![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
העם הפלשתינאי זכאי למדינה בדין ובצדק ,אך, לא על גופתי המתה. אם המנהיגות הפלשתינאית אינה מכירה במציאות,זו בעיה שאיני יכולה לפתור אותה עבורם,אך אני יכול לנסות לפתור את בעיותיי. טעות בידך, איני מציע לספח את גב ההר,]אלא רק התנחלויות שיוצרות רצף דמוגרפי יהודי מלא או ב-85%.את כל יתר ההתנחלויות שאינן עומדות בקריטוריון זה יש לפנות. אתה צודק אין מה לדבר על חלוקת ירושלים. אך כל מיני כפרים ומחנות פליטים השוכנים בשוליה ואינך מהווים מפגע בטחוני יש לוותר עליהם. את בקעת הירדן יש להחזיק עד להגעה להסדר מוסכם. זה ענין בטחוני . להערכתי לאחר הסדר זה,כ-75% לפחות משטח יו''ש יהי בשליטת הרשות הפלשתינאית. אני מאמין בפרגמטיות של הפלשתינאים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מַהוּ הַנִּמּוּק הַמּוּסָרִי, כְּלוֹמַר בִּשְׂפַת הַצֶּדֶק, שֶׁבִּשְׁמוֹ אַתָּה מְסַפֵּחַ הִתְנַחֲלֻיּוֹת וּמַחְזִיק בְּבִקְעַת הַיַּרְדֵּן. הֵבַנְתִּי. אַתָּה רוֹצֶה לִחְיוֹת. אַתָּה רוֹצֶה בִּטָּחוֹן. אֲבָל זֶהוּ נִמּוּק בְּמַעְגָּל סָגוּר: אַתָּה מְסַפֵּחַ וּמַחְזִיק בַּאֲדָמָה שֶׁל עַם אַחֵר, וּמוֹנֵעַ מִמֶּנּוּ עַצְמָאוּת שֶׁמַּגִּיעָה לוֹ בְּצֶדֶק (גַּם לְשִׁיטָתְךָ!) בְּנִמּוּקֵי ''בִּטָּחוֹן'', כְּלוֹמַר שֶׁיִּתְּנוּ לְךָ לָשֶׁבֶת בְּשֶׁקֶט עַל הַשָּׁלָל שֶׁגָּזַלְתָּ. נִשְׁמַע לְךָ צוֹדֵק? אֱמֶת, מִבְּחִינָה ''פְּרַגְמָטִית'' אַתָּה יָכוֹל לְהַמְשִׁיךְ ''לְהַחְזִיק'' בְּבִקְעַת הַיַּרְדֵּן כְּכָל שֶׁתֶּחְפַּץ, וּלְהַפְגִּיז אֶת כָּל מִי שֶׁיְּצַיֵּץ מִסְּבִיבְךָ. אֲבָל נִמּוּקִים פְּרַגְמָטִיִּים לְעוֹלָם יִתְכּוֹפְפוּ - בְּסוֹפוֹ שֶׁל תַּהֲלִיךְ - בִּפְנֵי נִמּוּקֵי מוּסָר וְצֶדֶק. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אין לי נימוק מתאים. המוסר,האמת והצדק הם סוביקטיביים לחלוטין. החינוך ,נסיון החיים והסביבה הם שקובעים עבור כל אחד מאיתנו מה מוסרי,מה צודק ומהי האמת. הדעות שהבעתי הן מנקודת ראותי המוסר האמת והצדק. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אֲנִי מַסְכִּים אִתְּךָ לְגַבֵּי הַצֶּדֶק, שֶׁהוּא סוּבְּיֶקְטִיבִי. אַךְ הַמִּשְׁוָאָה שֶׁאַתָּה מַצִּיב אֵינֶנָּה כְּפִי שֶׁמִּשְׁתַּמֵּעַ מִדְּבָרֶיךָ, כְּלוֹמַר: (מִשְׁוָאָה מס' 1): צַד א' צוֹדֵק לְשִׁיטָתוֹ = צַד ב' צוֹדֵק לְשִׁיטָתוֹ. אֶלָּא מִשְׁוָאָה אַחֶרֶת לַחֲלוּטִין: (מִשְׁוָאָה מס' 2): צַד א' צוֹדֵק לְשִׁיטָתוֹ = צַד א' צוֹדֵק גַּם לְשִׁיטָתוֹ שֶׁל צַד ב'(!) מִשְׁוָאָה מס' 1 תִּשָּׁאֵר מְאֻזֶּנֶת, אוֹ שֶׁלְּפָחוֹת יֵשׁ סִכּוּי לְכָךְ עֵקֶב הַלַּחַץ הַנֶּגְדִּי שֶׁל הַכֹּחוֹת. מִשְׁוָאָה מס' 2 תִּטֶּה בְּאֹפֶן חַד-מַשְׁמָעִי וּמִיָּדִי לְצַד א' - בָּרֶגַע שֶׁהַתַּלְמִיד הַבִּרְיוֹן יַפְסִיק לְהִשְׁתּוֹלֵל וְיִתֵּן לַמּוֹרֶה לִפְתֹּר אוֹתָהּ עַל הַלּוּחַ. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לא כל כך הבנתי. מה לגבי האמת והמוסר? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הָאֱמֶת וְהַמּוּסָר אֵינָם עֲרָכִים סוּבְּיֶקְטִיבִיִּים לַחֲלוּטִין בְּעֵינַי, אֲבָל הַצֶּדֶק כֵּן. לָכֵן הִשְׁתַּמַּשְׁתִּי בּוֹ בִּשְׁבִיל לְפַשֵּׁט וּלְחַדֵּד אֶת טַעֲנָתִי בְּצוּרָה לוֹגִית-מָתֶמָטִית. אֲנִי סָבוּר שֶׁעִקָּר הָרַעְיוֹן תֻּמְצַת בְּהוֹדָעָתִי הָאַחֲרוֹנָה, וְלוּ גַּם בְּצוּרָה קְצָת גַּסָּה אוֹ לֹא מְהֻקְצַעַת. | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |