| בג''צ קבע זאת רק לצורך הגנת הפרטים שחיים ביו''ש ושאינם אזרחי ישראל, ומכאן ברור שמדובר בערבים בעיקר. בג''צ לא קבע ולא אמור היה לקבוע אם ה''שטח כבוש'' או ה''שטח נמצא במחלוקת'' מבחינת הדין הבינ''ל.
השטח כבוש כי הוא נכבש בפועל ע''י צה''ל ב-1967. השטח גם כבוש כיא הוא נכבש בפועל ע''י הצבא הירדני ב-1948. השאלה של מי השטח הזה היא שאלה פוליטית ולא משפטית, אם כי פרשנות משפטית משמשת כל צד לתמוך בעניינו. בפועל ההגנה על האוכלוסיה הכבושה נעשית באמצעות כללי חוקי ג'נבה, כי אין חוקים אחרים מתאימים למקרה המיוחד כאן.
יו''ש היא 'שטח במחלוקת'. ירדן ויתרה על תביעתה לריבונות בשטח ב-1987-8. מרגע זה פסק הסכסוך על המקום להיות סכסוך משפטי בין שתי מדינות. חוקי ג'נבה עוסקים רק בעניין שבין שתי מדינות, ולא בין מדינה לארגון שאינו מדינה, לתנועת טרור או ישות מדינית פלואידית.
לכן אין לעקם בכח את הפסיקה בג''צ בעניין אחד ולחטוף אותה בת ערובה לעניין אחר. |