבים הם זכויות נרכשות, אלו דברים שצריך להרוויח אותן ולא תמיד הן לגיטימיות, למשל אם אתה בתור ישראלי מקבל פריבלגיה קולקטיבית לגנוב מלא ישראלים, ברור שזאת פריבלגיה לא לגיטימית כי ללא ישראלי יש זכות קניין בגלל היותו בן אדם. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
נו? יפה כתבת, אז מה הלאה? מדוע אינך ממשיך בקו הרעיוני שלך? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
חשבתי שסיכמתי וחתמתי את הנושא. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
חשבת,אך לא שיכנעת. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מי יודע, אולי דוגמא מוחשית תעזור. נניח שאתה חובר לקולקטיב שנקרא מפלגת הליכוד, הפרבילגיות שאתה דורש הן ג'וב במגזר הציבורי ואת היכולת להשפיע על מנגנון המפלגה. אלו לא זכויות מולדות שלך, זה משהו שאתה צריך להרוויח אותו, את היכולת להשפיע אתה רוכש ע''י תשלום דמי חבר, ואת הג'וב ע''י ניצחון בבחירות. את כל הפריבלגיות הללו אתה מקבל מתוקף שייכותך לקולקטיב של חברי הליכוד. הקשר היחיד לזכויותיך המולדות הוא השתייכותך לתנועה שהיא מימוש של הזכות להתאגד. את הזכויות המולדות שלך אתה לא מקבל בגלל היותך שייך לקולקטיב אלא בגלל היותך אדם, ולקולקטיב אין חזקה על זכויותיך המולדות, רמת השיתוף ורמת הקונפורמיות למקובל בתנועה תלויים לגמרי ברצונך החופשי, זכותך לחדול מהשתייכותך אם אינך מעוניין. לסיכום, לך יש זכויות מולדות, לפי אחת מהן מותר לך להתאגד על מנת לחתור למימוש האינטרסים שלך, אך אין לך זכות מולדת להגשים אותם זה משהו שעליך להרוויח אותו, זאת פריבלגיה - זכות שעליך לרכוש. בדוגמא דלעיל האינטרס שלך הוא לקבל ג'וב במגזר הציבורי, זאת הפריבילגיה שאתה חותר לקבל מתוקף היותך חבר קולקטיב, יש לך זכות לחתור אליה אך אין לך זכות לקבל אותה זה משהו שעליך להרוויח. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אתה נשמע מאוד מבולבל. מלחמת כל פרט בפרט פסה מהעולם כאשר הוקם בית האב והשבט. אז הבינו הפרטים כי יחדיו ישיגו יותר. לשם כך הם התאגדו ולמעשה העבירו למנהיגות הקולקטיב,כדביך, את זכויותיהם המולדות. אם הקולקטיב השיג הישגים לחבריו הוא בהחלט רשאי לתגמל אותם, למשל, בגו'ב ציבורי. מי יזכה בגו'ב? כנראה מי שתרם הכי הרבה. איני מבין לאן אתה חותר בדבריך, אנא, תהיה ברור יותר. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
עין ידידי , ככל שאני מחבב אותך ומסכים לא להסכים איתך , אתה טועה מעט . בין 2 פרטים , מתנהלת ''מלחמת קיום'' , בדרך כלל לא מלחמה ממש , אבל זה שם מתאים . אפילו בין אחים תאומים זהים . נכון הוא שיש שיתוף פעולה כפי שכתבת , אך במעגל הפנימי ביותר יש לכל פרט את הצרכים שלו שמרכזם קיומו העצמי והורשת תכונותיו לצאצאיו . הקירבה הגנטית במשפחה רבה וקידום בני המשפחה האחרים תורם בעקיפין גם לתורשה של היחיד . זו סיבת שיתוף הפעולה ששרד את המיון הטבעי . תכונה זו מורחבת , אך גם נחלשת ככל שהמעגל גדל ממשפחה גרעינית למשפחה מורחבת , לבית אב , לשבט , לעם ולמדינה . אריה עירן . כל היהודים אחי הם . | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אז מה אתה אומר,בעצם? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אולי אתה משליך את הבלבול שלך על אחרים, מכאן זה נראה מאוד ברור. יש זכויות ויש אינטרסים ויש הפרדה מלאה ביניהם, אינטרס הוא לא זכות, אולי הבלבול שלך נובע מכך שאדם זכאי לחתור למימוש האינטרסים שלו אך אינו רשאי לקבל אותם - תראה זאת כמו משחק כדורסל, הזכויות המולדות שלך הם חוקי המשחק, ואילו האינטרסים שלך הם להשחיל סלים רבים כמה שיותר. במסגרת כללי המשחק עושים השחקנים קנוניה ביחד כדי להשחיל סלים רבים - ברור שבחבירה משותפת אנשים ישיגו יותר אינטרסים עבור עצמם - אינטרסים ולא זכויות מולדות, אך קבלת האינטרסים מראש זאת אינה זכותם המולדת - וגם לפגוע בזכויות המולדות של חברי הקבוצה או אנשים שאינם חברי קבוצה בניגוד לרצונם זאת גם לא זכותם המולדת. ההשלכה על רמת הקולקטיבים הלאומיים היא מאוד ברורה. כמו שכל קבוצה רשאית להתאגד ולהתחרות בטורניר אך אין לה זכות מולדת לזכות בגביע כך כל לאום רשאי להתאגד ולחתור למימוש האינטרסים הקיבוציים שלו אך אין לו זכות מולדת לקבל אותם. יש קבוצות שזוכות באליפות ויש קבוצות שנשארות בליגה התחתונה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
צר לי להגיד זאת,אך אתה סתם מבלבל את המוח שלי עם המוח המבולבל שלך. זכויות מולדות זה באגדות. אינטרסים זה במציאות. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
החופש שלך על הגוף שלך, ההגנה מפני כל סוגי התקיפה החל ממכה וכלה ברצח. החופש שלך על פעולות הגוף שלך, ההגנה מפני כל סוגי הכפיה החל מעבדות וכלה באונס. החופש שלך על התוצרים של פעולות הגוף שלך, מה שמגן עליך מפני גניבה. זה אגדות? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לא, אך מה הקשר לנושא שנידון? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אמרת שזכויות מולדות הן באגדות - אז חשבתי שיהיה זה מין הראוי להציג בפניך מהן אותן זכויות מולדות. הקשר לנושא הנידון הוא שמה שאינו כלול בסט הזה הוא רק אפשרות. הסט הזה מאפשר לך להשיג דברים מעבר לדברים הבסיסיים בין השאר ע''י התאגדות, אך אין הכרח שתצליח להשיג אותם, וזה בסדר גמור, כל עוד הדבר נעשה במסגרת שמכתיבים הכללים הללו, כמו במשחק כדורסל אתה יכול לנצח או להפסיד - זאת אפשרות, אך כללי המשחק הם הכרח. נ.ב. תחשוב כמה מגוחך היה נשמע לו מכבי ת''א הייתה טוענת שהגביע שייך לה בזכות, כי הוא היה אצלה לפני 30 שנה? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אולי תכתוב דברים לענין ולא דברים וירטואליים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
פסק הלכה: אין לבנאם את ירושלים ולנרמל יחסים עם ישראל ==================================== ראש התנועה האסלאמית בישראל, ראא'ד צלאח, הוציא יחד עם עשרות חכמי דת, פסק הלכה האוסר לבנאם את ירושלים ולנרמל יחסים עם ישראל, משום שלדבריו, היא ''מייהדת את ירושלים ופועלת להריסת מסגד אל-אקצא''. צלאח הוסיף שהדיבורים על סגירת 'תיק הפליטים' וויתור על 'זכות השיבה' אסורים מבחינה הלכתית. אל-קדס (ירושלים), 4.6.09 גלעד היפתחי מביא לכם את האמת מול העיניים | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אתה באמת פותח לנו את העינים אבל למה אתה זורק חול פנימה | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לא נעים אבל יש לי חבר ששואל כמה זה באחוזים? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
נו אז מה? עובדיה קבע פסק הלכה על ניגוב האף בשבת. אז מה? נתייחס לכל שטות? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אינך מבין את ההבדל בין השניים? תמימי הוא פונקציה פורמלית, רישמית, שהציבור הפלסטיני והמנהיגים הולכים אחריו, שומעים אותו ובקולו, מתייעצים איתו.אז גם אם הוא לא קובע מדיניות, הוא בודאי משפיע עליה, כי הציבור הערבי בניגוד לנו רובו מאמין ומקשיב בחרדת קודש למנהיגיו הדתיים-רוחניים. עובדיה הוא די שולי אצלנו ומרבית הש''סניקים גם הם צוחקים מאמירותיו. חכם ציון | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אתה מתחיל להידמות ליוסוף. שניהם מתנתקים מהמציאות. ''השס''ניקים צוחקים מאמירותיו''- איפוא אתה חי חכמיקו? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
במקום להדביק תוויות תתייחס לעניין. יש הבדל גדול בין מנהיג דת בחברה אסלאמית ממנהיג דת בחברה היהודית. - בחברה האסלאמית הוא מורה דרך לרוב רובם של המוסלמים. - בחברה הישראלית הוא מנהיג קהילתו המצומצמת בלבד. מעבר לכך, אם תכיר את קהל בוחרי ש''ס תמצא שני קטבים ברורים, בקוטב אחד נמצא קהל תורני, מעילים שחורים שעיסוקם הוא לימוד תורה, ומנגד ערב רב של קהלים, בעיקר מהעשירונים הנמוכים אבל גם ממעמד הביניים שמצביעים לש''ס בגלל הסוגיה החברתית-כלכלית. ההפרדה הזאת לא נמצאת בחברה הערבית בישראל. חכם ציון | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הכעסת את ישי. תזהר שהוא לא יצא מהקואליציה ויפיל את נתניהו. כדאי שתהיה יותר רציני. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
שטויות. אני מאמין שאתה בכל מקרה מכיר בהבדל הגדול והמשמעותי. חכם ציון | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
תאמין במה שאתה רוצה העיקר שתהיה מאושר. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אתה אטאיסט לכן כל דבר דתי מגוחך בעיניך אבל הערבים דתים כולם ולכן כל מלה של איש כמורה קדושה בעיניהם | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לא כל דבר דתי, אלא רק שטויות בשם הדת. גם אצל האערבים האמונה היא בבואה של מצבם האישי והחברתי. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אתה מתחיל להיות דומה ליוסוף מתנתק מהמציאות יודע מה דתי ומה לא דתי וגם מחליט על כך בשם סנהדרין '' אני והתולעים שלי''? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הכרה בזכויות, גם הזכויות המולדות (שנולדת עמן), היא למעשה תוצאה של מאבקי אינטרסים, תוצאה שהיא מעולם לא סופית. לכן: מי קובע מהן הזכויות המולדות ואיך? מי קובע את מיקומו של קו ההפרדה ואיך? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מה שנמצא בתחום הזכויות המולדות שלך אלו כל הפעולות שאתה יכול לעשות ללא שימוש באמצעי כפייה עליך או מצידך. האינטרסים שלך הם התוצאות של אותן הפעולות, שעל מנת לספק לך אותן בביטחון יש להפעיל אמצעי כפייה מה שלא מסתדר עם הדבר הראשון, מאחר שיש מדרג ברור, לכן מימוש האינטרסים הוא אופציה בלבד. דוגמא: חופש הביטוי - אתה יכול לדבר כמה שאתה רוצה, אתה לא מפעיל בכך אמצעי כפייה על אף אחד ואף אחד לא מפעיל אמצעי כפייה עליך (חוץ ממקרים יוצאים מין הכלל כמו מתן עדות שם על בסיס הדיבורים שלך מפעילים אמצעי כפייה - שזה כאילו אתה הפעלת בדיבורך אמצעי כפייה ואז ניתן להפעיל עליך אמצעי כפייה כתגובה) אינטרס הקשב - יש לך אינטרס שיקשיבו לך, אבל את זה עליך להרוויח, זאת רק אופציה. אתה יכול לקבל זאת בביטחון אם תקשור מישהו לכיסא ותכריח אותו להקשיב, אך אז יהיה מדובר בהפעלת אמצעי כפייה מה שיזכה אותך בהפעלת אמצעי כפייה נגדית. חופש הקניין - אתה יכול לשמור רכוש, לצבור אותו ולהשתמש בו כראות עיניך, כל עוד אתה לא מפעיל אמצעי כפייה לצורך קבלת הקניין, או מפעיל אמצעי כפייה באמצעות הקניין. אינטרס הממון - יש לך אינטרס לקבל רכוש, אך אם יהיה לך רכוש או לא זאת אופציה. אתה יכול לקבל זאת בביטחון אם תיקח אותו ממישהו בניגוד לרצונו, או תכריח מישהו לתת לך אותו בניגוד לרצונו. אך אז יהיה מדובר בהפעלת אמצעי כפייה. מה שיזכה אותך בהפעלת אמצעי כפייה נגדית. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כולם ביחד קובעים. לכן יש מאות עמים ללא מדינת לאום שחלקם בכלל לא חולמים על מדינה אבל חלקם כן וכן. מעניין שרק בארץ ישראל קם לו מהחלום פתאום עם ערבי נוסף (לפי המילון הסיוני) ורוצה כבר את המדינה השלישית - ישראל - שתהיה שלו ====> בסיסמת 'מדינת כל אזרחיה', וככה תתווסף לרש''פ שאמור להפוך למדינת פלסטין ב' ולהצטרף לעבר הירדן שהיא מדינת פלסטין א'. מכאן יוצא שזה המקרה היחיד בהיסטוריה שנוצר כאילו עָם ובתוך 30 שנה הוא עומד לממשל לעצמו 3 מדינות שאם התרגיל יצליח היא תהיה ''פלסטין הגדולה'', ואילו העם היהודי, בעל הקניין ההיסטורי והמעשי במקום כבר קרוב ל-3800 שנה לא יקבל שום זכות ולא יממש שום קניין, רק משום שכמה אנשים עם שערות על הפנים אמרו לאבנרי ולדוד סיון שהם עָם ישן ועתיק ושהארץ היא פיליסטין שלהם. (שוב ז'בוטינסקי.... ? (-: ). חכם ציון | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
זאת אקסיומה, שבני האדם נולדו שווים בעלי חירויות שאינן ניתנות להפקעה או התניה, אתה מוכרח לקבל אותה כאמת מובנת מאליה שאינה דורשת הוכחה - כל השאר הוא היסק לוגי מתוך האקסיומה. אם בכל זאת מנסים להתאמץ הדבר הכי קרוב למשהו שאינו נראה שרירותי הוא עקרון המכנה המשותף הנמוך ביותר - הגבול בין האסור למותר עובר במקום של האדם המתירני ביותר - כלומר אם אדם אחד תומך ברצח, זה הופך לגיטימי ואז משתמשים בזה כדי לרצוח אותו וכשאדם זה איננו אז המכנה המשותף משתנה כך שהרצח שוב אינו לגיטימי. ואם אדם אחד בעד הפעלת כפייה באמצעים כוחנים הדבר הופך ללגיטימי ואז מפעילים את זה נגדו וכופים עליו לשנות את עמדתו ואז המכנה המשותף הנמוך משתנה כך שכפיה באמצעים כוחניים שוב אינה לגיטימית. וזה הבסיס למערכת משפט שמשתמשת באמצעי כפייה נגד אנשים שמשתמשים באמצעי כפייה בעצמם. וכך מגיעים לחופש האדם על גופו, ההגנה מפני כל סוגי התקיפה החל ממכה וכלה ברצח. חופש האדם על פעולות גופו, ההגנה מפני כל סוגי הכפיה החל מעבדות וכלה באונס. וחופש האדם על התוצרים של פעולות גופו, ההגנה מפני גניבה. כל התנהגות שעוברת על כך היא אסורה, כל השאר מותר, יכול להיות כדאי או לא כדאי, יכול להיות נאה או לא נאה - אבל מותר. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אתה לא יכול לערער על דבר שנותן לך את היכולת לערער, זה אבסורד, זה יוצר פראדוקס, ברגע שניסית לערער איבדת את היכולת לערער, ואז העניין נותר ללא ערעור, כלומר עדיין יש לך את היכולת לערער וגם העניין נותר ללא ערעור וחוזר חלילה. מדובר בלולאה, כמו נחש שאוכל את הזנב של עצמו, או האיש שחוזר אחורה בזמן ורוצח את אבא שלו. כך שאין לך ברירה אלא פשוט לקבל זאת כאמת מובנת מאליה שאינה דורשת הוכחה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ייתרונו של ההיגיון שהוא . . .הגיוני ! כך כתב CREDO -''אם אדם אחד תומך ברצח, זה הופך לגיטימי ואז משתמשים בזה כדי לרצוח אותו'' ומה הגדרתו של מי שרצח את הרוצח ? ==> רוצח ! ואז המשפט הזה ==>''המכנה המשותף משתנה כך שהרצח שוב אינו לגיטימי'' . . .אינו נכון ! כי בחברה בה חי רוצח , היא חברה עם רוצח . ובחברה בה חיים רוצחים היא חברה עם רוצחים . ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ גם זאת כתב CREDO ''זאת אקסיומה, שבני האדם נולדו שווים בעלי חירויות שאינן ניתנות להפקעה או התניה, אתה מוכרח לקבל אותה כאמת מובנת מאליה שאינה דורשת הוכחה'' התצפיות על המציאות חושפות כי משפט זה הוא משפט שקר . 150 שנה אחרי דרווין ברור לגמרי שבני האדם אינם שווים . 250 שנה אחרי המהפיכה האמריקאית ואחר כך הצרפתית ברור לגמרי שזכויות אינן תכונה מולדת אלא מצרך נרכש בדם . אריה עירן . שקרים יש הרבה . אמת יש רק אחת . | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
* אולי כדאי לחדד את זה, רצח זאת הגדרה תלויית הקשר, כשאדם אחד רוצח הוא מבצע זאת במצב בו הרג מוגדר בתור רצח מה שמוריד את המכנה המשותף הנמוך ביותר, אבל מי שהורג את הרוצח עושה זאת כשהמכנה המשותף הנמוך יותר כבר קיים כך שההרג הזה אינו מוגדר רצח לכן מעמדו שונה מזה שרצח בראשונה, ואחרי הריגתו המכנה המשותף עולה בחזרה. זה כמו אלקטרונים ברמת האטום - כל אטום שואף לנייטרליות, כשאלקטרון נגרע או מתווסף יש צורך להפוך את המעשה כדי לשוב לנייטרליות. בחברה האנושית הנייטרליות היא אי שימוש באמצעי כפייה ולכן כשמישהו עושה שימוש באמצעי כפייה הוא מפר את הנייטרליות מה שדורש הפעלה של אמצעי כפייה בכיוון השני כדי להשיב את הנייטרליות על כנה. ----------------------------------------------------- בני אדם אכן שווים - הם אומנם אינם זהים, אך הם אכן שווים. ברור שזכויות צריך לאכוף, עצם זה שיש צורך במשטרה כדי לטפל ברוצחים וגנבים, עצם הקיום של רוצחים וגנבים אומר שמימוש הזכויות דורש אכיפה, ע''י המדינה או באופן עצמאי אם המדינה אינה קיימת, הזכויות עצמן אינן מה שעוצר את הרוצחים או הגנבים, מה שמולד הוא הצידוק המוסרי עבור הזכויות והגנתן. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אין לך מושג על מה שאתה מדבר . אנשים הורגים ופוגעים באחרים בצורות שונות , כי זה אינטרס שלהם . ההגדרה החברתית לזה לא אחידה ולא חשובה . יש לה ערך רק כאשר החברה משמשת תחליף לנקמה של המשפחה . גם זה לא פועל טוב . זו עובדה שמעשים אלה נמשכים . אין שום מכנה משותף שעולה או יורד . כל מיקרה לגופו . ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ מה שעוצר אנשים מעשיית פשעים זה חשבון ארוך טווח , של תועלת מהחיים כחברה . פשיעה מקטינה את השילוב החברתי ופשיעה חמורה הורסת את החברה . אריה עירן . אלימות הפלסטינים מרחיקה את המדינה הפלסטינית . | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מכנה משותף שיורד ועולה הוא מקרה היפותטי אידאלי שנועד להמחיש עיקרון. המצב הוא כמו ביחסי מטען חיובי ומטען שלילי או יחסי בסיס וחומצה, הנייטרליות היא המכנה המשותף הנמוך הן בסקאלה הבסיסית והן בסקאלה החומצית, שתיהן סטיות מאותו האזור הנייטרלי ועל מנת להשיב את המצב לנורמליות יש צורך להפעיל כוח זהה בכיוון מנוגד, אותו דבר זכויות אדם, הנייטרליות היא מצב בו יש שוויון בערכו של כל אדם, וערך זכויותיו הוא הרב ביותר האפשרי, במצב כזה כשמישהו אחד לוקח לעצמו יותר, מישהו אחר מקבל פחות, וכשמישהו מקבל פחות מישהו אחר מקבל יותר, לכן אינטרסים נמצאים במעמד נמוך מול זכויות, כפי שהדגמתי בעבר. זכויות אדם הן הצידוק המוסרי למעשה נקמה באמצעים כוחניים, אלימים, וכפייתיים במי שמפקיע אותן ממך (אלא אם מישהו אחר עשה זאת כבר במקומך - קרי המדינה - שהרי אז המצב חזר לנייטרליות). עין תחת עין, שן תחת שן, השופך דם אדם באדם דמו ישפך. לפיכך צידוק זה נתון לכללים שהובאו בפסקה הקודמת, הוא מינימלי, אינו נופל לסתירות, והוא תקף כאמור על גוף האדם, פעולות האדם ותוצרי פעולות האדם בלבד - מה שלא נכלל בכך אינו זכות, פריבילגיה/אינטרס/דרישה אבל לא זכות, ההבחנה בין מהי זכות ומה לא זכות חשובה כי מה שאיננו זכות, אינו נושא עימו את הצידוק המוסרי למעשה הנקמה באמצעים אלימים, כשמישהו הורג אותך, משעבד אותך, או גונב ממך יש לך ולכל אדם אחר צידוק מוסרי להשיב לאדם זה באותה המידה בה הוא עצמו נקט, במדינות מסודרות תפקיד הנקמה הוא בידי המדינה, בתור בעלת המונופול על אמצעי הכפייה. אם מישהו לא מעוניין להשכיר/למכור לך דירה, לקיים איתך יחסי מין, להעסיק אותך, או לסחור איתך, אין לך צידוק לנקום בו באמצעים אלימים, להפך דווקא לו יהיה צידוק מוסרי לפגוע בך אם תעשה כן. על כן אלו פריבלגיות/זכויות נרכשות, דבר אותו עליך להרוויח ואותו אתה יכול להפסיד ואם תפסיד אזי לא יהיה לך הצידוק המוסרי לביצוע נקמה באמצעים כוחניים. זכויות אדם הן של בני אדם, בשר ודם, חשים וחושבים, לא של יישויות דמיוניות שקיימות במוחותיהם, קולקטיבים שונים מתחרים ביניהם, ומין הסתם קולקטיב אחד יתנגד לדרישות של קולקטיב אחר, זכות קולקטיבית מולדת תהיה על כן הצידוק לפגוע בקולקטיב המתחרה, ואיך פוגעים בקולקטיב? פוגעים בפרטים המזוהים איתו על לא עוול בכפם. על כן התגובה הראשונית לעין צופיה, ברגע שהוא תובע לתת לדרישות קולקטיביות כלשהן תוקף של זכויות יסוד מולדות הוא בעצם נותן צידוק מוסרי לרצח עם, מה שאסור לאפשר, כי אינטרסים קולקטיביים כמו אינטרסים של פרטים אינם עומדים מעל זכויות האדם הבסיסיות לגופם, פעולות גופם ותוצרי פעולות גופם. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ההסבר שלך הוא מאמבו-ג'אמבו . העיקרון הבסיסי ביחסים בין בני אדם הוא אגואיזם . מצב של סיוע למרות האגואיזם הוא בבחינת ''שלח לחמך על פני המים כי ברבות הימים תמצאנו'' | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
חבר עין אולי תשמח לגלות שהערבי של ערפאת - עריקאאת הודיע היום שזכות השיבה היא אבן היסוד בשלום המתהווה זה מחדש לך משהו? אתה חושב עדין ששתי מדינות, נדיב ידוע הן פתרון ראוי לעמך? שזה סיום הסכסוך? שזה בכלל בכיוון רצוי? או שנחכה ונתחיל קודם כל עם זכות השיבה? שב קצת לפני שאתה משיב בענין השיבה | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |