|
מקובל עלי שכל הקונספציה של אוסלו | |||
|
|||
פרקש, אני חושב שזה לא אותו פרקש שהכרנו כאן מקודם. א- ''הבנה פנימית'' של הגבול המזרחי (הגדה) לא תפתור שום בעיה. בדיוק שהבריחה מעזה לא פתרה שום בעיה (על אף שאני צידדתי מהיציאה משם). ב- אני עדיין המום ''המקביעה'' שלכה בתגובה אחרת (שלשום) כי סדאת כרת שלום עם ישראל בגלל הרצון שלו להתקרב לארה''ב יותר מאשר בשביל לקבל את כל סיני (בבקשה אל תכנס שוב לויכוח בנושא זה...). | |||
_new_ |
מקובל עלי שכל הקונספציה של אוסלו | |||
|
|||
בעניין סיני תקרא שוב מה שכתבתי. לא דובר על התקרבות לארה''ב, כי הוא היה כבר קרוב. מדובר על קבלת סיוע ברמה שישראל מקבלת ועוד הקלות מסחריות, הצטיידות בנשק ובמטוסים מהטוביס בעולם והחשוב ביותר - יציבות משטר. כן, וגם קבלת סיני. | |||
_new_ |
מבלי להכנס שוב לויכוח | |||
|
|||
אני ממליץ לכה להרחיב את הידיעות שלכה בעניין קנאותם של הערבים בכל הקשור בריבונות על אדמה. האמרה שהיתה שגורה בזמנו בפי המצרים היתה: ''החזרת סיני עד הגרגיר האחרון''. פרשת טאבה היתה עוד סימפטום שמדגיש הבט זה... | |||
_new_ |
מה הקשר. אתה פשוט לא מקשיב | |||
|
|||
למה שאומרים לך ואתה דבר בראיה חד מימדית שניכסת לעצמך. וכח מישהו אמר משהו כנגד המשפט שציטטת? | |||
_new_ |
מה הקשר. אתה פשוט לא מקשיב | |||
|
|||
פרקש, האם אתה קורא ערבית ? האם אתה שומע ומבין את שידורי הערבים ? אם כן, אני מוכן לחזור לויכוח בעניין סיני, ולהוכיח לכה כי אתה טועה... | |||
_new_ |
מה הקשר. אתה פשוט לא מקשיב | |||
|
|||
כן, אני קורא וכותב ערבית, מדבר ערבית ואפילו יצא לי לתחקר ערבים בערבית. מ=אבל מה הקשר? האסטרטגיה המצרית בשנות ה-70לא היתה מושטטת כלל ועיקר על סיני דווקא. היו להם מטרות נעלות יותר... פשוט לשרוד כלכלית ולא להתפרק כמדינה... | |||
_new_ |
החזרת סיני היתה המטרה הראשית | |||
|
|||
העם המצרי מורגל לעוני. כמו שהפלסטינים היום לא מוכנים לוותר על השאיפות ''הלאומיות'' שלהם בגלל מצוקה כלכלית, כך המצרים לא היו מוכנים לוותר על סיני בגלל מצוקה כלכלית. ההפך הוא הנכון, החזרת סיני היה בה נוסף להשבת שטחים טריטוריליים, עצומים בהיקם, גם קבלת באירות נפט אשר הושבחו ע''י ישראל. האם אתה יכול להצביע על מקור ערבי, אשר טוען כי החזרת סיני היתה משנית לטיפוח קשרים עם ארה''ב ? | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |