פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לרועי בלום, 09/09/02 10:29)

http://www.faz.co.il/thread?rep=10392
רועי בלום, איש רגיש ומנומס
גדעון ספירו (יום שני, 09/09/2002 שעה 22:56)
בתשובה לרועי בלום

רועי בלום המסכן, הוא מתלונן שלא הייתי מספיק נימוסי כלפיו. הוא מבקש נימוס אלמנטרי. שוב הוא מיתמם.
מידת הנימוס שלי כלפיו היא פועל יוצא של מידת הנימוס שלו כלפי העובדים הזרים. כתיבתו של בלום ספוגה בוז והתנשאות כלפיהם. על פי בלום חוק יסוד כבוד האדם וחירותו לא חל עליהם, כי לפי תורת המידות המסורסת שלו הם באים מארצות שלפי דבריו ''הם קיבלו פחות מכלום'' ולכן הם צריכים להגיד תודה על ''הכלום שהם מקבלים כאן''. ובלום, מוציא גם דיבתם רעה ומספר על עצלנותם ורמאותם וכו'. אחר דיבור כזה, שלא זו בלבד שאין בו נימוס אלמנטרי, הוא פוגעני, דורש בלום כלפיו נימוסים. מה נאמר ומה נדבר, חוואי עם חוצפה.

בלום יוצא מתוך הנחה שאינני מכיר פועלים זרים, שלא באתי עימם במגע וכיוצא באלה דברים. טעות. אני מכיר רבים מהם, גם מוקיר אותם, וגם טיפלתי לא אחת בבעיות שלהם שעה ש''מעסיקים טובים'' ניסו להתנכל להם.

בלום מדבר על העובדים הזרים כאחד הגזענים הישראלים בנוסח, כנראה לא רע להם כל כך, עם השכר הנמוך, עם הטירטור וההשפלה, עובדה, אומר בלום, הם לא עוזבים כי גם המעט שהם מקבלים הוא יותר ממה שהם יקבלו במדינתם.
העובדה שהם לא עוזבים על אף שכר הרעב אותו הם מקבלים בישראל והיחס הרע וההשפלה, אינה מהווה רשיון להתנהגות השפלה של מעסיקים ישראלים ורשויות השלטון כלפיהם.
הנורמה שצריכה להנחות אותנו אינה מה מתרחש בארץ המוצא של העובדים הזרים, אלא נורמות נאורות של מדינה מתוקנת, וכזו ישראל עדיין איננה. אשר על כן, המעט שיש לדרוש הוא שהיחס אל הפועלים הזרים יהיה על פי הנורמות שקיימות אצל עם הרוב. וגם את זאת אין עושים בישראל. וכיצד אפשר, עם מעבידים כמו בלום?

ועוד עצה לבלום. יעשה הגהות בטרם שליחת תגובותיו. יש לו שגיאות ממש מביכות, שפועלים זרים שנימצאים כאן מספר שנים, לא עושים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=10393
לספירו, כמדומני ששגיאות הכתיב אינן נובעות...
יוסי (יום שני, 09/09/2002 שעה 23:20)
בתשובה לגדעון ספירו

מבורות, ודי לחכימא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=10439
מר ספירו
רועי בלום (יום שלישי, 10/09/2002 שעה 10:06)
בתשובה לגדעון ספירו

כרגיל חייב לנסות לעקוץ.
אולם שוב כותב עובדות לא נכונות.

אני מכיר את חוק אדם וחרותו , ולא מבין איפה בדיוק אני עובר עליו, האם בזה שהם מקבלים ממני מגורים ושכר מנימום?
האם אני עובר על כבוד אדם וחרותו כאשר אני נותן להם את המינימום שאני מחוייב על מנת שהעסק בכלל יחזיק מעמד ויהיה מסוגל לשלם להם את המינימום הזה. (להזכירך מדינת ישראל החליטה מה הוא שכר המינימום ולא אני.)

ואני מדבר מתוך הכירות על מקרים שקרו ואתה טוען שאני מוציא דיבתם רעה? על סמך מה אתה טוען. אני מדבר על מקרים שקרו אצלי בחווה ואצל חקלאים אחרים שאני מכיר, אני מדבר על מקרים נוספים שיצא לי להתקל בהם.
אבל כרגיל אתה מנסה לקרוא לי שקרן רק שהפעם המילה שקרן לא כתובה אבל מורגשת היטב בכתוב.

לפחות הפעם אני חוצפן ולא בור ומה לא שציינת.

הייתי שמח לדעת בכמה מתוך ה200 אלף פועלים שיש בארץ טיפלת ואם כמה יצא לך לדבר? האם יתכן שדיברת רק אם קבוצה קטנה מאוד של פועלים שאינה מידגם מייצג כיוון שהיא הקבוצה הניפגעת? כשם שתלך למקלט לנשים מוכות תדבר איתן תטפל בהן ולפי זה תחליט כי כל הנשים בארץ מוכות.

בעוד שאתה מכיר קבוצה מסויימת כנראה שיש אחרים שמכירים את השאר. ומה לעשות יצא לי להכיר כמויות גדולות מאוד מהם.

הינה כרגיל ספירו לא מסוגל שלא להוציא את המילה גיזענות בכל כתיבה אז הא הוסיף אותה לי.
האם טענתי שכבני אדם לא מגיע להם יותר? לא אולם מר סיפרו הבין זאת כך כי מתוך הרגל הוא מחוייב לעצמו להבין זאת כך.
מבחינתי שיחיו במזגנים כמו האליטות בארץ כל בני האדם ויאכלו ירקות ופירות ישר מהעץ כיוון שבשר אסור, ואף כל יום יהיו מכונות שיעשו להם מסג' קבוע כדי שלא יתאמצו חלילה. אולם העולם לא פועל כך, לעשות שבשביל מזגן צריך לעבוד ובשביל שיגדל העץ צריך לעבוד ובשביל המסג' צריך לעבוד.
ונכון העולם לא מושלם ויש שעובדים קשה בשטח ויש שעובדים קשה במשרד ויש שלא עובדים כלל ויש שעושים כאילו הם עובדים.

ומה לעשות שכרגע אותו עובד זר הגיע לפה כי הישראלי המצוי מסרב לעבוד בעבודות הללו שהעובד הזר מוכן לעשות, ומה לעשות שסוג העבודות הללו לא מסוגל לתת שכר גבוהה משכר המינימום ושהעסק עדיין יהיה קיים.

אבל מר ספירו דואג לכולם ושוכח שאם אין עסק אז אין עובדים זרים כי אין צורך בהם ואז העובד הזר נישאר בארצו ולא נהנה מתנאים נוראים של מזון כל יום , של מגורים , של שכר גבוהה פי כמה מאשר בארצו.
גידעון רוצה עולם מושלם אבל גידעון העולם לא מושלם, ישראל גם אם תרצה להיות מדינה נאורה לא תוכל להיות כזו כי גם ישראל חייה בבואת העולם, וכשם שכאשר ישראל נתנה לאנשי ההיטק שכר בשמיים ונפלה אם כל שאר העולם כך אם ישראל תעלה את איכות החיים של אנשיה אולם לא תוכל לממן זאת היא תיפול.
אבל מר ספירו כמו ילד קטן רוצה, ולעיתים לא ניתן להסביר לילדים קטנים אלא יש צורך שיגדלו מעט ויבינו לבד.

מר ספירו כותב כי כנראה לא רע להם מתוך ציטוט מדברי על השכר הנמוך (שאותו החליטה המדינה והוא שכר שאין ברירה אחרת לא יהיה עסק כשם שמפעלי הטקסטיל לא יכלו להחזיק בשכר הגבוהה כך גם מפעלים אחרים) על ההשפלה? (איזו השפלה הוא לא כותב) על הטירטור (גם פה שוכח ספירו לציין על מה מדובר אולם נהנה לרשום זאת כנראה)

העובדה כי הם הם לא עוזבים היא פשוטה, כי מה לעשות יש מקומות שהם התנאים יותר רעים, ומה לעשות שלפעמים עדיף לאדם להביט בחצי כוס המלאה, ומה לעשות שעם שכר הרעב הרבה יותר קל לחיות מאשר אם שכר רעב אמיתי. ומה לעשות שללא אותו שכר רעב שעליו החליטה הממשלה ואותו מקבלים גם ישראלים וחיים ממנו כנראה לא יוכלו המפעלים שמעסיקים אותם לחיות כלל ואז באמת לא יהיה שכר רעב. לא יהיה שכר בכלל. (ואז יוכל שוב גדעון להתלונן שלא משלמים להם,הוא ישכח לחלוטין שהמעסיק שלא משלם להם כבר בחובות של מליונים אבל למי איכפת זו כבר בעיה של המעסיק.)

מספר לנו מר ספירו על נורמה של מדינות נאורות, אולם שוכח לציין את אותן מדינות נאורות שכנראה לא קיימות בעולם.
ממדינות ארופה ועד ארצות הברית דרך מדינת ישראל ירדן ושאר מדינות מתייחסים בצורה דומה לעובד הזר נותנים לו את העבודות הקשות שהציבור באותן מדינות לא מוכן לעשות, משלמים להם מעט באופן יחסי לסכום אותו מקבלים אנשי המקום וכמובן שבוכים ומוחים על כך בכל פעם מבלי לזכור למה בכלל היה צורך באותם עובדים זרים, תזכורת כיוון שהם רוצים שהעבודה במקומות הללו תהיה זולה למטרה פשוטה שהתוצר של המקומות הללו יהיה זול.

ושוב מאשים מר ספירו אותי כי בגלל מעסיקים שכמוני אנחנו לא נאורים ויפים להבדיל ממדינות שכן כאילו.
מר ספירו אינו מכיר את החווה אינו מכיר את סיפורה אינו מכיר את היחס ואת מה מקבל או לא מקבל הפועל הזר, אולם מר ספירו תוקף וזועק כי אחת איש לא ישמע את מר ספירו.

ולסיום חשבתי אם להגיב על הסיומת של מר ספירו שכרגיל באה כדי לעקוץ אותי והרי האם מדובר בילד קטן שלא למד לכתוב נכון בכיתה א?
אז מר ספירו לצערי אני סובל מדיסגרפיה שיתכן ואתה יודע מה הוא המושג ויתכן ולא, ועל כן קיימות שגיאות הכתיב, ניתן לעקוץ קירח על שהוא קירח נכה על שהוא נכה ודיסגרף על שהוא דיסגרף, אני לא נוהג לעשות כן אלא לברר תחילה האם יש בעיה, אולם מר ספירו על מינהגך אני לא בטוח.

http://www.faz.co.il/thread?rep=10441
לספירו, מסתבר שניחשתי נכון. אם תתנצל בפני רועי...
יוסי (יום שלישי, 10/09/2002 שעה 10:34)
בתשובה לרועי בלום

על הסיפא בתגובתך הקודמת - יהיה זה לכבודך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=10453
לחוואי בלום
גדעון ספירו (יום שלישי, 10/09/2002 שעה 14:09)
בתשובה לרועי בלום

הטענה של בלום כי בכל העולם עובדים זרים נימצאים בתחתית הסולם החברתי והכלכלי, ושבכל מקום היחס אליהם מאופיין באפלייה כזו או אחרת, לקוחה מבית מדרשם של האנטישמים.
באחד מסיוריי באירופה פגשי פעם איש בעל השקפות אנטישמיות מוצקות, שדיבר מתוך שכנוע עצמי כמו זה של בלום בתחום הכלכלה הקפיטליסטית האכזרית, והוא אמר לי בערך כך: ''תגיד לי, מדוע שונאים את היהודים בכל מקום? הרי זה לא בא סתם כך. כנראה שיש בהם תכונות שליליות שמעוררות את שנאתן של הבריות''.
ואז הייתי צריך לתת לו הרצאה ארוכה על גזענות בכלל ולהסביר לו מהם השורשים שלה; שאין לכך כל קשר לתכונות מיוחדות של יהודים; ששונאים יהודים מאותן סיבות גזעניות שבישראל שונאים ערבים, או שחורים, או צוענים, או גויים בכלל (קריאת כמה מהכותבים הימניים גזעניים בפורום זה, הם מידגם מצויין לחלאת הגזענות והאנטישמיות בכל העולם).

העובדה שגם במדינות אחרות העובדים הזרים לא זוכים תמיד ליחס הראוי על פי כללי הדמוקרטיה, אינה מטהרת את השרץ בישראל. בכל זאת יש מדינות אחרות שבהם העובדים הזרים זוכים לזכויות בסיסיות שבישראל הם אינם מקבלים. למשל, עובדים זרים בגרמניה זוכים להגנת האיגודים המקצועיים ואילו בישראל ההסתדרות בכל לא מתעסקת איתם, וזאת הסיבה שהיה צריך לקום ארגון של צדיקים כמו ''קו לעובד''.

בלום משרטט בצורה קרה ואכזרית את מערכת יחסי עובד מעביד בין הזרים חסרי הזכויות לבין האינטרס הכלכלי של החוואי המעסיק. אין כדאיות בהעסקת עובדים בשכר נאות, ועל כן יש לנצל את הזרים עד צאת נשמתם (מטאפורה), בשכר זעום, שרק כך יוכל החוואי בלום וחבריו המעסיקים לעשות את המיליונים.
זו אותה כלכלה גלובלית שמביאה את התאגידים הבילאומיים לארצות מצוקה ומנצלים כוח עבודה מקומי בפרוטות, אבל מוכרים את המוצרים במערב במחירי עתק.
זאת הסיבה שאני סוציאליסט דמוקרט, שרוצה לבנות חברה הבנוייה על תשתית כלכלית וחברתית שונה מזו שתומך בה בלום.

לעניין שגיאות הכתיב. לא שמעתי מעולם על תסמונת ''דיסגרפיה'' ורק היום קראתי עליה לראשונה. שאלתי את יובל מה זה, והוא הסביר לי את התופעה.
ולכן גם לא יכולתי ''לעקוץ'' את בלום, שהרי כאמור, לא ידעתי על כך דבר וחצי דבר. עתה הדברים ברורים.
אם השתמע ממה שכתבתי בנדון כאילו אני עוקץ את בלום, אזיי אני מבקש להבהיר שדבר זה לא עלה כלל על דעתי, ואם נפגע, אני מתנצל.
ובכל זאת, עצתי הטובה נשארת במקומה: אם אפשר, רצוי לעשות הגהה. כשאני כותב אנגלית או גרמנית, אני עושה שגיאות לרוב, (הסיבות כרגע לא חשובות) אולם אני משתדל תמיד להעביר את הכתוב לידי אדם נוסף שיעשה הגהה ויתקן את השגיאות.
שנה טובה, שנת סיום הכיבוש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=10454
למר ספירו
רועי בלום (יום שלישי, 10/09/2002 שעה 14:36)
בתשובה לגדעון ספירו

ראשית אני נידהם לשמוע אותך אומר כי לא מוכר לך דבר מה , תחושתי הייתה שהינך תמיד מכיר ויודע הכל אולם אני מודיע שגיליתי שגם אתה יודע להודות בטעות. (ההרגשה כאילו העולם הואר פתאום)

ועכשיו לעיקרי דבריך.

גיזענות בנויה על שינאה בעיקר. היא אינה בנויה על שכר נמוך, בכל העולם אנשים עובדים בשכר גבוהה ובשכר נמוך אפילו רוסיה שניסתה למנוע את הדבר ניכשלה .

עכשיו אתה מעלה טיעון מעניין כי השכר שניתן לעובדים הזרים נמוך, נישאלת השאלה האם שכר המינימום בארץ נמוך? ואם כן נמוך יחסית למה?
האם המדינה מנהיגה כלכלה כושלת בדרישה שלה ששכר המינימום לא יעלה כמו שמבקש כבר הרבה זמן מר פרץ או שמא יש דברים מאחורי מה שנאמרים לא אחת על ידי מעסיקים רבים שאומרים כי אם יעלה שכר המינימום מקומות רבים יסגרו ואחרים לא יפתחו בגלל אי כדאיות כלכלית.

השינאה ליהדות נבעה ועדיין נובעת ממספר דברים שעליהם אני לא רוצה להכנס כרגע, אם תקרא את דעתי על היהדות ככלל תגלה כי גם אני לא אוהב את הדת הזו כשם שאני אוהב אף דת אחרת, להבדיל אין לי בעיה עם יהודים או בני כל דת אחרת.
באותה צורה אין בי שינאה כלפי עובדים זרים, ואני בהחלט בעד לתת להם את מה שנותנים לישראלים כאשר אין כוונתי למינימום אלא לכמה שבית עסק יכול לתת.

ביקשתי שתציין מדינות אחרות וציינת רק מדינה אחת. אני לא מכיר את הנושא ואשמח אם מר. מאן יפרט מעט על הנושא. האם השכר הממוצע בגמניה של העובדים הזרים והתושבים שווה, האם התנאים הסוציאלים שווים?

אבל אשאל אותך אילו מדינות נוספות עושות זאת.

ההסתדרות הינה אחד הארגונים הגרועים ביותר שנימצאים היום במדינת ישראל, מה לעשות שעיקר תפקידה של ההסתדרות זה נתינת משרות למקורבים ולא טיפול בעובד.
יצא לי להכיר מספיק מקרים שבהם ההסתדרות לא עשתה דבר למען העובדים (למשל מקרה אלקטרה שהוועד שהיה שם אבד ונעלם במאבק נגד ההנהלה מבלי שההסתדרות עשתה דבר)
שוב ציינתי שידוע לי כי יש שעוברים על החוק ואינם נותנים לעובדים הזרים כמו שהובטח להם אולם ציינתי כי מדובר במספר נמוך מאוד, האם אתה טוען שאחרת , אם כך הבא את הוכחותיך. מתוך 200 אלף איש כמה מהם לא מקבלים את הזכויות שהמדינה דורשת לתת להם? (שכר מינימום מגורים נורמלים וכדומה, שוב אני שואל על החוקיים, אדם שהתגנב לארץ צריך להיות מוחזר לארצו)

שוב חוזר מר ספירו על כך שהמעסיקים אינם נותנים שכר נאות אולם שוכח שהחוק מחייב אותם לתת שכר מינימום , האם בעיניך מר ספירו שכר המינימום אינו נאות? על כך הוא צריך להתווכח אם הכלכלנים שמראים שחור על גבי לבן מה יקרה למספר עצום של עסקים אם יעלה השכר בעוד כמה שקלים.
האם יתכן ומר ספירו לא ניהל עסק מעולם, ואם כן האם יצא למר ספירו לבחון את העלות הכספית של השכר במרכיבי העסק? אני ממליץ למר ספירו לבחון כל חברה כמעט ולגלות עד כמה העלאה של שקלים בודדים בכמעט כל עסק יכולה להביא לקריסתו.

טוען מר ספירו כי אני ואחרים רוצים לעשות מליונים על גב העובדים הזרים.
לנושא זה יש שתי פנים. הראשונה היא האם על עסק שמוקם לא להרוויח ? האם מר ספירו רוצה שאדם שהשקיע מליונים בבית עסק יצפה להרוויח מאות שקלים בחודש על מנת שאחרים יוכלו להרוויח כסף זה?
ולחלק השני, החווה שלנו כבר קיימת למעשלה מעשר שנים, האם אתה חושב שבאיזה שהוא שלב מחייה החווה לא הייתה בחובות אילו או אחרים עד היום, וכנראה גם בעוד כמה שנים?
התוכנית הכלכלית הראתה רווח צפוי כבר מזמן אולם בשל תלאות רבות שעל חלקן אתה יכול לקרוא במאמר שכבר פירסמתי פה, החווה לא עשתה עדיין מליונים.

אני יודע שאתה אולי מופתע אבל רוב החקלאים לא עושים מליונים נהפוך הוא רובם סובלים מחוסר תקציב ובעיקר חוסר ידיים עובדות.

כמה אתה רוצה שישלם זקן או זוג זקנים שמקבלים קיצבה מינימלית מהביטוח הלאומי לאותה פיליפינים שמנקה אותם? האם אתה רוצה שיקחו הלוואה? מה אם לילדיהם אין דרך לעזור להם? האם שימכרו את כל רכושם? ומה אז כאשר זה יגמר?

שוב אתה מעלה טענות שאין דבר בהן ומסתבר שבדעות אתה חזק אולם בהבנה אמיתית של המקרים אינך כזה.
היות ואני מאמין מעולם לא היית בצד של העסק אתה מוזמן לשמוע ולבדוק את העסקים שמחזיקים עובדים זרים, לבחון למה הם לא מחזיקים ישראלים, לבחון כמה רווח יש להם על גבם של העובדים הזרים ואז להעלות כל שתרצה על הכתב.
אני להבדיל כן מכיר את הנושא משני הצדדים.
אני כן מדבר ודיברתי אם עובדים זרים מכל הסוגים, אני מכיר את צד העסק.
ואני יודע שהעולם לא מושלם. אם היה כזה מה טוב אבל כל עוד הא לא כזה אז אין בדבריך דבר.

יש דברים להם אני עושה הגהה , כמו מאמרים , אולם כאשר אני כותב תגובות איני נוהג כל תגובה שלי לתת לאחר לעשות לה הגהה משום הזמן שהדבר לוקח וההצקה לאחרים.
אם אתה רוצה אתה מוזמן להמשיך לקרוא את שאני כותב גם אם כמות נמוכה יחסית של שגיאות מסוג זה או אחר, ואם לא נוח לך אתה מוזמן להפסיק.

http://www.faz.co.il/thread?rep=10501
רועי בלום: מידע כללי על העובדים הזרים בגרמניה
אלכסנדר מאן (יום שלישי, 10/09/2002 שעה 21:23)
בתשובה לרועי בלום

השכר של עובדים זרים ושל גרמנים שווה וזהה בכל עבודה אותה הם מבצעים, ואשר לה הם כשירים. דוגמא: פועלים זרים יקבלו שכר זהה ושווה בפינוי אשפה או בעבודה למפעל להרכבת מכוניות. פועלים זרים יכולים גם להיות חברים באיגוד המקצועי.

התנאי הבסיסי לכל הדברים הללו הוא שפועלים זרים אלו שוהים בגרמניה באופן חוקי, בין אם הובאו מסיבות כלכליות ובין אם הגיעו מתוקף נסיבות אחרות, חוקיות.

פועלים בלתי חוקיים ועובדים זרים ללא ניירות מגורשים מגרמניה, ומעבידיהם זוכים לקבל קנסות קשים. הגרמנים אינם עוצמים עין כלפי תופעה זו, ונלחמים בה ביעילות מירבית, ולו למען אי-שבירת שוק העבודה על ידי משכורות מתחת לשכר המינימום.

מבחינה זו צודק מר ספירו לחלוטין.

הבעייה בגרמניה היא אחרת, מורכבת יותר - ונובעת מהיסטוריית ה''עובדים האורחים'' מגרמניה, ומתחזי מבקשי המקלט הפוליטי. זהו נושא ארוך, ואינני יודע אם הדבר אינו משעמם משהו. במידה ונושא זה מעניין אשמח להיכנס לפרטים במקום זה, או באחד ממבטיי האפורים בעתיד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=10509
תודה
רועי בלום (יום שלישי, 10/09/2002 שעה 21:59)
בתשובה לאלכסנדר מאן

ראשית זה בהחלט מעניין ואשמח אם תפרט בנושא.

האם מתוך מה שהבנתי הפועלים הזרים יקבלו שכר מינימום במידה והעובד הגרמני יקבל שכר מינימום במקצוע כל שהו? (כמו שהחוק בארץ מחייב?)

האם יש מקצועות שבהם גרמנים מסרבים לעבוד, כמו ישראלים בחקלאות ואז עובדים שם עובדים זרים? מה הם התנאים שלהם שם במצב כזה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=10575
עובדים זרים חוקיים בגרמניה
אלכסנדר מאן (יום רביעי, 11/09/2002 שעה 3:28)
בתשובה לרועי בלום

בגרמניה קיים חוק שכר מינימום לצד חוקים סוציאליים ברורים. עובד זר אינו יכול לצאת מהתלם ולקבל ''פחות'', אפילו אם הוא לכאורה מעוניין בכך. העובד הזר החוקי זכאי לחברות מלאה באיגוד המקצועי (הסתדרות), וזכאי לכל ההטבות מהן נהנה עמיתו הגרמני.

מסתבר כי גרמנים אינם מעוניינים - בדיוק כמו הישראלים - לעבוד ממש בחקלאות, ולכן הגרמנים מגייסים עובדים עונתיים או עובדים כלליים ממזרח אירופה, תמורת שכר מינימום וכל הדברים המתחייבים מעבודה מסודרת. אם גרמני יבוא ויעבוד בעבודה זו הוא יקבל בדיוק כמו העובד הזר, ולהיפך.

עבודה זולה כעובדי השטחים או עובדים בתנאי עבדות כפועלים זרים מחוסרי זכויות אינה קיימת בגרמניה, למען הצורך בשמירת שוק העבודה המקומי.
אגב, גם משכורת המינימום מאפשרת קיום סביר במדינה זו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=10600
אם כך
רועי בלום (יום רביעי, 11/09/2002 שעה 9:24)
בתשובה לאלכסנדר מאן

זה בדיוק כמו בישראל והדוגמה שהביא מר ספירו אינה שווה את הכתוב. (מר ספירו אתה מוזמן להביא את דוגמאותך לנעשה בעולם אם עובדים זרים כמו שביקשתי, הייתי שמח לראות את ההבדל בין ישראל לארצות אחרות, בינתיים ישראל פועלת כמו כל ארץ כאשר הדבר היחיד שלא קורה ברץ זה שההסתדרו שגם כך לא עושה את עבודתה נאמנה לא מטפלת גם בהם.

ההבדל היחיד הוא שיש להם זכות להתאגד מעבר לכך החוק הגרמני והישראלי שווים.

כדרך אגב מה הוא שכר המינימום בגרמניה? אם ניתן להשוות זאת לשקלים.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.