|
התוצאה: | |||
|
|||
ההבדל בין התמונה השלמה על כל מובניה שונה מהתמונה שאתה מציג. לדעתי זהו הבדל מהותי: כתב המנדט דואג למעמדם האזרחי, פוליטי והחברתי של כל תושבי הארץ אבל מדגיש את ההיבט הלאומי היהודי כיעד שלא על חשבון האחרים. סעיף 11 לא מפלה לטובה את היהודים בעניין הכניסה לארץ. | |||
_new_ |
התוצאה: | |||
|
|||
סְעִיף 7, לֹא 11. | |||
_new_ |
תודה על התיקון | |||
|
|||
_new_ |
התוצאה היא שאתה צודק | |||
|
|||
שהמנדאט הבריטי דאג למעמדם האזרחי והפוליטי של תושבי הארץ אבל לא רק הדגיש כי אם הגדיר את הזכויות הלאומיות ר ק של עם ישראל. זה מה שפרלמן, החכם וערן נסים להסביר לך שוב ושוב. אני חייב לטעון שהם הצליחו טוב מאוד להסביר לך שכך הם הדברים. פינוי גינוי | |||
_new_ |
היכן ההגדרה? | |||
|
|||
דוד סיון צודק, ומבקריו טועים בהבנת מסמך יצירת המנדט של חבר הלאומים. הם נאחזים במספר משפטים המוכיחים לכאורה את טענתם, אך סעיפים אלו מוחלפים מיד בסעיפים אחרים המבטלים את תוכנם. דוגמה: בהקדמה:''כוחות הברית הסכימו שהמנדט יישם את הצהרת ממשלת הוד מלכותו ***התומכת*** בהקמת בית לאומי עבור העם היהודי, כל זמן שזה מובן ששום דבר לא יעשה אם הוא פוגע בזכויות האזרחיות או הדתיות של האוכלוסיה הלא-יהודית...'' פיסקה זו, עליה תולים ערן ופרלמן את מגבעותיהם, מהווה מילכוד-22, היות ואי אפשר ליצור בית לאומי מבלי לפגוע בזכויות האזרחיות או הדתיות של התושבים הלא-יהודים. והיות והקמת הבית הלאומי אינה מוגדרת בכתב המנדט, בו היא שואבת את סמכותה מהצהרת בלפור, מסמך יצירת המנדט משאיר את פירוש הצהרת בלפור לממשלה הבריטית, וזה בדיוק מה שצ'רצ'יל עשה בספר הלבן: הוא השתמש במציאות הפוליטית של 1922 כדי ''להסביר'' למה התכוונה הממשלה הבריטית ב-1917. | |||
_new_ |
היכן ההגדרה? | |||
|
|||
דִּבַּרְתָּ עַל ''זְכוּת בַּת 61 שָׁנָה''. הַקֶּשֶׁר הַהִיסְטוֹרִי שֶׁבֵּין הָעָם הַיְּהוּדִי לְאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל וְהַיְּסוֹד לַהֲקָמָה מֵחָדָשׁ שֶׁל בֵּיתוֹ הַלְּאֻמִּי שֶׁל הָעָם הַיְּהוּדִי בְּאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל הֻכְּרוּ וְנִכְתְּבוּ בִּכְתַב הַמַּנְדָּט מִלִּפְנֵי 87 שָׁנָה. זֶה יוֹתֵר מ61 שָׁנָה. | |||
_new_ |
היכן ההגדרה? | |||
|
|||
לו היה חבר הלאומים או לחילופין, הממשלה הבריטית, מכריז על הקמת מדינה יהודית - לא היינו מתווכחים כאן. אך הם לא דיברו על הקמת מדינה יהודית, אלא על מושג מעורפל לו קראו ''בית לאומי''. את זכותנו להקמת מדינה יהודית בארץ ישראל שאבנו (הנהלת הישוב היהודי תחת המנדט הבריטי) מההיסטוריה שלנו, ולא מלורד בלפור. להנהלת הישוב לקח זמן רב (1938) להחליט שמה שאנו זקוקים לו אינו בית לאומי תחת שלטון או פיקוח מעצמה זרה, אלא מדינה עצמאית יהודית. את הזכות ההיסטורית שהנהלת הישוב פעלה לפיה מימשנו במלחמת הקוממיות. למרות הערך הסנטימנטלי של הצהרת בלפור ושל יצירת המנדט, לא הם שהביאו להקמת המדינה. כבר כתבתי בדיון אחר שלולא השואה היינו כולנו מחזיקים היום בדרכון פלשתינאי (א''י), וחוגגים מדי שנה את יום הולדתה של המלכה הבריטית. | |||
_new_ |
היכן ההגדרה? | |||
|
|||
מַהוּ לְדַעְתְּךָ הַדֶּגֶם שֶׁעָמַד בִּפְנֵי מְנַסְּחֵי הַמִּשְׁפָּט ''הֲקָמָה מֵחָדָשׁ שֶׁל בֵּיתוֹ הַלְּאֻמִּי ]שֶׁל הָעָם הַיְּהוּדִי[ בְּאֶרֶץ זוֹ''. עַל אֵיזֶה ''בַּיִת לְאֻמִּי'' יְהוּדִי שֶׁהִתְקַיֵּם פֹּה בֶּעָבָר הֵם דִּבְּרוּ? אֵילוּ אֶפְשָׁרֻיּוֹת עָמְדוּ בִּפְנֵיהֶם? | |||
_new_ |
היכן ההגדרה? | |||
|
|||
כבר הכלך כורש הכריז על בית לאומי ליהודים בא''י, ולמעשה התכוון לפחווה פרסית. ''בית לאומי'' הוא כמו בתולה בהריון. אפשר תמיד להאשים את רוח הקודש באחריות למקרה הלא-צפוי, אך לכולם ברור מה קרה באמת. | |||
_new_ |
בתור ''פינוי גינוי'' מותר לך לכתוב גם שטויות! | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |