![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הָלְאָה - מַמְשִׁיכִים בְּמַסְלוּל הַגְשָׁמַת הַצִּיּוֹנוּת לִפְנֵי שֶׁהֻפְרַע וְהוּסַט עַל-יְדֵי תַּהֲלִיךְ אוֹסְלוֹ וְכָל מַה שֶׁנָּבַע מִמֶּנּוּ. דֶּרֶךְ אֶפְשָׁרִית אַחַת הִיא לִנְקֹט בְּשִׁיטַת הַפָּרִיץ וְהַכֶּלֶב, דְּהַיְנוּ: לְהַסְכִּים עֶקְרוֹנִית לַהֲקָמָתָהּ שֶׁל ''מְדִינָה פָלַשְׂתִּינִית'', אוּלָם רַק לְאַחַר תְּקוּפַת מִבְחָן אֲרֻכָּה שֶׁבָּהּ יַסְכִּימוּ הָעֲרָבִים לְהַעֲנִיק זְכוּת הַגְדָּרָה עַצְמִית לְעַמִּים מְדֻכָּאִים נוֹסָפִים בַּמִּזְרָח הַתִּיכוֹן, וְגַם אָז רַק לְאַחַר שֶׁהַמְּדִינוֹת הָעֲשִׁירוֹת בְּשֶׁטַח יַפְרִישׁוּ מִשִּׁטְחָן לַמְּדִינוֹת הָעֲנִיּוֹת בְּשֶׁטַח, לְדֻגְמָא עָרַב הַסָּעוּדִית תִּתֵּן שֶׁטַח לְיַרְדֵּן וּלְ''פָלַשְׁתִין'' וּמִצְרַיִם תִּתֵּן לְ''פָלַשְׁתִין'' וּלְיִשְׂרָאֵל וְסוּרְיָה תִּתֵּן לְיִשְׂרָאֵל, גַּם כְּתֵרוּץ בְּמַסְוֶה שֶׁל עֶקְרוֹן הַשִּׁוְיוֹן וְצֶדֶק חֲלֻקָּתִי, וְגַם בַּמַּטָּרָה הַמַּהוּתִית שֶׁהֵעָרְכוּת הַגְּבוּלוֹת הַחֲדָשָׁה לֹא תִּהְיֶה כָּזוֹ שֶׁתְּהַוֶּה אִיּוּם עַל יִשְׂרָאֵל אוֹ פִּתּוּי בִּלְתִּי נִסְבָּל לָצֵאת נֶגְדָּהּ לְמִלְחֶמֶת הַשְׁמֵד. וַהֲרֵי יָדוּעַ וּבָרוּר שֶׁכָּל ''מְדִינָה פָלַשְׂתִּינִית'' שֶׁלֹּא תַּעֲנֶה עַל שְׁנֵי הַתְּנָאִים הָאַחֲרוֹנִים שֶׁצִּיַּנְתִּי - לֹא יִהְיֶה בָּהּ כָּל צֹרֶךְ וּמִמֵּילָא לֹא יִהְיֶה לַחֵץ לַהֲקָמָתָהּ. וְכַמּוּבָן לְשַׁחְרֵר אֶת כָּל יֶשַׁ''ע לִבְנִיַּת הִתְנַחֲלֻיּוֹת חֲדָשׁוֹת וִישָׁנוֹת וּלְהַרְחִיב לְכָל הַכִּוּוּנִים כָּל מַה שֶׁרַק אֶפְשָׁר, וְזֹאת כְּדֵי לְמַמֵּשׁ שְׁתֵּי מַטָּרוֹת שֶׁלְּמַעֲשֶׂה מַשְׁלִימוֹת אַחַת אֶת הַשְּׁנִיָּה: סִכּוּל הֲקָמָתָהּ שֶׁל ''מְדִינָה פָלַשְׂתִּינִית'' וּמִמּוּשׁ זְכוּתֵנוּ הַלְּאֻמִּית, הַטִּבְעִית וְהַהִיסְטוֹרִית עַל אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל. וְעוֹד הֶעָרָה קְטַנָּה לְגַבֵּי עַזָּה: יֵשׁ לָצֵאת בְּמַסָּע לְחָצִים בֵּינְלְאֻמִּי תַּקִּיף, מִתְמַשֵּׁךְ וּבִלְתִּי-מִתְפַּשֵּׁר נֶגֶד מִצְרַיִם, שֶׁתְּאַפְשֵׁר הִתְיַשְּׁבוּת עֲרָבִית עַזָּתִית בְּפִתְחַת רָפִיחַ. מִבְּחִינָה מוּסָרִית זֶה יֵרָאֶה נִפְלָא לְהַצִּיג זוֹ מוּל זוֹ אֶת תְּמוּנוֹת הַמַּחֲנוֹת הָעֲלוּבִים בְּעַזָּה (פָּשׁוּט לְהַעֲתִיקָן מֵהַתַּעֲמוּלָה הַפָלַשְׂתִּינִית) וּמִצַּד שֵׁנִי אֶת חוֹלוֹת הַזָּהָב שֶׁל סִינַי, רָצוּי בְּצֵרוּף תְּמוּנוֹת יְשָׁנוֹת שֶׁל יַמִּית כְּדֵי לְהַבְהִיר מַה נִתַּן לַעֲשׂוֹת עִם הַחוֹלוֹת הָאֵלֶּה לַהֲקָלַת הַצְּפִיפוּת הַנּוֹרָאָה שֶׁל ''אֲחֵיהֶם הַיְּקָרִים'' שֶׁל הַמִּצְרִים. וּמִבְּחִינָה מְדִינִית-דֶּמוֹגְרָפִית מְדֻבָּר בַּהֲקָלָה מַשְׁמָעוּתִית. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
יש בעיה אחת עיקרית עם התיזה המרתקת שלך עומדת על הנחה אחת, שלדעתי רעועה מאד: ''מַסְלוּל הַגְשָׁמַת הַצִּיּוֹנוּת הֻפְרַע וְהוּסַט עַל-יְדֵי תַּהֲלִיךְ אוֹסְלוֹ וְכָל מַה שֶׁנָּבַע מִמֶּנּוּ''. הבעיה העיקרית עם ההנחה הזאת היא שכאשר משתמשים שוכחים את כל הגורמים והתהליכים שהשפיעו על מציאות חיינו שלא היה להם כל קשר להסכם אוסלו. חלקם החלו להתרחש בסמוך לסיום מלחמת השחרור וחלקם רק לאחר ''ששת הימים''. תיזה מרתקת עדיפה בהרבה היא כזאת שתקח את כל אלה בחשבון באמת. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מַסְלוּל הַגְשָׁמַת הַצִּיּוֹנוּת אָכֵן הֻפְרַע וְהוּסַט עַל-יְדֵי תַּהֲלִיךְ אוֹסְלוֹ וְכָל מַה שֶׁנָּבַע מִמֶּנּוּ. אֲבָל אֲמִירָה זוֹ אֵינֶנָּה חֵלֶק מֵהַתֶּזָה שֶׁל הַמַּאֲמָר. זֶהוּ כְּבָר טִעוּן הֶמְשֵׁךְ. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
פרלמן לא כתב שלא התרחשו תהליכים בסמוך לסיום מלחמת השחרור וחלקם רק לאחר ''ששת הימים''.אני מאמין שפרלמן מכיר ומבין את התהליכים האלה.אני משוכנע שהוא מכיר ויודע גם על תהליכים נוספים שלא הזכרת. אבל מדוע אתה יוצא מתוך הנחה שהוא לא לוקח את כל תובנותיו אלה כשהוא מפרש את כסילות אוסלו? למה אתה לא משתמש ושוכח את הגורמים והתהליכים האחרונים ולא נותן להם להשפיע על השקפת עולמך בקשר לפתרון הסכסוך?הכיצד אתה דוחף את ישראל לעשות כאילו שלום עם מפקדי ארגוני טרור שגם במקרה לא מכירים בזכותה של ישראל להתקיים? ¥ ¥ ¥ אבו מאזן בתנאים למו''מ: לא מכיר במדינה יהודית ¥ ¥ ¥ בנאום בפני פרלמנט הילדים ברמאללה, פרש הנשיא הפלסטיני, אבו מאזן, את משנתו, והצהיר: ''שיקראו לזה איך שרוצים, אבל אני לא מקבל את ההגדרה מדינה יהודית''. הוא הבהיר שאינו דורש מאיש להכיר בישראל עלי ואקד , 27.04.09 בנאום חריף במיוחד ( http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3707477,00.h... ) בפני פרלמנט הילדים ברמאללה, אמר הנשיא הפלסטיני, מחמוד עבאס (אבו-מאזן), כי אינו מכיר בישראל כמדינה יהודית. בכך הגיב אבו-מאזן בשלילה לדרישותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הפלסטינים יכירו בישראל כמדינת העם היהודי. צוחק עכשיו | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
א. חוכמולגיה מיותרת: 1. אריה פרלמן לא צריך את עזרת החוכמולוגיה שלך. 2. גם ההנחות עליהן מבוססות השאלות שלך אלי הן חוכמולוגיה מופרכת. ב. היכולת שלך בקישוט, כמו ¥, אבל התוכן המילולי לא משהו. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
בקיצור,אין לך תשובות חכמות. לצחוק עכשיו | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ואתה בכל זאת השבת תשובות מטופשות ולא לעניין. אז תתקן את עצמך. שובר זיתים | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
השאלות המטופשות (תגובה 139170): למה אתה לא משתמש ושוכח את הגורמים והתהליכים האחרונים ולא נותן להם להשפיע על השקפת עולמך בקשר לפתרון הסכסוך? הכיצד אתה דוחף את ישראל לעשות כאילו שלום עם מפקדי ארגוני טרור שגם במקרה לא מכירים בזכותה של ישראל להתקיים? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כולנו יודעים מהי אוסלו.האם זה שינה את גישתך לשאלת השלום? האם למדת את הלקח? אני רוצה להזכירך שב- 13 באוגוסט 2009 נעל מחמוד עבאס (אבו מאזן) יו''ר הרש''פ את ועידת הפת'ח שבה אושרה התוכנית המדינית המתוקנת. אבל האם באמת הפת'ח שינה את התקנון ומסמך המשימות שלו? אילו עמדות ביטא מחמוד עבאס בנאומו (שלדבריו מבטא את תוכניתה המדינית של התנועה) ומהי התוכנית המדינית העדכנית הרשמית שלה. אז לתשומת ליבך, אין שינוי בתקנון הפת''ח הקורא לחיסול ישראל. בתוכנית המדינית שאושרה בוועידה יש התייחסות לתקנון: ''המטרות, העקרונות והשיטות כפי שהם מנוסחים בפרק הראשון בתקנון היסוד, הם נקודת מוצא בסיסית של תנועתנו וחלק מן הזהות הרעיונית והמדינית של עמנו. הם גם הזהות של התנועה ואמנתה המקורית שהיוותה בסיס לתחילת המהפכה הפלסטינית בת זמננו ושחרור מעול האימפריאליזם והגזענות...''. כמו כן, חבר הוועד המרכזי של הפת''ח, עזאם אל-אחמד, הצהיר כי התקנון נותר כפי שהוא ולא השתנה בתקנון הפנימי של הפת''ח, שהופיע באתר המגדיר עצמו כדובר בשם התנועה - http://www.fatehmedia.ps/- באתרים נוספים המזוהים עימה - http://www.palvoice.com/ ; http://alkofianews.maktoobblog.com/ , מופיעים הסעיפים 17 ו-19 בנוסח הבא: [•]... אם לזה « אתה קורא פרטנר לשלום אז גם אתה מצטרף בזאת לחוכמולגים. גוש שלום עכשיו | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
בסוף המאה ה-19 תחילת המאה ה-20 קלטנו ביפו המוני פליטים בדואים שנטשו את אל עריש כי הם רצו להגיע ל''עולם החדש''.לכן ראוי שמצרים עכשיו תקלוט בחזרה המוני עזתים בסיני.אחרי הכל,סיני הפכה לחלק ממצרים רק בעקבות הכיבוש הבריטי במצרים. ב-1906 ניסו הבריטים להרחיק את הטורקים מהתעלה, ולחצו עליהם להסכים לקו גבול שיכלול את כל סיני תחת שלטונם.הם הציבו אולטימטום לטורקים לשנות את קו הגבול לקו ישר בין עקבה לרפיח.הטורקים ניסו להביא לפשרה סביב קו בין אל עריש וראס מוחמד (חלוקת חצי האי לשני חלקים שווים) אך הבריטים לא הסכימו.הפשרה היחידה שהתקבלה, בעקבות התעקשות של מפקד כוח המשטרה הטורקי באום-רשרש (אילת של היום) הייתה להעביר את קו הגבול בין טאבה לרפיח.קו זה שימש כגבול המזרחי של סיני מאז ועד היום. צוחק עכשיו | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ו-60 שנה לפני זה הביאו המצרים אלפי סודאנים לארץ והיום הם עם פלסטיני.זה שינה משהו? | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |