![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
בסדר פרלמן? נגיד שאין, ולמען האמת לא אכפת לי אם אין או יש. השאלה היא מה זה משנה בכלל? האם העובדה שציבור אנשים איננו ''עם'' צריכה למנוע ממנו עצמאות, חופש, זכויות פוליטיות ומדיניות. גם היושבים במדינת ישראל אינם עם אחד, יש נוצרים, יש רוסים, יש יהודים , יש מוסלמים, יש ערבים, יש צ'רקסים, יש דרוזים, יש מכל הסוגים. האם בגלל זה לא מגיעה להם מדינה? (ועוד לא דברנו על כך שאחוז נכבד מאזרחי ישראל מחזיק בדרכונים כפולים ואזרחות כפולה) האם יש ''עם'' אמריקאי? ברור שאין, זוהי מדינת מהגרים קלאסית, מרובת דתות, עמים, גזעים וכל מה שרק נרצה. האם בגלל זה נבטל את ארצות הברית? האם יש עם קנדי? בלגי? שויצרי? סעודי? סורי? ארגנטינאי? אוסטרלי? טאיואני? פקיסטאני? כל הקשקשת הזו של קשירת הזכויות הפלשתינאיות בכל מני תיאוריות בדבר היותם או אי היותם ''עם'' היא קשקוש. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
עַל עִקָּר הַשְּׁאֵלוֹת שֶׁשָּׁאַלְתָּ עָנִיתִי כְּבָר בַּמַּאֲמָר, אֲבָל אֶחְזֹר שׁוּב לְמַעַנְךָ. הָעָם הָאָמֶרִיקָנִי. אַרְצוֹת-הַבְּרִית הִיא מְדִינַת מְהַגְּרִים, אוּלָם כַּזָּכוּר לְךָ, בָּרֶבַע הָאַחֲרוֹן שֶׁל הַמֵּאָה הַשְּׁמוֹנֶה-עֶשְׂרֵה, הֶחְלִיטוּ הָאָמֶרִיקָנִים שֶׁהֵם אָמֶרִיקָנִים, וְאֵינָם אַנְגְּלִים, וְשֶׁהָאַנְגְּלִים הֵם כּוֹבֵשׁ זָר שֶׁצָּרִיךְ לְפַנּוֹת אֶת נוֹכְחוּתוֹ וְלָשׁוּב לְאֶרֶץ מְכוֹרָתוֹ, אַנְגְּלִיָּה. הַ''פָלַשְׂתִּינִים'' מֵעוֹלָם לֹא בִּדְּלוּ אֶת עַצְמָם מֵאֵיזֶה ''כּוֹבֵשׁ עֲרָבִי'' זָר, כְּפִי שֶׁבִּדְּלוּ עַצְמָם הָאָמֶרִיקָנִים מֵהָאַנְגְּלִים. הַ''פָלַשְׂתִּינִים'' - עַד הַיּוֹם וְעַל-פִּי הוֹדָאָתָם - הֵם עֲרָבִים בְּנֵי עֲרָבִים בְּכָל רָמַ''ח עַרְבִיּוּתָם, וְאִלּוּ הָאָמֶרִיקָנִים אֵינָם אַנְגְּלִים בְּנֵי אַנְגְּלִים. הַדָּבָר דּוֹמֶה מְאוֹד בַּמִּקְרֶה שֶׁל אוֹסְטְרָלִים-אַנְגְּלִים, וְאַרְגֶּנְטִינָאִים-סְפָרַדִּים. הַסָּעוּדִים וְהַסּוּרִים הֵם עֲרָבִים. כְּבָר עָמַדְתִּי עַל כָּךְ בְּהַרְחָבָה, שֶׁקִּיּוּמָהּ שֶׁל מְדִינָה אֵינוֹ מֵעִיד בְּהֶכְרֵחַ עַל קִיּוּמוֹ שֶׁל עַם. כְּלוֹמַר: לֹא בְּהֶכְרֵחַ מְדִינָה=עַם. טַאיְוָואן הַטַּאיְוָואנִים - וְגַם עֲלֵיהֶם דִּבַּרְתִּי בַּמַּאֲמָר דֶּרֶךְ אַגַּב - וְגַם הַסִּינִים - רוֹאִים בְּעַצְמָם סִינִים לְכָל דָּבָר, וְהֵם מִתְיַחֲסִים אֶחָד אֶל הַשֵּׁנִי כְּאֵל פֶּלֶג סִינִי מוֹרֵד, וְתוֹבְעִים כָּל אֶחָד אֶת הַשְּׁלִיטָה וְהָרִבּוֹנוּת עַל סִין+טַאיְוָואן כֻּלָּהּ. וְכָעֵת לְלֵב הָעִנְיָן: הַתּוֹפָעָה הַקְּרוּיָה ''פָלַשְׂתִּינִיּוּת'' בָּאָה לָעוֹלָם כְּדֵי לָרֶשֶׁת אֶת הַצִּיּוֹנוּת - עַל כָּל הֶבֵּטֶיהָ וְהַשְׁלָכוֹתֶיהָ - וְלָבוֹא בִּמְקוֹמָהּ. לָכֵן הַתְּבִיעָה הַסִּימֶטְרִית לָרֶשֶׁת אֶת אַרְצָם שֶׁל הַיְּהוּדִים, אֶת זֶהוּתָם (ר' עֵרֶךְ '' שְׁלֹמֹה הָיָה מֻסְלְמִי/הַשְּׁבָטִים הָעִבְרִיִּים הָיוּ בֶּדוּאִים), אֶת תּוֹלְדוֹתֵיהֶם וְאֶת עֶצֶם קִיּוּמָם. הַתְּבִיעָה לַהֲקָמַת מְדִינָה עֲרָבִית נוֹסֶפֶת עַל שְׁלַל הַמְּדִינוֹת הָעַרְבִיּוֹת הַקַּיָּמוֹת, וְדַוְקָא עַל חֶשְׁבּוֹן הָאִינְטֶרֶסִים הַקִּיּוּמִיִּים שֶׁל מְדִינַת הַיְּהוּדִים - הִיא תְּבִיעָה עֲרָבִית חֲצוּפָה וְחָסְלָנִית. רַק הַהִתְעַקְּשׁוּת הַצְּבוּעָה לִרְאוֹת בִּתְבִיעָה זוֹ עִנְיָן לֶגִיטִימִי שֶׁל ''שִׁחְרוּר לְאֻמִּי'' מוֹנַעַת אֶת רְאִיַּת הַדְּבָרִים כַּהֲוָיָתָם. תּוֹשָׁבֵי אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל הָעֲרָבִים לֹא זַכָּאִים לְשׁוּם ''זְכוּת'' שֶׁתָּבוֹא עַל חֶשְׁבּוֹן קִיּוּמָם שֶׁל הַיְּהוּדִים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
עמים הם בעיקרון תוצר של נסיבות וסביבה ולכן לא מפתיע שפעילות לאומית יהודית השפיעה על התהוות העם הפלשתינאי. אבל אפשר גם למנות השפעות נוספות כמו מהפכת הטורקים הצעירים ותוצאות מהפכת אביב העמים. פרופסור פורת כתב שכבר בזמן מלחמת העולם הראשונה העלו הפלשתינאים טענות, נוספות, הדומות מאד לאלה של התנועות הלאומיות באירופה ''... בדבר 'זכות העמים להגדרה עצמית'. לאמור כי קיבוץ אנשים, הדובר לשון משותפת, היושב בטריטוריה רצופה ובעל תודעה משותפת בדבר התפתחותו ההיסטורית המיוחדת מהווה עם ובתוקף עובדה זו זכאי להגדרה עצמית, שעל פי רוב נתפרשה כזכות למדינה משלו'' (עמ' 31, ''צמיחת התנועה הלאומית הערבית הפלסטינאית 1918 - 1929''). למיטב הבנתי תהליך התהוות העם הפלשתינאי לא שונה בהרבה מזה של התהוות עמים אחרים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לעיתים קרובות לא יכולים ולא צריכים לממש את לאומיותם על חשבון עם אחר, קיים, עתיק ובעל המקום. גם אם נקבל את התיזה של דוד סיון שקם עם פלסטיני יום אחד ב-1922/3 אין הדבר שיש לו זכות לממש את לאומיות על אדמת הארץ של העם היהודי, מה עוד שבינתיים העם היהודי זנח את ''שתי גדות לירדן'' והגדה השנייה הזאת הקימה עליה מדינה ערבית פלסטינית עם שלטון האשמי זר. אם אתה מחפש צדק היסטורי אז נכון וראוי לחלק את ארץ ישראל - פלשתינה לשניים בלבד, החצי מהירדן ומזרחה לערבים והחצי מהירדן מערבה, מה שנקרא ה''גדה המערבית' במקורה, ליהודים. גם מבחינה מעשית אין מקום להקים שתי מדינות לערבים, כשגם על המדינה השלישית, ישראל, הם לוטשים עיניים להשתלט עליה לפי ''זכות השיבה'' ו''מדינת כל אזרחיה''. קיום מדינה מזרחית לערבים ומדינה מערבית ליהודים כשהגבול הוא ברור - נהר הירדן, רק הוא יכול להבטיח את המשך קיום השניים. אם ניתן לערבים עילה להתכתש איתנו בתוך הגדה המערבית על כל הגדה המערבית, מהירדן לים, אז נסיים את המלחמה רק כשצד אחד מוטל כמעט כולו מדמם לשווא. בקיום שתי מדינות זו לצד זו עם הפרדה ראוייה, יוכלו ערבים לחיות בישראל כאזרחי פלסטין הירדנית (או ירדן הפלסטינית) וכתושבי ישראל. המשמעות מכך שאנחנו מוציאים את העניין הדמוגרפי ממשוואת הסכסוך ואין איום דמוגרפי על זהותה של ישראל כמדינת העם היהודי. חכם ציון | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
נו, בבקשה תנסה להפריך | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אז תנסה להפריך, נראה אם אתה מקיים את אמירתך, נראה אם אתה מצליח להפריך! אתה בינתיים רק כותב סיסמאות שדופות, בין ז'בוטינסקי לז'בוטינסקי. ושוב ז'בוטינסקי. חכם ציון | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ניתנת לך זכות השתיקה. גלעד היפתחי חוזר שנית לזירה (-: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הנה הקוסם שלהם עריקאת (עריק?) שלף את הממחטה מכובעו של השפן והכריז כי זכות השיבה היא אבן היסוד של השלום המתהווה. איפה אבנרי ואיפה יוסלה? ואיפה סיוון? איפה פרס של אוסלו? איפה כל החברים של שלום עכשיו עם צארלי צאפלין ביילין? נגמר הקולנוע האילם והמצחיק עד דמעות של דם יתכן שמגיעים זמנים הקשים של משיח, ועכשיו גם הדיבור על טרנספר בהסכמה יהיה משהו שהופרח אבל לא פרך. הוא ישאר פה עד שיצא עשן לבן. נראה שהמאבק יהיה באמת על שתי מדינות כל אחת מצד שני של הירדן כי בשעה של אמת אין מקום לשקרים המוסכמים של ממלכת ירדן. אין מקום לג'סטות של יהודים מכושפים כמו פרס שעת אמת משמעה שכל הדברים הצדדיים מתגמדים ורק מי שעומד בניתוח לב פתוח עם כמה מעקפים - ימשיך בדרכו אל החיים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מעניין אם אתה קורא את מה שאתה כותב. אתה רוצה לאלץ את הירדנים לתת זכויות אזרח ל-3 מיליונים אנשים שנולדו מחוץ לתחומי הממלכה, מדוע שיעשו זאת?וכיצד הם יממשו את אזרחותם? יסעו לבתי משפט בעמן? למשרד הפנים בעמן? למס הכנסה בעמן? או שאולי תפתח להם נציגויות לאומיות ירדניות בשכם,ברמאללה,בגנין,בעזה? וכיצד תיראה מדינת ישראל עם מיעוט של 3 מיליון ירדנים,שהם ואבותיהם ואבות-אבותיהם נולדו הפלשתין? אני מאמין שצדיק כמוך אינו מציע טרנספר? קרא את מה שכתבת. | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |