![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כפי שכבר הבהרתי הטיעון שלך לגבי קניוק (על ליברמן) מחורר. לא רציני. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הַהַשְׁוָאָה שֶׁל קַנְיּוּק הִיא עֲקִיפָה. בְּכָךְ אֵין כָּל סָפֵק. לָכֵן נוֹתַר פֶּתַח לְהִתְפַּלְפְּלֻיּוֹת. וּמֵאַחַר שֶׁיִּשְׂרָאֵל הִיא מְדִינָה דֶּמוֹקְרָטִית, מֻתָּר לְכָל אָדָם לְהִכָּנֵס דֶּרֶךְ הַפֶּתַח הַזֶּה וְלַהֲפֹךְ אוֹתוֹ לְשַׁעַר בַּת-רַבִּים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לכן הטענה שהוא צבוע היא לא בדיוק לעניין או במקום. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
עבור מישהו המדקדק כביכול בגדולה כבקטנה ומנקד כל גרעפס שהוא עושה, אין לתזה במאמר של פרלמן על קניוק אפילו את הקונסיסטנציות של הבל פה. לא כתב קניוק שליברמן נאצי, ואין זה קיים בטקסט הקניוקי אפילו על דרך האנאלוגיה, היות והקטגוריה (הרטורית) אליה מתייחס קניוק שונה מהקטגוריה הסובסטנטיבית-מעשית בה מתקיים הדיון הפוליטי מהסוג שפרלמן עוסק בו. אין 'השוואה' ואין 'השוואה עקיפה'. זה הכל בראש של פרלמן. ודומה התזה הזאת למי שיבוא ויטען שאין יישות לאומית פלסטינית, למשל. הרי יגלגלו את הטוען כך מכל המדרגות של משכן הכנסת. אך, סליחה, ידידי, הרי גם על כך פירסם פרלמן הלה תזה מפורטת. אולי הוא קומיקאי בהיחבא -איש של שטויות מובנות? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הָאָנָלוֹגְיָה עֲקִיפָה אַךְ בְּרוּרָה. אוּלָם מֵאַחַר שֶׁהַקּוֹנְטֶקְסְט הַוֶּרְבָּלִי הָאֶקְסְפְּרֶסִיבִי הַיָּשִׁיר לֹא כָּלַל אֶת הַתֵּבָה ''נָאצִי'', נוֹתְרָה הָאָנָלוֹגְיָה פְּתוּחָה לְאִינְטֶרְפְּרֶטַצְיָה קְרִיאָטִיבִית הַמְּשַׁמֶּשֶׁת יְסוֹד לְאַרְגּוּמֶנְטַצְיָה דֶּה-קוֹנְסְטְרוּקְצְיוֹנִיסְטִית שֶׁמְּעַוֶּתֶת קוֹנְסֶפְּטוּאָלִית אֶת כַּוָּנָתוֹ הַפּוֹלֶמִית שֶׁל הַכּוֹתֵב. אוּלָם זוֹהִי הַפְּרֶרוֹגָטִיבָה הַסּוּבְּסְטַנְטִיבִית שֶׁל הַמֵּשִׁיב, וְאוּלַי אַף הַדִּירֶקְטִיבָה הַמּוֹרָלִית שֶׁלּוֹ, וְהַקּוֹרְאִים יִשְׁפְּטוּ... | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
חוש ההומור עוזר, אך עדיין, אין אנלוגיה, הנחת היסוד שגויה במובהק, ולכן גם המסקנה עקרה. יש מקרים בודדים בהסטוריה של הוצאת מים מסלע, אך הם שמורים ליחידי סגולה כמשה אשר זיהה את מחשבותיו הכמוסות ביותר עם הציווי האלוהי. והקוראים, כך נראה לי, כבר שופטים את הכתוב ולא לטובה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אריה, באיזה שפה אתה כותב? האותיות עבריות, והניקוד עוזר, אבל השפה... זה במקרה אשורית? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
זוֹ הָיְתָה פָּרוֹדְיָה שְׁקוּפָה כַּאֲוִיר עַל הָאִינְפְלַצְיָה הַקּוֹלוֹסָלִית שֶׁל הַמִּלִּים הַלּוֹעֲזִיּוֹת בְּהוֹדָעוֹתָיו שֶׁל סְתָם אֶחָד. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ועל כך נענית שחוש ההומור עוזר, אך עדיין, אין אנלוגיה, הנחת היסוד שגויה במובהק, ולכן גם המסקנה עקרה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הַפָאשִׁיזְם - אִם לִכְלֹל אֶת יְסוֹדוֹתָיו הַמֻּקְדָּמִים - מְלַוֶּה אוֹתָנוּ כְּבָר מֵאָה שָׁנָה לְפָחוֹת. אוּלָם מַר קַנְיּוּק מִקֵּד אֶת הַהַשְׁוָאָה שֶׁעָרַךְ אֶל אוֹתוֹ הַפָאשִׁיזְם שֶׁהוּבַס כְּשָׁלוֹשׁ שָׁנִים לִפְנֵי תָּשָׁ''ח. וְאוֹתוֹ הַפָאשִׁיזְם הוּא לֹא אַחֵר מֵאֲשֶׁר הַנָּאצִיזְם וְסַיְעָנָיו. | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |