|
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
א. אם כך אולי אתה מוכן להבהיר את הקשר בין גנטיקה-תורשה ופוליטיקה, כולל מה גורם למה. ב. בהקשר הזה נסה להסביר את מה שכתבת לפני כחודשים (תגובה 158624): ''אפילו שני אחים שהם בעלי זהות גנטית של 50% יכולים להיות בניגוד אינטרסים. ועוד יותר שני עמים עם הבדלים בהיסטוריה , בלשון , בדת ובתרבות''. | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
א - אני שמח שאתה עוקב ושומר את דברי המופלאים . ב - מילת המפתח ''יכולים'' נמצאת במשפט שהעתקת ממני . ''יכולים'' אינו ''חייבים'' וגם אינו ''תמיד'' . ''יכולים'' משמעו ''לפעמים'' ובמרומז ''בדרך כלל לא'' . הנה דוגמא ''בני אדם יכולים לשחות מהחוף האנגלי לחוף הצרפתי'' . ולכן ''אפילו שני אחים שהם בעלי זהות גנטית של 50% יכולים להיות בניגוד אינטרסים. ועוד יותר שני עמים עם הבדלים בהיסטוריה , בלשון , בדת ובתרבות''. הוא אמת זהירה שמשמעה ''לפעמים שני אחים שהם בעלי זהות גנטית של 50% נמצאים בניגוד אינטרסים אבל בדרך כלל לא'' לגבי עמים התמונה מורכבת יותר . | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
א. השאלה שלי נובעת מדבריך כי ''לתורשה יש קשר חזק לפוליטיקה'', כי בשלב זה אני מנסה לברר את עמדתך שלא תלויה בהגדרות שלי. ב. תודה על התשובה החלקית כי אין בה: 1. הסבר לקביעה הקטגורית שלך ששלך שגנטיקה היא ההגדרה הבסיסית של עם וכל השאר הרחבות והכללות (תגובה 159738). 2. הסבר לגבי עמים ובמיוחד לא לגבי העם הפלשתינאי. | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
לפי המקובל בקרב המדענים ליצורים החיים יש הורים קדומים . ברביה הזוויגית (כלומר צאצא של שני הורים) צאצאים רבים של כל זוג מכילים תורשה משותפת וגם תורשה שונה . השוני גורם לגיוון הולך וגדל , יחד עם מוטאציות . האחידות גורמת לאינטרס בשימור השותפים לאותו זוג הורים . אם הזכרתי קודם אחים הרי שלזוג אחים יש 50% של אחידות גנטית וגם 50% שונות גנטית . מזה נובעות מסקנות . 1 - לכל אח יש 50% אינטרס להגן על אחיו וצאצאיו . 2 - לכל אח יש 50% אינטרס להיאבק נגד האינטרסים של אחיו . זה הובן איטואיטיבית כבר בתקופת התורה . לכן יש את ציווי הייבום והחליצה . לכן יש חיבה בין אחים בני אחים וכדומה . אבל גם ניגודים . הכל לפי המצב הנקודתי . היות ויצורים קדומים מלפני מיליוני שנים היו ההורים הקדומים של בני האדם הרי תכונות מסויימות התורמות להישרדות מינים ותת-מינים עברו בתורשה . אחד מהם הוא שותפות חברתית של משפחה . תחילה של משפחה מדרגה ראשונה ופחות דרגה שניה ובסדר פוחת השאר . כשאדם הגן על בן של אחיו הוא למעשה הגן על מקבץ קטן של הגנים שלו עצמו . וכך הלאה בסדר יורד . יחד עם זה גם פעל חוק הארדי-ויינברג ובמיוחד בקבוצות קטנות . כך שבחמולה או בכפר הייתה שותפות גנטית משמעותית . הגנה על הכפר או החמולה הגנה על חלקים שונים של הגנים של הלוחם/מגן . רק לפני 12.000 שנים בערך התחיל לגדול הישוב והחברה האנושיים עד למימדים של היום . 12.000 שנים הם כנראה לא זמן מספיק כדי למחוק תורשה בת מיליוני שנים . אינסטינקט ההגנה על הקבוצה נשאר . | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
צר לי מאד, למרות המאמץ זאת לא תשובה מספקת: א. לא הבהרת את הקשר בין גנטיקה-תורשה ופוליטיקה, כולל מה גורם למה. ב. לא הבהרת איך מסתדרת הטענה שלך שגנטיקה היא ההגדרה הבסיסית של עם', עם הקטע על ניגודי אינטרסים בין ''שני עמים עם הבדלים בהיסטוריה, בלשון, בדת ובתרבות''. ג. איך כל זה מסתדר עם העובדה שדחית את ממצאיו של מסיני (''המחקר העלה, ש-82% מהפלשתינאים ממערב לירדן (ובכללם אלה הנקראים ערביי ישראל) קרובים מאוד מבחינה גנטית ל-70% מיהודים'')? ד. בעצם חזרת על דברים שכתבת בעבר שביחד איתם דחית את הממצאים של האפיגנטיקה (חקר השינויים בתפקוד הגנים שעוברים בתורשה... שאינם קשורים לשינויים ברצף הדנ''א) שדוקא מציגים הסברים על התנהגות חברתית, על תכונות נלמדות שעוברות בתורשה ועוד; שדוקא מציעים הסברים על השפעת הדת והתרבות על התורשה. | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
לא הבנת ? חבל . | |||
_new_ |
זה לא העניין! | |||
|
|||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
למתן תשובה עלי לדעת כיצד אתה מגדיר ''פוליטיקה'' . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |