| קשה לי כיום להגיע לספרייה מפאת נכותי. אני לאחר 2 התקפי לב, דרגת אי ספיקה III בסולם NYHA, ולאחר 2 תאונות שלא באשמתי, היחידות בחיי שארעו לי באוקטובר 1988, וזאת לאחר אישפוז ביוני אותה שנה באורטופדית באיכילוב על פריצת דיסק, אני סובל מנכות אורטופדית, מתקשה ללכת. הבעייה הזאת מחריפה עקב אי הספיקה כיום. סובל מעוד בעיות רפואיות לא פשוטות, שמקשות היציאה מביתי.
לכן קשה לי להגיע כיום לספרייה, דבר הכרוך בהליכה בשבילי האוניברסיטה. אף שאני בעל תג נכה לריכבי.
ניסיתי להשיג מנוע בנזין קל לאופני אלומיניום קטנות ומתקפלות אותם אני יכול להכניס לרכבי, על מנת לנוע איתם בשבילי האוניברסיטה, אך זה שהתחייב לבנות לי זאת, נסוג במפתיע מהבטחתו, התחיל בסחבת, הנימשכת חודשיים, וגם לא החזיר לי מקדמה של 1200 שקל, הגם שאת אופני לפחות לקחתי ממנו בחזרה.
לכן לצערי עלי בעיקר להסתמך על מידע באינטרנט.
ועניינית: אין כל בעייתיות לגורם כלשהו בתזה הפשוטה שהיתה הסתפחות מסיבית לעם היהודי באירופה לאחר האמנסיפצייה. האמת לא מזיקה לאף אחד. כבר כתבתי שעקב רדיפות יהודים (בעלי הזיקה לדת ולתרבות היהודית) התחייבה כנראה מולדת יהודית.
עניין ההסתפחות המסיבית הוא פשוט - ריבוי יהודים בתקופה הקריטית באירופה פי 2.2 מריבוי הלא יהודים.
כמובן שהיתה גם תנועה נגדית לנצרות, קטנה בהרבה במימדיה.
יש להבין שהאנטישמיות שהיא סוג של הקלת ראש חברתית, לא היפריעה תקופות ארוכות במידה משמעותית לרוב היהודים מבחינה כלכלית ומבחינת איכות חיים, ולא היתה כרוכה בהדרה ממשית מעיסוקים ומעמדות.
ואחת הראיות - נישואי התערובת הרבים. גם בישראל יהודי אשכנזי עשוי להתקל בהקלת ראש מצד מזרחי ולהפך, הקלת ראש אתנית הינה תכופות ברמה המילולית הספורדית, וחסרת השלכות קיומיות ממשיות. היו התפרצויות חדות ומתוחמות במיקום של פרעות, אך אלה היו לרוב לוקליות, ולא פגעו ביהודי הממוצע, ברוב היהודים.
השואה היא עניין אחר, ואמנם בעקבותיה 90% מיהודי ישראל כיום באו לישראל אחרי השואה.
מטבע הדברים שהציונות יצרה מה שכיניתי ''היסטוריוסופיה רזה'' תנועת קורא ספר ההיסטוריה הציוני מפריעה אחת לרעותה במהלך ההיסטוריה, תוך אי ציון לרוב של היקפי אובדנים בנפש וברכוש, ועירור רושם שמדובר בגל ענק. זאת תוך פסיחה על עשרות שנות שקט בין פריעה לפריעה.
ראה למשל בעניין החיים השקטים של יהודים בכפרי אוקראינה, שהציונות מציגה את כולם כגהינום אנטישמי איום - ראה את תמונת החיים הממשיים באידיליה של טשרניחובסקי ''לביבות מבושלות'', או אף בספרי עגנון. |