|
טעות קשה? | |||
|
|||
זה נכון, אבל כפרים אלה מייצגים התיישבויות לגיטימיות גם לפי קריטריונים הקבועים בחוק הישראלי. יש רושם שאי הכללתם במסגרות החוקיות נובעת מאז הקמת המדינה משיקולים אתניים-דמוגרפיים-פוליטיים. (וראה הדוגמא של הכפר עין חוד). המבחן הוא בדיקה פשוטה האם יישוב של יהודים במקום ובתנאים דומים לא היה כבר מזמן זוכה למעמד חוקי. וראה המאבק של ישראלים שעוזרים לישובים אלה. הנה קטע מהאתר של תעאיוש: ''ממשלת ישראל אינה מסתירה את כוונתה לחדש את מאבקה הממושך נגד אזרחי ישראל הבדואים. היא נוהגת בתושבי הנגב הערבים, שאיבדו את רוב אדמותיהם וסובלים מאפליה קשה, כזרים בביתם שלהם ומציגה אותם כחומסי קרקע המאיימים על אדמות המדינה. הפרק האחרון ואחד החמורים ביותר במלחמה זו התרחש בפברואר 2002, כאשר הסיירת הירוקה ריססה 12 אלף דונם של אדמות חקלאיות ביישובים הלא-מוכרים והשמידה את יבוליהם. גם בימים אלה, כאשר עינינו נשואות כלפי המתרחש בשטחים הכבושים, ממשיכים תושבי הנגב הבדואים לסבול, הרחק מעיני הציבור, מיחס מתנכר ומפלה של השלטונות ומתנאי חיים מחפירים.'' נושא החוקיות הפורמלית משמש בעיקר את הממשלה שמסרבת להכיר בזכויות של אוכלוסיה בדווית שלמה, ובו-זמנית יוזמת גניבת קרקעות של פלסטינים ביהודה ושומרון. נוצר הרושם שאי-הכנסתם של הישובים הבדווים ה'לא מוכרים' למעגל ה'חוקיות' הוא עוד אמצעי לשלול מאוכלוסיה זו את הקשר הלגיטימי לאדמתם. ברור שהיישוב הבדווי בנגב מהווה איום על ההגמוניה היהודית. מה לעשות. היהודים לא ששים לחיות בנגב. והנגב הוא מקום המחייה הטבעי של הבדווים. אז בן-גוריון הלך לחיות בשדה בוקר. טוב בשבילו. יוסלה דרך אגב פגש את בן-גוריון בשדה בוקר בחתונה של עמוס בן-גוריון. היו שם כעשרים איש ואשה בסופת חול אופיינית למקום, וכמובן בו-גוריון במכנסיים וחולצה חקי. אין איש רוצה לקחת ל'זקן' את חלום יישוב הנגב, אך לנשל את רגלי הבדווים מהאיזור זה כבר עניין אחר. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |