פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לסתם אחד, 20/12/08 18:56)

http://www.faz.co.il/thread?rep=125990
לא תקבל תשובות בלי שתזדהה בשמך המלא והנכון .
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 19:19)
בתשובה לסתם אחד

לתומי חשבתי שהחלק העיקרי בהגדרת המוסר האישי,
הוא היותו 'אישי'.

ז''א שאין הגיון בדחיית הדיון בהגדרת המוסר למקום או מועד
אחרים. אדם שאינו יודע מהם גבולות המוסר האישי שלו, הוא
לא רק אדם אבוד, אלא אדם העונה להגדרה של 'חסר מוסר'.

ואשאלך בפעם החמש מאות:
האם מוסרית בעיניך התכנית לגירוש ארבעה מליון פלסטינים תושבי
יהודה שומרון ועזה, על מנת 'לפנות' מקום ליהודים?

יוסלה
(הנה, הזדהיתי בשמו המלא והנכון).

http://www.faz.co.il/thread?rep=125992
לא תקבל תשובות בלי שתזדהה בשמך המלא והנכון .
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 19:25)
בתשובה לסתם אחד

בדקתי . אין בישראל אדם ששמו ''יוסלה'' .

המוסר האישי שלי , הוא שלי . בלי שאדע מה בעינך מוסר או מה בכלל מוסר לא תקבל תשובה . זה לא ברור ?

אריק

http://www.faz.co.il/thread?rep=125993
לא תקבל תשובות בלי שתזדהה בשמך המלא והנכון .
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 19:55)
בתשובה לסתם אחד

יוסלה הוא שם נפוץ, אך אני בטוח שבישראל של היום
השם אריה יותר נפוץ. אל יתהדר אדם בשמו, פן יהפוך לרועץ.

מלכתחילה שאלתי אליך היתה מנוסחת כפניה למוסר האישי שלך:
שאלתי ''האם לפי דעתך זה מוסרי....'' ולא 'האם לפי הדיעה הרווחת כיום
בקרב אחרוני הפנסיונרים בחיפה זה מוסרי...'

כאשר שואלים אותך מה דעתך שלך בנושא מסוים, אין מצפים
שתענה בשמו של מישהו אחר. ביחוד כאשר השאלה נוגעת למוסר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126003
ע.מישקולן: אתה בטוח שעניין יוסלה ואריה?
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 1:39)
בתשובה לסתם אחד

לדעתי אתה שוב טועה ומטעה את הציבור.
זה מעשה בלתי מוסרי בעליל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126005
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 1:46)
בתשובה לסתם אחד

מי אמר למי ולמה, ואם אין אני לי מי לי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126006
לא תקבל תשובות בלי שתזדהה בשמך המלא והנכון .
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 4:35)
בתשובה לסתם אחד

בלי שתעמוד בתנאי סף לא תקבל תשובות .
הדדיות הוא הראשון בתנאים .

http://www.faz.co.il/thread?rep=126027
לא תקבל תשובות בלי שתזדהה בשמך המלא והנכון .
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 10:38)
בתשובה לסתם אחד

בענין השמות וההזדהות.

יהודים שהגיעו לארץ במחצית הראשונה של שנות העשרים, שינו או ששינו להם
את שם המשפחה. כינו זאת בשם החיובי 'עיברות', כאשר למעשה נעשתה כאן
פעולה של גרימת נכות - קטיעה של הרצף הנורמלי של חיי השם, המורשת
התרבותית בה נוצר, ועימה המורשת החיה של המשפחה נושאת השם.

אבי שינה את שמו באחת וללא היסוס, אך אני מעולם לא הרגשתי בבית עם
השם החדש שהוא השם לתוכו נולדתי בלא יודעין. נוצר בישראל החדשה והמתחדשת
עולם שמבחינה לשונית טהורה הוא מין 'לה לה לנד' של שמות חסרי עיגון ממשי
בהסטוריה האמיתית של המשפחות הנושאות אותו. וזה הוביל כמובן ליחסים
מוזרים ומעוותים משהו בין אזרחי המדינה הקטנה ש'עיברתו' את שמותיהם
באחת, במין אקט קולקטיבי של התאבדות סמנטית.

אכן הושגה המטרה המוצהרת: ניתוק מוחלט מהעבר ה'גלותי'. אך הניתוק הזה
חילחל כמובן וגרם לניתוק דומה בין כל אדם לעצמו - כי האדם הוא שם
משפחתו.

אם ניישם את הרעיון המובא למעלה בקיצור רב, לעניין ההזדהות ב'שם המלא
והנכון' שדורש הכותב אריה עירן ממני, הרי שצפויה לנו הפתעה. כצפוי,
האטימולוגיה של השם 'עירן' מובילה לשומקום, או לבית הקברות של השמות
העבריים המפוברקים. 'עירן' אמור היה להיות תרגום או 'עיברות' של השם
הגרמני Frühauf, שפירושו, אם אינני טועה, מוקדם- משכים, או קם מוקדם.
(ולא אכנס כאן לאפשרויות של בדיחות בעניין התרנגול). שם יפה לכל הדיעות,
- מקרה מרענן בתוך הים של שמות יהודים גרמניים שמורים בעיקר על יעודו
המקצועי של הסבא של הסבא שהיה חייט או נפח או סתם עבד בפלחה כפועל
בדרום גרמניה של התקופה הפיאודאלית. 'משכים קום' זה שם יפה היות
והוא מורה על פעולה שיש לה משמעות סמלית מעבר להוראת המלאכה או
המקצוע של בעל השם.

ואיך כל זה נוגע לענייננו? פשוט. - אריה עירן דורש שיוסלה יזדהה במה שעירן
מגדיר ה'שם המלא והנכון'. אך מהו בדיוק השם המלא והנכון, או ליתר דיוק,
מהם השמות המלאים והנכונים של עירן ויוסלה?

אני טוען ש'יוסלה' הוא השם האותנטי יותר בכל הוויכוח הזה, היות וזה השם
שאני בחרתי לעצמי (לא סתם כינוי, אלא שם) מתוך מודעות למשמעות
ולהסטוריה ולצליל של השם. זה מתאים לי. לא עיברתו לי את זה, ולא המציאו
לי את זה, לא בני משפחה ולא פקידי סוכנות. והיות והשם גם נשמע טוב בחלל
הווירטואלי יש התאמה מלאה בין השם לבין סגנון כתיבתי שהוא גם קצת ישן
וקצת חדש.

אך באשר לאותנטיות של השם 'אריה עירן', זה כבר סיפור אחר, כי 'עירן' כאמור
זה עיברות של פריהאוף, ובכך הוא משקף את זהות הכותב רק באופן חלקי
מבחינה הסטורית ואישיותית (אנחנו ההסטוריה שלנו). יוסלה לעומת זאת
הרבה יותר מחובר לשם שלו.

אסור לשכוח גם שהחוקים של הקיום בחלל הווירטואלי הם שונים מחוקי הקיום
בעולם של העצמים הדוממים והזומבי'ס שנעים בינותם וקוראים לעצמם
'אנשים'. כאן, באתר, ובכל מקום אחר ברשת, כל אחד הוא הגיבור שתמיד
רצה להיות. זו אולי גם הסיבה שהרוע והגועל נפש יוצא לאור דווקא בחלל
הווירטואלי, בעוד שבשיחת סלון רגילה ההרגל של שמירה על 'חשאיות' מסויימת
של המאוויים הכמוסים היה נכנס לפעולה.

עירן מוצא עצמו במילכוד מסוים היות וזהותו כחיפאי ידועה, ולרועץ לו העובדה
שיוסלה 'חי' באינטרנט וטוב לו. שכר הדירה הרבה יותר נמוך, ואיכות החיים
והשירותים המוניציפליים משופרים בהרבה. יש תמורה עבור האגרה.
ואם יוסלה היה חושק בחיי בן תמותה, היה אולי עובר לגור בחיפה במרכז
הכרמל, בבית משותף בן ארבע קומות, בצל עץ האורן התורן.

אני מקווה שעניין הזהות עכשיו יותר ברור. מתחזים יש לנו מספיק. ויוסלה יכול
להבטיח שאין לו כוונה ל'התרבות' או להשתכפל לצורך ההשתתפות השוטפת
באתר (כפי שמשתתפים אחרים עושים בדרך קבע). אך שכחתי, הרי, שלאריה
יש זהויות נוספות באתר,- 'חזי הרצליה' למשל. כך שבעניין הזהות
(וההזדהות ב'שם המלא והנכון') אריה עירן מתחיל להיראות מטושטש
יותר ויותר.

ומה שמעוות עוד יותר זו העובדה שעירן מעמיד את ענין הזיהוי
כתנאי להשתתפותו בדיון כאחד האדם. הוא משתמש בענין הזהות (אשר
הוכח כאן כמופרך) כתירוץ שלא לענות על השאלה הישירה:

האם זה מוסרי בעיניו של אריה עירן לגרש ארבעה מליון פלסטינים תושבי
הגדה ועזה על מנת 'לפנות מקום' ליהודים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=126067
ארוך כמו שרוך ולא קושר אפילו נעל .
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 18:41)
בתשובה לסתם אחד

משכים קום הוא תכונה תורשתית העוברת במשפחתי . לכן סביר שאחד מקודמי במשפחה קיבל את השם Fruehauf . עירן הוא תרגום מצוין ומכיל את המשמעות והמקור של השם בעברית . זה מופיע בת.ז. שלי ובמקומות אחרים .
השם יוסלה שבחרת לך לזיהוי באתר מענין את הנעליים שלי . אתה יודע שאני גר בחיפה ופרטים אפשריים נוספים כי שמי מתעודת הזהות הוא שמי באתר . קיומך באתר הוא בעל ערך מוגבל . ערכך המלא הוא אתה ממש . שמך בתעודת הזהות ומשם אל תכונות נוספות שאתה מסתיר בהקפדה מאומצת .
אני עשיתי מעשים ציבוריים וקל למצוא אותם . כך עוד אחרים . אתה בסבירות גבוה מתבייש במה שאתה ולכן מסתיר את זהותך .
דבר אחד ברור מהמגילה האחרונה שלך
אינך מקבל דברים שאומרים לך
וזאת אתה עושה בפשוטים ובסבוכים .
כבר כתבתי ''חזי מהרצליה'' אינו אני !
ואתה בטימטום ממשיך בזה .

http://www.faz.co.il/thread?rep=126075
[•] ארוך כמו שרוך ולא קושר אפילו נעל .
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 19:56)
בתשובה לסתם אחד

אין מה לעשות עירן. עלינו להתייחס אליהם בסבלנות ובסובלנות.
בכל זאת ולמרות הכל.

חכם ציון

http://www.faz.co.il/thread?rep=126078
מי שמתפתל כמו שרוך...
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 20:05)
בתשובה לסתם אחד

כבר הצעתי לך בעבר להוכיח שאינך 'חזי, הרצליה'.

ועדיין לא ענית על שאלה פשוטה:

האם זה מוסרי לגרש ארבעה מליון פלסטינים מהגדה ועזה,
על מנת 'לפנות מקום' ליהודים?

נראה ליוסלה שתשובה ישירה לעניין זה לא נקבל מעירן בזמן הקרוב.
גם תשובה לשאלה בדבר הדוגמא האישית שהינך נותן בנושא הילודה
עדיין לא נתת.

וזה הרי כלל לא מסובך.
ואשר לשם:
אתה אמנם משכים קום, 5-5:30 בכל יום,
אך היות והינך ממחזר את אותם הטקסטים והתיאוריות
יום אחרי יום, היית יכול לישון מאוחר ולא היה נגרם כל נזק
לרמת הידע שלנו. העירניות הזאת אינה בהכרח בהירות
מחשבתית.

ואכן עשית מעשים ציבוריים, לא ניקח את זה ממך. אך אל תשכח,
גם דבריך באתר הם בגדר מעשים בחלל הציבורי. ומה שרוב
הקוראים באתר לוקחים עמם בעקבות התגובות שלך באתר
זה מיחזור של 'תיאוריות' פסבדו-מדעיות, הנובעות, לא מדחף
אמיתי ללימוד הנושא, אלא מדיעות קדומות, ומשמשות את מחברן
כתירוץ לתכנון פשעים נגד האנושות. למרבה הצער, נראה שבמכלול
החיים של אדם אחד, הדברים שאמר מותירים את הרושם העמוק ביותר
על התודעה הציבורית. מורשתך הציבורית תהיה מזוהה תמיד עם הקבוצה
הלא כל כך נאורה של כהנא ורחבעם זאבי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126083
אל תדאג . חלקי יהיה עם דארווין . . .
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 20:39)
בתשובה לסתם אחד

מאיפה אתה יודע מה עשיתי בחיים הציבוריים ? אתה מכיר אותי ?

יש כאן שתי גישות ואולי שלוש .
1 - המחשבה ששלום הוא דרך טובה . טובה למה ?
2 - המחשבה שמלחמה היא דרך טובה . טובה למה ?
3 - המחשבה שמה שטוב זה המשך קיום העם .

את זה , הטיעון השלישי אתה צריך לסתור בעזרת נימוקים והסברים לסעיף #1 .

לא בהשוואה להיטלר , לא בהשוואה לגנדי , או כהנא . לא בכינויים כמו פאשיזם או קישקושים אחרים כמו אישיותי או מעשי . כל אלה לא רלוונטיים .

אתה צריך להראות שהמשך קיום העם - זה לא טוב .
ומצד שני
אתה צריך להראות ששלום טוב למשהו . ולהראות שאותו משהו רצוי ונחוץ .

זה כל כך ברור .

אריה עירן

http://www.faz.co.il/thread?rep=126087
דרווין מתהפך בקברו
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 21:09)
בתשובה לסתם אחד

הכל תירוצים והטיות.
אתה ממשיך להתחמק ממתן תשובה לשאלה פשוטה:

האם זה מוסרי בעיניך לגרש ארבעה מליון תושבים פלסטינים
מהשטחים על מנת 'לפנות מקום' ליהודים?

http://www.faz.co.il/thread?rep=126091
דרווין מתהפך בקברו
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 21:18)
בתשובה לסתם אחד

זה מוסרי לגרש 4 מיליון ערבים לפלסטין בירדן במידה וזוהי האופציה האחרונה להבטחת החיים והשקט במדינת ישראל. עדיף לנו המשך המלחמה בין שתי מדינות לשני עמים, מאשר ריב בין שני עמים במדינה אחת.

אני מבטיח להמליץ עליך לפרס נובל לשלום כמו שרקיבלו הטרנספריסטים בשנות ה-‏20 בתורכיה-יוון ובשנות ה-‏90 בקוסובו.

סביר שרק טרנספר ערבים יבטיח חיים, ביטחון ושלום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126110
דרווין מתהפך בקברו
סתם אחד (יום שני, 22/12/2008 שעה 6:56)
בתשובה לסתם אחד

אתה נופל במה שנקרא הכשל הנאטורליסטי .
עולם העובדות הוא בלתי תלוי במה שהאדם חושב עליו . או כמו שלייזה דוליטל אמרה ENGLAND STIL WILL BE THERE WITHOUT YOU .
נדמה לטיפש כמוך שחשיבה מוסרית תגרום לעולם להיות מוסרי .
אין שום קשר בין מעשים ועובדות בעולם הקיים , לבין אשליות שיש לך על מוסר .
כפי שכתבתי בעבר , אתה אינך יודע מהו מוסר . לכן אי אפשר לענות לך על שאלתך שהפכה כבר להעלאת גירה עד בחילה .
לפני תשובה לשאלה זו צריכיפם להתקיים כמה תנאים .
הבנה מה הוא מוסר
בחירה בגישה מוסרית מוצלחת
משמעת לוגית
הדדיות

אריה עירן

http://www.faz.co.il/thread?rep=126126
לקח לעירן חצי שנה לענות על שאלה פשוטה
סתם אחד (יום שני, 22/12/2008 שעה 13:47)
בתשובה לסתם אחד

''זה מוסרי לגרש 4 מיליון ערבים לפלסטין בירדן במידה וזוהי האופציה האחרונה להבטחת החיים והשקט במדינת ישראל.''
ובכן קיבלנו תשובה, והיא היתה צפויה.
אריה עירן חושב שזה מוסרי לגרש ארבעה מליון
תושבים פלסטינים מיהודה ושומרון ועזה.

-כן, ושכחתי כמעט: ''במידה וזוהי האופציה
האחרונה להבטחת החיים והשקט במדינת ישראל.''

וגם נחשף כאן המניע המדיני למעשה הגירוש:
''עדיף לנו המשך המלחמה בין שתי מדינות לשני עמים, מאשר ריב בין שני עמים במדינה אחת.''

ובכן, במבט ראשון, הבעיה היא כמובן שמדינה איננה יכולה
(ביחוד לא בעולם של היום) לתכנן גירוש המוני של עם שלם
מארצו. אפילו בשלבי התכנון המוקדמים תכנית כזאת תגרום
להחרמת ישראל בעולם, ולניתוק הקשרים עימה לחלוטין ברמה
הבינלאומית. וברור גם שכנסת ישראל לעולם לא תיתן אישורה לתכנית
כזאת.

ומדוע צפויה תגובה כזאת?
אם עירן עדיין לא הבין הסיבה היא פשוטה:
הפלסטינים בשום מצב אינם מתכוונים לעזוב את מולדתם,
כפי שעשרים שנה של אינתיפאדה הוכיחו למעלה מכל ספק.
טרנספר המוני כפי זה המוצע יהיה לכן טרנספר כפוי ואלים.
או בלשון החוק הבינלאומי: פשע נגד האנושות.

אפילו לפי הקריטריונים המעוותים של אריה עירן, טרנספר כפוי
של אוכלוסיה משטח כבוש - נא לעיין במדריך החדש לאמנת ג'נבה -
הוא עברה על החוק הבינלאומי.

ומדוע צפויה תגובה כזאת?
מהסיבה הפשוטה שגירוש הפלסטינים מבתיהם
אינו מוסרי.

וגם נחשף כאן המניע המדיני למעשה הגירוש:
''עדיף לנו המשך המלחמה בין שתי מדינות לשני עמים, מאשר ריב בין שני עמים במדינה אחת.''

נחשפת כאן הבעיה המרכזית של הימין הלאומני בישראל.
רוצים להמשיך ולהחזיק בגדה המערבית,
אך לא יודעים 'מה לעשות עם האוכלוסיה הפלסטינית' -
כאילו שהאוכלוסיה הפלסטינית זה מין נכס העובר לסוחר.

הימין הלאומני רוצה בארץ ישראל שלמה,
אך ללא הפלסטינים. זו האמת הפשוטה.
והפתרון להמשך השליטה הצבאית בשטחים הוא
או הסכם שלום שבמהלכו ישראל תיאלץ לסגת לגבולות '67,
או המשך הכיבוש עד לגירוש הפלסטינים וסיפוח חד צדדי של
הגדה.

וכבר עכשין ברור שהכל נע בכיוון הסכם קבע עם הפלסטינים
וכינון מדינה פלסטינית בצד ישראל.

וידוע ומובן לכל ילד בכיתה ג', שהאפשרות לגירוש מאה פלסטינים
משטחי הארץ, שלא לדבר על גירוש המוני כפוי של 4,000,000
תושבים, אינה קיימת כלל בלקסיקון של ממשלת ישראל, וזאת
לא רק בשל אילוצים מעשיים, אלא בשל העובדה הפשוטה
שמעשה הגירוש ההמוני מוגדר וצרוב בתודעת הציבור המשכיל
פחות והמשכיל יותר בישראל ובעולם, כמעשה לא מוסרי בעליל.

רק אריה עירן[..], חושב שזה מוסרי לגרש עם שלם מאדמתו.
לבד מהחוצפה הגרנדיוזית שיש לאיש,
והיעדר המודעות למשמעות מעשהו, - מה שבאמת מדהים
זו הקלות הרבה, בה חוזר האיש על התכנית [..] שלו,
ומערב אותה שוב ושוב בכל דיון ותגובה, כמין מטבע לשון
מובנת מאליה.

שוביניזם ב'מיטבו'.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126130
לקח לעירן חצי שנה לענות על שאלה פשוטה
סתם אחד (יום שני, 22/12/2008 שעה 15:33)
בתשובה לסתם אחד

מה מפריע לך לגרש ערבים?
חצי מהעולם גירש חצי שני בשישים השנים האחרונות.
אז למה אנחנו לא יכולים לגרש את הערבים
שבלאו הכי רוצים לגרש אותך, לו יכלו?!

הימין הלאומי רוצה ערבים בארץ ישראל השלמה.
אבל הערבים לא רוצים. אז צריך לומר להם:
תפדלו, אם אתם לא רוצים אז תלכו לשלום למדינתכם
ירדן פלסטין.

שוב אתה שב לשוביניזם שלך?
למה ליהודים אסור מה שמותר לכולם?

http://www.faz.co.il/thread?rep=126137
לקח לעירן חצי שנה לענות על שאלה פשוטה
סתם אחד (יום שני, 22/12/2008 שעה 17:23)
בתשובה לסתם אחד

''הימין הלאומי רוצה ערבים בארץ ישראל השלמה.
אבל הערבים לא רוצים.''

זה מצחיק לראות לאיזו רמה של תרצנות והצהרות שיקריות
יורדים חברינו שמימין לימין. ''הימין הלאומי רוצה ערבים בארץ ישראל השלמה,
אבל הערבים לא רוצים''. זה הסטרי.

הרי מזה חודשים ארוכים עסוקים העוקפים מימין את הימין בתכנון ובתירוץ
תכניותיהם הגראנדיוזיות לטרנספר של תושבי יהודה שומרון ועזה לעבר הירדן
(אם נתעלם לרגע מהמופרכות של תכניות כאלה ככלל),

ופתאום, לצורך הדיון, כאשר זה נוח,
הם כן רוצים 'ערבים' בארץ ישראל השלמה,
רק שה'ערבים' לא רוצים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126141
אני לא עניתי לך על השאלה הזו וסיבותי איתי .
סתם אחד (יום שני, 22/12/2008 שעה 17:38)
בתשובה לסתם אחד

אתה הדבקת אמירה של לשון הרע להודעה שלי .
אתה מייחס לי אמירות שלא אמרתי . אתה חושב שאני ''חזי מהרצליה'' או אחר . מישגה זה הוסבר לך במסרים קודמים . אבל אתה בשלך .
יש לך דימון או ג'יני בראשך ואתה מדמה שזה אני . אתה זקוק בדחיפות לאיבחון ואישפוז .
יש לך אפשרות לבקש את הדאר האלקטרוני שלי ושל אחרים . מייד תדע אם אני כותב או אחר .
החותנת שלי אמרה תמיד ''למשוגעים צריך לתת לרוץ'' וזה מה שאתה צריך לעשות . לרוץ .

אריה עירן

http://www.faz.co.il/thread?rep=126143
אני לא עניתי לך על השאלה הזו וסיבותי איתי .
סתם אחד (יום שני, 22/12/2008 שעה 18:09)
בתשובה לסתם אחד

הבעיה איתך אריה, שמצד אחד אתה מעמיד פני ליברל ומדען - כמעט איש רוח
הייתי אומר,

ומצד שני אתה מטיף לטרנספר של ארבעה מליון תושבים פלסטינים מארץ ישראל,
ורוקד על ה'מדורה' של הבתים השרופים בחברון.

ועם כל זה הינך רץ להתלונן שמכנים אותך 'גזען',
ורוצה שיקחו את ה'תיאוריות' הכאילו מדעיות שלך ברצינות.

תחליט מה אתה רוצה, ותנהג בהתאם.
רק אל תאשים את יוסלה בפיצול האישיות שלך.

ועדיין כדאי שתוכיח שאינך 'חזי, הרצליה', כי הניקוד
שלכם זהה (פגם גינטי נדיר).

http://www.faz.co.il/thread?rep=126162
אני לא עניתי לך על השאלה הזו וסיבותי איתי .
סתם אחד (יום שלישי, 23/12/2008 שעה 7:04)
בתשובה לסתם אחד

אם היית צריך לפענח משהו סמוי היית כנראה נכשל . לחזי מהרצליה יש כתובת אינטרנט שהוא לפעמים מראה לנו . לי יש כתובת אינטרנט שאתה יכול לבקש באופן הנכון על פי תקנון המערכת .

ולגופו של הדיון
יש לך בעיה לוגית חמורה , חמורה ממש . זה מעבר למחלוקת המדינית בנינו .
הבעיה שלך היא רב-שיכבתית .
ראשית אתה משייך למתדיין פלוני דיעות של אלמוני
שנית אתה מוסיף או גורע מדברי יריבך כדי שתוכל לתקוף את מה שלא נאמר , זה ניקרא ''כשל הדחליל''
שלישית אתה אינך מבחין אבל אולי במכוון מתעלם מהבדלים בין אמירות . סוס אינו זברה גם לא פרד .
רביעית נדמה לך שבהתחכמות אתה נחלץ . שמי האמיתי יוסלה .

אני לא איש רוח , אבל בהחלט אדם חושב .
כדי לחשוב אין צורך להיות בקטגוריה של ''איש רוח'' או חוקר או מדען . מספיק להיות עסוק בחשיבה .

ולכן יוסלה המיסכן
אני כותב שאני בעד פינוי תמורת פיצוי לערבים . ואתה טוען שאני בעד טראנספר . זה דומה מאד אך לא אותו דבר !
ומייד , כדי שלא תכתוב שאני שקרן , אני בעד טראנספר בתנאים מאד מאד ברורים ורק בהם !

וגם זה
המוסר הוא דפוס חשיבה והתנהגות מסויים . למרות שיש לי מתדיין בפורום אחר שרואה הבדל אפילו בזה . הוא סבור שמוסר הוא ענין אחד והתנהגות מוסרית היא ענין אחר .
מאחר וברור לי שאתה לא מבין את זה , אינך יודע מה הוא מוסר או התנהגות מוסרית לכן אביא לך 4 דוגמאות שונות של התנהגות מוסרית מומלצת
1- הצו הקטגורי של קאנט
2 - כל התורה על רגל אחת של הלל הזקן
3 - דבר הנביא מוחמד
4 - המוסר ההוטנטוטי

אריה עירן

http://www.faz.co.il/thread?rep=126180
אני לא עניתי לך על השאלה הזו וסיבותי איתי .
סתם אחד (יום שלישי, 23/12/2008 שעה 16:43)
בתשובה לסתם אחד

אמת היא שלכל בריון יש תמיד סיבות טובות שלא לענות
על השאלה המוסרית הנוגעת לקיומו הרוחני: מדוע בחר להיות בריון?

בכל פעם שהדיון עמך מגיע בסיבובים המוכרים כבר להיבט המוסרי,
אתה עושה שוב את הפוזה של הקורבן: קורבן השואה, קורבן התוקפנות
הרצחנית של הערבים וכו'.

אך האמת, כפי שניתן לראות בקלות בארכיון התגובות של ארץ הצבי,
היא קצת שונה: הטפתך לטרנספר נעשית תוך מודעות לכך שאין אפשרות
ל'פינוי פיצוי' של תושבים פלסטינים מיהודה שומרון ועזה. לא רק זה אלא
שהרעיון נתפס על ידי הפלסטינים כנוגד את עצם הווייתם. הערותיך המתממות
והמתחסדות החוזרות בעניין זה יוצרות את הרושם שאו שאתה שקרן רגיל
או שיכולת הקריאה שלך את תמונת המצב היא קלושה.

והיות והינך מתעקש להעלות על הכתב כל רסיס מחשבה או גחמה
לא נותר לי אלא להשאר פעור פה בכל פעם שמתחלק לך משהו נורא
מהפה. דוגמא 'טובה' מהזמן האחרון זו ההזמנה ששלחת לנו ל'קומזיץ'
של שריפת הבתים בחברון. קשה שלא לראות בעניין ה'קומזיץ' ובתכנית
הניקנוק שנועדה להפוך את תושבי עזה לפליטים ולאחראים הבלעדיים
להיותם פליטים - עוד מרקחת 'תיאורטית' מלאת סתירות שלך.

מדוע זה כל-כך קשה עבורך להודות שהינך מבין שאין זה מוסרי
לגרש ארבעה מליון פלסטינים מאדמתם. הרי גם תכנית ניקנוק עזה
שלך נועדה בעצם לאפשר כביכול ליהודים המגרשים שלא לקחת אחריות
לגירוש ההמוני הכפוי שה'ניקנוק' אמור לגרום - סימן ברור לכך שהמניע
העיקרי לתכנית הוא הידיעה הברורה של המתכנן - אריה עירן - שאין
הגרוש מוסרי.

כל השאר אלה ההתפתלויות שלך בנסיון להפוך את העקוב למישור,
ואת מה שאיננו מתקבל על דעתם של אנשי תרבות לכשר.
אתה יכול להמשיך לנסות אך עקרונית אין סיכוי להצלחה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=126024
לא תקבל תשובות בלי שתזדהה בשמך המלא והנכון .
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 9:37)
בתשובה לסתם אחד

טעית
יש יוסלה והוא נחטף לפני מליון שנה והוחזר להוריו על ידי הש''ב
גם יוסלה שלנו נחטף בילדותו - אבל הוא עדין לא הוחזר,כפי שניתן לראות מצורת הבעותיו. הוא עדין מוחזק בידי החוטפים והוא לא רק משתף פעולה איתם - הוא התאהב בראש החוטפים והפך לבן זוגו בשוד בנקים...
אם מישהו חושב שאני מערבב סיפורים - הוא הטועה

http://www.faz.co.il/thread?rep=126149
גם אני חושב שעירן נתן לך נוק-אאוט
סתם אחד (יום שני, 22/12/2008 שעה 20:57)
בתשובה לסתם אחד

ואני מכריז בזאת שאתה משעשע אותנו לטובה.

יוסלה
(הינה הזדהיתי בשמו המלא והנכון).

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.