פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לאריה עירן, 05/04/08 6:24)

http://www.faz.co.il/thread?rep=114895
אז אתה מסרב
דוד סיון (שבת, 05/04/2008 שעה 6:56)
בתשובה לאריה עירן

התוצאה של סירוב או התחמקות במקרה שלך היא זהה.
הסירוב שלך לעשות מה שאתה דורש מאחרים בוהק...

נכון כתבת על מוסר כמו בתגובה 105407 אבל זה לא ממש
הסבר מה מוסרי בעיני עירן ולא לטענה שלך שעלתה כאן:
''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''. אם בכלל
הרי שיש שם אינדיקציה שאתה מעדיף ''במוסר גמיש''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=114900
אז אתה מסרב
יוסלה  (שבת, 05/04/2008 שעה 9:27)
בתשובה לדוד סיון

קראתי שוב את מה שעירן כתב על מוסר בתגובה 105407.

אך העניין הרבה יותר פשוט בשל המשפט שעירן כתב בעצמו לאחרונה:

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''.

מהמשפט הזה לבד אפשר להסיק מספר דברים לגופו של עניין
(ולא כפי שעירן חושב - לגופו שלו):

א. השואה היתה מעשה נפשע, חטא נגד האנושות.
ב. עירן מאמין שבשל מה שקרה בשואה כל מעשה נפשע ככל שיהיה
של יהודים מוצדק מלכתחילה. עירן בפירוש משתמש בשואה כקנה המידה
שלו לעבריינות של ישראל וישראלים כלפי הפלסטינים בשטחים - מעין כתב
הרשאה או רישוי למעשי נבלה נגד האדם.

ג. זו בפירוש איננה התפיסה של המוסר כמערכת ערכים יחסיים המשתנה
בנסיבות חברתיות, דתיות ולאומיות.

ד. זו בפירוש התפיסה המבוססת על ערכי המוסר האוניברסליים (האלוהיים, כפי
שעירן מגדיר זאת) שרוב האומות בעולם כיום שותפות לה, כפי שהדבר בא
לידי ביטוי באמנות השונות.

ה. אך זה שימוש שעירן עושה בתפיסת המוסר האוניברסלית כדי להכחיש
כליל את ערכיה על רקע השואה - השואה כתירוץ לוויתור מלא על ערכי
המוסר האוניברסליים, שהמשפט עצמו, ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי'',
מעיד על קבלתם, גם אם קבלה זו מתרחשת רק לצורך הכחשתם.

ו. לעירן לכן לא עומד התירוץ של האמונה ביחסיות של ערכי המוסר.
בכתיבתו שבכאן הוא מודה בפה מלא שערכי המוסר האוניברסליים הם
קנה המידה שלו, ולו גם לצורך הכחשתם.

ז. זו גם הודאה בחצי פה במעמדם הנפשע של מעשי היהודים בשנים
האחרונות בשטחים. זו גם הודאה בנטישה של כל מוסר שעירן מחיל
על בני משפחתו וידידיו. זו הודאה מלאה במשטר ערכי של איפה ואיפה.
וזה כמובן שופך אור על הקריטריונים שעירן מפעיל להגדרת 'אוהב' ו'אוייב'
ומסביר את התפקיד שיש אצלו לדמוניזציה של אוייבי ישראל - הצורך שיש
לו לשכנע את עצמו ואותנו שאין עם מי לדבר, ושכל מי שהוא בגדר ה'אחר'
דינו השפלות, עושק, עינויים, גירוש ומוות. למונח 'משא ומתן' או 'הידברות'
כלל אין קיום אצל עירן.

לכן כתבתי 'מ. ש. ל.' בסוף תגובה קודמת שלי. כפי שהסעיפים מ'אלף' עד 'זין'
מראים בבירור, ניתוח המשפט האחד שעירן כתב לאחרונה מאפשר להסיק
שלל מסקנות שהכללית שבהן היא המסקנה שעירן מודע לכך שמעשיו
ותכניותיו - גם לפי קנה המידה המוסרי שלו עצמו - אינם מוסריים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=114933
אז אתה מסרב
מאזין קבוע (יום ראשון, 06/04/2008 שעה 13:46)
בתשובה לדוד סיון

למה? אתה או יוסלה טרחתם להגדיר את המוסר שלכם בטרם השתמשתם בו?

http://www.faz.co.il/thread?rep=114938
מה עניין שמיטה לכלי מיטה?
דוד סיון (יום ראשון, 06/04/2008 שעה 14:03)
בתשובה למאזין קבוע


מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.