|
מידת העונש | |||
|
|||
ולגנב צריך לכרות את יד ימין? | |||
_new_ |
אתה משווה גניבה לאונס? | |||
|
|||
_new_ |
אתה משווה גניבה לאונס? | |||
|
|||
אני לא משווה כלום. אני מנסה להבין את עקרון הענישה שאתה מציע. אונס הוא עבירת אלימות. סירוס אולי יתן פתרון לרגש הנקם הציבורי, אבל אינני רואה כיצד הוא ימנע אלימות. בכל אופן – אם השיקול הוא מניעת העבירה, כריתת יד לגנב היא אותו סוג של פתרון. | |||
_new_ |
עבירות נגד רכוש ועבירות נגד אדם | |||
|
|||
אינן ניתנות להשוואה. גם בעבירות נגד אדם ישנן דרגות שונות ובהתאם לכך חומרת העונש. כמו שאני מאמין שעונש מוות הוא המתאים לרוצחים, כך אין לי ספק שסרוס הוא העונש ההולם לאנסים. מעבר למניעה ישנו גם גורם ההרתעה. כל גבר יחשוב פעמיים לפני שיבצע אונס אם יידע שזה עלול לעלות לו ב''גבריות'' שלו. בעבירות נגד רכוש ניתן להשיג את גורם ההרתעה גם בלי להזדקק לעונשים גופניים, ולכן ההשוואה שלך איננה במקום. | |||
_new_ |
עבירות נגד רכוש ועבירות נגד אדם | |||
|
|||
הפתרון שלך הוא שהחברה תפעיל אלימות כעונש על אלימות. לא נראה לי שזה יצליח להביא לחברה טובה יותר. | |||
_new_ |
הבעיה איננה ''חברה טובה יותר'' | |||
|
|||
הבעיה היא שהחברה חייבת להגן על עצמה. בדיוק כמו שיש לפעמים לקטוע אבר מהגוף כדי למנוע התפשטות של גנגרינה, כך החברה חייבת לפעמים להיפטר מאלמנטים המסכנים את עצם קיומה כחברה. מאחר וגם לכלוא אדם מאחורי סורג ובריח זו צורה של אלימות (במיוחד כשמדובר במאסר לתקופה ארוכה) הרי שמנקודת מבטך גם עונש מאסר איננו במקום. | |||
_new_ |
הבעיה איננה ''חברה טובה יותר'' | |||
|
|||
אני מסכים. עניין הענישה בכלל צריך לעבור רוויזיה. אם, למשל, יוצע עונש מוות על אונס, זו תהיה הצעה לגיטימית בעיני. הטלת מום אינה לגיטימית כעונש על עבירה כלשהי. יש גם לזכור את המקרים של הרשעות שווא. חלק מהרשעות השווא מתגלות בהמשך; יש להניח שלא כולן. מורשע שווא שנשלח למאסר יכול לקבל פיצוי כלשהו על תקופת מאסרו. על הוצאה להורג שגויה לא תוכל לפצות לעולם. אינני רוצה בכלל להתמודד עם הבעיה של הטלת מום בשוגג שהתחילה מתלונת שווא או מאי-הבנה. אם נחזור לנושא המאמר, מאסר של 14 שנה לא נראה לי עונש קל. אמנם – העבירה היא קשה, אבל מהרגע שנכנסה לתחום העונשין, יש לשקול עניינית: כוונת המחוקק, סיכויי השיקום, נסיבות מחמירות, נסיבות מקלות וכן הלאה. | |||
_new_ |
סעודיה הנאורה היא הדוגמה עבור ישראל בר ניר | |||
|
|||
היהדות אוסרת פגיעה באברי אדם, גרימת נכות כלשהי כעונש. גם סירוס בעלי חיים אסור על פי היהדות !! | |||
_new_ |
היהדות הנאורה של צדק? | |||
|
|||
היהדות אוסרת סילוף אמת, דברי שקר, השמצות והתקפות אישיות. הטפות מוסר לא יכסו על ביזוי היהדות שבדברים כאלו. תופעת הרשעים המטיפים מוסר לצדיקים גם היא אסורה על ידי היהדות האמיתית. | |||
_new_ |
היהדות הנאורה של היהודים | |||
|
|||
''היהדות אוסרת סילוף אמת, דברי שקר, השמצות והתקפות אישיות.'' אז למה אתה לא מקיים? אתה לא יהודי? | |||
_new_ |
אז למה אתה לא מקיים? אתה לא יהודי? | |||
|
|||
כנראה שאתה לא.... | |||
_new_ |
דוגמא נאורה מהיהדות | |||
|
|||
דברים פרק טו פסוקים טז'-יז': וְהָיָה כִּי-יֹאמַר אֵלֶיךָ, לֹא אֵצֵא מֵעִמָּךְ: כִּי אֲהֵבְךָ וְאֶת-בֵּיתֶךָ, כִּי-טוֹב לוֹ עִמָּךְ. וְלָקַחְתָּ אֶת-הַמַּרְצֵעַ, וְנָתַתָּה בְאָזְנוֹ וּבַדֶּלֶת, וְהָיָה לְךָ, עֶבֶד עוֹלָם; וְאַף לַאֲמָתְךָ, תַּעֲשֶׂה-כֵּן. [מה שמראה שלפעמים אפילו חזי צודק יותר מ„צדק”] | |||
_new_ |
דוגמא נאורה מהיהדות | |||
|
|||
זו אינה נכות, הרי גם לאישה מותר לשים עגילים בתנוך. חפש לך תירוצים אחרים, אולי מהקוראן........ | |||
_new_ |
חזי צודק או לא? | |||
|
|||
לְךָ, אֲהֵבְךָ, עִמָּךְ, וְלָקַחְתָּ, לא צודק. וְנָתַתָּה, כן צודק..... אבל הוא צודק רק פעם אחת מתוך חמש. לא? | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |